WSK M06B1 - 1969 renowacja Smoka
: 2016-11-16, 01:09
Witam,
Jako że dojrzałem w końcu do renowacji WSKi kupionej we wrześniu '14 (czekała w piwnicy raptem 2 lata...)
Niestety nie zrobiłem wielu zdjęć podczas rozbierania, co uważam za karygodny błąd, wrzucę na początek zdjęcia ze stanu pierwotnego.
Wycieczka przez pół Polski i transport w bagażniku - ach, to była przygoda. Kwitów brak, więc będzie trzeba rejestrować na żółte blachy.
Silnik był zatarty i generalnie w stanie agonalnym, a po rozebraniu okazało się że kartery nadają się tylko na złom - nie spodziewałem się aż tyle druciarstwa w środku.
Zacząłem teraz od kupna nowego silnika do remontu - niestety, nie udało mi się znaleźć w rozsądnych pieniądzach i stanie egzemplarza który numeracją/rocznikiem pasowałby do motocykla, więc stanęło na wcześniejszym - co dopiero po odbiorze okazało się że co najmniej M06-64 albo wcześniej - proszę o identyfikację w miarę możliwości. Podstawowe różnice które wynalazłem, to wysoki zapłon i dzielona pokrywa zapłonu. Proszę też o wskazówkę czy jeszcze coś będzie się w nim różnić. O ile dobrze wyczytałem będzie to silnik S01-Z ?
Silnik ten wyremontuję i założę do czasu jak uda mi się namierzyć właściwy egzemplarz, co wcale nie musi nastąpić szybko.
Poniżej kilka zdjęć z zakupu. Wiem że sporo tam nieoryginału, ale myślę że da radę to wyprostować.
Mam też do was pytanie którą kapę powinienem założyć biorąc pod uwagę rocznik motocykla? Dęba z "1", i dodatkowym otworem? Jak dobrze rozumiem służy on do inspekcji poziomu oleju?
Która z nich pasuje biorąc pod uwagę potencjalny rocznik silnika?
Dalsze moje pytania, bo już od ilości różnych wersji się zaczynam gubić - kanapa stopniowana?
Podnóżki kierowcy regulowane czy nie? bo aktualnie dospawane są dwa pręty...
Tylna lampa zaoblona, bez podstawki?
Skąd wziąć reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - niestety jest urwana...
Piasty 4 żebrowe niewymienne?
Bębny na przód tył są identyczne? W sensie uchwyt na linkę jest w obu? Co dziwne u mnie różnią się sworznie szczęk - jeden jest pod szerokie aluminiowe szczęki drugi jest węższy pod stalowe szczęki. W razie potrzeby wrzucę zdjęcia.
Dalsze zdjęcia powinny się pojawić wkrótce bo planuję oddać kartery i resztę aluminiowych szpargałów do szkiełkowania także będę mógł ruszyć z silnikiem i kołami.
Dzięki za wsparcie na początku - i liczę że dzięki wam uda mi się doprowadzić ten projekt do udanego końca.
Jako że dojrzałem w końcu do renowacji WSKi kupionej we wrześniu '14 (czekała w piwnicy raptem 2 lata...)
Niestety nie zrobiłem wielu zdjęć podczas rozbierania, co uważam za karygodny błąd, wrzucę na początek zdjęcia ze stanu pierwotnego.
Wycieczka przez pół Polski i transport w bagażniku - ach, to była przygoda. Kwitów brak, więc będzie trzeba rejestrować na żółte blachy.
Silnik był zatarty i generalnie w stanie agonalnym, a po rozebraniu okazało się że kartery nadają się tylko na złom - nie spodziewałem się aż tyle druciarstwa w środku.
Zacząłem teraz od kupna nowego silnika do remontu - niestety, nie udało mi się znaleźć w rozsądnych pieniądzach i stanie egzemplarza który numeracją/rocznikiem pasowałby do motocykla, więc stanęło na wcześniejszym - co dopiero po odbiorze okazało się że co najmniej M06-64 albo wcześniej - proszę o identyfikację w miarę możliwości. Podstawowe różnice które wynalazłem, to wysoki zapłon i dzielona pokrywa zapłonu. Proszę też o wskazówkę czy jeszcze coś będzie się w nim różnić. O ile dobrze wyczytałem będzie to silnik S01-Z ?
Silnik ten wyremontuję i założę do czasu jak uda mi się namierzyć właściwy egzemplarz, co wcale nie musi nastąpić szybko.
Poniżej kilka zdjęć z zakupu. Wiem że sporo tam nieoryginału, ale myślę że da radę to wyprostować.
Mam też do was pytanie którą kapę powinienem założyć biorąc pod uwagę rocznik motocykla? Dęba z "1", i dodatkowym otworem? Jak dobrze rozumiem służy on do inspekcji poziomu oleju?
Która z nich pasuje biorąc pod uwagę potencjalny rocznik silnika?
Dalsze moje pytania, bo już od ilości różnych wersji się zaczynam gubić - kanapa stopniowana?
Podnóżki kierowcy regulowane czy nie? bo aktualnie dospawane są dwa pręty...
Tylna lampa zaoblona, bez podstawki?
Skąd wziąć reparaturkę mocowania podnóżka pasażera na konsolę - niestety jest urwana...
Piasty 4 żebrowe niewymienne?
Bębny na przód tył są identyczne? W sensie uchwyt na linkę jest w obu? Co dziwne u mnie różnią się sworznie szczęk - jeden jest pod szerokie aluminiowe szczęki drugi jest węższy pod stalowe szczęki. W razie potrzeby wrzucę zdjęcia.
Dalsze zdjęcia powinny się pojawić wkrótce bo planuję oddać kartery i resztę aluminiowych szpargałów do szkiełkowania także będę mógł ruszyć z silnikiem i kołami.
Dzięki za wsparcie na początku - i liczę że dzięki wam uda mi się doprowadzić ten projekt do udanego końca.