Wsk 125 m06b3 1975rok

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-04, 07:48

Witam przed wczoraj kupiłem motocykl jest już rozebrany dzisiaj mycie poprawki i jedzie na dniach do malowania proszkowego. Jakbyście mogli polecać producentow części oraz co omijać szerokim łukiem będę wdzięczny. Planowany remont to w sumie generalka wał cylinder chyba musze zmienić bo ma głęboką ryse po pękniętym pierścieniu szlif nie wiem czy to ogarnie. Ķoła rownież do renowacji w tym roczniku były malowane? Może dać je w proszek? Ostatnio skończyłem renowacje etz 251 ale w WSK jestem zielony. Z góry dzięki za pomoc

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Texas Ranger » 2016-06-05, 22:06

Pytaj o producentów konkretnych części, bo w WSK trochę tego jest.

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-05, 22:37

Zacznijmy od silnika tłok anodowany z 4motor? Warto zakładać? Chcę od nich kupić kilka rzeczy korbowód uszczelki itd zaczynam renowację więc paka będzie konkretna.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-05, 23:25

Jak tłok anodowany to najlepiej od Aliena :)

Awatar użytkownika
Szymku
Posty: 135
Rejestracja: 2015-08-10, 19:19
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 ,komar
Lokalizacja: B-tów
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Szymku » 2016-06-06, 00:05

Co do tłoków powinni się wypowiedzieć użytkownicy i omówić co daje owa powłoka i jak długo się na tłoku utrzymuje.

Awatar użytkownika
Walther77
Posty: 237
Rejestracja: 2014-09-24, 05:19
GG: 0
Moje maszyny: B3-83 jest
Yamaha XJ600S -96 jest XJ600 N-97 (była)
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Walther77 » 2016-06-06, 00:39

Jestem po 2 letniej odbudowie i polecam Ci szukać oryginalnych fabrycznych nowych części ZMD. Za dużo chłamu z chin teraz w każdym sklepie. Dajmy na to wał korbowy na korbie Duellsa z łożyskiem zamiast tulejki korbowodu to koszt 400 zł- made in Taiwan. W tych pieniądzach dostaniesz oryginalny ZMD w stanie bdb a nawet czasami nowy. O skrzyni to już nie mówię, bo jak masz co chwile rozpoławiać silnik żeby wałki czy koła wymieniać bo nie były nawęglane, hartowane to szkoda nerwów. Ja polecam cierpliwość w poszukiwaniach i zakup oryginalnych części ZMD szczególnie głównych elementów silnika. Takie pierdoły jak elementy gumowe, podkładki, śruby , nakrętki, instalacja kupuj współczesne. Guma po latach i tak się rozpadnie, śruby 30 letnie strach dokręcać, tak samo opony Stomila zapomij. Co polecam kupić współczesne na bazie mojej odbudowy rocznika 83:

Współczesne zamienniki

- opony Duro
- wszelki elementy gumowe: odbojniki kanapy, stopki centralnej, manetki, kedry na rant baku, linki gazu, sprzęgła itd - w każdym sklepie najlepiej współczesnej polskiej nie chińskiej produkcji, oryginalne z epoki po 30 latach wystawione na słońce i tak popękają momentalnie
- wydech bez reklamy polecam kompletny Hartmann
- śruby, nakrętki, podkładki - twardość 8,8 ( w oryginale 5,8 ale ciężko dostać)
- łożyska SKF, FAG
- uszczelniacze fluorokauczuk
- uszczelki klingieryt szary
- segery
- silikon Reinzosil pod ciśnieniem- klei super i robi się jak guma, bardzo mocny
- pokrowiec kanapy Cudawianek, gąbka z lateksu jak w oryginale Junc z Alledrogo
- okładziny hamulcowe- klejone, nie najtańsze oczywiście
- kondensator ( chyba, że oryginał Miflex)

Tylko i wyłącznie oryginały ZMD- Nowa Dęba
- wał korbowy- Tajwan na Duellsie 400 zł!!! Lepiej oryginał szukać w stanie bdb
- kompletna skrzynia- dwa wałki i koła zębate
- tulejki z brązu B101 karterów
- sworzeń tłoka 13 mm
- kompletny kosz sprzęgłowy z przekładkami i tarczkami, łańcuchem Rometa, półksiężycem startera, sprężyną i wałkami biegów i kopki- współczesne mogą okazać się z plasteliny i znowu rozbiórka silnika
- korek baku
- szprychy ze znaczkiem R- współczesne twarde jak ja pierd..le
- obręcze kół- ciężko dostać ale warto w oryginalnym malowaniu piecowym
- gaźnik G20- ciężko o nowy ale zapytaj kogoś czy Ci poleci chiński za 70 PLN :-)
- tylne amortyzatory- regeneruj stare- trochę zabawy ale oryginały takie jak były fabrycznie

Amen, może mi się coś jeszcze przypomni :-) Generalnie pierdoły współczesne marka bez znaczenia, najlepiej polskiej produkcji ( byle nie chiny) grube graty tylko oryginał ZMD, WSK Świdnik, Gorzyce itd. To tylko moja subiektywna opinia bo ja zmierzam zawsze do oryginału ;-) Powodzenia!

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-06, 00:52

Po moich osobistych odczuciach nowy wał ZMD to jakościowo... no wiecie ;-) Ja bym za taki nie dał 400zł.
Korba duellsa i wał do regeneracji to myślę, że spokojnie sie zmieści w 200zł.
A z opon to wszyscy na mitasach jeżdżą H03 :D.

Pawel895
Posty: 69
Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Siechnice
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Pawel895 » 2016-06-06, 01:15

U mnie przy remoncie Gila został założony orginalny tłok Gorzycki. Wał ZMD po regeneracji
Co do Opon to również poszły Mitasy H03:) jeśli chodzi o siedzenie to tak jak pisał Walther77 pokrowiec Cudawianek gąbka Junc wydech zakupiłem od Hartmanna i polecam wszystko pasuje bez problemu. łańcuszek sprzęgłowy z tego co większość piszę najlepiej favorit ale ciężko z dostępnością. Większość rzeczy kupowałem na Skuter Dębica lub allegro. Zrobiłem listę u picka dużo ma w swojej ofercie których nie mam w sklepach.

Awatar użytkownika
Grinch
Posty: 210
Rejestracja: 2015-12-03, 00:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
WSK M06 B1
WSK M21W2 KOBUZ
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Grinch » 2016-06-06, 03:39

Savier pisze: A z opon to wszyscy na mitasach jeżdżą H03 :D.
dobrze się kleja podloza i dają bardzo duży komfort jazdy ;-)

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-06, 15:25

No to już wiem czego szukać ;) a polecany zakład który zrobi szlif cylindra i wał zregeneruje na nowej korbie? Dzwoniłem do magika co mi etke robił szlif i wał powiedział że szlif owszem spoko ale wału się nie podejmie. Gdzieś czytałem o panu z Iławy dobrze robi?
I pytanie WSKA jest z 1975 mój numer ramy S01483723. Zastanawia mnie jakie powinna mieć malowanie dziś myłem części i z błotników zmyła się czarna farba pewnie był to spray pod spodem ukazał się kolor popielaty oraz czerwony. Orientuje się ktoś jakie mogła mieć fabryczne malowanie? Baku jeszcze nie myłem nie wiem co pod spodem. Zapodam kilka zdjęć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2016-06-06, 17:48 przez mateusz878, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-06, 17:45

Pisz do Mućka w sprawie wału.

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-06, 19:12

Tak patrze na temat maniek_wroc i myślę że moja miała zmieniony bak i dlatego nie pasują boczki. Da rade to sprawdzić po nr ramy?
Dzwoniłem do gościa co robi wały i regeneruje na korbie kross impex cena 140zł. Daje rade ta korba czy nie za bardzo?

Pawel895
Posty: 69
Rejestracja: 2015-02-21, 19:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 GIL. WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Siechnice
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Pawel895 » 2016-06-09, 22:44

Jak dla mnie to bak Garbaty w tym roczniku. Co do regeneracji wału to zerknij sobie w zakładkę ogłoszenia usługi jest kilka osób na forum specjalizujących się w regeneracji wałów. Zdania są różne napewno jak trochę poczytasz sam wybierzesz u kogo zrobić ;-)

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-10, 23:22

Już kupiłem bak w orginalnym malowaniu bez wgniotek. Rama dzis pojechala do malowania proszkowego razem z obreczami silnik i piasty bede sam szkiełkował.
Jutro piaskowanie baku i blotników farba juz kupiona czarna w bazie i lakier. Zamowiłem zestaw do malowania szparunków tylko taki zajefajny że farby nie dali ;D
Wał i cylinder wysyłam do Iławy tylko czekam na tłok od aliena.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-10, 23:58

Wał robisz na duellsie czy oryginalnej korbie?

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-11, 08:33

Gościu mówił że robi na oryginalnej korbie. Mówiłem że wyślę swój tłok a pan że robi na swoich czyli almocie dopiero jak powiedziałem że tłok anodowany od aliena to stwierdził że w takim wypadku zrobi na moim ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-11, 09:52

Gość robi fajnie, sam jeżdżę na jego wale, ale największym minusem jest korba - nie robi na duellsie, gdzie masz łozysko igiełkowe.
Dlatego teraz wysyłamy do Mućka :D

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-11, 19:43

Na duellsie będzie lepiej?? Jeszcze nic nie wysłałem także nic straconego ;-) A cylek zawsze mogę wysłać do intra etke mi robił.
Na prośbę kolegi Szymku wrzucam zdjęcia zestawu do malowania szparunków. Szczerze to zamawiając ZESTAW do malowania szparunków byłem pewien że przyjdzie razem z farbą a tu zonk. W wiadomości napisałem że chcę zestaw do złotych szparunków skoro nie było farby w tym zestawie do malowania mógł zadzwonić i poinformować że to co zamówiłem nie zawiera farby i czy dołożyć do paczki. A tak to trzeba zamawiać farbę chociaż chyba poproszę znajomego który dorabia farbę żeby mi zrobił ładny metalik na pędzelku jak do zaprawek. Zestaw oceńcie sami. To na folii to dwa komplety naklejek do emlematu na bak.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: Savier » 2016-06-11, 20:36

U Mućka zrobisz i wał, i szlif :).
Gdzie te szparunki???
Przecież to sama taśma!

mateusz878
Posty: 18
Rejestracja: 2016-06-03, 16:10
GG: 0
Moje maszyny: Mz ETZ 251
WSK 125
Lokalizacja: Choszczno
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 m06b3 1975rok

Post autor: mateusz878 » 2016-06-11, 21:17

No właśnie sama taśma jedynie znaczek wsk jest szablon do naklejenia i malowania ale farbe trzeba kupić. To białe po prawo to znaczek ale nie widać na zdjęciu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości