WSK 175

Odpowiedz
Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-01, 17:35

Witam! Przedstawiam moją "czwórkę" którą niedawno nabyłem. Motor zarejestrowany kupiony za cene 800zł, niestety nie na chodzie, rocznik 1980. Niestety nie mogłem znaleść w swojej okolicy zarejestrowanej garbatej 175 więc plan jest taki aby tą zrobić na taką z pierwszych lat produkcji. Wiem że to troche jak robienie kundla ale motor nie ma być eksponatem w muzeum oryginalnym w 100% tylko środkiem lokomocji w letnie ciepłe dni.
Motor jak twierdził jego poprzedni właściciel był cały piaskowany i pomalowany proszkiem. Teraz zaczynam kompletować brakujące części czyli:
Bak garbaty, niska kierownica, metalowe boczki i skrzynka narzędziowa, wachacz tylny taki jak w gazeli, metalowa lampa przednia z niskim kominkiem, tylna lampa jak w gazeli.
Jeśli ominołem jakąś różnicę między moją a garbatą m21w2 to proszę o podpowiedź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Motocykl WSK
Posty: 27
Rejestracja: 2011-01-21, 20:26
GG: 18213424
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: GĄBIN k. PŁOCKA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Motocykl WSK » 2012-01-01, 18:48

Witam! Jeszcze przedni błotnik musi być głęboki ,bo masz kwadratowy.
WSK najpiękniejszy pojazd PRL-u
świetlisty duch polskich szos
boskie tchnienie świdnickiej techniki

Awatar użytkownika
Jędrek
Posty: 127
Rejestracja: 2011-07-29, 09:38
GG: 39451236
Moje maszyny: Narcyz 81r
Lokalizacja: K.Mławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Jędrek » 2012-01-01, 19:03

A nie lepiej kupić garbatą za grosze i części przełożyć ?
Ostatnio zmieniony 2012-01-08, 19:22 przez Jędrek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czwóra Me Gusta :]

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-01, 19:16

Tak błotnik przedni też trzeba masz rację. Dodam że po zakupie wachałem się czy wzorować się na odpicowanym kobuzie Brata lecz po namyśle postanowiłem że ma być garbata ze szparunkami coś jak WSK Aliena i tu moje pytanie czy w oryginale były "czwórki" ze złotymi szparunkami czy tylko z białymi? Mam dylemat jaki zrobić w przyszłości kolor szparunków. Do motocykla będą założone obręcze od jawy 350, mam takie już zaplecione tylko wycentrować. Czekam na dalsze porady odnośnie moto, krytyka konstruktywna też będzie brana przeze mnie pod uwagę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Savier » 2012-01-01, 19:56

Zaplot na obręcz jawy poszedł bez problemu? Masz możliwość porównania szerokości felg: oryginalna - jawa?
Czwórki miały tylko białe szparunki.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-01, 20:18

Zaplatałem obręcze siedziąc przy kompie :) wzorowałem się na zdjęciu znalezionym chyba na tym forum. Samo zaplatanie poszło bez problemu. Szerokość obręczy od jawy to 78mm a wsk ma szerokość 69mm (mierzone przed chwilą na szybkiego) Opony będą najprawdopodobniej o szerokośći 3.25 na przód i 3.50 na tył

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: gabste » 2012-01-01, 20:24

Jędrek pisze:A nie lepiej kupić garbatą za grosze przebić numery i blachę przełożyć ?

Taa ale doradziles :razz:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Savier » 2012-01-01, 20:30

Jeśli ominołem jakąś różnicę między moją a garbatą m21w2 to proszę o podpowiedź
Kolanko - półokrągłe, jest kanciak.
Silnik - z wnęką pod rozrusznik, jest 060.
Amortyzatory - kryte, są odkryte.
Kanapa - stary typ płaskie z ramką, jest "zagięta dupa"
Czujnik stopu w tylnym bębnie.

Ja bym nie kombinował :). Dużo pracy i kasy.

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: WSK » 2012-01-01, 21:28

Patyk pisze:Zaplatałem obręcze siedziąc przy kompie :) wzorowałem się na zdjęciu znalezionym chyba na tym forum. Samo zaplatanie poszło bez problemu. Szerokość obręczy od jawy to 78mm a wsk ma szerokość 69mm (mierzone przed chwilą na szybkiego) Opony będą najprawdopodobniej o szerokośći 3.25 na przód i 3.50 na tył
Zaplecienie to żaden problem, sztuką jest dobrze to wycentrować.

Dużo pracy i przedewszystkim funduszy na doprowadzenie jej do stanu z 1973r, musiałbyś wymienić sporo częsci a nie wszystkie są tanie. Bardziej do jazdy pasowałaby koncepcja pomarańczowego kobuza z popielatymi błotnikami.

pzdr.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
mIcHaL_027
Posty: 188
Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
GG: 5187115
Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
Lokalizacja: Kamienowola
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: mIcHaL_027 » 2012-01-01, 22:24

Ja w dowodzie od WSk mam wpisany 1974r, ale nie będzie ona wyglądała dokładnie tak samo jak z tego roku co powstała już jest nie orginalna. hehe ;-)
Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-02, 12:41

W takiej konfiguracji jak ta "czwórka" mam już dwie "trójki" więc tą chcę zrobić inaczej. Napaliłem się na garbatą bo one zawsze mi się podobały. Wiem że sporo części jest innych i kasy to bedzię kosztowało troche ale z pomocą kolegów forumowiczów myślę że uda się zrealizować ten projekt:)

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: sieergiej » 2012-01-02, 23:24

E tam kasy, nie pójdziesz raz czy dwa do baru i zawsze się coś odłoży. Pierwsze obadaj silnik w jakim jest stanie jak w miarę to zrób tak żeby jeździł a potem bierz się za resztę. A tak wogóle 800 zł to w miarę cena jak z papierem. Powodzenia w renowacji.
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Savier » 2012-01-02, 23:29

Przygotuj się na wielkie koszty: żeby to zrobić naprawdę nienagannie, to bedziesz musiał wydać z samo 1k na skompletowanie części (jak nie więce), do tego malowanie i tak dalej i nagle masz taką kasę, że taniej wyszłoby kupic inną garbi. Jeżeli jednak zdecydowałeś się to bedziemy Ci pomagać w miarę naszych możliwości. :)

PS. Ja też wolę garbi :D.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: rafalgb » 2012-01-02, 23:50

no garbate są fajne :) a najgorzej znalesc metalowe puszki i prosta kierownice ale dasz rade.
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-03, 17:50

Dziś poszedłem do garażu porobiłem trochę porządków i przy okazji troche fotek części które już udało się zdobyć. Tak właściwie to kupiłem pozostałości po garbatej tzn. to co na foto + rama której nie ma na zdjęciach. Wszystko za 250 zł no i mała wycieczka po części jakieś 100km w obie strony, ale myślę że było warto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-06, 16:16

Mam kolejne brakujące elementy do mojej garbi: lampa tył i skorupa lampy przedniej. Kolanko okrągłe przyjdzie po niedzieli. W miarę szybko udało się skompletować prawie wszystkie brakujące elementy. Szukam jeszcze tylko metalowego boczku lewego i wszystko pojedzie do piaskowania. Tu mam prośbę jeżeli ma ktoś z was namiary na kogoś kto by mi to wypiaskował lub pomalował to będę wdzięczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
kwasyl
Posty: 44
Rejestracja: 2011-05-12, 00:42
GG: 4835379
Moje maszyny: WSK 125 1981 rok
WSK 175
1981 rok
MZ TS 250/1
1980 rok
Lokalizacja: Szkocja
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: kwasyl » 2012-01-07, 01:33

fajna kierownica masz namiar na taka jeszcze jedna z uchwytami??

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-11, 20:00

Niestety Kwasyl nie mam drugiej takiej kierownicy.
Czy siedzenie z tej aukcji jest od garbatej 175?
http://moto.allegro.pl/wsk-m21-w2-siedz ... 86538.html

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Savier » 2012-01-11, 20:04

Tak, to jest siedzenie od M21W2 z pierwszy lat produkcji.

Patyk
Posty: 180
Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
Lokalizacja: Lubartów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175

Post autor: Patyk » 2012-01-12, 18:47

Mam już okrągłe kolanko:) nawet w niezłym stanie tylko troche przegrzane, przebarwione ale może być. Postanowiłem że nie będę robił chromów (ze względu na koszty) ani polerki na lustro elementów aluminiowych. Wyczyszczę wszystko co jest z aluminium i tylko lekko wypoleruję. Co do piaskowania i lakierowania cały czas się wacham. Nie wiem czy robić to samemu i bawić się w Scansol i szczota na wiertarę i próbować malować czy oddać do piaskowania i lakierowania do jakiegoś warsztatu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości