WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-10-02, 23:08

Witam! Po ponad roku poszukiwań jakiejkolwiek "czwórki" z dokumentami u mnie w okolicy udało mi się ustrzelić całkiem niezłą sztukę ;-) Na początek wykonałem telefon i umówiłem się na oględziny(oczywiście musiałem się zwolnić z roboty żeby jechać, ale warto było). Po zajechaniu na miejsce obejrzałem co i jak i na moje szczęście czy nieszczęście były problemy z odpałem. Po odpaleniu i przejechaniu się przyszedł czas na negocjacje, właściciel cenił 1700zł, ale po moich płaczach że nie pali i problem z jedynką (i tak mi to wisiało bo motocykl czeka renowacja a zależało mi głównie na papierach) udało się zejść na 1200zł+ opłacenie ubezpieczenia na cały rok. Po tym wszystkim wróciłem się do domu po przyczepkę i kasę, a następnie udałem się po Kobuza, który wieczorem był już u mnie :-) Motocykl posiada kilka braków, które już uzupełniłem gratami ze strychu :-)
KOBUZ rocznik 1981r.:
Plusy:
- z kompletem dokumentów (z mojej strony tylko dowód do wymiany)
-przy zakupie wynegocjowałem ubezpieczenie na cały rok
- zakupiony od drugiego właściciela ( z czego drugi właściciel kupił ją od pierwszego w lutym tego roku :D )
-stan techniczny dobry
-rama bez zastrzeżeń
-silnik (widać że ktoś tam pazury moczył)
Minusy:
-podczas jazdy próbnej problem z pierwszym biegiem i odpalaniem (po rozgrzaniu bez problemu)
-przedni błotnik od Jawy? albo czegoś innego (orginalny już w posiadaniu)
-przednia lampa po jakiś wiejskich modach (do wymiany)
-osłona łańcucha nie wiem od czego
-brak kierunków (mocowanie i przełącznik są)
-kilka pęknięć które są do ogarnięcia
-brak klaksonu
-do wymiany lewy podnóżek

Plany:
-mam zamiar nie oszczędzać funduszy i trzymać się originału ( oczywiście w granicach rozsądku) ;-)
-nie będzie czarna :evil:
-garbaty zbiornik, głębokie błotniki, alu kierunki... i nie wiem co jeszcze
-mieszana skrzynia i usprawniona elektryka (Royal??)

Starczy tych smutów, kilka zdjęć...
IMAG0230 (2).JPG
IMAG0234 (2).JPG
IMAG0237 (2).JPG
IMAG0239 (2).JPG
IMAG0243 (2).JPG
IMAG0252 (2).JPG
IMAG0260 (2).JPG
IMAG0258 (2).JPG
IMAG0316 (2).JPG
IMAG0321 (2).JPG
Edit:
W miarę możliwości renowację będzięmy wspólnie prowadzić razem z Michałem (ziorko), który również od niedawna jest w posiadaniu "czwóry" :P


-
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: ziorko » 2014-10-03, 13:40

A sam miałem ochotę dzwonić do tego gościa w sprawie kupna właśnie tej czwórki :D

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: rss » 2014-10-04, 07:29

ladna. blotnik przedni od starszych wsk (gleboki), oslona lancucha kombinowana z MZ. silnik 060, instalacja 6V (chyba ze kombinowana). problemy z jedynka moga byc spowodowane zastanym sprzeglem (sprobuj "rozjezdzic" zanim zaczniesz rozkrecac
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Mateusz WSK » 2014-10-04, 13:31

Przedni błotnik nie jest z wueski. Wydaje mi się, że to od Jawy.
Po za tym całkiem ładna sztuka, mam prawie taką samą :P
Chcesz się trzymać oryginału a tu jakiś mix planujesz :P Bagażnik bym wywalił :P
Royal dobry pomysł.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: z-tomek » 2014-10-04, 14:40

Gratuluję zakupu ;-) jak wiemy nie jest łatwo upolować coś z papierami. Życzę powodzenia przy remoncie i czekam na relację z przebiegu prac ;-)

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Jakub » 2014-10-04, 22:33

Pogratulować czarnego Kobuza ;-)
Czekam aż nim kiedy podjedziesz na SDZ :D
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-10-07, 20:21

rss pisze:ladna. blotnik przedni od starszych wsk (gleboki), oslona lancucha kombinowana z MZ. silnik 060, instalacja 6V (chyba ze kombinowana). problemy z jedynka moga byc spowodowane zastanym sprzeglem (sprobuj "rozjezdzic" zanim zaczniesz rozkrecac
Błotnik właśnie sam nie wiem od czego jest;/ Osłona chyba tak jak mówisz czyli MZ, silnik 060, instalacja jak widać na zdjęciu kombinowana :P
IMAG0230 (2).JPG
Mateusz WSK pisze:Przedni błotnik nie jest z wueski. Wydaje mi się, że to od Jawy.
Po za tym całkiem ładna sztuka, mam prawie taką samą :P
Chcesz się trzymać oryginału a tu jakiś mix planujesz :P Bagażnik bym wywalił :P
Royal dobry pomysł.
Co do tego oryginału to jeszcze będę się zastanawiał, wszystko zależy od funduszy.
z-tomek pisze:Gratuluję zakupu ;-) jak wiemy nie jest łatwo upolować coś z papierami. Życzę powodzenia przy remoncie i czekam na relację z przebiegu prac ;-)
Relacje będą powoli ale na bieżąco uaktualniane ;-)
Jakub pisze:Pogratulować czarnego Kobuza ;-)
Czekam aż nim kiedy podjedziesz na SDZ :D
To raczej prędko nie będzie ;-)
Kilka zdjęć...
IMAG0352 (2).JPG
IMAG0238 (2).JPG
IMAG0234 (2).JPG
IMAG0371 (2).JPG
IMAG0354 (2).JPG
IMAG0355 (2).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: rss » 2014-10-09, 20:32

oops - faktycznie pomylka :)
juz usunalem zeby nie zasmiecac watku :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-11, 15:48 przez rss, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-10-09, 21:01

rss pisze:troche to trwalo, ale wrzucam szkic ogranicznika + fotki jak to wyglada u mnie
aha: blacha 2 mm.
milego wyginania.

jesli beda potrzebne dokladniejsze zdjecia to daj znac.
Dzięki ;-) ale nie wiem o co chodzi... :P

Awatar użytkownika
ziorko
Posty: 360
Rejestracja: 2013-09-26, 12:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3
WSK 175
W21W2
Simson S50
KTM-PUCH (na pedały)
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: ziorko » 2014-10-10, 11:37

Nie ten temat

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-10-27, 22:34

Mały up...
Wska aktualnie rozebrana do ostatniej śrubki i czeka na piaskowanie, szkiełkowanie i ocynki...
W najgorszym stanie jest zestaw głowica/cylinder. Głowica ma ostre wgniecenia po pękniętych pierścieniach, natomiast jedno okno w cylindrze jest lekko wyłamane.
Teraz niech mi jakaś mądra głowa doradzi co do tego zestawu czy głowicę splanować czy szukać nowej? I co dalej z cylindrem? Co prawda nie jest tam zbyt mocno wyłamane, ale fazować okno ma to jakiś sens?
I jeszcze powie mi ktoś co oznacza symbol "N4" na cylindrze?
IMG_1606 (2).JPG
IMG_1609 (2).JPG
IMG_1602 (2).JPG
IMG_1598 (2).JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Muciek » 2014-10-27, 22:41

Cylinder daj do szlifu a głowica nie jest zła , tylko te bardziej wystające kanty spiłuj. N4 to selekcja chyba.

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Mariusz1980 » 2014-10-28, 19:04

Czy tak uszkodzona głowica to jakiś problem?
Mam to samo w Syrenie. Leży mi głowica z takimi uszkodzeniami.

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Muciek » 2014-10-28, 19:29

Teoretycznie kanty tych "kraterów" mogą się nagrzewać bardziej niż reszta i powodować spalanie detonacyjne. Wątpie czy w syrenie albo seryjnym w2 to wystąpi, one mają znikome wysilenie.Nagar to zalepi po iluś tam km.
Obrazek
Ta wygląda bardzo źle a silnik pracował normalnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: Savier » 2014-10-28, 22:56

Nie ma się tym co przejmować. Lekko wyrównać i dzida.

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-11-03, 22:47

Savier pisze:Nie ma się tym co przejmować. Lekko wyrównać i dzida.
I też tak zrobię ;-)
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:
-wszystkie graty wyszkiełkowane (zostały tylko kartery, które aktualnie zostały wypożyczone w celu dorobienia uszczelek)
-nowy tłoczek też już jest ;-)
-są już elementy do zapłonu cdi
Na dniach będzie ogarnięte piaskowanie i wysyłka do malowania proszkowego.Do regeneracji pójdzie również wał i gaźnik.
Do zrobienia zostały jeszcze małe zakupy, które mam nadzieję uda mi się ogarnąć za dwa tygodnie na bajzlu we Wrocławiu.
Kilka zdjęć...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: BikerDS » 2014-11-04, 22:38

Ładnie idzie :) Trzymam kciuki!

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: franq87 » 2014-11-08, 22:29

To wykruszone okno to dosyć częsty przypadek w Wiatrze , trzeba to wyrównac diaksem przy fazowaniu okien. Przy wykruszeniu okna wylotowego mozna naprawiać ,przy uszkodzeniu okna ssawnego nie można cylinder należy wymienić.
N4 to selekcja wymiaru średnicy wewnętrznej tulei nowego cylindra -odpowiada selekcji tłoka ND.

Awatar użytkownika
piter_dzn
Posty: 449
Rejestracja: 2012-02-20, 22:05
GG: 9801466
Moje maszyny: Wsk M06B3 (3szt)
WSK M21W2 Kobuz
Romet x2
Simson sr50
Lokalizacja: Działoszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: piter_dzn » 2014-11-18, 00:20

Ostatnio trochę się ruszyło:
-odebrałem silnik który był na przymiarce uszczelek i wyszkiełkowałem
-zrobiony został szlif cylindra (zostało kupić pierścienie)
-wszystko poszykowane do wysyłki (chromy,malowanie proszkowe, ocynki)
-drobne zakupy na bazarze we Wroclawiu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

Post autor: franq87 » 2014-11-18, 20:16

Pod głowicą nie stosuje się uszczelki :!:
Jeśli można wiedziec ,ile kosztował wałek zdawczy z łożyskiem, oraz te uszczelki?

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości