WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-07, 10:43

Dzięki za podpowiedź. Chyba znalazłem rozwiązanie problemu. Zastosuje dodatkowy łącznik pomiędzy uchem tłumika a uchwytem do konsoli około 3 cm. Będzie mało widoczny o dzięki temu połącze elementy bezkolizyjnie i hamulec nożny nie powinien już opierać się o tłumik. Kolanko zostawiłem stare ale odnowione. Nowego nie kupowałem bo na forum wyczytałem że jest wygięte tylko w jednej płaszczyźnie. Jak skręcę to wrzucę fotę z montażu.

Ps. Wejście kolanka w cylinder powinno mieć dodatkową uszczelkę czy jest ciasno pasowane i wystarczy montaż bez uszczelki ? W zestawie uszczelek nie miałem takiej do kolanka. Jak było nie pamiętam teraz.
Rafał M.

markus20x
Posty: 124
Rejestracja: 2015-09-24, 22:17
GG: 0
Moje maszyny: Kilka Polskich sprzętów
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: markus20x » 2017-11-07, 23:34

Jak już będziesz miał wszystko dobrze spasowane, to możesz lekko posmarować kolanko pastą do tłumików.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-19, 04:58

czankete pisze:
2017-11-06, 21:52
rafm pisze:
2017-11-05, 20:47
Przypasowałem tłumik od Har...a i rozczarowanie - trzeba będzie kombinować z mocowaniem bo nie pasuje. Chyba standard ??? Koliduje też z nożnym hamulcem
...może się mylę ale sprawdź czy masz odpowiednią dźwignię hamulca nożnego - wbrew pozorom ta od 3 jest inaczej wygięta niż od 4 i zamiennie mogą nie pasować ;-)
A wiesz ze jest to calkiem mozliwe,tez mi stopka hamulca nie pasowala do tlumika I mialem poprawiac giecia ale odkupilem od jednego z forumowiczy inna w nowym ocynku I ta o dziwo pasowala jak by tam byla zawsze :-)
Nawet nie wpadlem na to ze 3-ki I 4-ki mogly miec inne giecia a teraz to skojarzylem ,to by tlumaczylo cale zamieszanie.

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rss » 2017-11-19, 10:42

wystarczy porownac numery czesci w katalogach czesci zamiennych 125 vs 175
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-19, 10:45

zubr9471 pisze:Jakbyś mógł porównać te gięcia to by było super
Porównam ,z tym że dopiero przy świętach bo wtedy będę w domu to znajdę stara stopke . Jest też możliwość że stara była odksztalcona ,tak czy siak jedna ocierala o tłumik a druga jest ok.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2017-11-20, 16:00 przez kwadrat49, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-20, 15:47

20170526_175950.jpeg
20171112_170603.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rafał M.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: DaViD » 2017-11-21, 00:33

Jest super, zmieniła się nie do poznania, teraz tylko szukać metalowych boczków, lampy przedniej, kierunkowskazów i może od kolegi Irena41 pokrowiec siedzenia z przetłoczeniami i będzie jak się patrzy! :-)
Masz silnik 060?

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-23, 13:15

Na silniku jest nr 059.
Rafał M.

Awatar użytkownika
daroohd
Posty: 2305
Rejestracja: 2013-06-03, 18:58
GG: 0
Moje maszyny: Wsk Lelek.
Lokalizacja: Skała

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: daroohd » 2017-11-23, 16:22

Jak byś szukał lampy zapraszam.
viewtopic.php?f=17&t=27484&p=643117#p643117

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-24, 08:25

20171123_215503.jpeg
Będzie sukces lub porażka ???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rafał M.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-24, 19:07

Kawal dobrej roboty, juz jest sukces. Jeszcze tylko kierunki "banieczki" +klamka z mocowaniem na przelacznik ,paliwo do plena I jazda.... ;)

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: man on the WSK » 2017-11-24, 21:33

Ogólnie jest git, ale widać jedną rzecz, do której można się przyczepić - lagi ruchome przedniego zawieszenia wyglądają na pomalowane srebrzanką. Przy nowym tłumiku kiepsko to wygląda. Tu powinien być chrom.

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-25, 08:02

@man on the WSK - tak masz rację, lagi są proszkowo pomalowane na srebrno - za dużo uszkodzeń mechanicznych miały pod chrom. Ale mnie się podoba :-). Nie dążyłem za wszelką cenę we wszystkim do 100 % wyglądu org. ale starałem się - koszty.
Rafał M.

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-25, 17:02

rafm pisze:
2017-11-24, 08:25
20171123_215503.jpeg Będzie sukces lub porażka ???
Kobuzik nie odpalił. Próbowałem wszystkiego łącznie z samostartem - moje wnioski na dziś to słaba iskra - tak na 50% jest. Nie wiem gdzie szukać przyczyny ??? Kondensator nowy.
Ze stykami i przerwami chyba wszystko przerobiłem już.
Cewkę kupić i wymienić ???

Sukces Żony, bo wyprowadziłem WSK z salonu czyli mam prosto z salonu Kobuza :-)
Rafał M.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-25, 17:42

rafm pisze:
2017-11-25, 17:02
rafm pisze:
2017-11-24, 08:25
20171123_215503.jpeg Będzie sukces lub porażka ???
Kobuzik nie odpalił. Próbowałem wszystkiego łącznie z samostartem - moje wnioski na dziś to słaba iskra - tak na 50% jest. Nie wiem gdzie szukać przyczyny ??? Kondensator nowy.
Ze stykami i przerwami chyba wszystko przerobiłem już.
Cewkę kupić i wymienić ???

Sukces Żony, bo wyprowadziłem WSK z salonu czyli mam prosto z salonu Kobuza :-)
No w dzisiejszych czasach zdobyc KOBUZA prostro z salonu to rzadkosc :lol:
A tak na powaznie to zobacz czy nie jest zalany ,jezeli jest ok to mozesz jeszcze wstrzyknac troszeczke oleju do cylindra ,spowoduje to uszczelnienie I wzrost cisnienia . U mnie przy pierwszym odpaleniu to pomoglo ,tez nie chcial zaskoczyc.

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-25, 20:34

@kwadrat49 - "wstrzyknąłem troszeczkę oleju do cylindra" plus rozruch z samostartem - cisza - qurka wodna, mam za cienką iskrę chyba.
Zapłon ustawiony około 3 mm przed GMP, na przerywaczu kombinowałem już chyba wszystko od 0,1 do 0,6 mm, przerwa na świecy od 0,2 do 0,6 mm i to na 3 różnych sztukach i cisza.
Jak poprawić jakość/moc iskry ???
Rafał M.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-25, 20:53

A zapłon masz standardowy ? Czy Cdi ? Jak standardowy to może podmien kondensator ewentualnie cewka pod bakiem . Co do Cdi to one mają wizualnie słabsza iskrę ale ładunek który zapala mieszankę jest mocny .
Moja za pierwszym razem też miała opory ale po odpaleniu już pali bez kłopotu. Jeszcze jedna sprawa ,czy połączenia cylinder/krociec /gaznik są szczelne ? Jeżeli jest nieszczelnosc to też może namieszać .

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-25, 22:37

Zapłon tradycyjny z modyfikacją poprzednich właścicieli czyli paliła bez akumulatora i tak jest teraz też. Nic nie zmieniałem. Ma iskrę ale chyba za lichą. Cienka i niebieska bez szału
Rafał M.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: kwadrat49 » 2017-11-25, 23:04

Myślę że słaba iskra może być przez takie podpiecie , podepnij zapłon na szybko tak jak jest to w oryginalnym zaplonie bateryjnym i myślę że odpalisz . Ewentualnie CDI
i problem masz rozwiązany .
Pisz na pw jak coś to podpowiem ci jak to podpiąć ,ale to nie jest skaplikowane więc myślę że sobie poradzisz.

Awatar użytkownika
rafm
Posty: 147
Rejestracja: 2017-06-27, 08:00
GG: 0
Moje maszyny: Honda GL 500 Interstate z 1982 r.
WSK 175 z 1976 r.
SHL M11
Lokalizacja: Działoszyn/Kleszczów
Kontaktowanie:

Re: WSK 175 M21W2 Kobuz 1976

Post autor: rafm » 2017-11-26, 10:24

Qurka wodna - podpiąłem akumulator 12 V 1,2 A od wiertarki :-) (z lenistwa nie chciało mi się wyciągać z innego mot.).
Iskra jest jak grzyb atomowy :-), nie chcę budzić sąsiadów z rana - wstaną to będzie próba odpalenia.
Ps. Tylko jedno mnie zaniepokoiło jak łączyłem minus aku. z ramą to zaiskrzyło - nie wiem czy to normalka czy nie ???

Doczytałem że iskrzenie chyba normalka - bo jako ostatni łączyłem minus z ramą - powinienem odwrotnie zrobić, najpierw minus potem plus - jak się mylę to piszcie .... :idea:
Rafał M.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości