Strona 3 z 18
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-29, 10:36
autor: marek-robert
Ale przynajmniej rama stoi stabilnie
Wszystko będzie poprawione. Tulejki posmarowane żeby weszły bez oporów, smaru było niewiele a i tak wycisnęło jeszcze go chyba do zera. Jak mocno (z jaką siłą) należy przykręcić wahacz (oś wahacza)? Na maxa czy z wyczuciem?
Komentarze mile widziane na
kanale
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-29, 13:47
autor: Savier
Tam nic wielkiego się nie stało, powinno byc OK
.
Czym kręcisz? Dźwięk jest z zewnetrznego mikrofonu czy z kamery?
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-29, 13:52
autor: marek-robert
Z kamery, dwie sztuki SONY, jedna "Sony HDR-PJ650" druga podobna do GoPro tylko tańsza ale nie gorsza.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-30, 09:24
autor: marek-robert
Tak jak obiecywałem. Mój sposób na montaż łożyska główki ramy i półki dolnej.
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=7JPanURdG0k[/youtube]
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-30, 22:54
autor: Hussar
czym zabezpieczyłeś tabliczkę ?
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-31, 10:31
autor: marek-robert
Tłuszczem, wcieranym długo i kilka razy potem polerowanie. Tłuszcz roślinny się nie nadaje. Najlepszy jest łój bądź sadło
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-31, 12:50
autor: maniek_wroc
Marek - z niecierpliwością czekam na następny odcinek .....
"W" - jak Wueska
.... szkoda że do tej pory nikt nie nagrał takiej serii jak krok po kroku prawidłowo złożyć silnik ....
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-10-31, 12:59
autor: marek-robert
Niestety dopóki nie odbiorę chromów prace stanął w miejscu. Po odbiorze chromów, szparunków i zakupie śrub praca ruszy z kopyta. Pojawi się wkrótce odcinek który powinien być jako pierwszy czyli:
Wygląd po zakupie, elementy po piaskowaniu itp. Niestety będzie opierał się on na zdjęciach bo na pomysł z filmami wpadłem zbyt późno.
Ps. Szparunki na błotnikach już są u mnie
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 10:55
autor: solarhh
ta blacha siedzenia pasuję bez problemu ? bo mam garbuskę z 74 r i tam jest blacha z dziurą a te bez dziur są łatwiej dostępne.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 12:59
autor: marek-robert
Była taka i pasowała, jej stan wskazuje że była od nowości. Na dniach założę błotnik i wtedy powiem na 100% ale nie wiem dlaczego miałoby się coś zmienić.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 14:17
autor: qpa
W garbatej 77 też mam bez dziury
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 19:04
autor: marek-robert
Z tego co się dowiedziałem to dziura była min. dlatego że błotnik tylny był wyżej w dwu ramówkach i wchodził w siedzenie, stąd miejsce na niego. W jedno ramówce wystarczy przetłoczenie. Mam nadzieję że załączone zdjęcia ostatecznie wyjaśnią kwestię "gdzie przetłoczenie a gdzie otwór?" Spód od starszych modeli (z otworek) pasował do nowszych modeli i dlatego niektóre motocykle mogły go mieć, natomiast od nowszych nie pasuje do starszych bo się błotnik nie zmieści a jak się jakimś cudem zmieści to bęcie ocierał.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 23:32
autor: zmyngut
Tatowa stara garbata z 1974 miała siedzenie z przetłoczeniem. Z "dziurą" to nie przypadkiem od B1 z ostatnich roczników?
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-03, 23:40
autor: Savier
Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-04, 12:27
autor: marek-robert
Savier pisze:Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach
To sobie ją wytnę szlifierką
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-16, 00:26
autor: marek-robert
No I mam wreszcie
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-16, 11:20
autor: maniek_wroc
Marek - gratuluję żółtej blaszki
...ale pierwsza przejażdżka to chyba dopiero na wiosnę będzie ?
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-16, 13:04
autor: rolecki
Savier pisze:Panowie, nie wiem nad czym debatujecie do końca, ale to wyglądało tak:
- z dziurą przystosowane do B1 - końcówka produkcji B1
- z dziurą przystosowane do B3 - do 1976
- do końca produkcji z zadartym tyłkiem i bez dziury we wszystkich jednoramówkach
Dobrze wiedzieć jak jest ,ale mnie to denerwuje że przy wyjmowaniu siedzenia ciężko jest zrobić tak żeby błotnika z tyłu nie porysować,nawet jak siedzenie ma tył zadarty to i tak to samo.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-16, 13:15
autor: Savier
Tak już jest, standard. Dlatego ja we wszystkich motocyklach mam na błotniku z tyłu naklejkę.
Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania
: 2015-11-16, 13:49
autor: rolecki
Dobre rozwiązanie a tak sobie pomyślałem że może nakleić taką bezbarwną jak pod antenę cb.