Strona 2 z 11

Re: WSK 175

: 2012-01-13, 16:06
autor: Savier
Postanowiłem że nie będę robił chromów (ze względu na koszty)
:roll:
Nie wiem w jakim są stanie wszystkie chromy, ale to taka raczej konieczność w odremontowanym motocyklu, prawda?

Re: WSK 175

: 2012-01-13, 19:07
autor: Patyk
Przednie lagi są bez rdzy wystarczy wypolerować, kolanko, kierownica tak jak widać na fotce, obręcze też stare od jawy ale zero rdzy, widać na foto.Ramkę przedniej lampy mam też ładną. Staram się kupować chromowane elementy w ładnym stanie aby już tego nie chromować. Czy chromy w takim stanie w połączeniu z nowym lakierem dadzą zły efekt? Nie wydaje mi się. Pozatym zobaczymy w jakiej kwocie zamknie się remont, jak wystarczy kasy na nowe chromy to może się je zrobi.

Re: WSK 175

: 2012-01-14, 21:14
autor: WSK
Wrzuć fotki chromowanych wypolerowanych elementów to wszyscy zobaczą ich stan ;-), Zakup, czy chromowanie szklanek tylnych amortyzatorów Cię nie ominie, ciężko znaleźć oryginały w bdb chromie.

Re: WSK 175

: 2012-01-19, 12:55
autor: Patyk
Nic oprócz kolanka jeszcze nie polerowałem, jak się za to wezmę to wstawie foty, ale macie rację niektóre elementy jednak trzeba będzie chromować. Tymczasem wstawiam kolejne foto: siedzenie i bagażnik i tu pytanie jakie były bagażniki w garbatych M21W2 ? Ten mój to chyba od gazeli jest ale mi się spodobał i go kupiłem. Na chwilę obecną jeszcze nie wiem czy będę go zakładał do mojej wski. A jeszcze jedno, jaki pokrowiec kupić? Czy do płaskiego siedzenia taki pokrowiec jak jest np. na Skuterbędica będzie pasował czy musi być jakiś nieco inaczej skrojony aby się ładnie ułożył na oryginalnej gąbce?

Re: WSK 175

: 2012-01-20, 15:26
autor: Savier
Bagażników oryginalnie nie montowano do wuesek.
Pokrowiec pasuje ten: http://allegro.pl/pokrowiec-wsk-sport-l ... 53468.html

Re: WSK 175

: 2012-01-21, 00:16
autor: Patyk
Ale było jakieś wyposażenie dodatkowe i dedykowane bagażniki do gazeli, wski itp. które można było sobie dokupić? Bez bagażnika wydaje mi się jak by czegoś tam brakowało. Dzięki za link do pokrowca, zamówiłem. Już mało brakuje fantów do mojej M21W2, niedługo remont ruszy i na wiosne może uda się wyjechać:)

Re: WSK 175

: 2012-01-21, 15:07
autor: Savier
Jestem miło zaskoczony, że nie poddałeś się, kiedy zobaczyłeś co ile kosztuje :). Tak trzymaj.
Co do tego wyposażenia to oczywiście. Jak bagażnik pasuje to montuj.

Re: WSK 175

: 2012-01-22, 00:32
autor: Patyk
Czwórkę muszę wyremontować żeby nie wiem co:) Ta przypadkowo kupiona L-ka idze jednak na sprzedaż by wspomóc remont garbatej.

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:16
autor: Patyk
Wiem że to drugi post pod postem ale mam ważną sprawę. W środę pewien gość ma mi załatwić nowe oryginalne części do remontu silnika mojej wsk takie jak: wał, kosz sprzęgła, łańcuszek sprzęgłowy, zębatka sprzęgłowa i tłok. Jak rozpoznać czy te elementy są ze starych państwowych zapasów? Najgorzej chyba będzie rozpoznać łańcuszek i kosz. Czy wszystkie oryginalne części były sygnowane wybitym ZMD? Proszę o szybkie odpowiedzi w środę części mają już być. Mile widziane foto tych oryginalnie oznaczonych elementów

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:28
autor: Savier
Wał z tego co wiem na przeciwwagach powinien mieć wybite ZMD, na łańcuszku szukaj bicia MR (rometowski), tłok winien mieć zieloną plamkę pod piastą sworznia i napis WSK-G. Co do zębatki i kosza - nic mi do głowy nie przychodzi.

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:42
autor: Alien
Zielona plamka na tłoku to tylko jedna z selekcji, było tych kolorów trochę więcej.

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:51
autor: Johnny
Łańcuszek sprzęgłowy ma bicie loga Rometu na blaszkach

Wał ma bite oznaczenie ZMD oraz znakowanie selekcji na stopie korbowodu i główce - kolory selekcji to: biały, zielony, pomarańczowy (widziałem jeszcze czerwony ale nie wiem czy to był odcień pomarańczowego czy faktycznie czerwony)

Sworznie tłokowe znakowane są pieczątką ZMD i oznaczeniem selekcji kolorową plamką (pieczątka bardzo często jest już wytarta)

Kosz sprzęgłowy może mieć bicie ZMD, ale spotykałem również części bez oznaczeń (lub były one nieczytelne pod warstwą rudej)

Tłok przede wszystkim na kwadratowe zamki pierścieni, z oznaczeniem selekcji na piastach tłoka (kolorem), nadlewem AK12 w środku i oznaczeniem producenta WSK-G (Gorzyce) lub w przypadku poznańskich tłoków do 125 trafia się oznaczenie ZMD (nie jestem pewien czy w przypadku 175 takie tłoki też się pojawiały), na górze tłoka bity rozmiar, strzałka i znak kontroli jakości

W przypadku zębatki łańcucha sprzęgłowego sprawa jest podobna jak w przypadku kosza - znakowanie przez bicie ZMD ale widziałem już części bez takiego oznakowania ...

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 18:28
autor: Patyk
Dzięki za wszystkie odpowiedzi w sprawie części. Sprawa ma się tak na chwilę obecną, zamiast zamówionych części dostałem telefon z informacją że wał jednak już sprzedany i będą tylko tłoki i elementy sprzęgła. Kiedy nie wiem, czekam na telefon. Tymczasem zdobyłem płaskie szkło lampy przedniej, dekielek koła tylnego z czujnikiem,doszła również paczka z pokrowcem (dobra jakość tylko trochę cienki ten skaj) i szklankami tylnych amorów. Te ostatnie jakieś inne niż te które mam w amortyzatorach, zewnątrz ładny chrom a wewnątrz rdza:/ Stan pokazują zdjęcia, zaznaczam że elementy miały być w nowym chromie i takie jakie były w WSK 175 rocznik 74. Musiałem je przerabiać, rozwiercać otwór, wogóle jakieś ciasne ledwo sprężyna wchodzi, no i niższe z centymetr. Troche się wku...łem bo kosztowały 95zł z przesyłką.

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:15
autor: lachu1994
Te szklanki to sa górne ;(
Do S2 ;(

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:20
autor: Johnny
To nie są górne szklanki do półkrytych amortyzatorów - takie szklanki mają wywiniętą krawędź. Mówiąc obrazowo są identyczne jak dolne z krytych amortyzatorów tylko mają napis :)

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:33
autor: Patyk
Nie wiem od czego te szklanki ale narazie będą musiały być. Mam inne pytanie, czego tu brakuje? Jak wygląda kompletny czujnik stopu w bębnie? Ma ktoś foto?

Re: WSK 175

: 2012-02-01, 21:42
autor: Patyk
Sprawę z czujnikem w bębnie sam rozkminiłem, na rozpieraku powinna być taka blaszka która styka z czujnikem. Tymczasem mam już nowe gumy na bak (są troche inne niż oryginały) i zestaw do szparunków (taka taśma specjalna) tylko logo na baku nie bardzo wiem jakie ma być? Takie jak na tej aukcji, pierwsze zdjęcie czy ostatnie? http://moto.allegro.pl/wsk-logo-na-bak- ... 26800.html
Chce takie jak było w oryginale, które wybrać? Co będzie lepsze kalkomania czy naklejka? Namalować raczej mi się tego nie uda.

Re: WSK 175

: 2012-02-01, 22:44
autor: Savier
Logo takie jak na ostatnim zdjęciu, biało czerwone.

Re: WSK 175

: 2012-02-08, 14:05
autor: Patyk
Fotka przedstawia po prawej naklejka, po lewej kalkomania. Na czym polega ta kalkomania? Jak się to nakleja? Czy to nie powinno być w negatywie przypadkiem? Nie otrzymałem żadnej instrukcji do tego. http://allegro.pl/wsk-logo-na-bak-kalko ... 91569.html
Kalkomanie kupiłem tu (link wyżej). Co o tym sądzicie, które wybrać?

Re: WSK 175

: 2012-02-08, 16:17
autor: Savier
Kolorystyka jest OK. Ja zastosowałbym te z lewej.