Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Lukasz89
Posty: 2
Rejestracja: 2015-09-30, 14:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 Garbuska
Lokalizacja: Gołdap
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Lukasz89 » 2015-11-10, 12:29

W oryginale siedzenie wyglada tak:



http://www.fotosik.pl/zdjecie/e68d02a33296a824


:)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-10, 16:58

Tak przeglądam sobie temat i coś mi tu nie gra. Ja w swojej oryginalnie miałem 2x a w nowej kupionej już nie było :/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Savier » 2015-11-10, 17:26

Jak było z dwiema to kombinacja :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-10, 18:29

Może źle się wyraziłem, na każdej konsoli jeden odbój.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Savier » 2015-11-10, 19:38

No to ja napiszę jeszcze raz, kombinacja :D.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-10, 20:48

A wygląda oryginalnie nawet spawu nie widać, przy kupnie odboi kupiłem komplet i gość przysłał 2szt :roll:
I mam odpowiedź od człowieka który kolekcjonuje wski ok 30 szt (niestety nie sprzedaje :-( ) konsola długa również bywała z miejscem na odbój, dodatkowo pewien złomiaż u którego kupuję na olx również odpisał że za 35 zł ("normalna" 25 zł)ma takowe i to kilka sztuk.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-11, 00:49

Lukasz89 - dzięki za link ....czyli obicie zwykłe proste bez kedry ze srebrnymi nitami ... hmm....sam nie wiem jakie obicie w końcu zrobić .... macie jakieś propozycje ?

Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76 8/ możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....

Lukasz89
Posty: 2
Rejestracja: 2015-09-30, 14:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 M06 B3 Garbuska
Lokalizacja: Gołdap
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Lukasz89 » 2015-11-13, 10:31

Jakbys potrzebowal jakies foty albo jakies info konkretne o garbusce to pisz smialo, mam rocznik 1975, 2800km przebiegu, wszystko 100% oryginal fabryczny oprocz wspanialego niebieskiego lakieru ktory walnalem pedzlem 15 lat temu ;)

Awatar użytkownika
T_NIK
Posty: 104
Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: T_NIK » 2015-11-13, 14:53

maniek_wroc pisze:Lukasz89 - dzięki za link ....czyli obicie zwykłe proste bez kedry ze srebrnymi nitami ... hmm....sam nie wiem jakie obicie w końcu zrobić .... macie jakieś propozycje ?

Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76 8/ możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....
Miałem to samo w DR był rocznik 1973 a na tabliczce 1974 motocykl zarejestrowany był 1.01.1974 roku. Powodowało to kłopoty na stacji diagnostycznej przy przeglądach i dla świętego spokoju zmieniłem rok produkcji w DR na 74 teraz nikt się nie czepia przy przeglądzie a wystarczyło do tego zrobić adnotacje przy przeglądzie i w wydziale komunikacji wprowadzili stosowna zmianę z dokumentach. Diagnosta na podstawie tabliczki znamionowej zgodności numeru ramy i numeru silnika z tabliczka napisał że prawidłowy rocznik to 74 .

Swoja droga wygląda na to że pod koniec 73 roku produkowano już motocykle z tabliczką znamionowa na 74, u Ciebie może być podobna sytuacja.

tolman
Posty: 4
Rejestracja: 2015-03-23, 11:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 1982
Lokalizacja: Lipno+
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: tolman » 2015-11-14, 21:33

maniek_wroc pisze:
Wykryłem też dziwną niezgodność .... w papierach mam rocznik '75 a na tabliczce która była na ramie jest wybite '76 8/ możecie mi zidentyfikować po numerze ramy jaki to w końcu jest rocznik? ....nr. na ramie S01565115 ... dziwna sprawa ....
Ja mam początek nr ramy S0155**** także przed twoim numerem i jest z 1976 roku.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-14, 22:03

Uzmysłowić sobie należy jedno, co powtarzam przy każdej okazji postów dotyczących "czy to i owo jest z tego modelu/rocznika", w tamtych czasach to czy coś co jest zamontowane jest z tego czy innego modelu miało średnie znaczenie, liczyła się że wyjechała sztuka i wszystko w temacie. Ojciec i stryj,pracowali w WSK Świdnik, nikt nie przejmował się jakąś pierdułą typu blacha siedzenia czy amortyzator. To przecież prawie zamach na Ludową Ojczyznę i ład społeczny gdyby przez brak elementu do danego modelu stanęła produkcja, nie było "tego" a zostało jeszcze "tamto" to ładowali "tamto"
Swoja droga wygląda na to że pod koniec 73 roku produkowano już motocykle z tabliczką znamionowa na 74, u Ciebie może być podobna sytuacja.
W odrestaurowywaniu motocykli takich jak WSK chodzi moim zdaniem o to aby doprowadzać je wyglądem do stanu najbardziej zbliżonego do oryginału ale bez przesady, nigdy nie uzyskamy pewności że taka jaka jest przed remontem nie wyszła przypadkiem z fabryki.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-15, 16:03

Słuchajcie ... znam historię tego motoru od jego narodzin aż po dzień dzisiejszy .... motor został zakupiony przez Policję ...(Która wtedy nazywała się Milicją) ...i był motocyklem służbowym .... patrolował starą trasę E12 Wrocław - Warszawa ...pracował w tzw. "Lotnej" ... kiedy wymieniali motocykle na MZ -tki jego poprzedni właściciel zakupił go i użytkował już prywatnie ... niestety motor nigdy nie był zarejestrowany w cywilu ... :-( ...posiadam dokumenty wykupu od MO na których jest właśnie wpisany rok produkcji '75 .....po remoncie chciałbym go zarejestrować na podstawie umowy kupna - sprzedaży z poprzednim cywilnym już właścicielem ... mam nadzieję , że nie będą się czepiać w wydziale komunikacji ...bo w tamtych czasach chyba nie było obowiązku rejestracji ...ale będę musiał jechać na przegląd .... i teraz powiedzcie...muszę mieć oryginalną tabliczkę znamionową czy mogę zrobić już teraźniejszą i wybić na niej rocznik '75 żeby się zgadzało z papierami ?

Oryginalna tabliczka zdjęta z ramy przed malowaniem:
Tabliczka_znamionowa.jpg
Nastąpił też mały postęp w pracach mam już zaplecione i wycentrowane koła:
Koła_zaplecione_na_nowo_1.jpg
Koła_zaplecione_na_nowo_2.jpg
Koła_zaplecione_na_nowo_3.jpg
Koła_zaplecione_na_nowo_4.jpg
Koła_zaplecione_na_nowo_5.jpg
teraz trzeba założyć porządne oponki ... chyba kupię Mitas 18x3.00 z bieżnikiem H03 polecane na forum ...fajnie wyglądają tylko ta cena ....trochę duża...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-15, 23:06

Jeśli nr ramy na tabliczce i na ramie jest zgodny to idź do wydziału komunikacji i poproś o nabicie tabliczki (dostaniesz najprawdopodobniej dokument umożliwiający legalne nabicie nr.) albo wpiszą ci adnotacje w DR o innym roku produkcji. Jeśli sam nabijesz i nie daj Boże będzie widać że sam nabijałeś możesz mieć kłopoty.
Wymagane dokumenty
1. wniosek o skierowanie na nadanie i wybicie numeru lub wykonania tabliczki znamionowej zastępczej
2. dokument (dokumenty) potwierdzający konieczność nadania i wybicia numeru znamionowego lub wykonania tabliczki znamionowej zastępczej np. fakturę VAT na zakup nowych zespołów itd.
3. dokumenty niezbędne do pełnej identyfikacji pojazdu przed nabiciem numerów (np. zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, opinia biegłego lub rzeczoznawcy z zakresu oznakowań pojazdu)
Samowolne dokonanie zmian cech identyfikacyjnych to przestępstwo, chyba art.306 kodeksu karnego. :stop:
Art. 306. Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-16, 11:54

Marek - zostawię oryginalną i będę się tym martwił przy rejestracji ... pewnie wydają dowód z prawidłowo wpisanym rokiem produkcji ....zobaczymy ..

Awatar użytkownika
T_NIK
Posty: 104
Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: T_NIK » 2015-11-17, 09:16

maniek_wroc pisze:Marek - zostawię oryginalną i będę się tym martwił przy rejestracji ... pewnie wydają dowód z prawidłowo wpisanym rokiem produkcji ....zobaczymy ..

Musisz podjechać na stacje i zabrać zaświadczenie. Badanie zgodności danych kosztuje chyba 60 pln więc bardziej opłaca się zrobić normalny przegląd gdzie w rubryce uwagi diagnosta wpisze dane z motocykla nr ramy i rok z tabliczki znamionowej. Na podstawie tego w wydziale komunikacji dostaniesz DR zgodny z danymi motocykla. Nie kombinował bym z tabliczką lepiej chyba mieć legalnie rok młodszy motocykl nić ryzykować spore problemy.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-17, 22:03

T_NIK - czyli muszę przypilnować diagnosty na przeglądzie technicznym .... ta wersja mi się podoba ... :mrgreen:

Zamontowałem w koła oryginalne uszczelnienia i tulejki dystansowe ...oraz przymierzam się do zmontowania zabieraka tylnego koła i mam prośbę ...luknijcie na zdjęcia i powiedzcie czy wszystko będzie w prawidłowej kolejności ... bo nie pamiętałem jak to wszystko było zmontowane ...a w temacie Audiobasa który też miał z tym problem wyparowały fotki ... może się kiedyś komuś przyda taka fotorelacja krok po kroku..... a więc zaczynamy :

1. Uszczelnienia filcowe oraz dekielki i tulejki dystansowe kół:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_1.jpg
2. Wkładamy uszczelnienia filcowe w dekielki:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_2.jpg
3. W środek wkładamy tulejki dystansowe - 2 niskie w dekielki a to trochę wyższe w blaszkę od prędkościomierza:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_4.jpg
4. Montujemy uszczelnienie i zabierak prędkościomierza w przednie koło:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_5.jpg
5. Z drugiej strony zakładamy dekielek z uszczelnieniem i niską tulejką:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_6.jpg
6. Teraz koło tylne ...od wewnątrz dekielek i uszczelnienie z niska tulejką:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_7.jpg
7. Z drugiej strony dekielek z filcem i tuleją dystansową koła:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_9.jpg
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_10.jpg
8. Teraz zakładamy zabierak z łożyskiem w środku:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_11.jpg
9. Na łożysko wkładamy tuleje dystansową:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_12.jpg
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_13.jpg
10. Zębatka
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_14.jpg
11. Na tuleje dystansowa zakładamy uszczelnienie filcowe:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_15.jpg
12. A na koniec dekielek / osłona zębatki:
Uszczelnienia_i_tulejki_koła_zabieraka_16.jpg
Wydaje się, że wszystko pasuje ...potwierdźcie czy ta kolejność jest prawidłowa.... łożysko w moim zabieraku jest luźne więc chyba wkleję je na klej ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-18, 00:35

Świetna robota!!! To była moja pięta Achillesowa te tulejki mnie osobiście mieszały się. Oglądaj odcinek z kołem na moim kanale, wspomogę się twoim opisem jeśli pozwolisz.
P.S
Zakupiłem filc do uszczelek i będę wykraiwał nowe więc jeśli chcesz... będę również wykraiwał uszczelki lag ze skóry.

Awatar użytkownika
T_NIK
Posty: 104
Rejestracja: 2015-09-23, 21:02
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 m06 b3 rok 1974
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: T_NIK » 2015-11-18, 09:21

maniek_wroc pisze:T_NIK - czyli muszę przypilnować diagnosty na przeglądzie technicznym .... ta wersja mi się podoba ... :mrgreen:

Dokładnie :-)

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-18, 14:45

Marek - nie ma problemu możesz wspomagać się tym opisem ...śledzę twój kanał filmiki są super ... a jak będziesz kroił te uszczelki to piszę się na komplecik :-)

Awatar użytkownika
robik
Posty: 326
Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75
Lokalizacja: wielkopolska
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: robik » 2015-11-19, 00:40

Fajnie działasz! Podoba mi się. Moja też jest z 75r i czeka na remont. Na pewno będę tu zaglądał żeby porównać części :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości