Dziękuję. Powoli coś tam się dzieje. Na warsztat poszły silniki i pozamieniały się śrubami oraz zapłonami Wirnik z Royala siedział tak mocno że trzeba było dorobić ściągacz na sztukę, ale na szczęście zdał egzamin
WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Kolejny etap prac nad Kobuzem Powoli zaczynam składanie
Poszperałem trochę w garażu i znalazłem trochę podkładek z epoki O ile z płaskimi nie ma problemu to sprężynowe współczesne są grubsze i po jednym użyciu robią się płaskie
Te wyglądają tak jak te co były w motocyklu i działają po kilku użyciach tak samo. Mój Kobuz ma być możliwie najbliższy oryginałowi więc te podejdą idealnie a w porównaniu do śrub to dawać do ocynku podkładki to już lekka przeginka
Silnik wjechał na swoje miejsce a za nim pozostałe elementy osprzętu: W tej chwili wygląda tak i na razie czeka na lepsze czasy Teraz pora zabrać sie za Sporta żeby było czym śnieg odgarniać jeśli jeszcze w tą zimę spadnie
Poszperałem trochę w garażu i znalazłem trochę podkładek z epoki O ile z płaskimi nie ma problemu to sprężynowe współczesne są grubsze i po jednym użyciu robią się płaskie
Te wyglądają tak jak te co były w motocyklu i działają po kilku użyciach tak samo. Mój Kobuz ma być możliwie najbliższy oryginałowi więc te podejdą idealnie a w porównaniu do śrub to dawać do ocynku podkładki to już lekka przeginka
Silnik wjechał na swoje miejsce a za nim pozostałe elementy osprzętu: W tej chwili wygląda tak i na razie czeka na lepsze czasy Teraz pora zabrać sie za Sporta żeby było czym śnieg odgarniać jeśli jeszcze w tą zimę spadnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Trochę postępów w pracach przy Sporcie. Ze względu na zmiany w Kobuzie do Sporta trafiło kilka dodatkowych części. Jest to między innymi zapłon cdi z kompletną instalacją:
Do tego mocowanie lampy tylnej i półka z licznikiem i stacyjką:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Motyla noga! Długo tu nie zaglądałem ale powiem Ci szczerze, że jestem pod wrażeniem - kawał dobrej, żmudnej roboty!
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Dziękuję i zapraszam częściej
Ciąg dalszy prac przy Sporcie. Ze względu na to że silnik był na stole, postanowiłem zajrzeć co tam dziwnie brzmi w cylindrze i przy okazji poprawiłem trochę jego kanały. Tak teraz wyglądają: Jedyną niepokojącą częścią wydaje mi się być tłok ze względu na zbyt lużne osadzenie sworznia. Na tą chwilę trafił jeszcze do silnika na obserwacje Jeśli problem będzie się nasilał to wymienię go na gorzycki.
Na razie to by było na tyle jeśli chodzi o ten sprzęt. Czekam teraz na śnieg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Testy na śniegu przebiegły pozytywnie
Nadszedł czas na koła od Kobuza. Oczywiście z oryginalnymi szprychami. Tak wyszły:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Kosa
- Posty: 1883
- Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia - Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Zaplatasz i centrujesz sam?
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Tak robię sam, ale w Kobuzie jeszcze ich nie centrowałem bo na razie brak chęci i czasu
Poza tym zbyt wiele postępów nie ma. Na warsztat poszła instalacja elektryczna. Wstępnie miała być reanimowana oryginalna instalacja z Kobuza, ale po namyśle stwierdziłem, że lepiej będzie zrobić z dwóch jedną i dołożłem instalację kierunkowskazów do tej, która była na dawcy bo po prostu jest w idealnym stanie. Tak w tej chwili wygląda:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Sprzęty jeszcze nie obudziły się z zimowego snu więc niewiele się dzieje. Czasu na grzebanie też niestety mało. Z pozytywnych rzeczy udało się kupić przełącznik kierunkowskazów bo niestety mi go brakowało, dlatego że dawno, dawno temu oddałem go kumplowi Teraz przynajmniej mam nowy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Mała aktualizacja jeśli chodzi o Sporta. Sprzątając garaż wpadły mi w ręce lusterka i kierunkowskazy które kiedyś były w Kobuzie. Postanowiłem je zamontować żeby mi się nie poniewierały po garażu Do kompletu wjechał klosz tylnej lampy i nowy akumulator i teraz wszystko pięknie działa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Cześć. Trochę ostatnio podziałałem przy Kobuzie. Na pierwszy ogień poszedł klosz lampy przedniej. Było na prawdę ostro I oto efekt końcowy
Następnie zabrałem się za koła. Zostały wycentrowane i założone opony. Oczywiście cały zestaw oryginalny z epoki z wyjątkiem powietrza w kołach ale to już niestety nie jest dostępne
Gdyby ktoś miał wysoki klosz i odbłyśnik to chętnie kupię Następnie zabrałem się za koła. Zostały wycentrowane i założone opony. Oczywiście cały zestaw oryginalny z epoki z wyjątkiem powietrza w kołach ale to już niestety nie jest dostępne
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jogurt
- Posty: 327
- Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
- GG: 0
- Moje maszyny: Tylko polskie.
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Znam ten ból. Tez ostatnio dwa klosze stracilem. Nie wiem co to za szkło ale kruche jest jak lód.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
U mnie ramka chyba była lekko podgięta i jak próbowałem założyć klosz to pękł.
Ze względu na to że przednie zawieszenie było po dzwonie postanowiłem poszukać kolejne. I na szczęście udało się znaleźć w super stanie w dobrej cenie i do tego całkiem blisko, więc mogłem podjechać i zobaczyć osobiście. Tak wygląda: Oczywiście nowe uszczelniacze i olej Tak wyglądają na gotowo
Ze względu na to że przednie zawieszenie było po dzwonie postanowiłem poszukać kolejne. I na szczęście udało się znaleźć w super stanie w dobrej cenie i do tego całkiem blisko, więc mogłem podjechać i zobaczyć osobiście. Tak wygląda: Oczywiście nowe uszczelniacze i olej Tak wyglądają na gotowo
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Kolejny etap prac przy Kobuzie. Praktycznie wiekszość elementów motocykla jest złożone. Zostały drobiazgi i trzeba jeszcze kilka elementów dopracować
Tak wygląda na dzień dzisiejszy:
Tak wygląda na dzień dzisiejszy:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- krajdomini
- Moderator
- Posty: 168
- Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
- Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontaktowanie:
- CZESIO1958
- Posty: 230
- Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
- GG: 0
- Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80 - Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Widać postęp
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
...no no no, miło popatrzeć - fajna robota. Jeżeli mogę tak na szybko coś podpowiedzieć to przednie klosze kierunków wymieniłbym na właściwe - czyli z soczewkami
- robik
- Posty: 325
- Rejestracja: 2012-04-14, 22:27
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 Kobuz '82
M06B3 '75 - Lokalizacja: wielkopolska
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Dziękuję
Masz rację z tymi kloszami. Jakoś tak nie zwróciłem na to uwagi i zamontowałem je odwrotnie Przy okazji zamienię
- jjaworskyy
- Posty: 2047
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
Ostatnio gdzieś na grupie była dyskusja na temat soczewek kierunkowskazów... Gość miał chyba kilka EX w których soczewki były w 4 kierunkowskazach
- czankete
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
Re: WSK M21 W2 Robika Kobuz i Sport
...nie będę się spierał, po prostu według moich spostrzeżeń na przodzie powinny być klosze soczewki na tyle zwykłe (czyli chropowate od wewnątrz). Systematyka ta obowiązywała także np. w Żuku - czyli przód E93C a tył E93E. Ma to uzasadnienie tym, że światło kierunkowskazów przednich powinno być lepiej widoczne z uwagi na ich skuteczność przy włączonych światłach mijania. Ale szczerze powiedziawszy z uwagi na znacznie lepszy efekt i po to by być lepiej widocznym na tył zakładał bym i tak E93C...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości