Strona 1 z 1

WSK 175

: 2013-08-16, 17:56
autor: kuba5550
Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem WSK 175. Niewiele wiem o historii tego motocykla tak jak poprzedni właściciel. Tabliczka znamionowa wskazuje że WSK pochodzi z 1982 roku . Licznik skalowany do 140km/h . Instalacja 6 V . Błotniki posiada kwadratowe (przedni błotnik nieoryginalny). Pod srebrną farbą na baku znajduje się pomarańczowy lakier a pod tylnim błotnikiem czarny. Mam parę pytań dotyczących mojego motocykla :
1.Jest to zwykła M21W2 czy Kobuz ?
2.Jeżeli jest to Kobuz to czy tego typu baki montowano w roku 1982 ?
3.Jakie boczki montowano w tym roku - plastikowe czy metalowe ?
4.Czy boczki od M06B3 będą pasować do tej WSK ?
5.Jeżeli to zwykła M21W2 / Kobuz to czego brakuje do oryginału?
Oto mój sprzęt ;-)

Re: WSK 175

: 2013-08-16, 18:01
autor: krzysiek127
Boczki plastikowe i beda pasować te od b3.

Re: WSK 175

: 2013-08-16, 18:03
autor: Savier
Totalny składak :P. Ale fajna baza. Wypisać Ci może co brakuje do oryginału czy do najbliższej specyfikacji?
Do '82 zbiornik, silnik (dekiel?), błotnik przód.
Kobuz w tym roczniku od M21W2 różnił się malowaniem i kierunkami, tutaj w takim razie jest M21W2 albo Kobuz bez kierunków :D.
Boczki plastik.
Będą pasować ;).

Re: WSK 175

: 2013-08-16, 18:21
autor: kuba5550
Dzięki za wszystkie info :D Już się biorę za renowację :-D

Re: WSK 175

: 2013-08-16, 21:41
autor: piter_dzn
A papier jest?? ;-)

Re: WSK 175

: 2013-08-17, 09:20
autor: kuba5550
Papierów niestety nie posiadam. Ta WSK nawet tablicy rejestracyjnej nie ma :-/ A poza tym małe pytanie : jakie błotniki do niej dokupić głębokie czy płytkie ?? :?:

Re: WSK 175

: 2013-08-18, 13:05
autor: krisco
mój kobuz z 1982 ma płytkie

Re: WSK 175

: 2013-08-18, 13:39
autor: Savier
1982 to rok przejściowy, musiałbyś podać numer ramy ;-)

Re: WSK 175

: 2013-08-18, 18:50
autor: kuba5550
S02208926

Re: WSK 175

: 2014-01-05, 16:45
autor: kuba5550
Witam.Od dawna tutaj nie pisałem .Jako że kupiłem motocykl z zamiarem odrestaurowania zacząłem powoli remont.
IMG20130811_001.jpg
IMG20130928_001.jpg
Przy rozbiórce okazało się jednak że są pewne braki w pojeździe m.in brakowało blaszek z filcem osłaniających łożyska kół, blaszki napędu licznika, stopki centralnej , boczków , kierunków, i jeszcze by tu dużo wymieniać. Pierwsze co zrobiłem to zreanimowałem przednie zawieszenie czyli oczyszczenie wszystkiego z lekkiego nalotu rdzy i starego oleju, sprawdzenie czy lagi nieruchome są krzywe czy proste (na szczęście proste), nowe podkładki skórzane, nowe simmery i wymiana łożysk w przednim kole. Chromy na lagach na szczęście są w bdb stanie tylko gdzie nie gdzie jest mały wżer. Następnie zacząłem kompletowanie ramy do malowania proszkowego i karoserii do malowania akrylowego.Dzięki uprzejmości użytkownikowi brendi10 wymieniłem się z nim na zbiorniki paliwa, gdyż chcę mieć chociaż zbliżoną do oryginału :) W między czasie kupiłem nową chromowaną obręcz ( tylko jedną bo tylna ma na sobie chrom w dobrym stanie :-> ), szprychy, zębatkę tylną i przednią, platyny, nity wybieraka i ogarnąłem licznik.
5029990464_112cf5d98c.jpg
IMG20131121_004.jpg
IMG20131121_010.jpg
IMG20130908_001_edit.jpg
Pewnego razu nudząc się postanowiłem sprawdzić czy stacyjka działa , wynik oczywisty >>> nie :( Od razu zabrałem się za rozbiórkę i jak się okazało styki były w środku lekko przepalone. Postanowiłem przetrzeć lekko papierem wodnym i mam nadzieję że zadziała.
IMG20131121_014.jpg
IMG20131121_016.jpg
W czasie szukania części nabyłem "zwłoki" WSK ( ze względu na cybanty i lampę przednią ) która wg. właściciela była podobno Kosem. Jeszcze dał mi tłumik do czwórki i filtr powietrza też od czwórki. Na dodatek okazało się że ten wrak ma nową stacyjkę od czwórki :-D Kolejnym problemem była przewiercona listwa siedzenia ale użytkownik majki (którego pozdrawiam :-) ) przysłał mi lekko pokrzywioną ale dobrą listwę .Podczas rozbiórki do malowania natrafiłem na jeszcze jeden problem- sprężyna amortyzatora prawego jest krótsza od tej z lewego. Mam jeszcze jedną parę i nie wiem czy z nich nie wziąć sprężyn .
IMG20131018_001.jpg
IMG20131213_002.jpg
Elementy nośne jak i rama zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Mówiąc lakiernikowi że chcę na szary młotkowy puszkę tłumika szmerów i jedną obręcz (oddałem ją na próbę bo jest uszkodzona) powiedział że ładniej będzie wyglądać srebrny połysk . Miał rację - z dalszej odległości widać jakby element był niklowany :P
DSCN1913.jpg
DSCN1943.jpg
DSCN1945.jpg
DSCN1940.jpg
DSCN1923.jpg
W najbliższym czasie mam zamiar zrobić ocynki a we ferie chcę się zabrać za silnik :)
Mam parę pytań do forumowiczów :
1. Tą krótszą sprężynę amortyzatora wymienić czy nie ?
2. Na fotkach pomalowanej obręczy widać wgniecenie i czy to uszkodzenie dyskwalifikuje ją z użytku?
3. Jak rozebrać wkład filtra powietrza ponieważ chciałbym zastosować AR211 ?
4.Te obręcze Awiny podobno trzeba inaczej zaplatać . Mógłby ktoś opisać jak albo wstawić fotki tak zaplecionego koła?
Za odpowiedzi z góry dziękuję :D

Re: WSK 175

: 2014-01-05, 20:21
autor: kuba5550
Kolejna fotka tego wgniecenia na obręczy .
DSCN1924.jpg

Re: WSK 175

: 2014-01-05, 21:14
autor: Skinder
Jeżeli trafiony jest sam rant to nie będzie problemu, miałem takie dwie obręcze i nic nie było. Jednak przy renowacji, tymbardziej nastawiając się na malowane obręcze to poszukałbym drugiej, bo to tania sprawa.

Re: WSK 175

: 2014-01-05, 22:02
autor: kuba5550
Dzięki za info :-) Obręcze w tym moto będę mieć chromowane ale chciałem się dowiedzieć czy ta się jeszcze nadaje do jazdy ;-)