Strona 2 z 11

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:42
autor: Alien
Zielona plamka na tłoku to tylko jedna z selekcji, było tych kolorów trochę więcej.

Re: WSK 175

: 2012-01-23, 19:51
autor: Johnny
Łańcuszek sprzęgłowy ma bicie loga Rometu na blaszkach

Wał ma bite oznaczenie ZMD oraz znakowanie selekcji na stopie korbowodu i główce - kolory selekcji to: biały, zielony, pomarańczowy (widziałem jeszcze czerwony ale nie wiem czy to był odcień pomarańczowego czy faktycznie czerwony)

Sworznie tłokowe znakowane są pieczątką ZMD i oznaczeniem selekcji kolorową plamką (pieczątka bardzo często jest już wytarta)

Kosz sprzęgłowy może mieć bicie ZMD, ale spotykałem również części bez oznaczeń (lub były one nieczytelne pod warstwą rudej)

Tłok przede wszystkim na kwadratowe zamki pierścieni, z oznaczeniem selekcji na piastach tłoka (kolorem), nadlewem AK12 w środku i oznaczeniem producenta WSK-G (Gorzyce) lub w przypadku poznańskich tłoków do 125 trafia się oznaczenie ZMD (nie jestem pewien czy w przypadku 175 takie tłoki też się pojawiały), na górze tłoka bity rozmiar, strzałka i znak kontroli jakości

W przypadku zębatki łańcucha sprzęgłowego sprawa jest podobna jak w przypadku kosza - znakowanie przez bicie ZMD ale widziałem już części bez takiego oznakowania ...

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 18:28
autor: Patyk
Dzięki za wszystkie odpowiedzi w sprawie części. Sprawa ma się tak na chwilę obecną, zamiast zamówionych części dostałem telefon z informacją że wał jednak już sprzedany i będą tylko tłoki i elementy sprzęgła. Kiedy nie wiem, czekam na telefon. Tymczasem zdobyłem płaskie szkło lampy przedniej, dekielek koła tylnego z czujnikiem,doszła również paczka z pokrowcem (dobra jakość tylko trochę cienki ten skaj) i szklankami tylnych amorów. Te ostatnie jakieś inne niż te które mam w amortyzatorach, zewnątrz ładny chrom a wewnątrz rdza:/ Stan pokazują zdjęcia, zaznaczam że elementy miały być w nowym chromie i takie jakie były w WSK 175 rocznik 74. Musiałem je przerabiać, rozwiercać otwór, wogóle jakieś ciasne ledwo sprężyna wchodzi, no i niższe z centymetr. Troche się wku...łem bo kosztowały 95zł z przesyłką.

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:15
autor: lachu1994
Te szklanki to sa górne ;(
Do S2 ;(

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:20
autor: Johnny
To nie są górne szklanki do półkrytych amortyzatorów - takie szklanki mają wywiniętą krawędź. Mówiąc obrazowo są identyczne jak dolne z krytych amortyzatorów tylko mają napis :)

Re: WSK 175

: 2012-01-25, 19:33
autor: Patyk
Nie wiem od czego te szklanki ale narazie będą musiały być. Mam inne pytanie, czego tu brakuje? Jak wygląda kompletny czujnik stopu w bębnie? Ma ktoś foto?

Re: WSK 175

: 2012-02-01, 21:42
autor: Patyk
Sprawę z czujnikem w bębnie sam rozkminiłem, na rozpieraku powinna być taka blaszka która styka z czujnikem. Tymczasem mam już nowe gumy na bak (są troche inne niż oryginały) i zestaw do szparunków (taka taśma specjalna) tylko logo na baku nie bardzo wiem jakie ma być? Takie jak na tej aukcji, pierwsze zdjęcie czy ostatnie? http://moto.allegro.pl/wsk-logo-na-bak- ... 26800.html
Chce takie jak było w oryginale, które wybrać? Co będzie lepsze kalkomania czy naklejka? Namalować raczej mi się tego nie uda.

Re: WSK 175

: 2012-02-01, 22:44
autor: Savier
Logo takie jak na ostatnim zdjęciu, biało czerwone.

Re: WSK 175

: 2012-02-08, 14:05
autor: Patyk
Fotka przedstawia po prawej naklejka, po lewej kalkomania. Na czym polega ta kalkomania? Jak się to nakleja? Czy to nie powinno być w negatywie przypadkiem? Nie otrzymałem żadnej instrukcji do tego. http://allegro.pl/wsk-logo-na-bak-kalko ... 91569.html
Kalkomanie kupiłem tu (link wyżej). Co o tym sądzicie, które wybrać?

Re: WSK 175

: 2012-02-08, 16:17
autor: Savier
Kolorystyka jest OK. Ja zastosowałbym te z lewej.

Re: WSK 175

: 2012-02-08, 18:59
autor: bartek582
Kiedyś kalkomanie nakładało się za pomocą wody.Moczyło się naklejkę w wodzie aby dobrze papier wodą nasiąkł i z tego papieru zsuwało się naklejkę w docelowe miejsce (możliwa jest drobna korekta) ,czekamy aż wyschnie i gotowe.Można pokryć ją akrylowym lakierem bezbarwnym, wskazana próba jak lakier zareaguje na kalkomanie.

Re: WSK 175

: 2012-02-14, 18:53
autor: Patyk
Dzięki bartek582 za podpowiedź.
W koncu udało mi się nabyć działający licznik z tym podwyższeniem. Lampa przednia kompletna :-) stacyjkę, odblask i oryginalne szkło ZELMOT już miałem wcześniej. Dziś po pracy kupiłem jeszcze łożyska do kół i zabieraka zębatki tylnej. Teraz szukam opon 3.25-3.50 o bieżniku zbliżonym do oryginału i będzie można koła poskładać na gotowo.

Re: WSK 175

: 2012-02-14, 19:22
autor: Savier
Chłopie, jeszcze naprawdę zaskoczony jak Ci to idzie :o Ja w życiu nie podjąłbym się takiej "mutacji" na garbuskę, nie wierzyłem w Ciebie a tutaj proszę... No po prostu wielkie gratulację z motywację stary :ok:.
Teraz szukam opon 3.25-3.50 o bieżniku zbliżonym do oryginału i będzie można koła poskładać na gotowo.
A to polecam Mitasy H03 (a może H04? na forum jest temat o oponach, zajrzyj). Ładnie te laćki się prezentują a i stosunek jakości do ceny podobnoż też niezgorszy.

Re: WSK 175

: 2012-02-14, 20:16
autor: Patyk
Zapału do pracy przy moto nie brakuje ale kasy już tak:/ oglądam Mitasy ale ceny wachają się około 140zł za sztukę takie jak mi się podobają. Znalazłem też jakąś chińską opone za 80 zł. A może używane kupić ceny około 50zł za sztukę i dobrej marki. Nie wiem co robić :-? Pomocy!!!

Re: WSK 175

: 2012-02-14, 20:22
autor: AudioBas
Na oponach nie oszczędzaj naprawdę nie warto...

Na Mitasach przejechałem ponad 200 km wiec nie mam odniesienia, ale ładnie się prezentuje no i świeża guma to świeża...

Obrazek
Obrazek


Jakbyś się zdecydował daj znać będę brał dla siebie kpl do kobuza może coś utargujemy :P

Re: WSK 175

: 2012-02-19, 14:57
autor: WSK
AudioBas pisze:Na oponach nie oszczędzaj naprawdę nie warto...
Opona jest dobra dopóki dętka nie wyłazi
;D
Prawdziwy WSK'owicz gardzi inną oponą niż co najmniej 20 letni Stomil :cwaniak:

A wracając do rzeczywistości, w przypadku doboru opon do jazdy która ma sprawiać przyjemność nie warto wybierać chińskiego gówna które śmierdzi plastikiem i jest twarde jak kamień. Z najlepszych propozycji pozostaje Ci Mitas, Metzeler, ewentualnie Heidenau, wiele osób śmiga na tych gumach i opinie są naprawde dobre, niemam co tu dalej prawić, wystaczy wpisać mitas- opinie w guglach lub wejść na mz-klub.
pzdr ;-)

Re: WSK 175

: 2012-02-21, 19:15
autor: Patyk
Opony narazie muszą poczekać, jakoś się nie mogę zdecydować jakie kupić. Dziś rozebrałem motor do gołej ramy i wziołem się za czyszczenie drobnicy: śrubki, nakrętki itp. Mam już pomalowany przedni okrągły błotnik i osołonę łańcucha, bak wypiaskowany narazie pryśnięty podkładem. Przy demontażu wachacza nie obyło się bez pomocy fachowca. Oś wachacza za nic nie chciała wyjść, ustąpiła dopiero pod naciskiem prasy (dobrze że mam blisko do zakładu który taką prasę posiada) CDN ;-)

Re: WSK 175

: 2012-02-21, 19:46
autor: bartek582
Osłonę łańcucha malowałeś farbą młotkową czy to jakiś metalic bo na foto jakoś nie bardzo widać.

Re: WSK 175

: 2012-02-21, 21:06
autor: Patyk
Kolor miał być taki jak oryginał lub podobny. Jaki jest widać na foto. Ja tego nie malowałem więc nie wiem jaka jest nazwa farby. W rzeczywistości wygląda ładnie.

Re: WSK 175

: 2012-02-23, 20:03
autor: Patyk
Dziś byłem w zakładzie wulkanizacyjnym (kapeć w aucie) i przy okazji nabyłem używane gumy do mojej WSKi. Metzelery 3.25 przód i 3.50 tył. Jednak zdecydowałem się na stare opony, z czasem może się je wymieni na nowe Mitasy jak bedzie kasa. Koła już poskładane na nowych łożyskach. Jutro dalszy ciąg prac przy Wiesi:)