Strona 1 z 1

Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-07-14, 06:39
autor: steele
Moja przygoda z WSKą zaczęła się w połowie lat '90, kiedy zabierałem ojcu 175tkę i po prostu sobie jeździłem. Po wejściu ustawy, chyba w 1997 roku, kiedy nie można było już tymczasowo wycofać pojazdu z ruchu, ojciec sprzedał WSKę sąsiadowi za całe 100zł. Po latach wzięło mnie na sentymenty, dodatkowo wprowadzono przepisy o 125ccm. Nie zastanawiając się długo zacząłem szukać motocykla. Wiem, że M06B3 w czerni to najbardziej popularna odmiana, ale "motór" miał przypominać ten wcześniejszy na którym jeździłem. Założenie było takie, żeby w tym sezonie tylko jeździć a nie utknąć w garażu. Szukałem więc egzemplarza zarejestrowanego i w miarę dobrym stanie. Po pół roku bezowocnych poszukiwań i codziennego przeglądania ogłoszeń udało się. Motocykl kupiłem od sympatycznego pana, który jeszcze w zeszłym tygodniu jeździł nim do pracy. Zadbany, sprawny technicznie, ubezpieczony, zarejestrowany i odmalowany. Pewnie dopatrzycie się braków i niezgodności z rocznikiem, ale co tam. Na wszystko przyjdzie czas. Ja się mega cieszę. Jedno wieczorne zdjęcie zaraz po wypakowaniu z auta.
wska.jpg

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-07-14, 15:32
autor: peper50
Bardzo zadbany egzemplarz :).

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-07-15, 17:38
autor: DarAss
mega stan! ja bym nic nie robił na razie :)

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-07-29, 20:22
autor: steele
Od kupna udało się w weekendowo zrobić około 150km. WSKa fajnie się prowadzi, jedynie przy bardzo stromych wzniesieniach mam wrażenie, że silnik zaraz od obrotów wyskoczy, no ale to podobno urok 2T :) Motocykl stanowczo wzbudza zainteresowanie na drogach, nie ma osoby, która by się nie obejrzała :mrgreen:. Przegląd też przeszedł bez problemu. W najbliższym czasie wskoczą: CDI, kierunki i kilka drobnych pierdółek. A od żony dostałem na urodziny Załęskiego i narzędziówkę :) Bagażnik trochę nie pasuje kolorystyką, ale się przydaje. Może pomaluję go pod kolor.

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-08-02, 20:07
autor: steele
Dzisiaj po przejechaniu około 20km motocykl nagle zaczął tracić moc, w końcu zgasł. Po szybkiej diagnozie wizualnej i zapachowej okazało się, że zatarł się hamulec z tyłu. Pomogło całkowite poluzowanie linki przy kole i można było jechać dalej. Ale szczęki pewnie do wymiany.

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-08-03, 14:15
autor: Savier
Fajna wueska :D jakbyś szukał gotowego CDI to mam taki za 300zł

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2015-08-23, 16:43
autor: steele
Z nowości:

- zapłon CDI (polecam Savier'a)
- położona instalacja kierunkowskazów razem z przełącznikiem (kierunki miały też być, ale dostałem w paczce szrot)
- lekka polerka wszystkich elementów aluminiowych i chromowanych
- nowy aku żelowy 12v
- nowa tabliczka znamionowa
- nowe szczęki z tyłu
- dokupione brakujące pierdółki w stylu blokad kierownicy i siedzenia

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2016-07-04, 21:14
autor: steele
W tym sezonie sezonie wszystko już działa, więc tylko jeżdżę. :mrgreen:
Obrazek

Re: Klasyczna czerń WSK M06B3 125 1980

: 2016-07-21, 16:27
autor: steele
Udało mi się kupić tabliczkę podobną do takiej jak miałem oryginalnie u siebie, czyli z miejscem na numer fabryczny i rok produkcji. Co ciekawe, tło jest lekko złote/szampańskie, widziałem, że w niektórych oryginalnych tak było. Podobne tabliczki robił swojego czasu Audiobas.