Strona 11 z 18

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-10, 21:44
autor: marek-robert
Ponieważ dawno nie prezentowałem postępu prac w formie video więc będę powoli nadrabiał.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GEmi21Odz-0[/youtube]
Uprzedzam że film jest zakręcony na maksa ale to dlatego że reżyser kazał mi się wyrobić w 10 min, że o braku miejsca w garażu nie wspomnę. Pamiętajcie że to vlog, a nie poradnik :mur: czy może czasami nieporadnik :mrgreen:

Nadrabiając zaległości:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gJutVWvQoGE[/youtube]

Jest jeszcze film o chromach ale pojawi się on w odpowiednim dziale z poradami, tutaj nie pojawiają się porady tylko video relacja :mrgreen:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-12, 18:12
autor: Szymku
Podobało mnie się i pytanko też mam:)
Po skręceniu przedniego zawiasu powstała szpara miedzy górną półką a osłonami lag nieruchomych?
Przy rozkładaniu swojego klamota zwróciłem na to uwagę i zastanawiałem się czyja to wina,poprzednika czy fabryki?

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-12, 20:13
autor: marek-robert
Szymku W jednym mam w drugim mniejsza ale jest, taki urok chyba :/ Raz udało mi się złożyć bez szpar ale lagi są robione z materiału który mój kolega nazywa "gównolitem" więc podejrzewam że gwint z korka sam zobie może zrobić krzywy gwint w ladze.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lexs9tL_zes[/youtube]

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-15, 09:30
autor: marek-robert
Mam dwie prośby o pomoc, najlepiej ze zdjęciami :mrgreen: , Pierwszy dotyczy tematu http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=82 ... 03#p615803 a drugi instalacji elektrycznej z którą walczę i walczę, mógłby ktoś wrzucić fotki jak wygląda podłączenie stacyjki i bebechów w lampie? Schemat znalazłem, chodzi o zdjęcie, najlepiej z nową wiązką a szczytem szczęścia byłaby instalacja ze Skuter Dębica.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-15, 14:20
autor: Walther77
Nie wiem na ile moje stare zdjęcia z rozbiórki będą pomocne ale instalacja była oryginalna. Teraz mam założoną instalacje z alledrogo i też mi się kilka kabli nie zgadzało. Wrzucę Ci skan instalacji i kolorów jak bawiłem się z dopasowaniem jak tylko dotrę do garażu. Wydaje mi się , że instalacje mamy takie same.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-15, 14:48
autor: marek-robert
Dzięki wielkie.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-15, 21:06
autor: Walther77
Może coś z tego wykorzystasz. Sorki za bazgroły ale taki mam charakter pisma niestety ;-)

P.S. U mnie nie zgadzały się kolory kabli do lampy tylnej . Poza tym raczej ok. Powodzenia! Ja też przecierałem szlaki i uczyłem się Wueski od podstaw w trakcie remontu :-)

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-19, 08:53
autor: marek-robert
Kontynuując temat vloga:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Ea2uHW1ChLc[/youtube]

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-27, 20:01
autor: marek-robert
I kolejne:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QCYcS9jUubg[/youtube]

I bonus z dnia dzisiejszego:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kQutPitg5r4[/youtube]
Dłuższa wersja na kanale.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-27, 20:43
autor: waldek19
Pod manetką na lince gazu powinien być założony redukcja nie wiem jak to fachowo się nazywa . W oryginale była to plastykowa część. W chwili obecnej można tę część kupić w Skuter Dębica jest to metalowa część.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-05-28, 12:49
autor: yazimoo
Ta brakująca część to obsada linki gazu :)

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-07, 00:02
autor: marek-robert
Zabrałem się dzisiaj za elektrykę, w sumie prosta sprawa.. by była gdyby nie to że mam motocykl z początku serii i oryginalnie była instalacja jak w B1 a ja kupiłem i zacząłem kombinować z instalacją od B3. Skutek jest taki że wszystko chyba jest ok, światła są, klakson jest, stop jest ( a właściwie byłby gdyby chińska produkcja automatu stop wytrzymała więcej niż 4 naciśnięcia hamulca). Tylko żeby były światła musiałem zamienić przewód masowy oprawki żarówek w stacyjce. Teraz moje pytanie czy czegoś nie spalę jak odpalę silnik, jakiejś cewki bo podłączenia silnika też są inne w B1 i B3.
Poniżej oryginał i moja wersja, wszystko działa jak pisałem, będzie to żyło po założeniu silnika, lampa tylna to telewizorek, przednia też starszy typ bez kominka.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-09, 22:28
autor: radar
Jeśli połączyłeś w stacyjce styk 52 z 55 to źle. Na styku 52 masz prąd stały do ładowania akumulatora, czyli "+". Na styku 55 jest prąd zmienny do zasilania żarówki świateł głównych (mijanie i długie) i powinien być połączony z przełącznikiem na kierownicy i dalej z oprawą żarówki w lampie przedniej. Styk 55 jest zasilany przez połączenia wewnątrz stacyjki ze styku 16 (trzeba przekręcić kluczyk w prawo). Styk 16 zasilany jest z cewek w silniku i jeśli nic nie jest zmienione to będzie dolne wyjście.
Ładowanie powinno działać, oczywiście po usunięciu twojej zwory. Nie zapomnij o bezpieczniku pomiędzy akumulatorem (klema "-") a masą motocykla, który zabezpieczy przed zwarciem i popaleniem instalacji. Z tego co pamiętam, to 8A, ale niech ktoś poprawi.
Nie wiem czy to błąd, ale sprawdź, czy wyjście gaszenia z silnika masz podpięte pod styk 10 w stacyjce, bo z rysunku wynika inaczej.
Generalnie nie sugeruj się kolorami tylko numerami styków. W razie ściany służę pomocą.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-21, 10:18
autor: marek-robert
Radar a Ty widzę ogarniasz elektrykę, jak nie uda mi się jej podłączyć za nie wiem, 5 podejściem będę dzwonił na razie czekam na stacyjkę. A najśmieszniejsze jest to że na początku chciałem lecieć po kolorach teraz skumałem co, jak i dlaczego i dalej zero. Stacyjka bez kulki i wytarta na maksa plus złamany ebonit.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-23, 22:28
autor: Mixol
Oglądam film o dystansowaniu koła, prawidłowo nie powinno się dawać podkładek, ślimak powinien zaprzeć się o grubszą część ości, wystarczy ja głębiej włożyć, ważne są tulejki w obudowach łożysk, tam są 2 rodzaje od ślimaka powinna być krótsza od bębna dłuższa, to o nią ma się oprzeć pokrywa bębna oś wchodzi i to nie ma prawa się skrzywić wzlędem piasty.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-24, 07:33
autor: marek-robert
W moim przypadku jeśli nie dam podkładek zawieszenie działa "tępo" i skokowo, po założeniu podkładek wszystko działa płynnie stąd decyzja o zastosowaniu podkładek.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=66 ... tansowanie

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WRrQxHn1N08[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-H76fXkyXU4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pAPKMGeVBvk[/youtube]

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-24, 09:42
autor: zmyngut
Mixol pisze:Oglądam film o dystansowaniu koła, prawidłowo nie powinno się dawać podkładek, ślimak powinien zaprzeć się o grubszą część ości, wystarczy ja głębiej włożyć, ważne są tulejki w obudowach łożysk, tam są 2 rodzaje od ślimaka powinna być krótsza od bębna dłuższa, to o nią ma się oprzeć pokrywa bębna oś wchodzi i to nie ma prawa się skrzywić wzlędem piasty.
Kolega ma rację. Jeżeli wygląda na to, że potrzebne są podkładki (a fabrycznie ich tam nigdy nie było) to z reguły przez krzywe lagi (zacinające się lub skokowo działające zawieszenie). Jeżeli chodzi o "krzywy" błotnik- proponuję bez koła włożyć samą oś i może okazać się, że teleskopy różnią się długością- czyli jest nieznacznie przekoszone koło. Sama oś wchodzi rękami- jeżeli trzeba w nią stukać tzn. że coś jest nie tak.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-24, 10:45
autor: marek-robert
Fakt jest taki że lagi wydawały się być różnej dłygości, stąd krzywy błotnik dlatego że nie były równo włożone w półkę dolną. Po korekcie i ostawieniu wygląda to o wiele lepiej. Lagi są proste jednak podkładki i tak są potrzebne, chociażby po to żeby lewa nie ścisnęła (nie opierała się) o tę część napędu licznika która zakrywa ślimak, jest opa po prostu szersza. Zdjęcia całości postaram się dać w poniedziałek zaraz po nagraniu instalacji.
A propos instalacji, światła drogowe i mijania będą działać tylko przy odpalonym silniku, zgadza się?

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-24, 11:43
autor: Mixol
Światła tak jak piszesz, wywal podkładkę na ślimaku i wsuń głębiej ośkę wyjdzie grubsza część i zaprze ślimak.

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

: 2016-06-24, 12:48
autor: marek-robert
Spóbuję, wszystkie sugestie i porady zawsze mile widziane. I jeszcze jeno pytanko, jak sprawdzić czy dobrze podłączyłem światła? Można "na krótko" podłączyć "+" z akumulatora pod przewód który ma być podłączony do cewki (w silniku) i do których jeśli można tak zrobić. Schemat od B1 jest kilka postów wyżej.