Re: WSK 125 KOS 84r. byBRO.
: 2014-11-07, 22:52
84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.
Forum dotyczące motocykli z czasów PRL-u
http://wueska.pl/
Więc kiedy?Kermit pisze:84 to jeszcze nie jest rok produkcji aluminiowych cylindrów.
W instrukcji piszebrobmw pisze:Popołudniowe godziny minionego tygodnia minęły pod znakiem WSK a mianowicie rozebraniu silnika i wymiana tego i owego.Postanowiłem ogołocić silnik z osprzętu jeszcze w ramie ze względu na brak stojaka montażowego.Mostek zamontowałem pod iskrownikiem. Do blokady kosza używam ściągacza do magneta + dospawana nakrętka-wiadomo. "Wyciskacz" do sworznia własnej produkcji a patent zaczerpnięty z forum. Ściągacze do karterów spisały się wyśmienicie jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi piter_dzn. Nie obyło się bez niespodzianek: Wał wylicytowałem na alle... jest to ori z epoki po regeneracji a co z tego wyjdzie czas pokarze. I widok pacjenta po zabiegu. A wymienione zostało:
-wszystkie łożyska fag (te na wał wymieniłem na luz C3)
-wszystkie simeringi
-wał korbowy,regenerowany
-Cylinder,tłok,pierścienie
(wylicytowane na alle... od kolegi franq87,jaszcze raz wielkie dzięki franq87 za ori zestaw w idealnym teoretycznie nieużywanym stanie).
-tarcze sprzęgłowe
-łańcuszek sprzęglowy
-wałek pośredni i tulejka (tulejka jedna bo druga była ok)
-O-ringi wałka zmieniacza biegów i kopki
-wałek kopki (niestety zamiennik,mam nadzieję że nie będzie olej ciekł)
-wszystkie cewki waz z kondensatorem i platynkami
-miedziana uszczelka kolanka z cylindrem
Na dzień dzisiejszy silnik w ramie,motór został odpalony i "objechany". Pewnie będą potrzebne jakieś drobne regulacje ale to jak pogoda pozwoli na dłuższy wypad i testy za miastem.
I tu małe pytanie: jak prawidłowo docierać motóra?
-
Kolego, może miałeś śrubki z łebkiem soczewkowym, bo z łbem płaskim (ja stosuję z łbem na wkrętak krzyżowy) niczego nie trzeba szlifować - naprawdę pasują idealniebrobmw pisze:Ramkę montowałem na śrubki stożkowe M3 (nie pasowały idealnie a miały pasować,musiałem delikatnie szlifować łebki).
Tak jak w oryginale - tylko klej "typu butapren" a najlepiej oryginalny butapren. Powierzchnie metalowe zbiornika nie muszą być matowane - należy je tylko dobrze odtłuścić, za to bobrze jest równomiernie zmatowić powierzchnię nakładek.brobmw pisze:Małe pytanie z mojej strony: na jaki klej przykleić boczne gumy do baku?
...tak właśnie podejrzewam, że śrubki z wypukłym łebkiem mogą nie chcieć wsunąć się w listew, bo oprawiłem już kilka kanap i płaskie pasuję bez problemu. A co do gum na zbiornik to jest to sprawdzona procedura i jeżeli dasz butapren i nie będziesz się śpieszył to zarówno trwałość mocowania jak i wygląd jest super.brobmw pisze:Przeczytałem gdzieś na forum że mają to byś śrubki z łbem stożkowym i takie kupiłem a Ty Czankete piszesz o łbie płaskim i być może tu tkwi problem.Wielkie dzięki za profi opis klejenia gum do baku,na pewno będę postępował wg.Twoich wskazówek.
Dzięki.Następna mody jakie mam w planach to:filtr powietrza od 175 +wkład od Jawa/CZ i CDI + kierunkowskazy i kolejne pytanie do "starszyzny" jakie kierunkowskazy szły (jeśli szły?) do 125cc 84r.?chemik1 pisze:Hehe no co ma być klasycznie,więc rachunek ręcznie pisany a tak dobra robota z tym kosem.