WSK M06 1957r

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: Muciek » 2015-08-15, 14:33

9 bar to dośc dużo , chyba że ten czujnik Ci coś oszukuje w górę.Tutaj wycinek z książki.
ciśnienie rower.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-08-15, 15:06

Możliwe że taki wysoki wynik wyszedł przez to że mierzyłem na zamkniętej przepustnicy :roll: Nie wytrzymałem i mimo że dziś święto to musiałem zdjąć pokrywę, ach ta moja ciekawość. Ale teraz przynajmniej nie męczę się z myślami co to się stało, bo wiem że pękł łańcuszek sprzęgłowy. Teraz muszę poszukać informacji czy takie pęknięcie mogło być spowodowane starością czy niewłaściwym złożeniem silnika.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: rss » 2015-08-15, 15:12

jednym i drugim.
a silnik nie mial czasem zwiększanego stopnia sprężania (planowanej głowicy) ?
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: czankete » 2015-08-15, 15:14

szef100 pisze:Możliwe że taki wysoki wynik wyszedł przez to że mierzyłem na zamkniętej przepustnicy
...przy zamkniętej przepustnicy będzie zawsze niższe wskazanie ;-)

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06 1957r

Post autor: daroohd » 2015-08-15, 18:01

9 barów aż taki wynik, może 90psi = 6,2 bara i to by było prawdziwsze przy używanym silniku u mnie na 6 barach z groszami ciągnie jak szalona, kolega czekane pomylił chyba z samochodem wynik sprężania i remontu.
Silnik musi być ciepły nie mniej niż 80 stopni, i gaz do dechy, kopiesz aż stanie wskazówka.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1300
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: czankete » 2015-08-15, 18:21

...dla zainteresowanych: przed chwilą zrobiłem przykładowy pomiar - silnik rozgrzany, od remontu głównego około 800km przejechane, cienka uszczelka pod głowicą, przepustnica otwarta maksymalnie - za trzecim kopnięciem wskazówka ciśnieniomierza zatrzymuje się równo na wartości 12 Bar i nieco za kreską 12 kg/cm2 ;-)

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-08-16, 12:18

Jak złożę ponownie silnik to zmierzę jeszcze raz ciśnienie i nagram film ;)

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK M06 1957r

Post autor: daroohd » 2015-08-18, 14:47

jak ma takie ciśnienie to ciekawe ile ma KM.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-08-19, 01:05

No i dziś rozebrałem silnik a raczej wczoraj bo już po północy :lol: Było w planach w poniedziałek go rozebrać ale męczyłem się ze zrobieniem uchwytu montażowego na silnik i jakoś coś mi wyszło. Przy rozbiórce niebo a ziemia jak się ma uchwyt :) Zamierzałem nagrać film z rozbiórki ale nagrałem do momentu chęci ściągnięcia sprzęgła wtedy dorobiłem ściągacz i nie włączyłem kamerki i tak już poszło bez zdjęć ani filmu :-x
Silnik kupowałem który był po niby generalnym remoncie. Rozbierając silnik momentami nie wiedziałem czy płakać czy się śmiać. Ktoś wsadził półksiężyc z wsk 175, poniżej zdjęcia z porównaniem z takim jaki powinien być. Przez tą podmiankę zjadło mi zęby w kole zębatym od rozrusznika


Nie zakończyło się na tym. Potem ujrzałem wysokiej klasy łożyska z napisem Jap szkoda że obok jest napis CX. Pewnie niektórzy myślą że to japońskie łożyska :-/ Nie pisał bym o łożyskach ale każde łożysko było zakryte, ten kto składał nie zdjął osłonek i łożyska nie dostawały oleju z mieszanki oraz ze skrzyni.

Miedziana tulejka w korbowodzie przesunęła się w bok a może była tak przesunięta, tulejki w karterach też miały straszny luz. Gniazdo na łożysko pod koszyczkiem jest wyrobione przez co kosz miał luzy. Gniazda łożysk na wale zdrowe. Jutro zawiozę wał i sworzeń do firmy żeby wstawić nową tulejkę albo tą co jest ustawić na swoim miejscu, oraz żeby pomierzyli i ewentualnie poprawili luzy w główce korbowodu, oraz sprawdzić czy wał ma bicia, ewentualnie je zniwelować.

A tak odpoczywają części ewentualnie czekają na wymianę. Jutro muszę jeszcze wyszorować porządnie kartery oraz wytrzasnąć albo palnik albo opalarkę żeby rozgrzać kartery i wyjąć łożyska. O i przypomniało mi się że przez zastosowanie innego korbowodu, korbowód ocierał u dołu o tuleję cylindra.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-10-07, 14:43

Silnik dawno złożyłem chodzi o wiele lepiej niż przed tym. Wiem czemu ciśnienie było aż tak wysokie. Było tak ponieważ tłok chiński spuchł i nie miał luzu chodził ciasno w cylindrze :-/. Pojeździłem troszkę ale ciężko jeździć bez dokumentów więc zrobiłem może z 1km. Głównie jeździłem po łące którą mam za domem. Nie mogę doczekać się aż będzie zarejestrowana. Parę zdjęć z obecnego stanu



W piatek trzeba nagrać film z jazdy :)

stoker
Posty: 44
Rejestracja: 2013-08-25, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: kujawsko pomorskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: stoker » 2015-10-28, 19:01

[quote="Filip518"]Gdzie kupiłeś sakwy?
to wojskowe chlebaki :lol:

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-11-04, 10:25

Dokładnie. Jako że za dwa dałem 10 zl oraz nic nie musiałem przerabiać to jestem zadowolony z zakupu.

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: janosikmz19822 » 2015-11-06, 08:10

Powiem Ci że jak byś dobrze zakonserwował ten obecny stan tez by miało to swój urok ale żeby wsk nie szła ku schyłkowi prze utlenianie .

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-11-07, 00:53

Jaki masz pomysł na zakonserwowanie ? Bo osobiście podoba mi sie taki stan ale nie chcę żeby została zjedzona

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: janosikmz19822 » 2015-11-07, 14:40

Szczerze słabo się na tym znam trzeba sam mam złomowatą ramę wsk i mam zamiar ją skompletować tylko a jakieś remonty zostawiam na kiedyś . Po prostu mam zamiar zrobić to co ty zrobić ją na sprawną technicznie i mechanicznie i zakonserwować .
Będę po internecie szperał informacji szukał o konserwacji .

http://oi59.tinypic.com/23h6q1i.jpg

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2015-11-08, 00:49

Twoja w sporo lepszym stanie niż moja

Awatar użytkownika
kamildawca
Posty: 133
Rejestracja: 2015-10-17, 13:58
GG: 0
Moje maszyny: wfm z1956r wskb3 x2 romet 205
WSK M21 W2 S1 Sport 1974r
Lokalizacja: rogi koło krosna
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: kamildawca » 2015-12-26, 12:44

bardzo ładnie uratowana wsk. :-D potrzebuje takiej lampy jak masz na tylnym błotniku do mojej WFM z 56r ;-)

Awatar użytkownika
janosikmz19822
Posty: 353
Rejestracja: 2012-11-18, 20:02
GG: 0
Moje maszyny: shlm06t rys mr 1
Lokalizacja: Pruszków /Łowicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: janosikmz19822 » 2015-12-26, 19:40

Znajomy gadał że do konserwacji tej ramy jest dobry stary płyn hamulcowy.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2016-01-27, 00:06

Kamil ciężki temat z tą lampką bo z tego co pamiętam strasznie się za nią cenią. O płynie muszę sobie poczytać

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1957r

Post autor: szef100 » 2016-07-24, 17:47

Panowie, wska dość mocno ściąga na pobocze, Czy to oznacza tylko krzywą ramę czy raczej mogą też być inne opcje ?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości