WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Awatar użytkownika
DarAss
Posty: 435
Rejestracja: 2013-11-06, 16:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '76
WSK 125 M06 L 'ok 60
WSK 175 składak
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: DarAss » 2015-06-22, 19:01

ja u siebie mam dziadka co bierze 50zł za 2 koła :)

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-09-25, 15:28

Witam, po wakacjach przyszła pora na dalsze roboty przy moim motorze.
Na dzień dobry motor dostał podłączony bak + filtr oraz bezstykowy zapłon CDI - troszkę mi źle że nie oryginał, ale przynajmniej problem z zapłonem wyeliminowany.
W najbliższym czasie będę robił:
-nową instalacje elektryczną
-jakieś mocowania na ramie do elementów zapłonu bezstykowego (na razie wszystko sobie dynda śmiało :D )

A w następnym miesiącu załatwię przednie koło, przegląd, rejestracje. Potem zostanie kosmetyka.

Pozdrawiam Marcin.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-09-30, 14:04

Nowa elektryka zrobiona, elementy CDI na miejscu, wszystko świeci buczy więc jest okey. :->
Przednie koło już rozebrałem, wystarczy piastę wypolerować i zaplatać.
Silnik już sobie troszkę pochodził na biegu jałowym, z ciekawości sprawdziłem sobie jakie ma sprężanie, wyszło 7,5 Bara, fabryka.
Jak kupiłem WSK to miała zaledwie 6 Barów i na 2 w ogóle nie jechała, teraz to będzie istna strzała :-P byle by tylko tłok nie spuchł, mam z almota, a cylinder niestety alum. Ktoś się orientuje jaka była by żywotność tego zestawu?

Jedyny problem jaki spotkałem to nieszczelność na połączeniu: kolanko wydechowe-tłumik.
Zauważyłem że jest troszkę załamane, próbowałem bardziej obrócić kolanko ale dalej już się nie da.
Ktoś się orientuje w jaki sposób to uszczelnić? próbowałem silikonem ale nie działa ;D
Zespawałbym to, ale może jest jakiś mniej kolizyjny sposób?
Na oryginalnym cylindrze nie miałem tego problemu kolanko i tłumik były w lini prostej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Savier » 2015-09-30, 14:18

To dlatego, że masz na cylindrze przydługi gwint ^^.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Szymku » 2015-09-30, 15:21

Kup szczeliwo do pieców i powinno być ok;)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Mixol » 2015-09-30, 16:35

Albo cement do wydechów samochodowych w tubce.

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-10-02, 13:03

Cement kupiony, będę kleił na dniach. Wszystkie żarówki zmienione na 12 V.
piasta objechana szczotką drucianą, co się okazało, ma mnóstwo głębszych wżer itp. Pozostało tylko wypolerować i myślę że aż tak to się nie będzie w oczy rzucało.
Byłem z samochodem na przeglądzie i dowiedziałem się, że muszę posiadać przełącznik świateł(ten na kierownicy) i lustro w przedniej lampie, a jak na chwilę obecną to została rdza :mrgreen: Na internecie widziałem nowy zamiennik łącznie ze szkłem, wszystkie kształty otwory itp. takie same jak w oryginale, za niecałe 60 zł.

Mam pytanie dla was jeżeli mam teraz 7,5 Bara(pierwsza próba niecałe 8 Barów) na niedotartym silniku to po dotarciu będzie więcej czy odrobinę mniej?;)

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-10-17, 11:30

W ostatnim okresie doszyły do WSK'i zakupione boczki, oryginalny filtr powietrza, a przede wszystkim koła.
Wymaga jeszcze tylko kilku regulacji i śmigam po przegląd. :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-10-20, 17:29

Można gdzieś kupić zabierak licznika? bo mi się nie zazębia napęd licznika z kołem, zabierak przy kole jest mocno wyślizgany .
Szukałem na ale.. ale nic nie znalazłem. jak nie to będę napawać albo zabierak albo napęd licznika, spaw chyba chwyci? bo to nie jest żeliwo prawda?

WSK'a doczekała się już przeglądu, zdała za 2 razem. Za pierwszym nie podbił przez zardzewiałą, nieczytelną tablice :mrgreen:

Po rozgrzaniu oleju stwierdziłem, że silnik prawie suchy, odrobinie poci się tylko przy zębatce napędowej.
A jak myślicie, warto regenerować tyle amortyzatory? bo czytałem że kiepsko z częściami. Czy lepiej kupić już chińczyka?

Awatar użytkownika
kwijatkowski
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-23, 12:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1983
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: kwijatkowski » 2015-10-27, 21:21

Zabierak ten przy kole? U mnie jest plastikowy i też się nie zazębiał. To chyba tak zoprojektowane jest że odpowiednie wysunięcie jest spowodowane oporem na lince. Po założeniu koła nie działa, dopiero gdy zaczniesz nim kręcić to zaskoczy. Rozumiem że blachę tą która siedziw piaście masz na miejscu?

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2015-11-02, 20:22

Znaczy się ten zabierak co jest przy piaście przedniej, wystarczyło go wyklepać i już jest ok.
Wrzuciłem oryginalny napęd licznika, oryginalny pancerz linki, a linkę dałem nową i wreszcie zadziałało.
WSK'a doczekała się również nowych amortyzatorów. ;)

Awatar użytkownika
Zuru
Posty: 27
Rejestracja: 2015-05-03, 22:13
GG: 0
Moje maszyny: -WSK M06B3
-Romet ogar caffe
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Zuru » 2016-02-08, 17:23

Witam po dłuższej zimowej przerwie.
Panowie mały dylemat.
Potrzebowałbym pilnie średnicy wałka zdawczego(ten na który przychodzi zębatka napędowa) dokładniej chodzi mi o wymiar pod tuleją, u mnie jest 19,3mm a sama tuleje ma wewnętrzną średnice 20mm.
Czyli wychodzi na to że silnik do rozpołowienia i wymiana wałka zdawczego, bo leci z tego konkretnie. :-(
Lepiej dostać używkę trzymającą miary, czy nowy zamiennik?


Edit: wałek na 90% ok, winnym okazałem się ja, odwrotnie założona tuleja(sfazowaną częścią do łożyska).
Teraz jest okey.
Możecie mi powiedzieć co to jest za punkt oznaczony na zdjęciu? bo z tego też leci mi troszkę oleju. A jak mnie pamięć nie myli jest to jakiś dekiel albo tuleja wałka pośredniego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 "Czarna Perła" 80"

Post autor: Szymku » 2016-02-10, 23:35

Zaślepka tulei ślizgowej wałka.
Wyczyść ,odtłuść i zaszmeksuj.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości