WSK 175 - Irek

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Sebastian440 » 2011-06-02, 16:57

:oops:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-02, 17:23

Założyłem dziś filtr stożkowy. Od razu poprawa i to znaczna. Po założeniu ustawiłem iglice w środkowym rowku (miałem obniżoną na papierowym filtrze bo się dławiła) a dodatkowo wkręciłem śrubę od powietrza tak, że jest wykręcona o 0,75 obrotu. Po tym ustawieniu nie ma dziury w obrotach (wcześniej była) przy dodawaniu gazu od obrotów minimalnych. Mieszanka jest bogatsza i dzięki temu motocykl żwawiej przyśpiesza i oraz jest bardziej zrywny. Będę musiał się jutro przejechać kilka kilometrów i zobaczyć po wykręceniu świecy czy mieszanka nie jest zbyt bogata. Jeśli będzie ok to założę splanowaną głowicę.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Stary » 2011-06-02, 19:23

A jak radzę założyć na próbę stożek to 95% forum chce mnie ukrzyżować (pozdrawiam Krzysiu :D)

Czyli filtr od malucha nie dawał rady. Przyznaję, że stożek szczytem technologii w zakresie filtrowania nie jest, ale co zrobić? Albo tuning, albo oryginalny filtr. Przyczyną może być także za mała średnica kanału dolotowego filtra. Po jego powiększeniu powinno być lepiej. Możesz także zredukować dyszę główną współpracującą z oryginalnym filtrem. U mnie niestety zabrakło mi cierpliwości wyrzuciłem oryginalny filtr, założyłem stożek i dopiero wtedy dobrałem dyszę - na oryginalnym filtrze wsysało gumę filtra do gaźnika takie było podciśnienie :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-03, 10:00

Filtra od malucha nie zakładałem jeszcze. Założę go za jakiś czas jak ustawię wszystko możliwie już najlepiej bo będę miał wtedy czarno na białym czy mulenie będzie występowało czy nie.
W sumie może gdyby zrobił puszkę filtra od podstaw i włożył tam filtr samochodowy taki płaski o wymiarach (dł razy szer.) Jak puszka wsk to może nie hamowałoby powietrza.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2011-06-03, 10:02

Nie do końca. Wprawne ucho wyłapie, że zmieniam bieg kiedy motor przestaje przyśpieszać i słychać coś typu "buubuu" - prawdopodobnie wina filtra
No właśnie. Przyspieszasz....potem buuuuu, a jak odpuścisz gaz to ciągnie znowu :) po prostu silniczek się rozkręca do takich obrotów ze filtr nie nadąża z przepuszczaniem powietrza. Zmienia się skład mieszanki i go zalewa. Ten swój stożek kupiłeś gdzieś na allegro? Możesz go pokazać?

Generalnie gratuluję pierwszych jazd, jak na wstępnie regulowany to już nieźle się zbiera :)

EDIT: jak zmienisz ze stożka na maluchowy to na bak nie będzie dobrze jeździł na tej samej dyszy, musiałbyś wtedy zmniejszyć główną co jest bez sensu.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-03, 10:10

No właśnie ten problem znikł, teraz przyśpieszenie kończy się bez żadnych udziwnień. Po prostu obroty przestają rosnąć bo są już maksymalne i ujęcie gazu powoduje tylko ich spadek.
Stożek jest zwykły kupiony w sklepie z częściami do motocykli oraz skuterów (SD akurat ale w innych te z są przecież) za 25 zł a średnica (na gaźnik) to 42 mm. Do pegaza jest chyba 40 ale pewny nie jestem.

Ten filtr mogę pokazać na zdjęciach albo nakręcić nowy filmik i pokazać jak teraz motor reaguje na przygazówkę.
To już jak wolicie. A teraz ubieram się i idę pojeździć bo muszę się upewnić, że mieszanka nie jest za bogata.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2011-06-03, 10:15

Nie trać czasu na zdjęcia tylko objeżdżaj i nagraj nowy film :) w sumie to interesowało mnie jaką średnice ma Twoje Mikuni więc już wszystko wiadomo. To ja też idę regulować :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-03, 12:30

Na razie odpuściłem sobie film. Nagram po założeniu planowanej głowicy.
Przejechałem dziś ponad 20 km i gaźnik jest raczej dobrze ustawiony.
Najpierw przejechałem się z 4 km z prędkością około 60 km/h na godzinę czasem więcej.
Po odkręceniu świecy kolor był ciemno brązowy. Nic nie regulowałem
Przejechałem podobny dystans z prędkością około 80 km/h lub trochę więcej
Po odkręceniu świecy kolor był jaśniejszy niż poprzednio, dalej nic nie regulowałem.
Następnie przejechałem ponad 10 km z różnymi prędkościami i kolor świecy nie zmienił się.
Na razie największa prędkość z jaką jechałem to 110 km/h
Co do dyszy to wpadłem na pomysł, że skoro mam cały drugi gaźnik na części to wykręcę od niego dyszę i pójdę do zegarmistrza który mi ją rozwierci.

Niżej zdjęcie filtra oraz głowicy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2011-06-03, 12:48

Z zegarmistrzem pomysł dobry tylko że skąd wiesz na jaka średnice powiększyć? Później nie będziesz miał pkt. odniesienia. A w sklepach typu Larsson za dysze główną dasz 10-20zł, albo od razu komplet ze Stage6 i dobierzesz ideał. Trzymam kciuki za projekt :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-03, 12:54

Dałem zdjęcia z dołu i opis w dziale usprawnienia, tam był temat o planowaniu więc nie chciałem tego opisywać tutaj.
1,5 mm zdjąłem ze styku z tuleją ale z czaszy jest zdjęte 2 mm dla 100% pewności, że tłok w nią nie uderzy bo mam zamiar składać bez żadnych uszczelek.

Co do dyszy to można się zastanowić. Wszystko do zrobienia.

Zauważyłem, ze po założeniu stożka motocykl jest głośniejszy ale mam wrażenie, że mniej niż na symetryku.

Zaraz idę zmienić tą głowicę.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Alien » 2011-06-03, 13:11

Do czytałem temat o planowaniu dlatego wyedytowałem swojego poprzedniego posta bo był niepotrzebny :)

2mm z czaszy to wyjdzie nawet ładny squish. U mnie jak mierzyłem na standardzie to miał w granicach 0,7-1,0 od głowicy. Także jak będziesz miał mniej niż 1mm to już będzie fajnie.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Stary » 2011-06-03, 14:23

Irek z rozwiercaniem dyszy uważaj! U mnie wystarczyło że zwiększyłem dyszę z 1,45mm na 1,5mm i silnik totalnie się zalewał. Jeśli teraz przy większych prędkościach masz jasny kolor świecy koniecznie zwiększ dyszę. Nie polecam zabawy w rozwiercanie, to tylko doraźnie jeśli naprawdę potrzeba. Nie żałuj kasy, kup komplet dysz, wszystko masz pooznaczane, dobranie właściwej to potem sama przyjemność.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-03, 16:14

Papierem ściernym wygładziłem powierzchnie czaszy i zmierzyłem pojemność głowicy.
Zakręciłem świecę, ścisnąłem ją lekko w imadle ustawiając głowice w poziomie. Następnie wlałem do niej wodę z mydłem szczykawką tak aby poziom wody był równy krawędzi przylegania do tulei. Wynik to około 25 ml wody.
Dobrze by było gdyby ktoś w podobny sposób zmierzył pojemność głowicy oryginalnej dla porównania.

Głowice umieściłem na małej ilości sylikonu, z tym, że odczekałem aż wyschnie trochę, żeby nie wylazł do komory spalania.
Różnicę widać przy kopaniu, jest większy opór.
Po opaleniu obroty wzrosły, podczas jazdy czuć poprawę w przyśpieszeniu.
Dźwięk też jest inny, trochę głośniejszy, w pierwszej chwili myślałem, że tłok uderza o głowicę ale tak nie jest.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Savier » 2011-06-03, 16:27

irek pisze:Papierem ściernym wygładziłem powierzchnie czaszy i zmierzyłem pojemność głowicy.
Zakręciłem świecę, ścisnąłem ją lekko w imadle ustawiając głowice w poziomie. Następnie wlałem do niej wodę z mydłem szczykawką tak aby poziom wody był równy krawędzi przylegania do tulei. Wynik to około 25 ml wody.
Dobrze by było gdyby ktoś w podobny sposób zmierzył pojemność głowicy oryginalnej dla porównania.
Zaraz skoczę. Z tym, że moja ma trochę nagaru. Może to wpłynąć na wynik? Jakby co to się to czymś wyskrobie ewentualnie i tyle.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: maykii » 2011-06-03, 16:43

W orygianle jest +/- 32ml ;)
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Stary » 2011-06-04, 10:39

Irek nie tam mierzy się pojemność komory spalania. Ustawiasz tłok w GMP na założonej głowicy i zalewasz ją olejem (strzykawki 20ml). Wtedy masz dość dokładny pomiar. 25ccm nic nie mówi, jeśli to byłaby pojemność komory spalania to masz CR = (173+25)/25 = 7,92 czyli mniej jak w oryginale :) Tłok przecież też jest wypukły :)

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-04, 12:38

Stary wiem ale ja chciałem zmierzyć tylko tak orientacyjnie, z ciekawości. Może zmierzę jeszcze dokładnie tą pojemność komory ale to zależy czy będę miał wenę do tego bo ja nie cierpię bawić się olejami czy smarami.

Zmierzyłem, stopień sprężania wynosi 10,6
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Stary » 2011-06-04, 17:05

irek pisze:Zmierzyłem, stopień sprężania wynosi 10,6
Stopień sprężania czy ciśnienie sprężania?

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: irek » 2011-06-04, 17:15

Stopień sprężania. Do cylindra wlałem około 18 ml oleju. Ciśnienie zmierzę ale nie wiem kiedy bo mam nie zbyt sprawny przyrząd
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 - Irek

Post autor: Stary » 2011-06-04, 17:31

Pełen profesjonalizm, jestem z Ciebie dumny :P

No 10,6 przy takim planowaniu jest ok, można by się pokusić o 11:1-12:1, ale na próbę jest ok. Membrana też zapewne w jakimś stopniu wpływa na wzrost ciśnienia sprężania - ciekawe ile masz teraz? WSK przy CR 10,6 miałaby zapewne niewiele powyżej 11 bar.

TESTUJ! Kup dysze i daj znać jak pracuje po regulacjach. Na jakim filtrze aktualnie jeździsz?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości