WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
golfcc
Posty: 63
Rejestracja: 2016-02-17, 15:57
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
wsk 175 Sport 1
Lokalizacja: Truskolasy
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: golfcc » 2016-02-23, 22:14

super wsk;) dokładnie i pieczołowicie ją odnawiasz :-D bedę korzystał z filmów bo również mam zamiar odnawiać taty garbuskę a później sporta którego kupiłem;)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-02-23, 23:11

Ooo Sporta masz. No to się postaraj z odrestaurowywaniem. Zapraszam na Facebook, link w podpisie.
A dzisiaj kolejny film. tym razem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EOdH8TKh8gc[/youtube]

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-03-02, 10:44

Świetną robisz robotę ale muszę Cię przeprosić ,że wykorzystam Twój temat do krytyki pana Malskiego, którego reklamujesz,ponieważ na to nie zasługuje.

Krzysztofie z Odrzykonia jeśli to czytasz to przestań wysyłać ludziom używane części pod pretekstem ,iż są nowe tym bardziej z PRL-u.
Nikt nie jest głupi a jeśli brakuje komuś wiedzy to tego nie wykorzystuj,ponieważ daleko na kłamstwie nie zajedziesz.
Jeśli czegoś nie masz w oryginale nowego ,to tego nie wysyłaj jak to robiłeś do tej pory licząc na to ,że ktoś się nie skapnie.
Mało tego bo wkładasz części w stare papiery ,stare ori pudełka i zabrudzasz podzespoły aby ukryć ich wady lub pochodzenie.
Słabo z Twojej strony to wygląda bo nikogo nie stać na odsyłanie części po trzy razy ,nie wspominając już o uciekającym czasie.
Masz możliwość zadbać o nasze wspólne dobro jakimi są Prl-owskie maszyny a robisz coś zupełnie odwrotnego.
Nie jest odosobniony w tym temacie.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: yazimoo » 2016-03-02, 12:48

Kolejny dobry poradnik. Myślę, że najbardziej przydatny video - poradnik byłby o składaniu i montażu przedniego zawieszenia, zrobisz taki :) ?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-03-02, 14:00

Szymku, postaram się wyjaśnić sprawę, tak jak napisałem Ci w pw
Dzisiaj może w końcu uda mi się odebrać lagi ruchome, mocno w to wierzę. Wtedy kręcimy jeszcze w tym tygodniu. Polecam obserwować na Facebook-u bo od marca to tam w pierwszej kolejności pojawiają się filmy. A teraz zapraszam na cz.1 zawieszenia przedniego.[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-Rw47si ... e=youtu.be[/youtube]
Kolejne filmy czekają na publikację, to min.
-krótki film o malowaniu i szparunkach
-szprychowanie koła
-regeneracja amortyzatorów
-regeneracja gaźnika
4 filmy gotowe, zaplanowane, 2 w przygotowaniu, 3 zaplanowane do nakręcenia (centrowanie koła, zawieszenie przednie, dystansowanie kół)

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-03-02, 15:03

A powiedz z jakiego materiału masz zastosowane tuleje?
Zmierzyłeś może średnice wew. i zew. tych tulei przed montażem?
W książce serwisowej napisane jest aby wygrzewać tuleje w oleju lux 5 W temp.80-85 st.C.Doczytałem też,że materiał poliamidowy mocno chłonie wodę i zastanawiam się jaki to może mieć wpływ na ich dalszą eksploatację.
Zwrócono też uwagę w lekturze na ich przetoczenie na wymiar wewnętrzny lag ruchomych.Zrobiłeś jakieś przymiarki jak rozszerzyły się tuleje i czy pasują z odpowiednim luzem właśnie w lagi ruchome?

Mam jeszcze taką wątpliwość a mianowicie ,gdyby doszło do tego ,że powierzchnie ślizgowe lag ruchomych i nieruchomych uległy zużyciu i tuleje należałoby dorabiać(bo z aukcji mogą być zbyt luźne) indywidualnie to jaki materiał wybrać na ich produkcję?
Poliamid czy teflon?
Tutaj mamy ich właściwości fizyczne ale mi zależy na odpowiedzi osoby, która je przerobiła:
http://www.ggtech.com.pl/37-zestawienie ... sztucznych

Dobry film.
Czekamy na tyle amory:)

krisu92
Posty: 176
Rejestracja: 2013-12-27, 12:25
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1976r
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: krisu92 » 2016-03-02, 15:27

Ja kupiłem tuleje w sklepie skuter dębica http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3201 i na lagę nieruchomą wchodzą luźno, niewiem czy to dobrze...

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-03-02, 16:10

Ja też w Skuter Dębica. Na pewno nie włożyłbym ich bez rozgrzania bo zdjąłem pierścień i próbowałem zdjąć, nie dało rady. Jednak na wszelki wypadek zostawiłem stare ruchome bo stałe były starte z jednej strony (źle dystansowane koło). Tuleje powróciły do stanu poprzedniego po ok. 14h.

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: waldek19 » 2016-03-04, 07:54

A czy mierzyłeś suwmiarką tuleję po jej ostygnięciu . W książce opisane jest, iż po wymianie tulejek należy obrobić je w tokarce na wymiar 35mm z tolerancją . I tak w jednej książce podane jest z tolerancją -00,5 w drugiej - 0,1

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-03-04, 11:38

Szczerze powiem że jedna laga byłe rozebrana dużo wcześniej i na niej ćwiczyłem i pomierzyłem ją na wszystkie strony (włącznie z tuleją którą zdjąłem w całości) tam na mój gust była lepiej spasowana (ciaśniej) natomiast nowa tuleja po zabiegu moczenia i odparowywania wody czy też działania gorącym powietrzem (piekarnik z termoobiegiem) jest luźniej spasowana (co nie znaczy że lata luźno). Jej spasowanie wyklucza jakąkolwiek ingerencję tokarki. Przypuszczam że w dobie naszych czasów (kupuje to zakładam i ma być) te tuleje już na starcie są tak robione, żeby nie trzeba było nic toczyć. Moje lagi w miejscu toczenia (na tuleje) miały wyraźne ryflowania.
Starszą tuleję również "gotowałem i piekłem) ta również elegancko po zabiegach wróciła do rozmiaru jednak jak pisałem jest ciaśniejsza. Szczerze powiem że nie szukałem tego w żadnej publikacji
Może w sobotę uda mi się pomierzyć jeszcze raz i podam szczegółowo jak to teraz wygląda.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-03-08, 21:30

A teraz zaprezentuję wam efekt chromowania 8/ które trwało od połowy września do początku marca, przy czym ostatni miesiąc to "jeszcze tydzień". Reszta którą oddałem wyszła nieżle tak na "4-" zdjęcia zamieszczę jak zrobię.
Także Panowie nie ma co oszczędzać, gdybym od razu oddał do normalnego zakładu teraz czekałbym ze zniecierpliwieniem na rozpoczęcie sezonu a nie na chromy. Plus jest taki (jeśli można mówić o jakimś plusie) że zapłaciłem tylko za części które wyszły w miarę dobrze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-03-08, 21:48

Gdzie robiłeś te chromy ?


Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-03-08, 23:05

Nie wyszło to za ciekawie.
Trzeba mieć tupet żeby oddać taką spartolona robotę klientowi.
Jeśli chcesz to zostawić ,to spróbuj samemu przepolerować pastą typową do chromów pt." S100 Hoch-Glanz Politur ".
Ja właśnie taką zamówiłem i przejadę co się da bo owe elementy chromowane wyglądają w miarę dobrze przynajmniej na tą chwilę.Zobaczymy co będzie jak motór wyjedzie na zewnątrz.

Awatar użytkownika
Student
Posty: 106
Rejestracja: 2015-05-17, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK- B1 & Trabant 601
Lokalizacja: Puławy,Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Student » 2016-03-08, 23:13

hej czy mi zdaje, ale czy tam na ladze na uchwycie jest niewypolerowane?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-03-08, 23:33

Student pisze:hej czy mi zdaje, ale czy tam na ladze na uchwycie jest niewypolerowane?
Nie zdaje ci się :razz: , miejscami przepolerowane a miejscami wcale nie polerowane. Szymku, ja po kolejnych tłumaczeniach że jeszcze tydzień i będzie gotowe i teraz ktoś inny będzie polerował, kąpał itd, itp. sam napisałem do niego że chcę to odebrać takie jakie jest bo nie mam ani ochoty ani czasu żeby czekać kolejny tydzień. Oddając sprawiedliwość to stopka hamulca wyszła idealnie, to samo korki lag, klamki wyszły dobrze, szklanki amortyzatorów też do przyjęcia, ale reszta :cenzura: Teraz pojechały dzięki uprzejmości jednego z kolegów z forum gdzieś pod Częstochowę. Planowany czas realizacji to ok. 2 tygodnie.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 210
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Grinch » 2016-03-09, 09:50

to było pokryte od podstaw czy tylko polerowane?


Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-03-09, 13:35

Ten kontakt do Częstochowy musisz nam tu sprzedać bo widziałem ,że dobrą robotę tam robią.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 210
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Grinch » 2016-03-09, 13:37

" od podstaw " to Musisz to zrobić przy tak grubym projekcie.
żadne pasty polerskie oraz inne magiczne cuda nic tutaj nie poradzą, nakłada się je na idealną powłokę żeby wyciągnąć lepszy efekt.
u mnie takie detale są traktowane jako złom do nowej obróbki.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości