M21W2 1979
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
- jjaworskyy
- Posty: 2046
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Dla mnie to akurat plus Będą nowe odcinki z remontu, fajnie się ogląda vlogi, a przecież mądrego to i dobrze posłuchać Działaj!Skinder pisze: ↑2019-07-14, 13:08Sezon można uznać za zamknięty
https://www.youtube.com/watch?v=Fil0qkl3aGc
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
No cóż, dla mnie to raczej nie jest plus Filmy z remontu 175 już są, tutaj nic więcej się chyba nie da już wykrzesać - co wiedziałem, to powiedziałem. Ciekwae czy jeszcze jakiegoś bałaganu nie narobiło.
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Silnik łupnięty, obszerniej pod tym linkiem - https://www.youtube.com/watch?v=g0nPeIruXH4
Tak jak podejrzewałem, pękł czop w miejscu stopniowania. Bayu już nawiązał ze mną kontakt w tej sprawie i chce to ogarnąć. Tylko sam nie wiem czy nie poszukać kogoś, kto powiększyłby otwory w przeciwwagach i wstawił sworzeń z YZ bez stopniowania. Technologicznie jest to trudniejszy zabieg, ale z drugiej strony można by wykluczyć ryzyko ponownej takiej awarii, a tego już bym wolał drugi raz nie robić i nie narażać się na ponowne koszty i niepotrzebną robotę. Ogólnie sporo bałaganu narobione, co dalej i kiedy, zobaczymy.
Tak jak podejrzewałem, pękł czop w miejscu stopniowania. Bayu już nawiązał ze mną kontakt w tej sprawie i chce to ogarnąć. Tylko sam nie wiem czy nie poszukać kogoś, kto powiększyłby otwory w przeciwwagach i wstawił sworzeń z YZ bez stopniowania. Technologicznie jest to trudniejszy zabieg, ale z drugiej strony można by wykluczyć ryzyko ponownej takiej awarii, a tego już bym wolał drugi raz nie robić i nie narażać się na ponowne koszty i niepotrzebną robotę. Ogólnie sporo bałaganu narobione, co dalej i kiedy, zobaczymy.
- wkzarci
- Moderator
- Posty: 582
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Najlepszy sposób to dorobienie nowego czopu i go nawęglenie. Dzwoń do Dor-Mar. Nikt na tym forum tego nie zrobi. W swoich 3 wałach wymieniałem te czopy stopniowane... dorobił nowe i jeżdżą od 2014 do tej pory.
Re: M21W2 1979
Zgadza się znam temat a jako że jest gwarancja to nie opuszczam przyłbicy. Co do różnych dywagacji kilka czynników miało wpływ na tą sytuacje. Po pierwsze przy wszelakiego rodzaju Tuningu i modyfikacjach zawsze jest opcja że gdzieś bedzie zonk, jednak to nie przypadek że stało się to u Ciebie. Choć sam nie miałes na tą awarie większego wpływu i chylę czoło za profesjonalne podejście oraz postawę na wysokim poziomie.Skinder pisze: ↑2019-10-26, 10:46Silnik łupnięty, obszerniej pod tym linkiem - https://www.youtube.com/watch?v=g0nPeIruXH4
Tak jak podejrzewałem, pękł czop w miejscu stopniowania. Bayu już nawiązał ze mną kontakt w tej sprawie i chce to ogarnąć.
Mimo iż temat technologiczny wyczerpaliśmy w rozmowie wspomnę tutaj ogólniki przyczyn.
Obecny relacjonowany przebieg przy tej modyfikacji kilkukrotnie przerósł już nasze oczekiwania z rozważań podczas opracowań lata temu, i czasu testów oraz prac. to co sie stało nie jest przypadkiem a składowe to.
- stary typ wału czyli sworzeń 20,8mm czyli mniejsza średnicą.
- kiepskie fazowanie fabrycznych otworów wag z PRL
- możliwość wady materiału- której nie mamy jak sprawdzić a może się zdarzyć.
- łamanie karbu w wyniku małej fazy otworu
- oraz zawsze istniejąca możliwość niewielkiej odchyłki centrycznosci która może wynikać z zużycia czy montażu której nie mamy jak zbadać ale nie można jej wykluczyć, i trzeba brać pod uwagę. Dlatego zalecam blokadę przeciwwag podczas składania. By nie powstało "gibanie" sworznia który również pracuje.
Te czynniki wpływają na zmęczenie materiału które widać po ziarnistości na krawędzi pęknięcia.
Jesteśmy dogadani ze Skinderem co do czynności Gwarancyjnych. Trzeba popatrzeć na tą sytuacje konstruktywnie bez wyśmiewań ponieważ na tym forum tworzymy zespół pasjonatów oraz fachowców którzy nie tylko eksploatują, ale reanimują technikę szanując ówczesnych jej Twórców ale i czasem coś tuningują czy dopracowują co w tamtych czasach nie było możliwe z racji tak technologi dostępności części czy tez masowej produkcji, jak i jej wytycznych lub realiów tamtej epoki.
Pozdrawiam serdecznie
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 2014-01-23, 23:09
- GG: 0
- Moje maszyny: MASZYNY X15
- Lokalizacja: OŚWIĘCIM
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
U mnie w okolicy jest młody, zdolny majster. Możesz się z nim skonsultować. Wojtala garage. Telefon i inne dane zjadziesz w Google. Młoda osoba z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Noł slip el zi
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: M21W2 1979
Złożony, wrzucony do ramy, odpalony. Wpadło kilka drobnych zmian.
No i jest też nowy film
https://www.youtube.com/watch?v=l6eTEZBbgwo
No i jest też nowy film
https://www.youtube.com/watch?v=l6eTEZBbgwo
- Skinder
- Posty: 2220
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości