WSK 175 M21W2 1977r

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: piotrBe » 2014-07-02, 22:40

Jeżeli wychodzi Ci 5 kabli ze stojana masz instalacje 6v :!: 12v były we wczesnych modelach, ja w swojej 75` mam juz 6v.

O ile dalej nie jesteś pewien jaką masz instalacje a dokładniej stojan, wklej jego zdjęcie albo poszukaj na forum i porównaj, różnią się cewkami, ogólnie to w tamtych czasach wszystko mogli pozamieniać :)

Pozaciskaj mocniej konektorki co wchodzą w puszkę pod siedzeniem, jedynie zółte kable występują w ilości 3szt. reszta łaczysz po dwie szt, wg schematu.

O ile masz aku i by sprawdzić zapłon obchodząc stacyjkę, musisz połączyć kable z pinów 19 i 21 zielony z białym(biały idzie z pozycji 1 na cewke=zapłon, klakson i zarówkę stop), ale nie pomyl tego zielono-czarnego bo to masa z oprawki żarówki głównej przykręcana pod półkę śruby od cybanta kiery.



Co do ładowania to nie ogarniam tego prostowniczka, zaraz będę walczyć z ponownym oby już właściwym połączeniem cewek pod wirnik z Royala ;)


Ustaw dobrze platynki i pierwsze co daj nowy kondensator!!
Jeżeli pojawi się iskra z dobrze naładowanym aku to ładowanie z miernikiem ogarniesz.

Sprawdź przewód WN, wszystkie punkty masujące, ew zrób dodatkowy punkt masujący(ja w swojej zrobiłem chyba z 4 punkty na ramę), bezpiecznik/styki też ogarnij. Cewka- końcówki z oczkiem dobrze oczyść jak i wejścia do cewki... no nie wiem co jeszcze można posprawdzać, jak się na spokojnie siądzie ze schematem w łapie i instalacją przed sobą idzie to rozgryźć...

dobrze przejrzyj kable czy coś gdzieś nie przebija bo izolacja jest przetarta.


Powodzenia i daj znać co było nie tak. Strzelając pewnie jakiś banał i zwykłe przeoczenie ;)

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: rss » 2014-07-03, 07:28

jak chcesz podlaczyc sama cewke i odpalic bez ladowania polacz tak:
(-) akumulatora na mase,
(+) akumulatora do zacisku (15) cewki zapl, zacisk (1) cewki do przerywacza i rownolegle kondensator
(tj. tez do przerywacza)
jesli chcesz jakas namiastke stcyjki/wlacznika zaplonu to proponuje miedzy (+) akumulatora
i (15) cewki. jak sie przyjrzysz okolicom zaciskow cewki to zobaczysz te numerki.
wazne zeby zapewnic dobry przeplyw pradu upewnij sie ze wszystkie polaczenia sa czyste
i przewodza prad.
(nawet jak przykrecasz kondensator do podstawy)

powodzenia
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-07-14, 11:57

WSK nadal nie odpalona z powodu braku czasu ale wrzucam fotkę która pokazuje jak wyglądała tydzień temu.
PS. Obecnie siedzenie jest reanimowane, lampa tylna załozona, przedni hamulec zamontowany i zdjęte lusterko bo mi sie nie podoba :D
Jeszcze mam jedno pytanko, jak sprawdzić czy cewka butelkowa pod bakie jest sprawna bo moze to jest wina że nie ma iskry a nie to że instalacja jest źle podłączona...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-18, 22:58

Witam po przerwie, wsk ma już sprawną instalacje elektryczną, iskra jest mocna i błękitna zapłon ustawiony według książki pt "Jeżdze motocyklem WSK" H. Załęskiego a wsk nie chce za bardzo pracować jak powinna :/ na poczatku kopciła jak szalona potem zgasła postała chwile i odpaliła od pierwszego kopa to ja rura i bujnołem ją tak do 60km/h (szła by więcej ale droga słaba) i przejechałem 1 km na ssaniu bo jak wyłączyłem to zdechła i potem zapalała na ssaniu ale ja jej gazu a ona ledwo co pyrkała :/ mało tego reagowała tylko na kopke bo z popychu nie łapała. Pomyślałem sobie że jest jakiś syf w gaźniku, przeczyściłem i teraz wogóle nie pali ...paliwo leci do gaźnika kopie a świeca sucha a jak odkręce tą śrube na dole to wylatuje paliwo :/ pomoże ktoś bo ja już nie wiem :( aha i może ma ktoś dobry sposób na ustawienie poziomu paliwa w komorze bo to może tego wina jest chociaż wątpie bo przed remontem ładnie chodizła a potem tego nie ruszałem :(

Awatar użytkownika
guziec583
Posty: 243
Rejestracja: 2013-02-25, 18:29
GG: 0
Moje maszyny: Shl M11W
Wsk M06B3
M06B3
Romet Pony
ogar 200
Honda Dominator
Lokalizacja: Olecko
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: guziec583 » 2014-08-19, 00:16

jak odkręcisz śrubę na dole i leci Ci paliwo to widocznie ją zalewa ale dlaczego świeca sucha ? to troche dziwne zawsze jak tam leciało mi paliwo z dołu to maszyna była tak zalana że masakra . Jeśli coś źle gadam to niech ktoś mnie poprawi :P
[*]Kupię stare motocykle i części[/color] [/b] ( MZ , WSK , WFM , ROMET ) okolice Olecka , Suwałk, Ełku

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: krisco » 2014-08-19, 12:59

Zalewa skrzynie korbową. Swieca jest mokra. Zobacz na zawór iglicowy. Mój jest wytarty i stąd go zalewa, a co więcej wyrzuca paliwo przez zatapiacz. Jak odkręcisz śrubę i świecę oraz przedmuchasz i poskładasz po samym odkręceniu kranika powinno zagadać. Spróbuj przeczyścić dyszę główną. Przedmuchaj ją kompresorem.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-22, 11:19

Wie ktoś po co w silniku (060) mojej wsk są dwa nagwintowane otwory w lewym karterze dokładnie pod komorą pływakową gaźnika? Dodam że jest normalne przejście do skrzynki biegów i leci tamtędy olej... :/ Co tam powinno być?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Savier » 2014-08-22, 13:26

Podstawka/podpora króćca, katalog się kłania :-).

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-22, 15:33

Dzięki Savier ;) . Podstawka już dorobiona :D

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-23, 09:49

Sory za następnego posta ale WSK lata jak dzika pali od pierwszego ale czasem potrafi lewych złapać i jechać do tyłu.... raz mi się zdarzyło że ją odpaliłem podjechałem 50 m na 1 biegu (do przodu) wrzuciłem na luz zaraz 1 a ona do tyłu chce jechać... Szukałem na forum ale zabardzo nic sensownego nie znalazłem bo wszyscy mówią ze zapłon źle ale u mnie jest dobrze bo na 4mm przed GMP. Wał po regeneracji.Co może być nie tak bo raczej normalne to to nie jest. A czy od lewych obrotów może coś się uszkodzić???

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Muciek » 2014-08-23, 10:49

Opóźnij zapłon do 3,8-3,5.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-23, 13:58

Spoko ;) ale teraz stało się coś nieco gorszego/trudniejszego do zdiagnozowania... Mianowicie jechałem sobie tak ze 40km/h i nagle koło tylne zblokowało tak że zatrzymało moto (nie wiem czy wtedy gazu dałem czy bieg chiałem zmienić dokładnie nie pamiętam) ale myśle sobie pewnie łańcuch był za luźo, spadł i zblokowało. Zaprowadziłem do domu patrze łańcuch jest dobrze to wypchnąłem ją z garażu i chciałem odpalić na pych ale biegu nie mogę wrzucić (2) 1 ładnie wchodzi luz też. 2 czasem wogóle nie chce przeskoczyć a czasem na 2 jest luz. 3 i 4 są normalnie. Jak pcham na 1 ze sprzęgłem to upchne dwa metry i blokuje koło a podczas pchania słchyać brząkanie/klekotanie tak jakby ze strony sprzęgła. Co to może być??? Zanosi się łupanie? Lepiej żeby nie bo już mi się nie chce. Sory że wam tak głowe zawracam ale z tą WSK są same problemy i potrzebuje jakiegoś wsparcia. ;)

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: raflo87 » 2014-08-23, 15:36

Na jakim biegu jechałęś wtedy?
Możliwe też , że odkręciła Ci się nakrętka na wale korbowym i szlaja się przy koszu i czasem blokuje - miałem ten przypadek całkiem niedawno. Musisz rozkręcić i zobaczyć bo takto to wróżenie z fusów.

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-24, 15:57

Odkręciłem korek spustu oleju i ujrzałem na magnesie ząb trybu. Połupałem silnik i okazało się że ułamała się blokada trybu kopniaka i poszła w tryby. Przez to poleciała prawie cała skrzynia.... Zobaczcie to na foto i powiedzcie co robić... Kupić brakujące tryby/skrzynie/czy cały silnik? Wczoraj byłem u pewnego gościa który w epoce zajmował się motocyklami i mówi że w 4 często się to łamało. Pokazywał jeszcze że ma pegaza od junaka (kompletnego) + drugą komore pływakową i chce za to 50zł. Opyla się kupić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1301
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: czankete » 2014-08-24, 16:37

Według mnie to sprawcą tego bałaganu są raczej igiełki z łożyska trybu zdawczego a nie odłamany kawałek karteru. Porozbierałem już trochę tych silników i osobiście nie spotkałem się z tym, że odłamek odlewu przy trybie startera przedostał się przez otwór olejowy do wnętrza skrzyni. Znajdywałem go zawsze na dnie pokrywy sprzęgła (być może przypadek?).
Wyłamanie tego fragmentu następuje przy silnym "dobijaniu" nogą dźwigni startera w chwili uruchamiania silnika. Jak napisałeś dość często element ten ulegał "wykruszeniu". Po tym dźwignia startera opierała się aż o podnóżek - dawało to większy ruch dźwigni i tym samym pozwalało łatwiej uruchomić silnik. Mam kilka egzemplarzy silników 175 i przypadłość ta przy dalszym ostrożnym "kopaniu" nie przeszkadza w ich eksploatacji - z tego też powodu jeżeli posypała się skrzynia proponował bym wymienić uszkodzone elementy a kartery pozostawić ;-) .

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-24, 16:51

JEśli tak to czemu łozysko się rozsypało????

Awatar użytkownika
Wojtek3362
Posty: 198
Rejestracja: 2013-07-13, 17:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: Wojtek3362 » 2014-08-24, 18:52

U mnie to samo z karterami :/ Chyba tak zostanie, raczej to nie przeszkadza...

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1301
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: czankete » 2014-08-24, 20:05

jawamustang pisze:JEśli tak to czemu łozysko się rozsypało????
Z jakiego powodu tego nie wiem, bo nie widzę w jakim stanie jest samo łożysko. Zdemontuj tryb zdawczy to będzie widać co się dzieje ;-) .

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-24, 21:13

Jutro zdemontuje i wstawię zdjęcia. Dzisiaj szukałem całej skrzyni do kupna i znalazłem coś takiego http://allegro.pl/skrzynia-biegow-wsk-1 ... 85914.html kupować?

Awatar użytkownika
jawamustang
Posty: 163
Rejestracja: 2013-01-29, 00:04
GG: 0
Moje maszyny: Jawa p223, Wfm M06 ,SHL Gazela, WSK M21W2, WSK B1
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1977r

Post autor: jawamustang » 2014-08-31, 23:21

Wymieniłem w WSC skrzynie biegów na używaną z kobuza ponieważ moja posypała się z powodu ukruszonego karteru przy kopniaku który wpadł w tryby ale pomijając ten fakt... na obecnej skrzyni wyjechałem z garażu, przejechałem ze 2 km i przyspieszając na 2 biegu coś przeskoczyło (myślałem że łańcuch), wbiłem 3 i pojechałem ale wczoraj coraz częściej zaczeło szarpać na 2 aż zrobiło się tak że szarpie gdy tylko ją wrzucę... Co to może być? Tryb się wyciął? sprawdzałem na korku i przy magnesie są wyłącznie drobne opiłki ale większych kawałków nie ma ale to też jest zastanawiające bo zrobiłem może ze 25km a już się opiłków nazbieralo????? Wiem jedno ŁUPAĆ będzie trzeba tylko nie wiem czy mam te tryby które odpowiedzialne są za 2 bieg i teraz gdyby ktoś mógłby mi dać jakieś zdjęcia tych elementów to byłbym wdzięczny.
PS. Spotkałem gościa który powiedział że miał 4 i często mu się 2 bieg wycinał ale w internetach jakoś się z tym nie spotkałem tyle że ten facet mówił że ostro jeździł swoją czwórą :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: adamsky771 i 4 gości