WSK M21W2 KOBUZ 1983

Odpowiedz
jasi175
Posty: 20
Rejestracja: 2014-05-03, 09:41
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
Jawa 20
Wsk M06B3
Wsk M21W2 Kobuz
Lokalizacja: Zażółkiew, Krasnystaw
Kontaktowanie:

WSK M21W2 KOBUZ 1983

Post autor: jasi175 » 2015-02-22, 22:29

Witam wszystkich na forum, chcialbym przedstawić swoją WSK M21W2 KOBUZ. Motocykl został wyprodukowany w 1983r, pierwsza rejestracja 84. Pierwszy właściciel kupił ją, nic nie robił tylko jeździł:) następnie sprzedał młodym chłopakom(handlaże motocyklowi) którzy też nie ingerowali w motocykl. Trzecim właścicielem stałem się ja :) Znalezłem Kobuza na OLX, spodobał mi sie opis więc zadzwoniłe, po rozmowie od razu pojechałem kupić motocykl. Przejechałem 300 kilometrów i okazało się że opis i rozmowa dla sprzedajacego nic nie znaczy, bo stan faktyczny okazał się zupełnie inny ale widziałem w tym egzemplarzu potencjał :) WSK miała przejechane 9800km, zaplombowany silnik, wszystko bylo w pełni oryginalne, lecz silnik sie nie krecił(zapieczone pierścienie, choć sprzedawca twierdził że nie dawno jeździł) na całym motocyklu nagromadził sie nalot rdzy i kurzu. Pierwszego dnia po zakupie niewytrzymałem, musiałem ją odpoali sprawdzić co trzeba roić :D po 15minutach w garaż odpaliłem motocykl "na krótko" ( 3 kale złączone razem cewka-cewka-przerywacz) zalałem świerzej benzyny, kopnięcie i pali:D przejechałem się i okazało się że nie ma dwójki( sprzedawca twierdził że czasem wyskakuje :) ) Po tym wszystkim stwierdziłem że nie ma co się zastanawiać tylko od razu konkretny remont silnika. Rozebrałem silnik, wał wysłałem do regeneracji, oryginalny korbowód został, zmienione zostało łożysko, sworzeń i górna tulejka, kupiłem oryginalny tłok i pierścienie na I szlif, tlok z cylindrem zostal spasowany na pięć setek, następnie zostały w nim stoczona od środka niedoskonałość, napisy, wszystko wypolerowane, skrócilem nóżke od strony dolotu, wydech obniżyłem, wypolerowałem skrzynie korbową, skorygowałem i wypolerowałem kanały, zmieniłem całą skrzynie biegów, założyłem z silnika 059, stoczyłem zabierak sprzęgłowy o 1mm, założyłem 5 tarcz sprzęgłowych, zamontowałem zaplon CDI, z modulem z 4T, podstawę zapłonu od podstaw sam zaprojektowałem, a nie wierciłem dziury w oryginalnej jak co niektórzy(po co psuć oryginały? ) Po tych modyfikacja silnik odpalił z pierwszego i tak już mu zostało :) Po remoncie zrobiłem 2800km, teraz szykuje się do zmiany gaźnika na MIKUNI, zostało mi już tylko skorygować krucies ssący i zobaczymy jak to będzie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-02-26, 21:48 przez jasi175, łącznie zmieniany 1 raz.
OFERUJE USŁUGI W ZAKRESIE PIASKOWANIA, SZKIEŁKOWANIA, KORUNDOWANIA, ŚRUTOWANIA.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 KOBUZ 1983

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-22, 23:25

Wszystko super pięknie fajnie ładnie. Gdzie zdjęcia ?
Co dało stoczenie zabieraka ? Ten silnik pracuje na module z 4T ?

jasi175
Posty: 20
Rejestracja: 2014-05-03, 09:41
GG: 0
Moje maszyny: Romet Ogar 200
Jawa 20
Wsk M06B3
Wsk M21W2 Kobuz
Lokalizacja: Zażółkiew, Krasnystaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M21W2 KOBUZ 1983

Post autor: jasi175 » 2015-02-26, 21:55

Tak, z 4T, ale to chinol, szykuje się do zmiany na moduł z jakiejś japonii.
Zabierak jest stoczony, ponieważ był krzywo wytarty, po skręceniu zamiast kręcić się płynnie to w pewnych miejsach ciężko było nim zakręcić. teraz jest wszystko w porządku, została dołożona podkładka pod sprężynę, o tej samej grubości co wytoczenie zabieraka
OFERUJE USŁUGI W ZAKRESIE PIASKOWANIA, SZKIEŁKOWANIA, KORUNDOWANIA, ŚRUTOWANIA.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości