Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-20, 21:11

maniek_wroc tylne koło jest chyba źle złożone, moim zdaniem niepotrzebnie włożyłeś tam tyle tulei dystansowych i to takich dużych. chodzi mi o tą na zabieraku od strony zębatki i niezbyt wiem jakie zadanie ma ta podkładka filcowa na zdj. 11
Na zdj. 7 też w koło wsadziłeś dużą tuleję dystansową a ona chyba powinna być w zabieraku od strony gum (str. wchodząca w bęben).
Zobacz:
Tuleja nr8 wychodzi tak jak mówiłem.
osłona łożyska 9 jest metalowa chyba.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-11-22, 15:08

Marek - Całkiem możliwe że mam coś źle złożone ...moje tylne koło było tak poskładane, że miało dołożony dystans z jakiejś nakrętki więc możliwe że nie mam wszystkich części lub nie wszystkie są prawidłowe ....dlatego wrzuciłem tu te fotki żeby ktoś kto to składał już u siebie wychwycił błędy lub potwierdził poprawność :-) ...
Ta uszczelka filcowa na zdjęciu 11 to uszczelnienie dekielka i łożyska w zabieraku u mnie tak to było złożone co do tych tulejek to nie mam pewności jak to ma być :-/ , w tych wszystkich katalogach nie widać wyraźnie jak wygląda każdy element i nie ma wymiarów aby można było to bez problemu zidentyfikować ... chętnie kupił bym jakiś konkretny katalog w którym są wymiary itp ale wszyscy sprzedawcy w necie mają zdjęcia okładki a nie tego co jest w środku i jak to wygląda ... może jakiś polecisz? ...będę się z tym ścierał najwcześniej za tydzień bo teraz mam szkolenie w Katowicach i nie ma mnie w domu.... więc pewnie rozszyfrujesz to wcześniej :-) a ja poskładam oglądając twój filmik ;-) i zweryfikuję kolejność na zdjęciach :mrgreen:

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2015-11-24, 01:48

Jam kupiłem nowy katalog i ... nie jest lepiej :mrgreen:

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2015-12-03, 15:50

Kolejny postęp w pracach ....przyszły nowe opony Mitas H03 oraz dętki i fartuchy obręczy wiec koła mam już kompletne ...
Koło_przód_tył_final.jpg
Koło_przód_final.jpg
Koło_tył_final.jpg
Teraz trzeba dojść w końcu jak to jest z tymi dystansami w tylnym kole i zabrać się za składanie tego do kupy ....

Doszły też prezenty od kolegi Marek-Robert .... Komplet uszczelnień filcowych, skórzane uszczelki amorka przód oraz komplet kulek główki ramy ..... Marek wielkie dzięki za wszystko :-)
Uszczelki_filcowe_i_skórzane.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-02-01, 12:44

Witam w Nowym Roku...:-) ...z braku czasu i części temat trochę zardzewiał ale postanowiłem ruszyć pomału do przodu ..... chromy mają być gotowe w połowie lutego więc czas zabierać się do roboty ;-)

Przyszły części które dorabiałem u tokarza....
Tulejki wahacza tylniego:
Tulejki_wahacza.jpg
Nowe tuleje polamidowe do przednich amortyzatorów:
Tuleja_polamidowa_amortyzator_przód.jpg
Oraz odbojniki stopki centralnej, gumy zabieraka, gumy do blachy siedzenia oraz tulejki stalowe mocowania stopki centralnej ...i tu znowu pod górkę bo wypadało by dać je do ocynku a to znowu kolejny tydzień lub 2 czekania...:-( ale jak je założę takie surowe to zaraz zardzewieją ...)
Części_dorabiane_1.jpg
Ale ok postanowiłem popchnąć coś do przodu i zamontować wcześniej kupione nowe znaczki 125 na pokrywy boczne:
Znaczek_125_front.jpg
Znaczek_125_back.jpg
Niestety nowe znaczki nie do końca pasują w oryginalne otwory wiec za pomocą zestawu grawerskiego i końcówki frezującej powiększyłem delikatnie otwory w pokrywach oraz na samych znaczkach splanowałem powierzchnię na równo wokół tych bolcy do mocowania ... ponieważ powodowało to zbyt duże odstawanie emblematu od powierzchni pokrywy i wyglądało beznadziejnie....
Do klejenia użyłem dwuskładnikowego kleju epoksydowego LOCTITE 3450 - odporny na benzynę i olej ...
Klej_epoksydowy.jpg
Pokrywa bez znaczka:
Pokrywa_boczna_bez_znaczka.jpg
przed klejeniem:
Pokrywa_klejenie_znaczka.jpg
tutaj już zaklejone:
Pokrywa_znaczek_zaklejony.jpg
I oczywiście wygląd pokrywy po całej operacji:
Pokrywy_ze_znaczkiem.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Savier » 2016-02-01, 13:30

Miodnie to wygląda! :D
ja osobiście nie cackałbym się z mocowaniami stopki. Będziesz tam miał smar to nie ma szans zardzewieć ;-)

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2016-02-01, 17:08

Ja tez na koniec dałem kilo smaru i nie ma prawa zardzewieć.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-02-12, 20:48

Macie racje z mocowaniem tej stopki ... nie ma sensu się z tym cackać ... :-)
Panowie .... a macie może jakiś schemat instalacji z opisanymi długościami przewodów, kolorami itp aby można było wykonać ją samemu ??? moją zdemontowaną gdzieś posiałem i nie mogę znaleźć :-( wiec nie mam na czym się wzorować ...a może widzieliście gdzieś na forum taki schemat? Lub ktoś ma starą i mógłby zmierzyć długości i zrobić taki opis? ...to zrobię też dla niego .. :-) .... Savier - ty jesteś oblatany w CDI i instalacji ... nie masz gdzieś takiego schematu ?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Savier » 2016-02-12, 20:53

Schemat instalacji elektrycznej jako taki mam, niestety z długościami nie ma informacji w literaturze :(

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Texas Ranger » 2016-02-12, 21:01

Jak robisz instalacje to robisz przymiar przewodu do motocykla w taki sposób jak ma być poprowadzony, dokładasz z 10 cm i instalacja gotowa.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-02-14, 15:31

Ok Texas - spróbuje tak zrobić ... Savier jak możesz podeślij na PW schemat z moja stacyjką ... wczoraj odnalazłem resztki mojej instalacji więc może coś z tego będzie ...

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Savier » 2016-02-14, 16:01


Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-03-11, 14:13

Cześć :-) ....kolejny postęp w pracach.... a więc zamontowałem tabliczkę znamionową i skręciłem trochę ramy.... :mrgreen:
Na początek udałem się do sklepu żelaznego i zakupiłem nity aluminiowe średnica fi 3mm dł. ok 10mm do zamocowania tabliczki znamionowej, przy okazji polecam kupić też nity stalowe do zanitowania zębatki tylnej do zabieraka średnica fi 4mm dł. ok 15mm.
Nity_tabliczki_znamionowej_1.jpg
Nity postanowiłem przykleić klejem epoksydowym więc przyciąłem je na dł. 5mm wtedy wystają trochę wewnątrz tulei i można je przykleić bez kolizji ze sztycą a wygląda to tak:
Bieżnia_łożysko_główka_ramy_1.jpg
A tutaj już efekt końcowy:
Tabliczka_znamionowa_2.jpg
Tabliczka_znamionowa_1.jpg
Zamontowałem też tulejki stopki centralnej ...ale samej stopki na razie nie montowałem:
Tulejki_mocowania_stopka_centralna_1.jpg
Zabrałem się za wahacz ..... wcisnąłem nowe tuleje polamidowe i stalowe:
Tuleje_w_wahaczu_1.jpg
Założyłem osłonki i wsunąłem ośkę:
Montaż_ramy_wahacz_1.jpg
Montaż_ramy_wahacz_2.jpg
W konsoli zamontowałem odbojnik stopki centralnej:
Montaż_ramy_konsola_odbojnik_stopki_1.jpg
A tutaj już konsola na ośce wahacza i przykręcona stopka kierowcy ...lewa strona:
Montaż_ramy_konsola_stopka_kierowcy_1.jpg
i prawa strona:
Montaż_ramy_konsola_stopka_kierowcy_2.jpg
Na ośce wahacza zrezygnowałem z podkładki sprężynującej i założyłem płaską z nierdzewki oraz zabezpieczyłem klejem do gwintów Loctite 243 niebieski ( średnia wytrzymałość)
Klej_do_gwintów_niebieski.jpg
Montaż_ramy_konsola_stopka_kierowcy_3.jpg
Montaż_ramy_konsola_stopka_kierowcy_4.jpg
Zakupiłem podkładki płaskie z nierdzewki i wszędzie tam gdzie są sprężynujące dodaję jeszcze płaską aby nie uszkadzało lakieru przy skręcaniu.... CDN.... :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-11, 16:28

Świetnie idziesz z tematem, ale fakt, że na tabliczce nie widać już napisów trochę psuje efekt. Poza tym :ok:

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-03-13, 23:59

Texas Ranger - nie chciało mi się bawić z procedurą nabicia numerów na nową tabliczkę wiec postanowiłem wyczyścić starą :-) i tak to zostawić.

Korzystając z chwili wolnego czasu w weekend postanowiłem znowu coś skręcić ;-) ... padło na łożyska główki ramy .. :mrgreen:

1. Ustawiamy sobie ramę w wygodnej pozycji do montażu:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_1.jpg
2.Wciskamy bieżnie w główkę ramy ( ja tego nie robiłem bo moje są ok) poza tym potrzebne nam będzie to co na zdjęciu poniżej:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_2.jpg
3. Najpierw na sztycę zakładamy podkładkę:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_3.jpg
4. Następnie bieżnię
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_4.jpg
5. Smarujemy bieżnię w ramie ( górną i dolną) smarem :
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_5.jpg
6. Nakładamy na górną kulki 16szt ...
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_6.jpg
7. Na sztycy robimy tak samo ...smar i kulki ...
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_7.jpg
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_8.jpg
8. Całość ostrożnie wkładamy w główkę ramy:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_9.jpg
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_10.jpg
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_11.jpg
9. Możemy to sobie złapać opaską ... zakładamy górną bieżnię:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_12.jpg
10. I zakręcamy nakrętką:
Montaż_ramy_łożysko_główka_ramy_13.jpg
Ja użyłem takiego oto klucza pazurkowego:
Montaż_ramy_klucz_pazurkowy.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-03-14, 18:15 przez maniek_wroc, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: marek-robert » 2016-03-14, 00:51

Brawo, jaki to smar? ile dałeś za klucz i gdzie kupiłeś?

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-03-14, 18:39

Marek - klucz pożyczony od kumpla mechanika z roboty a smar bardzo dobry do łożysk wszelkiego rodzaju specjalnie dla ciebie foto etykiety w wersji naszej:
Smar_do_łożysk_1.jpg
i uniwersalnej ...bo deczko się różni ..ale to chyba wina tłumacza :mrgreen:
Smar_do_łożysk_2.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: maniek_wroc » 2016-03-19, 21:17

Przykręciłem tylny błotnik:
Montaż_ramy_błotnik_tylny_1.jpg
Montaż_ramy_błotnik_tylny_2.jpg
I doczekałem się na chromy ... :mrgreen:
Chromy_1.jpg
Chromy_2.jpg
Chromy_3.jpg
Chromy_4.jpg
Chromy_5.jpg
Chromy_lagi_przód.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Garbuska A.D. 1975 - wyciągnąłem trupa z szopy ;-)

Post autor: Texas Ranger » 2016-03-19, 22:01

Chromy prezentują się nieźle, gdzie robiłeś?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości