WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
qpa
Posty: 617
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2016-06-24, 13:14

Smiało możesz tak podłaczyć

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 19:09

Do żółtego czy brązowego "+" czy oba?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-06-24, 19:12

Zależy który wychodzi z cewek świetlnych, są 3 kable jeden do gaszenia idzie z przerywacza, drugi z cewki ładowania do prostownika a trzeci z świetlnych który idzie do stacyjki, do niego podepnij +

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 19:31

Wychodzi na to że z samego dołu czyli żółty :roll:

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-06-24, 19:34

Ma wchodzić do zacisku 16 w stacyjce.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 20:00

No i nie ma świateł. W pozycji nr 2 stacyjka powinna przekazać zdaje się prąd z 16 do 55 tak? A tu nic.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-28, 22:56

Dzięki za pomoc Radar, oczywiście nie wytrzymałem w domu i przed chwilą ogarnąłem dwie stacyjki. Do starej powędrowały blaszki styków z nowej razem ze sprężynkami i kulkami. Całość wydaje się że działa, jutro kupię węższe konektory i podłączę. Nowa stacyjka a raczej śmieć kupiony w Skuter Dębica też działa tyle że trzeba było ją rozebrać, usunąć "plastik" czy z czego tam jest odlany korpus z wewnętrznych styków oraz usunąć kulkę która wchodzi w kanały przy pozycji 1 i 2 bo kulka nie pozwalała na prawidłowy obrót umożliwiający złączenie wewnętrznych styków blaszką, została tylko kulka pozycji 0. Nakrętka mocująca stacyjkę nie dociska stacyjki do korpusu lampy. Ogólnie straszny złom i nigdy nikt kto rozbierze tą stacyjkę nie uwierzy że to krajowa produkcja, chyba że mieszka w Chinach. Jedyny element starannie wykonany w nowej stacyjce to metalowa obudowa, tak gruba że ledwo można zagiąć wąsy na korpusie :mrgreen: no i podłączenia na standardowe konektory.
Grunt że wszystko na dobrej drodze.
Konektorki zakupione, i zaczynamy akcję "instalacja"

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-07-01, 15:35

Zrób Panie dobre foty bo też pewnie będę się z elektryką męczył:)
Masz cdi?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-07-03, 22:33

Przed chwilą wróciłem z garażu, sukces okupiony był jednak nerwami. Rozleciał się nowy automat stopu i to w rękach więc z dwóch zrobiłem jeden, co za szmelc
Zdjęcia niewiele dadzą, film nakręcony mam nadzieję że będzie wszystko dokładnie widać mimo niewielkiej ilości miejsca wewnątrz klosza lampy. CDI brak. Idę w oryginał, jak pomyślę że jeszcze miałbym zakładać CDI to siwy się robię.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-07-05, 22:12

Gratuluję sukcesów.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-07-05, 23:00

Dziękuję, bez Ciebie byłoby cholernie ciężko.

deathrider89
Posty: 7
Rejestracja: 2014-01-30, 22:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3 83', MZ ETZ 250 83'
Lokalizacja: POLSKA, LUBELSKIE
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: deathrider89 » 2016-07-18, 15:26

Nie ma we wuesce nic gorszego, a niżeli oryginalny zapłon :P

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-07-18, 15:56

Może to nie Zundapp ale na owe czasy była marzeniem wielu więc nie ma co poprawiać historii. Każdy kupując taki motocykl ma 2 drogi i obie są słuszne.
P.s
Świateł też nie ma, hamulce ... :shock: ale jest nasza i to cała produkowana u nas, a teraz?

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Walther77 » 2016-07-18, 22:17

deathrider89 pisze:Nie ma we wuesce nic gorszego, a niżeli oryginalny zapłon :P
Podziwiam cierpliwość przy renowacji i gratuluję efektów :-) Sam przez to przechodziłem więc wiem jaka jest satysfakcja po uruchomieniu .Teraz śmigam z bananem na twarzy , choć kurwy leciały przy składaniu , hehe:-) Życzę szybkiego uruchomienia i wyjazdu na drogi!

P.S. Zlej tych co klną na zapłon oryginalny ;-) Sam z nim walczyłem dopóki nie zaczął działać poprawnie ( powód cewka zapłonowa i ocierające pozostałe o magneto. Moim zdaniem w trójce właśnie zapłon jest genialnym rozwiązaniem bo kiedyś CDI nie było i wuechy latały . Kilka zasad przy montażu i regulacji i musi latać. Moja na dotarciu ale już przez chwile poczuła 80 km/h :P Frajda jest :-)
Ostatnio zmieniony 2016-07-18, 22:24 przez Walther77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-07-18, 22:23

Również kibicuję i liczę na to ,że kiedyś wszyscy się spotkamy.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Walther77 » 2016-07-18, 22:29

Szymku pisze:Również kibicuję i liczę na to ,że kiedyś wszyscy się spotkamy.
Też mi się marzy parada kilkudziesięciu Wuesek ;-) Pozdrawiam i sorki za offtop ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-07-19, 00:05

No właśnie prawie 40 lat produkowali motory, SHL, WFM, WSK i ludzie jeździli na zwykłym zapłonie, owszem tak jak kolega napisał daje w kość i jest problem z zakupem dobrych części ale da się to zrobić, jak ktoś chce CDI niech zakłada też są plusy jednak iskrownik ma swój klimat.

Awatar użytkownika
Kuba1325
Posty: 71
Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
GG: 0
Moje maszyny: m06 b3 '74
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Kuba1325 » 2016-08-18, 14:50

To następny temat remontu to silnik czy jeszcze coś? I wracając do tematu siedzenia to ja w swojej b3 z '74r mam siedzenie z zagiętym tyłem i bez otworu tata twierdzi że jest ono orginalne
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-08-18, 18:42

Mam pytanie związane z gaźnikiem, czy jest jakieś "wyjściowe" ustawienie gaźnika? Chodzi o to że wszystkie opisy mówią o regulacji na ciepłym silniku, więc najpierw trzeba go odpalić. Tylko jak skoro jest kompletnie rozregulowany i pewnie w takim stanie nie odpali. Temat nieaktualny, pierwsze odpalenie po 7 miesiącach przebiegło pomyślnie, pasek akumulatora też udało się "poprawić" póki co musi wystarczyć.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ebuwRVgGk44[/youtube]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kuba1325
Posty: 71
Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
GG: 0
Moje maszyny: m06 b3 '74
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Kuba1325 » 2016-08-21, 15:40

Bez tłumika chyba głośno tak w garażu :lol:
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości