Gil Łukasza

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-05, 20:49

No i dzisiaj( i wczoraj itd. :mrgreen: ) udało mi się złożyć silnik. Części wymienione na nowe to :

-Szkiełkowanie
-Zębatka zdawcza
-Zębatka wału
-Łańcuszek sprzęgłowy
-Uszczelki
-Szpilki cylindra
-Śruby silnika
-Wałek kopnika
-Cylinder żeliwny + tłok i duperelki
-Tarcze sprzęgła
-Kosz sprzęgłowy
-Łożyska i simmeringi
-Kabel WN
-Wał-regeneracja

A teraz cena końcowa remontu silnika :550 zł

Foty

Ps. Oceniać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-10-06, 15:10 przez Łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Savier » 2011-10-05, 20:54

Kurcze, też kiedyś miałem takie zabawki... Ale wszystkie porozkręcałem ;(.
Silnik spoko, cena wydaje mi się w miarę. Szkoda tylko, że dałeś nowy cylinder. W tym przypadku jestem zdania, że co ZMD do dobre :P.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Johnny » 2011-10-05, 21:23

Z tymi śrubami na "krzyżak", które ściągają dekiel sprzęgła to trochę przesadziłeś :/ To już imbus by się lepiej prezentował. Sam mam te długie śruby imbusowe bo tych na płaski wkrętak nigdy odkręcić nie można było.

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-05, 23:10

Savier- zabawki niestety nie moje, mojego brata :mrgreen: a cylek jak się sprawować nie będzie to na złom go i założę ZMD

Johnny- śruby pozmieniam, wiem, że te na krzyżak są do du.. ale takie dali na allegro, ale zamówię z nierdzewki albo imbusy.

Pozdrawiam

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Johnny » 2011-10-05, 23:32

No to jakąś popelinę odwalają na allegro z tymi śrubami. Krzyżak generalnie jest lepszym rozwiązaniem od nacięcia pod płaski wkrętak (w końcu 4 krawędzie przenoszą obciążenie) ale tak jest tylko w teorii. Poza tym jak to wygląda ;(

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Alien » 2011-10-06, 00:25

Do naszych motorków tylko i wyłącznie śruba z łbem walcowym pod plaski śrubokręt. Imbusy to tylko w sprzętach takich jak ma Wujcio albo Brat.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: zmyngut » 2011-10-06, 07:18

Witam
Silniczek wygląda że tak powiem smacznie- jeżeli chodzi o te śruby to koledzy mają rację- tylko śruby na płaski śrubokręt. Rozumiem, że w sklepach czasami takich śrub o takiej długości nie ma (ja byłem w trzech to na płaski śrubokręt mieli tylko krótkie). W akcie desperacji kupiłem taką ale z sześciokątnym łbem- imadło mały pilnik i łeb stał się okrągły a zrobienie rowka pod śrubokręt to też nie problem. Po założeniu nie widać różnicy. A taka robota to też jakaś niewielka ale zawsze przyjemność :-) a i satysfakcja gwarantowana. jak to mówią- mała rzecz a cieszy.polecam

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Savier » 2011-10-06, 07:39

Ja nie widzę, szczerze mówiąc, nic złego w imbusach. W takiej SHLce czy starej Fumce, owszem, ale one nie są za specjalne używane na co dzień. A WSK? Jeżeli nie jest robiona na wystawę to trzeba ulepszać ile wlezie :D.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: zmyngut » 2011-10-06, 09:08

w sumie to zaraz zaczniemy dyskusję która do niczego nie prowadzi bo:
po pierwsze primo- silnik i cała reszta jest kolegi i może robić co mu się tylko podoba pod warunkiem, że mu się podoba
po drugie primo- śruba ma trzymać i tyle- po to ona tam jest a jaki ma łeb i kwestie estetyki to już zupełnie inna kwestia.
ma spełnić swoje zadanie- to jest najważniejsze. zresztą lepiej założyć takie śruby nowe niż jakieś wydłubane śrubokrętem stare rupiecie

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-06, 15:08

Chyba założę (jak będą mieli w sklepie :mrgreen: ) czarne imbusy. Wydaje mi się, że fajnie będzie kontrastować ze szkiełkowanym silnikiem, a jak nie będą mieli to nierdzewne od Roksana761 z allegro (mam już komplet ;no może nie ja a tata ale mi dać nie chce :evil: ) tylko, że drogie są bo 50 zł komplet na silnik :-/

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-08, 20:03

Z nowości. Założyłem imbusy na cały silnik i odpaliłem go:

Przed regulacją http://www.youtube.com/watch?v=Db-CLrNXrIc
Po http://www.youtube.com/watch?v=l9Nr__bOj7A

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: wujcio » 2011-10-10, 19:24

czarnych imbusów nie zakładaj bo one szybko zardzewieją bo są surowe.
Jak zakładać to tylko ocynkowane

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-10, 19:54

Wiem, już założyłem ocynkowane, bo tata mi powiedział właśnie, że tamte rdzewieją :mrgreen:

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Johnny » 2011-10-10, 22:52

Bo jakby te śruby były rzeczywiście oksydowane to by nie rdzewiały. Niestety one po nagrzaniu są wrzucane do oleju co nadaje im czarny kolor (zupełnie jak po oksydowaniu) ale nie powstaje powłoka chroniąca je przed korozją (jak przy oksydowaniu). Teraz już się na wszystkim oszczędza .........

Awatar użytkownika
marcinex
Posty: 119
Rejestracja: 2009-11-13, 17:45
GG: 9927956
Moje maszyny: WSK M06B3 '74
WSK M06B3 '81
Lokalizacja: Białopole (woj. lubelskie)
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: marcinex » 2011-10-10, 22:56

silnik bardzo mi sie podoba, po tym szkiełkowaniu jest tak jak powinno byc... Ciekawe jak Ci wyjdzie reszta :-)

Irek.S.

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Irek.S. » 2011-10-12, 08:08

Mnie to ciekawi jak on na tym cylindrze bedzie chodził

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-12, 10:51

Powiem szczerze, że mnie też :mrgreen:

Jak się sprawować nie będzie to założę ZMD i będzie święty spokój :-D

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4115
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: AudioBas » 2011-10-17, 23:53

Jakoś kiepsko Ci to wyszkiełkowali.
Wygląda jakby piaskowali....

:)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Łukasz
Posty: 182
Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
GG: 0
Moje maszyny: Simson SR50 1991
Lokalizacja: Odolanów
Kontaktowanie:

Re: WSK Gil renowacja by luKi

Post autor: Łukasz » 2011-10-18, 09:49

AudioBas pisze:Jakoś kiepsko Ci to wyszkiełkowali.
Audio no wiesz ty co :evil: . Wygląda jak piaskowany, bo był szkiełkowany na mat...świecące silniki mi się nie podobają :mrgreen:

A i szkiełkowałem u siebie w domu(piaskarka kabinowa) :D

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Gil Łukasza

Post autor: picek » 2011-10-28, 20:06

szkiełkowany na mat czyli w jaki sposób? mikrokulkami przy dużym ciśnieniu? czy bardzo grubymi mikrokulkami?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości