
WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1 - Lokalizacja: Truskolasy
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
super wsk;) dokładnie i pieczołowicie ją odnawiasz
bedę korzystał z filmów bo również mam zamiar odnawiać taty garbuskę a później sporta którego kupiłem;)

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ooo Sporta masz. No to się postaraj z odrestaurowywaniem. Zapraszam na Facebook, link w podpisie.
A dzisiaj kolejny film. tym razem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EOdH8TKh8gc[/youtube]
A dzisiaj kolejny film. tym razem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EOdH8TKh8gc[/youtube]
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Świetną robisz robotę ale muszę Cię przeprosić ,że wykorzystam Twój temat do krytyki pana Malskiego, którego reklamujesz,ponieważ na to nie zasługuje.
Krzysztofie z Odrzykonia jeśli to czytasz to przestań wysyłać ludziom używane części pod pretekstem ,iż są nowe tym bardziej z PRL-u.
Nikt nie jest głupi a jeśli brakuje komuś wiedzy to tego nie wykorzystuj,ponieważ daleko na kłamstwie nie zajedziesz.
Jeśli czegoś nie masz w oryginale nowego ,to tego nie wysyłaj jak to robiłeś do tej pory licząc na to ,że ktoś się nie skapnie.
Mało tego bo wkładasz części w stare papiery ,stare ori pudełka i zabrudzasz podzespoły aby ukryć ich wady lub pochodzenie.
Słabo z Twojej strony to wygląda bo nikogo nie stać na odsyłanie części po trzy razy ,nie wspominając już o uciekającym czasie.
Masz możliwość zadbać o nasze wspólne dobro jakimi są Prl-owskie maszyny a robisz coś zupełnie odwrotnego.
Nie jest odosobniony w tym temacie.
Krzysztofie z Odrzykonia jeśli to czytasz to przestań wysyłać ludziom używane części pod pretekstem ,iż są nowe tym bardziej z PRL-u.
Nikt nie jest głupi a jeśli brakuje komuś wiedzy to tego nie wykorzystuj,ponieważ daleko na kłamstwie nie zajedziesz.
Jeśli czegoś nie masz w oryginale nowego ,to tego nie wysyłaj jak to robiłeś do tej pory licząc na to ,że ktoś się nie skapnie.
Mało tego bo wkładasz części w stare papiery ,stare ori pudełka i zabrudzasz podzespoły aby ukryć ich wady lub pochodzenie.
Słabo z Twojej strony to wygląda bo nikogo nie stać na odsyłanie części po trzy razy ,nie wspominając już o uciekającym czasie.
Masz możliwość zadbać o nasze wspólne dobro jakimi są Prl-owskie maszyny a robisz coś zupełnie odwrotnego.
Nie jest odosobniony w tym temacie.
- yazimoo
- Posty: 561
- Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59' - Lokalizacja: Dynów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Kolejny dobry poradnik. Myślę, że najbardziej przydatny video - poradnik byłby o składaniu i montażu przedniego zawieszenia, zrobisz taki
?

- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Szymku, postaram się wyjaśnić sprawę, tak jak napisałem Ci w pw
Dzisiaj może w końcu uda mi się odebrać lagi ruchome, mocno w to wierzę. Wtedy kręcimy jeszcze w tym tygodniu. Polecam obserwować na Facebook-u bo od marca to tam w pierwszej kolejności pojawiają się filmy. A teraz zapraszam na cz.1 zawieszenia przedniego.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-Rw47si ... e=youtu.be[/youtube]
Kolejne filmy czekają na publikację, to min.
-krótki film o malowaniu i szparunkach
-szprychowanie koła
-regeneracja amortyzatorów
-regeneracja gaźnika
4 filmy gotowe, zaplanowane, 2 w przygotowaniu, 3 zaplanowane do nakręcenia (centrowanie koła, zawieszenie przednie, dystansowanie kół)
Dzisiaj może w końcu uda mi się odebrać lagi ruchome, mocno w to wierzę. Wtedy kręcimy jeszcze w tym tygodniu. Polecam obserwować na Facebook-u bo od marca to tam w pierwszej kolejności pojawiają się filmy. A teraz zapraszam na cz.1 zawieszenia przedniego.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-Rw47si ... e=youtu.be[/youtube]
Kolejne filmy czekają na publikację, to min.
-krótki film o malowaniu i szparunkach
-szprychowanie koła
-regeneracja amortyzatorów
-regeneracja gaźnika
4 filmy gotowe, zaplanowane, 2 w przygotowaniu, 3 zaplanowane do nakręcenia (centrowanie koła, zawieszenie przednie, dystansowanie kół)
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
A powiedz z jakiego materiału masz zastosowane tuleje?
Zmierzyłeś może średnice wew. i zew. tych tulei przed montażem?
W książce serwisowej napisane jest aby wygrzewać tuleje w oleju lux 5 W temp.80-85 st.C.Doczytałem też,że materiał poliamidowy mocno chłonie wodę i zastanawiam się jaki to może mieć wpływ na ich dalszą eksploatację.
Zwrócono też uwagę w lekturze na ich przetoczenie na wymiar wewnętrzny lag ruchomych.Zrobiłeś jakieś przymiarki jak rozszerzyły się tuleje i czy pasują z odpowiednim luzem właśnie w lagi ruchome?
Mam jeszcze taką wątpliwość a mianowicie ,gdyby doszło do tego ,że powierzchnie ślizgowe lag ruchomych i nieruchomych uległy zużyciu i tuleje należałoby dorabiać(bo z aukcji mogą być zbyt luźne) indywidualnie to jaki materiał wybrać na ich produkcję?
Poliamid czy teflon?
Tutaj mamy ich właściwości fizyczne ale mi zależy na odpowiedzi osoby, która je przerobiła:
http://www.ggtech.com.pl/37-zestawienie ... sztucznych
Dobry film.
Czekamy na tyle amory:)
Zmierzyłeś może średnice wew. i zew. tych tulei przed montażem?
W książce serwisowej napisane jest aby wygrzewać tuleje w oleju lux 5 W temp.80-85 st.C.Doczytałem też,że materiał poliamidowy mocno chłonie wodę i zastanawiam się jaki to może mieć wpływ na ich dalszą eksploatację.
Zwrócono też uwagę w lekturze na ich przetoczenie na wymiar wewnętrzny lag ruchomych.Zrobiłeś jakieś przymiarki jak rozszerzyły się tuleje i czy pasują z odpowiednim luzem właśnie w lagi ruchome?
Mam jeszcze taką wątpliwość a mianowicie ,gdyby doszło do tego ,że powierzchnie ślizgowe lag ruchomych i nieruchomych uległy zużyciu i tuleje należałoby dorabiać(bo z aukcji mogą być zbyt luźne) indywidualnie to jaki materiał wybrać na ich produkcję?
Poliamid czy teflon?
Tutaj mamy ich właściwości fizyczne ale mi zależy na odpowiedzi osoby, która je przerobiła:
http://www.ggtech.com.pl/37-zestawienie ... sztucznych
Dobry film.
Czekamy na tyle amory:)
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2013-12-27, 12:25
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3 1976r
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ja kupiłem tuleje w sklepie skuter dębica http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3201 i na lagę nieruchomą wchodzą luźno, niewiem czy to dobrze...
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ja też w Skuter Dębica. Na pewno nie włożyłbym ich bez rozgrzania bo zdjąłem pierścień i próbowałem zdjąć, nie dało rady. Jednak na wszelki wypadek zostawiłem stare ruchome bo stałe były starte z jednej strony (źle dystansowane koło). Tuleje powróciły do stanu poprzedniego po ok. 14h.
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Głogów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
A czy mierzyłeś suwmiarką tuleję po jej ostygnięciu . W książce opisane jest, iż po wymianie tulejek należy obrobić je w tokarce na wymiar 35mm z tolerancją . I tak w jednej książce podane jest z tolerancją -00,5 w drugiej - 0,1
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Szczerze powiem że jedna laga byłe rozebrana dużo wcześniej i na niej ćwiczyłem i pomierzyłem ją na wszystkie strony (włącznie z tuleją którą zdjąłem w całości) tam na mój gust była lepiej spasowana (ciaśniej) natomiast nowa tuleja po zabiegu moczenia i odparowywania wody czy też działania gorącym powietrzem (piekarnik z termoobiegiem) jest luźniej spasowana (co nie znaczy że lata luźno). Jej spasowanie wyklucza jakąkolwiek ingerencję tokarki. Przypuszczam że w dobie naszych czasów (kupuje to zakładam i ma być) te tuleje już na starcie są tak robione, żeby nie trzeba było nic toczyć. Moje lagi w miejscu toczenia (na tuleje) miały wyraźne ryflowania.
Starszą tuleję również "gotowałem i piekłem) ta również elegancko po zabiegach wróciła do rozmiaru jednak jak pisałem jest ciaśniejsza. Szczerze powiem że nie szukałem tego w żadnej publikacji
Może w sobotę uda mi się pomierzyć jeszcze raz i podam szczegółowo jak to teraz wygląda.
Starszą tuleję również "gotowałem i piekłem) ta również elegancko po zabiegach wróciła do rozmiaru jednak jak pisałem jest ciaśniejsza. Szczerze powiem że nie szukałem tego w żadnej publikacji
Może w sobotę uda mi się pomierzyć jeszcze raz i podam szczegółowo jak to teraz wygląda.
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
A teraz zaprezentuję wam efekt chromowania
które trwało od połowy września do początku marca, przy czym ostatni miesiąc to "jeszcze tydzień". Reszta którą oddałem wyszła nieżle tak na "4-" zdjęcia zamieszczę jak zrobię.
Także Panowie nie ma co oszczędzać, gdybym od razu oddał do normalnego zakładu teraz czekałbym ze zniecierpliwieniem na rozpoczęcie sezonu a nie na chromy. Plus jest taki (jeśli można mówić o jakimś plusie) że zapłaciłem tylko za części które wyszły w miarę dobrze.

Także Panowie nie ma co oszczędzać, gdybym od razu oddał do normalnego zakładu teraz czekałbym ze zniecierpliwieniem na rozpoczęcie sezonu a nie na chromy. Plus jest taki (jeśli można mówić o jakimś plusie) że zapłaciłem tylko za części które wyszły w miarę dobrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1979r.
WSK 175 1980r.
CZ 477 73r.
Mińsk 400A 90r. - Lokalizacja: Mazowsze
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Gdzie robiłeś te chromy ?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Nie wyszło to za ciekawie.
Trzeba mieć tupet żeby oddać taką spartolona robotę klientowi.
Jeśli chcesz to zostawić ,to spróbuj samemu przepolerować pastą typową do chromów pt." S100 Hoch-Glanz Politur ".
Ja właśnie taką zamówiłem i przejadę co się da bo owe elementy chromowane wyglądają w miarę dobrze przynajmniej na tą chwilę.Zobaczymy co będzie jak motór wyjedzie na zewnątrz.
Trzeba mieć tupet żeby oddać taką spartolona robotę klientowi.
Jeśli chcesz to zostawić ,to spróbuj samemu przepolerować pastą typową do chromów pt." S100 Hoch-Glanz Politur ".
Ja właśnie taką zamówiłem i przejadę co się da bo owe elementy chromowane wyglądają w miarę dobrze przynajmniej na tą chwilę.Zobaczymy co będzie jak motór wyjedzie na zewnątrz.
- Student
- Posty: 106
- Rejestracja: 2015-05-17, 14:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK- B1 & Trabant 601
- Lokalizacja: Puławy,Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
hej czy mi zdaje, ale czy tam na ladze na uchwycie jest niewypolerowane?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Nie zdaje ci sięStudent pisze:hej czy mi zdaje, ale czy tam na ladze na uchwycie jest niewypolerowane?


- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
to było pokryte od podstaw czy tylko polerowane?
- marek-robert
- Posty: 399
- Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
- Lokalizacja: Lublin
- Kontaktowanie:
- Szymku
- Posty: 135
- Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125 ,komar
- Lokalizacja: B-tów
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
Ten kontakt do Częstochowy musisz nam tu sprzedać bo widziałem ,że dobrą robotę tam robią.
- Grinch
- Posty: 236
- Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ - Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
" od podstaw " to Musisz to zrobić przy tak grubym projekcie.
żadne pasty polerskie oraz inne magiczne cuda nic tutaj nie poradzą, nakłada się je na idealną powłokę żeby wyciągnąć lepszy efekt.
u mnie takie detale są traktowane jako złom do nowej obróbki.
żadne pasty polerskie oraz inne magiczne cuda nic tutaj nie poradzą, nakłada się je na idealną powłokę żeby wyciągnąć lepszy efekt.
u mnie takie detale są traktowane jako złom do nowej obróbki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość