Strona 10 z 10
Re: Renowacja 125
: 2022-06-09, 18:53
autor: qpa
Możecie za każdym razem nie cytować całego posta ze zdjęciami? Trzeba przewijać i przewijać 3 razy to samo.
Re: Renowacja 125
: 2022-06-13, 10:19
autor: Cienias
Ten płaskownik mogłeś założyć stary. Z tego co się orientuje, to nowe części są cynkowane w kąpielach chlorowodorkowych, i taki ocynk mimo że wygląda ładnie, to niestety pod wpływem wilgoci, zaraz się utlenia i robi się biały pył.
Wytrzymały ocynk jest nakładany w kąpieli cyjankalicznej i może wygląda ciut gorzej, ale jest o niebo trwalszy.
Problem w tym że kąpiel cyjankaliczna jest trująca i nowe galwanizernie nie dostaną na nie pozwolenia.
Takie coś słyszałem.
Więc taki płaskownik stary i ocynkowany po staremu byłby dużo lepszy.
Re: Renowacja 125
: 2022-06-13, 10:26
autor: stachu624
Pod podkładkę korka amortyzatorów powinna iść jeszcze podkładka z papieru .
Re: Renowacja 125
: 2022-06-13, 10:41
autor: czankete
....hmmm, te podkładki nie dość, że cynkowane to jakieś dużo za duże są - wypadałoby dać je w oryginalnej średnicy, nawet repliki z INOX a zupełnie inaczej by to wyglądało
Re: Renowacja 125
: 2022-06-13, 14:09
autor: Caniek
jjaworskyy pisze: ↑2022-06-09, 18:45
Nie obraź się, ale czemu kupujesz takie współczesne elementy? Jakość wykonania tragiczna, ocynk pewnie po sezonie pokryje się rdzą. Szukaj używek Ori, odnowić i montować
Nie ma co się obrażać
Kupiłem przy okazji z jakimiś częściami, nie pamiętam już z jakimi i jest, myślałem żeby założyć, ale sprawa jest do przemyślenia ...
Cienias pisze: ↑2022-06-13, 10:19
Ten płaskownik mogłeś założyć stary. Z tego co się orientuje, to nowe części są cynkowane w kąpielach chlorowodorkowych, i taki ocynk mimo że wygląda ładnie, to niestety pod wpływem wilgoci, zaraz się utlenia i robi się biały pył.
Wytrzymały ocynk jest nakładany w kąpieli cyjankalicznej i może wygląda ciut gorzej, ale jest o niebo trwalszy.
Problem w tym że kąpiel cyjankaliczna jest trująca i nowe galwanizernie nie dostaną na nie pozwolenia.
Takie coś słyszałem.
Więc taki płaskownik stary i ocynkowany po staremu byłby dużo lepszy.
Ten płaskownik który tam z tyłu leży niestety był cynkowany w tamtym roku, jak przewiniesz kilka postów do góry zobaczysz jak te ocynki teraz wyglądają... Podejrzewam że i ten płaskownik niedługo straci ocynk, trafiłem na słabą firmę i skopali ocynk.
Co do samego procesu cynkowania to przyznam szczerze że byłem nie świadomy, dzięki za rozjaśnienie sprawy.
stachu624 pisze: ↑2022-06-13, 10:26
Pod podkładkę korka amortyzatorów powinna iść jeszcze podkładka z papieru .
Ze schematu z którego korzystam nie widziałem żadnej podkładki papierowej
czankete pisze: ↑2022-06-13, 10:41
....hmmm, te podkładki nie dość, że cynkowane to jakieś dużo za duże są - wypadałoby dać je w oryginalnej średnicy, nawet repliki z INOX a zupełnie inaczej by to wyglądało
Kupowałem na aukcji na której były podpisane jako "podkładki pod śrubę amortyzatora przedniego " Więc uznałem że to bedzie grało, Na szczęście temat jest do uratowania.
Masz może dokładne wymiary tej podkładki ?
Re: Renowacja 125
: 2022-06-14, 07:28
autor: czankete
...nie pamiętam rozmiarów tych podkładek, ale łatwo samodzielnie je pomierzyć, bo wewnętrzna to średnica zatoczenia pod łbem korka a zewnętrzna to średnica opisana na sześciokącie łba. Tylko nie wiem czy jest sens je indywidualnie dorabiać, ponieważ możesz je dostać od cynkowanych po wykonanych ze stali nierdzewnej już wypolerowane....
np.:
https://allegro.pl/oferta/podkladka-kor ... 2115806284