Strona 1 z 1

WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 18:03
autor: Hijito
Witam. Wlasnie stalem sie wlascicielem wspanialej M06B1 do dokonczenia. Poprzedni wlasciciel wzial sie za odbudowe ale chyba stracil zapal. Jest kilka czesci nowych, kilka od innych modeli. Lakier polozony nawet ladnie ale niestety na czesciach, ktore po oczyszczeniu nie zostaly wyrownane szpachla i w niektorych miejscach widac nierownosci. Silnik po wymianie spzregla, ale zostalo chyba zle zlozone. Nie pali. Jako, ze jest to moj pierwszy (mam nadzieje, ze nie ostatni) oldtimer i jak do tej pory interesowalem sie polskimi motocyklami bardziej od strony teoretycznej, bylbym wdzieczny jakbyscie mogli rzucic okiem na kika fotek i powiedziec ktore czesci nie sa od tego modelu i przydaloby sie je wymienic. To co zauwazylem sam:
Kierownica od nowszego modelu, brak oslony lancucha i srodkowej podporki, klaksonu, linki hamulca pzredniego, przelacznika swiatel, do wymiany tylna lampa, brak kilku gumek...

Obrazek
Obrazek

Dzieki za wszelkie sugestie :)

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 18:24
autor: brennner
Witam też ostatnio zajmuję się B1-ką. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to napewno nowego typu cylinder (oryginalny czarny,żeeliwny z nacięciami na żeberkach) a drugie wspornik tylnego błotnika "zintegrowany" z rączką do stawiania (swoją drogą ciekawie to wygląda) .To tyle narazie - daj więcej zdjęć szczegółów. Pozdrawiam.
Piękna i prawie gotowa zazdroszczę ;-)

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 19:16
autor: Hijito
Szczerze mowiac to mialem nadzieje, ze cylinder jest oryginalny. Bede musial zatem dodac nowy do listy zakupow ;) a co do raczki do stawiania (zastanawialem sie do czego sluzy ta raczka :D ) to patrze na rozne zdjecia i na wszystkich B1 ma taka raczke. Roznia sie jakims szczegolem? :roll:

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 19:29
autor: mauri
służą one do tego aby pasażer miał się czego trzymać podczas jazdy - chyba ;-)

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 19:37
autor: Hijito
Tak przegladam forum i zdaje sie, ze moja WSKa byla do niedawna wlasnoscia jednego z forumowiczy :lol:

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-16, 23:54
autor: chomik
:razz: Jak można założyć taką lampę tylną do be jedynki?! ;(

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-17, 08:36
autor: ronin
chomik pisze::razz: Jak można założyć taką lampę tylną do be jedynki?! ;(
Po porostu na śrubki :evil: Tak jak na załączonym obrazku :lol:

Maszynka zacna.
Zastanawiam się jak można było znudzić się renowacja na takim etapie?
Powodzenia!

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-17, 08:55
autor: marian6666
a wsporniki błotników nie sa po prostu odwrotnie założone??

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-17, 10:48
autor: Hijito
No to motor juz zarejestrowany :) Teraz tylko zostalo go uruchomic ;) Co do tylnej lampy to zdaje sie, ze caly blotnik jest od B3. Wrzuce wiecej zdjec za ok 2 tygodnie bo tak naprawde to nie widzialem WSKi jeszcze na zywo. MIeszkam za granica i poprosilem tescia zeby ja dla mnie kupil. od 1wszego czesrca bede w PL 3 tygodnie i wtedy planuje zrobic przy niej jak najwiecej. Juz powoli zaczynam zamwiac potzrebne czesci zeby potem nie tracic na to czasu.

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-17, 16:15
autor: brennner
Wspornik błotnika jakby podgięty. Chyba klamki nowszego typu, powinny być gięte z blachy ,chromowane ,a nie aluminiowe. A rączka napisałem ,że do stawiania ( nie dodałem,że na stopce centralnej),ale równie dobrze może być dla pasażera.

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-18, 10:02
autor: Hijito
Niestety okazalo sie, ze w silniku jest zdecydowanie wiecej do zrobienia niz zapewnial sprzedawca. Wczoraj tesc go rozebral zeby zobaczyc co jest ze sprzeglem nie tak (sprzedawca w odpowiedzi na pytanie do aukcji napisal: Silnika nie odpalałem gdyz cos przekombinowałem ze sprzegłem, biegi ładnie wchodza, elementy sa w dobrym stanie). Po rozebraniu okazalo sie, ze silnik to jest w zasadzie zlom, ktory do niczego sie nie nadaje. Obudowy sa polamane, duzo elementow zosatlo wcisnietyc na sile, niektore nawet nie skrecone. Czesc pospawanych lub poklejonych jakims klejem zeby tylko zlozyc wszystko do kupy. Niektore elementy jak kolo zamachowe obspawane migomatem :razz: W zasdzie oprocz cylindra, ktory jest w miare nowy to niewiele czesci nadaje sie do czegos. No to juz jest odpowiedz an to, dlaczego ktos postanowil spzredac motocykl na tym etapie remontu... Chyba jedyna rzecza jaak mi zostaje to rozgladanie sie za nowym silnikiem...

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-18, 13:05
autor: Savier
Kto z forum to puścił?

Re: WSK M06B1 1968

: 2012-05-18, 21:22
autor: Hijito
Transakcja odbyla sie poza forum wiec nie chce tu nikogo oczerniac i prowadzic sporow. Napisalem dzis meila do sprzedawcy zwracajac uwage na niezgodnosc opisu aukcji ze stanem motoru ale wg niego wszystko jest ok. No nic, nie mam za miaru sie z koniem kopac, tymbardziej, ze motor i tak bym kupil nawet jakby bylo w aukcji napisane, ze niewiadomo co siedzi w silniku, ze byl katowany, niefachowo naprawiany itp...