WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-05-10, 21:44

Ponieważ dawno nie prezentowałem postępu prac w formie video więc będę powoli nadrabiał.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GEmi21Odz-0[/youtube]
Uprzedzam że film jest zakręcony na maksa ale to dlatego że reżyser kazał mi się wyrobić w 10 min, że o braku miejsca w garażu nie wspomnę. Pamiętajcie że to vlog, a nie poradnik :mur: czy może czasami nieporadnik :mrgreen:

Nadrabiając zaległości:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gJutVWvQoGE[/youtube]

Jest jeszcze film o chromach ale pojawi się on w odpowiednim dziale z poradami, tutaj nie pojawiają się porady tylko video relacja :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Szymku » 2016-05-12, 18:12

Podobało mnie się i pytanko też mam:)
Po skręceniu przedniego zawiasu powstała szpara miedzy górną półką a osłonami lag nieruchomych?
Przy rozkładaniu swojego klamota zwróciłem na to uwagę i zastanawiałem się czyja to wina,poprzednika czy fabryki?
Ostatnio zmieniony 2016-05-13, 07:50 przez Szymku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-05-12, 20:13

Szymku W jednym mam w drugim mniejsza ale jest, taki urok chyba :/ Raz udało mi się złożyć bez szpar ale lagi są robione z materiału który mój kolega nazywa "gównolitem" więc podejrzewam że gwint z korka sam zobie może zrobić krzywy gwint w ladze.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lexs9tL_zes[/youtube]

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-05-15, 09:30

Mam dwie prośby o pomoc, najlepiej ze zdjęciami :mrgreen: , Pierwszy dotyczy tematu http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=82 ... 03#p615803 a drugi instalacji elektrycznej z którą walczę i walczę, mógłby ktoś wrzucić fotki jak wygląda podłączenie stacyjki i bebechów w lampie? Schemat znalazłem, chodzi o zdjęcie, najlepiej z nową wiązką a szczytem szczęścia byłaby instalacja ze Skuter Dębica.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Walther77 » 2016-05-15, 14:20

Nie wiem na ile moje stare zdjęcia z rozbiórki będą pomocne ale instalacja była oryginalna. Teraz mam założoną instalacje z alledrogo i też mi się kilka kabli nie zgadzało. Wrzucę Ci skan instalacji i kolorów jak bawiłem się z dopasowaniem jak tylko dotrę do garażu. Wydaje mi się , że instalacje mamy takie same.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Walther77 » 2016-05-15, 21:06

Może coś z tego wykorzystasz. Sorki za bazgroły ale taki mam charakter pisma niestety ;-)

P.S. U mnie nie zgadzały się kolory kabli do lampy tylnej . Poza tym raczej ok. Powodzenia! Ja też przecierałem szlaki i uczyłem się Wueski od podstaw w trakcie remontu :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-05-27, 20:01

I kolejne:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QCYcS9jUubg[/youtube]

I bonus z dnia dzisiejszego:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kQutPitg5r4[/youtube]
Dłuższa wersja na kanale.

waldek19
Posty: 151
Rejestracja: 2013-11-06, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175
Lokalizacja: Głogów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: waldek19 » 2016-05-27, 20:43

Pod manetką na lince gazu powinien być założony redukcja nie wiem jak to fachowo się nazywa . W oryginale była to plastykowa część. W chwili obecnej można tę część kupić w Skuter Dębica jest to metalowa część.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 561
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: yazimoo » 2016-05-28, 12:49

Ta brakująca część to obsada linki gazu :)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-07, 00:02

Zabrałem się dzisiaj za elektrykę, w sumie prosta sprawa.. by była gdyby nie to że mam motocykl z początku serii i oryginalnie była instalacja jak w B1 a ja kupiłem i zacząłem kombinować z instalacją od B3. Skutek jest taki że wszystko chyba jest ok, światła są, klakson jest, stop jest ( a właściwie byłby gdyby chińska produkcja automatu stop wytrzymała więcej niż 4 naciśnięcia hamulca). Tylko żeby były światła musiałem zamienić przewód masowy oprawki żarówek w stacyjce. Teraz moje pytanie czy czegoś nie spalę jak odpalę silnik, jakiejś cewki bo podłączenia silnika też są inne w B1 i B3.
Poniżej oryginał i moja wersja, wszystko działa jak pisałem, będzie to żyło po założeniu silnika, lampa tylna to telewizorek, przednia też starszy typ bez kominka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: radar » 2016-06-09, 22:28

Jeśli połączyłeś w stacyjce styk 52 z 55 to źle. Na styku 52 masz prąd stały do ładowania akumulatora, czyli "+". Na styku 55 jest prąd zmienny do zasilania żarówki świateł głównych (mijanie i długie) i powinien być połączony z przełącznikiem na kierownicy i dalej z oprawą żarówki w lampie przedniej. Styk 55 jest zasilany przez połączenia wewnątrz stacyjki ze styku 16 (trzeba przekręcić kluczyk w prawo). Styk 16 zasilany jest z cewek w silniku i jeśli nic nie jest zmienione to będzie dolne wyjście.
Ładowanie powinno działać, oczywiście po usunięciu twojej zwory. Nie zapomnij o bezpieczniku pomiędzy akumulatorem (klema "-") a masą motocykla, który zabezpieczy przed zwarciem i popaleniem instalacji. Z tego co pamiętam, to 8A, ale niech ktoś poprawi.
Nie wiem czy to błąd, ale sprawdź, czy wyjście gaszenia z silnika masz podpięte pod styk 10 w stacyjce, bo z rysunku wynika inaczej.
Generalnie nie sugeruj się kolorami tylko numerami styków. W razie ściany służę pomocą.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-21, 10:18

Radar a Ty widzę ogarniasz elektrykę, jak nie uda mi się jej podłączyć za nie wiem, 5 podejściem będę dzwonił na razie czekam na stacyjkę. A najśmieszniejsze jest to że na początku chciałem lecieć po kolorach teraz skumałem co, jak i dlaczego i dalej zero. Stacyjka bez kulki i wytarta na maksa plus złamany ebonit.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-06-23, 22:28

Oglądam film o dystansowaniu koła, prawidłowo nie powinno się dawać podkładek, ślimak powinien zaprzeć się o grubszą część ości, wystarczy ja głębiej włożyć, ważne są tulejki w obudowach łożysk, tam są 2 rodzaje od ślimaka powinna być krótsza od bębna dłuższa, to o nią ma się oprzeć pokrywa bębna oś wchodzi i to nie ma prawa się skrzywić wzlędem piasty.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 07:33

W moim przypadku jeśli nie dam podkładek zawieszenie działa "tępo" i skokowo, po założeniu podkładek wszystko działa płynnie stąd decyzja o zastosowaniu podkładek.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=66 ... tansowanie

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WRrQxHn1N08[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-H76fXkyXU4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pAPKMGeVBvk[/youtube]

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: zmyngut » 2016-06-24, 09:42

Mixol pisze:Oglądam film o dystansowaniu koła, prawidłowo nie powinno się dawać podkładek, ślimak powinien zaprzeć się o grubszą część ości, wystarczy ja głębiej włożyć, ważne są tulejki w obudowach łożysk, tam są 2 rodzaje od ślimaka powinna być krótsza od bębna dłuższa, to o nią ma się oprzeć pokrywa bębna oś wchodzi i to nie ma prawa się skrzywić wzlędem piasty.
Kolega ma rację. Jeżeli wygląda na to, że potrzebne są podkładki (a fabrycznie ich tam nigdy nie było) to z reguły przez krzywe lagi (zacinające się lub skokowo działające zawieszenie). Jeżeli chodzi o "krzywy" błotnik- proponuję bez koła włożyć samą oś i może okazać się, że teleskopy różnią się długością- czyli jest nieznacznie przekoszone koło. Sama oś wchodzi rękami- jeżeli trzeba w nią stukać tzn. że coś jest nie tak.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 10:45

Fakt jest taki że lagi wydawały się być różnej dłygości, stąd krzywy błotnik dlatego że nie były równo włożone w półkę dolną. Po korekcie i ostawieniu wygląda to o wiele lepiej. Lagi są proste jednak podkładki i tak są potrzebne, chociażby po to żeby lewa nie ścisnęła (nie opierała się) o tę część napędu licznika która zakrywa ślimak, jest opa po prostu szersza. Zdjęcia całości postaram się dać w poniedziałek zaraz po nagraniu instalacji.
A propos instalacji, światła drogowe i mijania będą działać tylko przy odpalonym silniku, zgadza się?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Mixol » 2016-06-24, 11:43

Światła tak jak piszesz, wywal podkładkę na ślimaku i wsuń głębiej ośkę wyjdzie grubsza część i zaprze ślimak.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2016-06-24, 12:48

Spóbuję, wszystkie sugestie i porady zawsze mile widziane. I jeszcze jeno pytanko, jak sprawdzić czy dobrze podłączyłem światła? Można "na krótko" podłączyć "+" z akumulatora pod przewód który ma być podłączony do cewki (w silniku) i do których jeśli można tak zrobić. Schemat od B1 jest kilka postów wyżej.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości