Strona 1 z 5

WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-02, 23:08
autor: piter_dzn
Witam! Po ponad roku poszukiwań jakiejkolwiek "czwórki" z dokumentami u mnie w okolicy udało mi się ustrzelić całkiem niezłą sztukę ;-) Na początek wykonałem telefon i umówiłem się na oględziny(oczywiście musiałem się zwolnić z roboty żeby jechać, ale warto było). Po zajechaniu na miejsce obejrzałem co i jak i na moje szczęście czy nieszczęście były problemy z odpałem. Po odpaleniu i przejechaniu się przyszedł czas na negocjacje, właściciel cenił 1700zł, ale po moich płaczach że nie pali i problem z jedynką (i tak mi to wisiało bo motocykl czeka renowacja a zależało mi głównie na papierach) udało się zejść na 1200zł+ opłacenie ubezpieczenia na cały rok. Po tym wszystkim wróciłem się do domu po przyczepkę i kasę, a następnie udałem się po Kobuza, który wieczorem był już u mnie :-) Motocykl posiada kilka braków, które już uzupełniłem gratami ze strychu :-)
KOBUZ rocznik 1981r.:
Plusy:
- z kompletem dokumentów (z mojej strony tylko dowód do wymiany)
-przy zakupie wynegocjowałem ubezpieczenie na cały rok
- zakupiony od drugiego właściciela ( z czego drugi właściciel kupił ją od pierwszego w lutym tego roku :D )
-stan techniczny dobry
-rama bez zastrzeżeń
-silnik (widać że ktoś tam pazury moczył)
Minusy:
-podczas jazdy próbnej problem z pierwszym biegiem i odpalaniem (po rozgrzaniu bez problemu)
-przedni błotnik od Jawy? albo czegoś innego (orginalny już w posiadaniu)
-przednia lampa po jakiś wiejskich modach (do wymiany)
-osłona łańcucha nie wiem od czego
-brak kierunków (mocowanie i przełącznik są)
-kilka pęknięć które są do ogarnięcia
-brak klaksonu
-do wymiany lewy podnóżek

Plany:
-mam zamiar nie oszczędzać funduszy i trzymać się originału ( oczywiście w granicach rozsądku) ;-)
-nie będzie czarna :evil:
-garbaty zbiornik, głębokie błotniki, alu kierunki... i nie wiem co jeszcze
-mieszana skrzynia i usprawniona elektryka (Royal??)

Starczy tych smutów, kilka zdjęć...
IMAG0230 (2).JPG
IMAG0234 (2).JPG
IMAG0237 (2).JPG
IMAG0239 (2).JPG
IMAG0243 (2).JPG
IMAG0252 (2).JPG
IMAG0260 (2).JPG
IMAG0258 (2).JPG
IMAG0316 (2).JPG
IMAG0321 (2).JPG
Edit:
W miarę możliwości renowację będzięmy wspólnie prowadzić razem z Michałem (ziorko), który również od niedawna jest w posiadaniu "czwóry" :P


-

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-03, 13:40
autor: ziorko
A sam miałem ochotę dzwonić do tego gościa w sprawie kupna właśnie tej czwórki :D

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-04, 07:29
autor: rss
ladna. blotnik przedni od starszych wsk (gleboki), oslona lancucha kombinowana z MZ. silnik 060, instalacja 6V (chyba ze kombinowana). problemy z jedynka moga byc spowodowane zastanym sprzeglem (sprobuj "rozjezdzic" zanim zaczniesz rozkrecac

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-04, 13:31
autor: Mateusz WSK
Przedni błotnik nie jest z wueski. Wydaje mi się, że to od Jawy.
Po za tym całkiem ładna sztuka, mam prawie taką samą :P
Chcesz się trzymać oryginału a tu jakiś mix planujesz :P Bagażnik bym wywalił :P
Royal dobry pomysł.

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-04, 14:40
autor: z-tomek
Gratuluję zakupu ;-) jak wiemy nie jest łatwo upolować coś z papierami. Życzę powodzenia przy remoncie i czekam na relację z przebiegu prac ;-)

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-04, 22:33
autor: Jakub
Pogratulować czarnego Kobuza ;-)
Czekam aż nim kiedy podjedziesz na SDZ :D

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-07, 20:21
autor: piter_dzn
rss pisze:ladna. blotnik przedni od starszych wsk (gleboki), oslona lancucha kombinowana z MZ. silnik 060, instalacja 6V (chyba ze kombinowana). problemy z jedynka moga byc spowodowane zastanym sprzeglem (sprobuj "rozjezdzic" zanim zaczniesz rozkrecac
Błotnik właśnie sam nie wiem od czego jest;/ Osłona chyba tak jak mówisz czyli MZ, silnik 060, instalacja jak widać na zdjęciu kombinowana :P
IMAG0230 (2).JPG
Mateusz WSK pisze:Przedni błotnik nie jest z wueski. Wydaje mi się, że to od Jawy.
Po za tym całkiem ładna sztuka, mam prawie taką samą :P
Chcesz się trzymać oryginału a tu jakiś mix planujesz :P Bagażnik bym wywalił :P
Royal dobry pomysł.
Co do tego oryginału to jeszcze będę się zastanawiał, wszystko zależy od funduszy.
z-tomek pisze:Gratuluję zakupu ;-) jak wiemy nie jest łatwo upolować coś z papierami. Życzę powodzenia przy remoncie i czekam na relację z przebiegu prac ;-)
Relacje będą powoli ale na bieżąco uaktualniane ;-)
Jakub pisze:Pogratulować czarnego Kobuza ;-)
Czekam aż nim kiedy podjedziesz na SDZ :D
To raczej prędko nie będzie ;-)
Kilka zdjęć...
IMAG0352 (2).JPG
IMAG0238 (2).JPG
IMAG0234 (2).JPG
IMAG0371 (2).JPG
IMAG0354 (2).JPG
IMAG0355 (2).JPG

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-09, 20:32
autor: rss
oops - faktycznie pomylka :)
juz usunalem zeby nie zasmiecac watku :)

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-09, 21:01
autor: piter_dzn
rss pisze:troche to trwalo, ale wrzucam szkic ogranicznika + fotki jak to wyglada u mnie
aha: blacha 2 mm.
milego wyginania.

jesli beda potrzebne dokladniejsze zdjecia to daj znac.
Dzięki ;-) ale nie wiem o co chodzi... :P

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-10, 11:37
autor: ziorko
Nie ten temat

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-27, 22:34
autor: piter_dzn
Mały up...
Wska aktualnie rozebrana do ostatniej śrubki i czeka na piaskowanie, szkiełkowanie i ocynki...
W najgorszym stanie jest zestaw głowica/cylinder. Głowica ma ostre wgniecenia po pękniętych pierścieniach, natomiast jedno okno w cylindrze jest lekko wyłamane.
Teraz niech mi jakaś mądra głowa doradzi co do tego zestawu czy głowicę splanować czy szukać nowej? I co dalej z cylindrem? Co prawda nie jest tam zbyt mocno wyłamane, ale fazować okno ma to jakiś sens?
I jeszcze powie mi ktoś co oznacza symbol "N4" na cylindrze?
IMG_1606 (2).JPG
IMG_1609 (2).JPG
IMG_1602 (2).JPG
IMG_1598 (2).JPG

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-27, 22:41
autor: Muciek
Cylinder daj do szlifu a głowica nie jest zła , tylko te bardziej wystające kanty spiłuj. N4 to selekcja chyba.

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-28, 19:04
autor: Mariusz1980
Czy tak uszkodzona głowica to jakiś problem?
Mam to samo w Syrenie. Leży mi głowica z takimi uszkodzeniami.

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-28, 19:29
autor: Muciek
Teoretycznie kanty tych "kraterów" mogą się nagrzewać bardziej niż reszta i powodować spalanie detonacyjne. Wątpie czy w syrenie albo seryjnym w2 to wystąpi, one mają znikome wysilenie.Nagar to zalepi po iluś tam km.
Obrazek
Ta wygląda bardzo źle a silnik pracował normalnie :mrgreen:

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-10-28, 22:56
autor: Savier
Nie ma się tym co przejmować. Lekko wyrównać i dzida.

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-11-03, 22:47
autor: piter_dzn
Savier pisze:Nie ma się tym co przejmować. Lekko wyrównać i dzida.
I też tak zrobię ;-)
Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:
-wszystkie graty wyszkiełkowane (zostały tylko kartery, które aktualnie zostały wypożyczone w celu dorobienia uszczelek)
-nowy tłoczek też już jest ;-)
-są już elementy do zapłonu cdi
Na dniach będzie ogarnięte piaskowanie i wysyłka do malowania proszkowego.Do regeneracji pójdzie również wał i gaźnik.
Do zrobienia zostały jeszcze małe zakupy, które mam nadzieję uda mi się ogarnąć za dwa tygodnie na bajzlu we Wrocławiu.
Kilka zdjęć...

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-11-04, 22:38
autor: BikerDS
Ładnie idzie :) Trzymam kciuki!

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-11-08, 22:29
autor: franq87
To wykruszone okno to dosyć częsty przypadek w Wiatrze , trzeba to wyrównac diaksem przy fazowaniu okien. Przy wykruszeniu okna wylotowego mozna naprawiać ,przy uszkodzeniu okna ssawnego nie można cylinder należy wymienić.
N4 to selekcja wymiaru średnicy wewnętrznej tulei nowego cylindra -odpowiada selekcji tłoka ND.

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-11-18, 00:20
autor: piter_dzn
Ostatnio trochę się ruszyło:
-odebrałem silnik który był na przymiarce uszczelek i wyszkiełkowałem
-zrobiony został szlif cylindra (zostało kupić pierścienie)
-wszystko poszykowane do wysyłki (chromy,malowanie proszkowe, ocynki)
-drobne zakupy na bazarze we Wroclawiu

Re: WSK 175 M21W2 1981r. by piter_dzn

: 2014-11-18, 20:16
autor: franq87
Pod głowicą nie stosuje się uszczelki :!:
Jeśli można wiedziec ,ile kosztował wałek zdawczy z łożyskiem, oraz te uszczelki?