Remont Perkoza

Odpowiedz
Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-04-14, 20:08

Panowie jak to jest?
W moim Perkozie uszy trzymające lampy siedzą na lagach w gumie a w muzeum siedzą centralnie na lagach...
Jak to jest??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Skinder » 2015-04-14, 20:36

Składaj z gumami, są takie same jak w kosie do plastikowych chorągiewek :)

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-04-14, 20:49

Składam z gumami bo tak mialem w oryginale. Tylko czemu te wski nie mają? Oszczędności? Czy inwencja remontującego.....

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: krisco » 2015-04-14, 20:58

Myślę, że niewiedza Pana Mechanika...

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Skinder » 2015-04-14, 21:02

A to zależy, te od sportowych zawieszeń są za ciasne ze względu na większą średnicę w przypadku kosa. Na pierwszy rzut oka widać, że przerwa nawet po skręceniu jest za duża. Na zdjęciach które dałeś akurat tego nie widać. Możliwe, że zdarzyła się partia bez gum, aczkolwiek ja takich jeszcze nie widziałem. Musiałby wypowiedzieć się ktoś z jajeczkiem.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: krisco » 2015-04-14, 21:15

skinder ktoś n forum pisał, że składali WSKę z tego co mieli akurat w magazynie...
Ale przeciez perkoz był modelem doświadczalnym, więc myślę, że te 200 sztuk jak złożyli to
złożyli je identycznie...

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Skinder » 2015-04-14, 21:30

Tam bez przesadyzmu, większość zmian wynika z uszkodzeń lub widzimisiów na przestrzeni lat :) Ale akurat perkozem to nie ma co się sugerować, serie były na tyle krótkie że zmian mogło być praktycznie tyle co motocykli. Chociażby zębatka, która o ile dobrze pamiętam była inna w perkozie z numerem 001 względem innych perkozów. O "tarkach" typu perkoz nie wspominając bo takich nigdy nie widziałem poza prospektem.

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-04-14, 21:40

Szkoda troche ze w Polsce nic nie da sie ustalić.
Gdybym zabrał sie za remont Niemieckiego Tygrysa to w papierach będzie nawet kto i kiedy narobił w gacie w czołgu......

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: jannex » 2015-04-14, 23:37

Gdybyś zabrał się za remont niemieckiego, przedwojennego Zundappa to trend byłby zupełnie odwrotny. Zmiany na przestrzeni kilku lat produkcji bywały tak częste że uniemożliwiały jakąkolwiek wymienność części. To się nazywa zmora przy remoncie ;D

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Alien » 2015-04-15, 00:20

Oryginalność motocykli z krakowskiego muzeum traktowałbym bardzo z przymrużeniem oka i na pewno nie traktował ich jako wytycznej.

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-04-15, 15:34

A to wiadomo.
Ale byłem popatrzyłem...

A z nowości::
Mam konsolę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krisco
Posty: 201
Rejestracja: 2012-08-19, 20:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz
Lokalizacja: Lipowa
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: krisco » 2015-04-26, 11:55

Ha widzę koleżlko, że posówasz się jak czołg tygrys do przodu.
Cieszy mnie to ;)

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-04-26, 19:05

Staram się.
Teraz się zatrzymamy.
Kolejne sitko, tym razem na przednim błotniku...

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-05-01, 06:57

Zalejemy cyną i będzie pięknie.

Wybiegając trochę w przyszłość...
Tak się zastanawiam czy i jak da się zwiększyć moc prądnicy?
Nawinąć grubszym drutem? Czy więcej zwojów?

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: krzysiek200 » 2015-05-01, 08:23

Wirnik od Royala, jest to opisane na forum.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Sebastian440 » 2015-05-01, 10:07

Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-05-01, 12:11

Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??


Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Muciek » 2015-05-01, 12:37

Sebastian440 pisze:Po raz kolejny pytam się dlaczego nikt z elektryków na forum nie testował nigdy zapłonu od ducati energia?
Bo jest drogi jest ich mało trzeba wszystkie częśćci ori i wymaga toczenia nowego mocowania na czop.
Mariusz1980 pisze:Ja bym wolał niczego nie zmieniać. No nie aż tak.
Można zrobić cewkę żeby miała lepszą sprawność chyba nie??


Poszukuję tłoków z epoki na 3 i 4 szlif.
Zapytaj Krisco , u niego poprawiamy prądnice i remont się robi.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mateusz WSK » 2015-05-01, 21:34

Mariusz1980 wirnik z Royala to nie jest duża ingerencja w oryginał.
Jakbym chciał teraz wrócić do oryginału to max 30min na lajcie i mam wszystko w oryginale z każdym detalem. Ja u siebie przy wirniku z Royala mam normalnie przerywacz, kondensator, do tego zmieniłem oczywiście cewkę butelkową na 12V również Made in Poland :D no i kilka mało istotnych pierdółek :)
Będziesz rejestrował tego Perkoza i nim jeździł ?
Ja jako ortodoksyjny fanatyk oryginału zastosowałem wirnik z Royala + drobne zmiany które są wymagane przy tej przeróbce i jestem póki co mega zadowolony :).

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: Remont Perkoza

Post autor: Mariusz1980 » 2015-05-02, 06:45

Mateusz Perkoz będzie zarejestrowany i no czasami będzie jeździł.
Zobaczymy co z tym fantem będzie. Mam trochę czasu na decyzję, bo najpierw trzeba skończyć blacharkę.

Ale myślę już o silniku który chcę zacząć końcem lata lub jesienią..
I zaplanowałem sobie przewinięcie cewek...



Dajcie link do tematu o tym wirniku.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości