Strona 1 z 15

Projekt WSK 175 + membrana - glutek21

: 2012-01-31, 20:58
autor: glutek21
Witam.
Od jakiegoś czasu po prawie ukończonym Dudku postanowiłem zbudować coś nowego. Jako że naczytałem się na forum o membranach, to ta opcja najbardziej mnie zajawiła.
Membranę wstawiam w kartery silnika 175, pochodzi ona z silnika Rotaxa 123.
W grudniu zabrałem się za frezowanie karterów oraz kostki pod membranę.

W tym miejscu miała być membrana, lecz podczas wykonywania musiałem pozmieniać niektóre wymiary itp.
membrana silnik 1_zmniejszacz-pl_539239.jpg
Do wykonania kostki kupiłem dwa walce alu o średnicy 70mm i wysokości około 100mm.
Kostkę wykonywałem sam na szkolnej frezarce, a oto efekty.
membrana kostka 1_zmniejszacz-pl_449430.jpg
membrana kostka 2_zmniejszacz-pl_419544.jpg
membrana kostka 3_zmniejszacz-pl_992289.jpg
Kartery również frezowałem w szkole.
membrana silnik 3_zmniejszacz-pl_116937.jpg
membrana silnik 2_zmniejszacz-pl_126270.jpg
Wszystko do kupy mam zamiar pospawać do około 2 tygodni, lecz narazie muszę dopracować niektóre miejsca by było idealnie :)

Gaźnik który w początkowej fazie będzie pracował w tym silniku to Dellorto PHBL 26, poźniej wsadzę tam coś lekko powyżej 30.
dellorto 3_zmniejszacz-pl_511408.jpg
dellorto 1_zmniejszacz-pl_980875.jpg
Korba będzie z Yamahy YZ 250 :)

Zawieszenie przednie kosowskie z obręczą MZ, tylna obręcz z Jawy.

Na dziś tyle w najbliższych dniach podrzucę foty lag i innych gratów które już uzbierałem :)

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-01-31, 21:13
autor: Szczepan
W jaką rame to wstawiasz ? Masz dostęp do sprzętu więc robota odchodzi. Membrana na prawdę konkretna , gaźnik pod to też musi być konkretniejszy. Jakieś usprawnienia w garze ?

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-01-31, 21:22
autor: glutek21
Projekt powstanie na bazie wski 175 :)

W garze z pewnością powiększenie trochę kanałów i oczywiście plan głowicy :)

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-01, 20:54
autor: glutek21
Wrzucam foty wypolerowanych goleni lag, materiały polerskie zakupione u Pana Wiecha z allegro.
Gdy je kupiłem były trochę poharatane, ale większość głębszych rys udało się spolerować.
Do złożenia ich w całość brakuje mi górnej śruby, lecz niebawem powinna przyjść pocztą. :)
lagi 1_zmniejszacz-pl_913068.jpg
lagi 2_zmniejszacz-pl_36743.jpg
lagi 4_zmniejszacz-pl_981737.jpg
lagi 3_zmniejszacz-pl_504214.jpg

Na tył postanowiłem założyć obręcz z Jawy, trafiła się okazyjnie, a po za tym nie posiadam innej obręczy nadającej się do użytku. Aktualnie czeka na rozszprychowanie i polerkę. :)
Wybiegając w przyszłość zastanawiam się jaką szerokość opon wybrać, myślałem nad 3,25 na przód i 3,5 na tył.
koło jawa_zmniejszacz-pl_792581.jpg
Tak w ogóle zapomniałem wspomnieć, że tą WSK chcę wystylizować na ala' formułę :P
Powoli będę się rozglądał za jakiś garbatym bakiem, a także za materiałem z którego powstanie kierownica typu "clip-on".
Kolor na jaki prawdopodobnie pomaluje bak, lampę, może błotniki i boczki (jeśli będą) to Yellow Bahama. :D

W najbliższym czasie dalsza część prezentacji, a tu jeszcze foto z powstawania kostki :) Proszę o komentarze.
frezarka 1_09112011349_zmniejszacz-pl_306997.jpg
frezarka 2_09112011350_zmniejszacz-pl_319566.jpg
frezarka 3_09112011351_zmniejszacz-pl_762745.jpg

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-01, 22:47
autor: Savier
Wielka locha w karterach :o. Tak jak już wiesz, gaźnik 26 to o wiele za mało. Bardziej u mnie znalazłby zastosowanie. ;-)

Polera wyszła świetnie. Mógłbyś dokładnie opisać jak ją wykonałeś?

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 11:56
autor: Skinder
Ja miałem już pokaz "przedpremierowy" hehe, ładnie to wygląda i idzie. Co do gaźnika, to fabrycznie rotax 123 miał gaźnik 28mm. Myślę, że nie ma co się aż tak tym sugerować, to wszystko zależy głównie od dyszy.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 11:58
autor: Savier
Dyszą regulujemy tylko proporcję powietrza do paliwa?

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 12:32
autor: Muciek
Z tej kostki nie zrobił byś 2 takich gniazd? Co z tego chcesz zrobić , coś do jazdy czy jakiegoś potworka do przelotów w niedziele?

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 17:12
autor: glutek21
W rotaxie 123 były dwa typy gaźników, tak przynajmniej piszę w wikipedi.

Gaźnik – 34 mm Dell'Orto VHSB i 28mm Dell'Orto
http://pl.wikipedia.org/wiki/Aprilia_Pegaso_125


Muciek, co do kostki to z jednego kawałka nie zrobiłbym dwóch kostek, wymiar jednej połówki to 88x48x49 :) A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko :)

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 17:15
autor: Pablo_Picasso
Dobrze że jest kolejna osoba co coś działa. ;) Czekamy na efekty.
Powodzenia i pozdrowienia. :]

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 20:07
autor: Sebastian440
glutek21 pisze:A z motorka chce zrobić coś podobnego do torówki, jeszcze nie wiem jak będę go eksploatował, do finału daleko :)
Rób wyścigówkę, skoro masz dudka :) Dudkiem na lans, wyścigówką na zawody staroci typu weteran.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 21:19
autor: glutek21
Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów :)
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 21:49
autor: Sebastian440
Metalex 125 miał 2,75 przód i tył. Szerszych nie szukaj. Warto zainwestować w markowe pół slicki.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 22:05
autor: Skinder
Ta obręcz od mz to 18 calowa tak ? U mnie wyglądało to tak na tej obręczy, kapeć 100/90 - ok 4.0.

http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 6-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2011/06/20/bikep ... 5-full.jpg

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 22:49
autor: sieergiej
glutek21 pisze:Będę się starał zrobić coś w stylu Rodentsów :)
Orientuje się ktoś jakie opony były w tych wyścigówkach?? A także jak szeroka jest przednia obręcz z ETZ 150? Mogę mieć taką po pieniądzach, lecz zastanawiam się czy nie będzie trochę za wąska.
W Etz z przodu montowali opony 2.75.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-02, 23:09
autor: glutek21
Do wybrania opon jeszcze czas, szkoda tylko że, mechanizmu prędkościomierza nie montowali z przodu, tak to może całe koło by siadło. Lecz nic się nie dzieję, przejdzie z góry planowany przeszczep na piastę z kosa. :)

Podrzucam jeszcze rysunek kostki wykonany 1:1 ( została zmieniona tylko jedna krawędź).
rysunek kostki_zmniejszacz-pl_246631.jpg

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-04, 22:25
autor: glutek21
Górne śruby do lag dotarły, lecz są w fatalnym stanie.. Nie wiem co ludzi z nimi robią.. Postaram się trochę je zregenerować. Wszelkie ubytki zostaną napawane tigiem, następnie je wyszlifuje i wypoleruje. Nie będę odtwarzał "kołnierza", jak patrzyłem, w niczym jego brak nie będzie przeszkadzał, śruba wkręci się dalej i ładnie zatrzyma na oringu.
korek lagi 1_zmniejszacz-pl_332478.jpg
korek lagi 2_zmniejszacz-pl_937078.jpg
korek lagi 3_zmniejszacz-pl_418764.jpg
Do silnika posiadam również gazelową skrzynie w całkiem niezłym stanie. Siedziała ona w silniku który przerabiam. Dodam że cały silnik kupiłem na złomie za 40zł. :) Nie miał on prądnicy i cały wał był zardzewiały przez nie wkręcenie do głowicy świecy..
skrzynia 1_zmniejszacz-pl_912688.jpg
skrzynia 2_zmniejszacz-pl_10452.jpg

Savier, co do polerki to najpierw do grubszych uszkodzeń musiałem użyć nawet pilnika, by wygładzić trochę powierzchnie, następnie szlifowałem papierami wodnymi (poziomo w stosunku gdy laga stoi). Na początku papier 240, trochę się niem namachałem by pozbyć się większych ubytków, następnie 380 i 600 - do tych papierów szlifowałem bardzo dokładnie, później 800, 1200, 1500 i 2000 - tymi papierami przeleciałem tak z grubsza. :) Po papierach użyłem zielonej pasty i filcu 6mm na szlifierce. Filc co jakiś czas moczyłem i nakładałem pastę, gdy całą lagę obleciałem już pastą, namaczałem filc (nie żałować wody) i czyściłem nim pozostałości pasty. Na koniec wytrzeć wszystko szmatką i cieszyć się udaną polerką. :)

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-04, 22:32
autor: Szczepan
E tam mechanizm prędkościomierza to zbędny bajer :). Dałbym na przód coś z tarczą, a zamiast licznika dać elektroniczny.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-04, 22:39
autor: Pablo_Picasso
Na przód jedynie tarcza, z takim zestawem musisz mieć czym hamować. :] Borek taki elektroniczny licznik do czego podpinamy ? Miałeś na myśli rowerowy ? :)
Pozdrawiam.

Re: WSK 175 + membrana

: 2012-02-04, 22:47
autor: Szczepan
No rowerowy najprostsze wyjście. Ma być lekko i dokładnie :P