JueS: SKM II serii nr ramy 008

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: JueS » 2014-10-18, 13:54

Witajcie w kolejnym temacie z cyklu polskie motocykle wyścigowe z Puszczykowa :)


Tym razem na warsztat wjechał motocykl konstrukcji Włodzimierza Kwasa: SKM. Pojazd z drugiej serii z ramą kołyskową. Z tego co wiadomo, zostało wyprodukowanych około 20 motocykli pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Więcej o SKMach i ich twórcy możecie poczytać tutaj: http://tinyurl.com/l37ukgp i na naszym forum: viewtopic.php?f=75&t=5434

Motocykl jest po Poznańskim zawodniku ale co ciekawe odkupiony aż z Kielc. Tak się prezentował w dniu zakupu:
SKM 2.008.jpg
SKM 2.008.2.jpg
SKM 2.008.3.jpg
SKM 2.008.4.jpg
SKM 2.008.5.jpg
SKM 2.008.6.jpg
SKM 2.008.7.jpg
SKM 2.008.8.jpg

W chwili pisania tego postu motocykl jest złożony z silnikiem od CZ380, tak włożyliśmy silnik o większej pojemności (sic!). Ten pomysł zrodził się w głowie szalonego geniusza :D Sebastiana440 i za tą sugestią podążyliśmy. Być może w tym szaleństwie jest logika.
Ponieważ nadrzędnym celem tej renowacji jest aby SKM mógł się ścigać na Torze w Poznaniu. Z naszych doświadczeń w tym sezonie i z silnikami CZ250 jest między innymi problem z wibracjami. w jakie wchodzi silnika a co za tym idzie cały motocykle.
Po 20 minutach jeżdżenia z takimi wibracjami nie było czuć rąk... Z relacji zawodników z epoki, częstym defektem były pękające ramy. Podobno na Torze Poznań było stałe stanowisko spawacza który miał pracy od świtu do zmierzchu. Może, jeżeli zastosujemy silnik o większej pojemności nie będzie trzeba się wkręcać na takie wysokie obroty jak przy 250 by osiągnąć podobne prędkości. Nie wiem, może przez to będzie lepiej z drganiami, mocy na pewno przybędzie. W każdym razie silnik 380 po niewielkich modyfikacjach udało się umieści w ramie.

Tak ma się motocykl po przejrzeniu i złożeniu:
JueS SKM II 008.jpg
JueS SKM II 008.2 jpg.jpg
JueS SKM II 008.3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Muciek » 2014-10-18, 14:42

3 i 4 bieg w 514 jest dużo dłuższy jak w 513 . trzeba tylko wystroić to odpowiednio , dołożyć membranę i będzie szło z dołu, potem dołożyć większą zdawczą i będzie ok. Motoplat dajecie czy platynki zostawiacie?

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: JueS » 2014-10-18, 15:35

Teraz są platynki, jak na razie to musi wystarczyć. Więcej się okaże jak będziemy testować motocykl. Jednakże musimy najpierw zrobić układ wydechowy.

Następnie, jak oczywiście starczy pogody to kilka testów a potem na zimę motocykl zostanie rozłożony na części pierwsze i wypiaskowany. Kolejna inspekcja, czy nie trzeba naprawić czegoś, może jakieś pęknięcia wyjdą, pewnie parę spawów trzeba będzie poprawić. Jeszcze raz przymierzyć silnik. A potem dopiero składanie na gotowe.

Prawdopodobnie dojdzie równolegle to tego motocykla projekt dorobienia na wzór z oryginału nowych owiewek do SKMów. Tak po ostatnich i przedostatnich doświadczeniach na zawodach (czytaj: 2 gleby) szkoda mi oryginalnych owiewek na ściganie.
Docelowo każdy motocykl będzie miał co najmniej jeden komplet na ściganie się i pierwotny na pokazy.

I jeszcze kilka zdjęć:
JueS SKM II 008.5.jpg
JueS SKM II 008.6.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: peter125-175 » 2014-10-18, 16:52

Swoją drogą fajny motocykl ;) .

Awatar użytkownika
raflo87
Posty: 357
Rejestracja: 2013-03-07, 08:44
Moje maszyny: WSK LC
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: raflo87 » 2014-10-18, 20:20

Może, jeżeli zastosujemy silnik o większej pojemności nie będzie trzeba się wkręcać na takie wysokie obroty jak przy 250 by osiągnąć podobne prędkości.

W jakie obroty stroi się ten silnik ,żeby jeżdziło i przeżyło kilka wyścigów?
Membrana na 100% pomoże, ostatnio jak zapodałem do kobuza to duża różnica ;-) .

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-10-19, 15:15

Za 3 tygodnie może będę miał oryginalne owiewki do skema jakbyś był zainteresowany to podeśle foty jak tylko uda się to sfinalizować. Co do drgań. Zarówno w 125 jak i w 250 miałem zawsze silniki na poduszkach.
W 125 wygląda to tak :
DSCF0296.jpg
w 250:
DVCI0077 (2).jpg
W 250 tył jest na tulejach metalowo-gumowych, 125 na sztywno. Ręce i tak bolą może nie tak (nie mam porównania) ale podobno nie pęka rama. 380 to fajny pomysł. Żeby moto nie uciekło z pod dupy :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Garry1 » 2014-10-19, 21:37

Co do skrzyni, fajnie gdyby się znalazła 5 biegów:D

Zapłon, jak na razie platyny, motoplatu się nie założy, znaczy da się ale wiąże to dużo przeróbek. W 514, krzywka jest już na wale. Można by kombinować jakiś znacznik i czujnik indukcyjny/hallotronowy, ale całość zasilana i tak z aku. Zobaczymy.

Co do membrany, na razie sobie darujemy. Zobaczymy jak to będzie hulało na zrobionym wydechu.

Jeśli chodzi o wibracje, nie są najprzyjemniejsze:p W SKM i Promocie silnik jest niby na jakiś gumach zawieszony, w cz175 którą ścigał się JueS silnik był na sztywno w ramie, i może to powodowało takie przenoszenie drgań.
W tej ramie nie ma żadnych silentbloków, silnik też niby ma być na sztywno. W sumie możemy się pokusić o zrobienie testu na sztywno i na poduszkach.
Raczej na znalezienie kogoś kto wyważyłby wał nie ma co liczyć ?
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Skinder » 2014-10-19, 23:17

Krzywka na wale ? Chyba jakaś rzeźba - 514 ma taki sam czop jak 513, w obu silnikach widziałem działające motoplaty.

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Garry1 » 2014-10-20, 07:57

Mało widziałeś:D w cz175 cross jest tak samo. Nie jestem specem od czechosłowackiej myśli technicznej ale widać że jest to rozwiązanie fabryczne.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-10-20, 10:25

EEEEEEEE ja tam nigdy krzywki w cz cross na stałe nigdzie nie widziałem. Ta 380 jest w miarę na chodzie ? Kiedy w Puszczykowie zatrzęsie się ziemia, a Jeuesa sąsiedzi powiesza za żebra jak Janosika za hałas ? :mrgreen:
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: JueS » 2014-10-20, 16:29

hehehe to może mamy jakiś kolejny prototypowy silnik. O sąsiadów nie pytaj... Garry1 jeździ po ulicy, ja się tam nie przyznaję.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Sebastian440 » 2014-10-20, 16:32

Już widzę te lecące oszczepy za Garym jak wchodzi w rezo :)
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: seba440t2@wp.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: JueS » 2014-11-14, 21:42

I słowo ciałem się stało oto bestia na miarę naszych możliwości :) Czyli SKM dostał silnik od CZ 380. Czy tak już zostanie? Zobaczymy, na razie cieszymy się z tego, że bez większych trudności silnik się zmieścił. Właściwie to chodziło o cylinder z głowicą ze względu na to, że dół silnika jest praktycznie ten sam co w 250. Nie wprowadziliśmy żadnych modyfikacji ramy, czyli powrót do silnika 250 może być w każdej chwili. Żałuję jedynie, że nie było konkretnej okazji do przetestowania tej bestii przed zasadniczym remontem.

Planów z motocyklami wyścigowymi na tą zimę mamy wiele. Oprócz pełnej renowacji tego SKM, chciałbym zrobić kompletne kopie owiewek do PROMOTA/SKMów. Zastanawiam się poważnie nad nowym projektem czyli WSK 175 albo nawet 125 konkretnie zrobionej od podstaw do ścigania się na torze. W sumie 3 projekty ale obawiam się, że zima może być za krótka ;)

Ostatnia sprawa dotyczy przegadania z Wami, czyli forumowiczami -kwestii ścigania się na Wueskach, ewentualnie innymi podobnymi motocyklami z okresu PRL i Krajów Demokracji Ludowej. Wiem o kilku jeszcze zapaleńcach co chciałoby pojeździć na własnoręcznie przystosowanych/przerobionych motocyklach na torach. Pytanie jest konkretne czy są tu jacyś chętnie na tego typu zabawę?

I na deser aktualne zdjęcia SKM II:
SKM II z silnikiem 380 2.jpg
SKM II z silnikiem 380.jpg
SKM II z silnikiem 380 3.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Skinder » 2014-11-14, 22:19

JueS pisze:Ostatnia sprawa dotyczy przegadania z Wami, czyli forumowiczami -kwestii ścigania się na Wueskach, ewentualnie innymi podobnymi motocyklami z okresu PRL i Krajów Demokracji Ludowej. Wiem o kilku jeszcze zapaleńcach co chciałoby pojeździć na własnoręcznie przystosowanych/przerobionych motocyklach na torach. Pytanie jest konkretne czy są tu jacyś chętnie na tego typu zabawę?
Są, tylko wszystko rozbija się z reguły o pieniądze ;(

Awatar użytkownika
pawelmosina
Posty: 29
Rejestracja: 2011-10-25, 23:40
GG: 0
Moje maszyny: ok 50 szt
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: pawelmosina » 2014-11-14, 22:23

Piotrek liczyliście już może jaki był by koszt budowy wsk 125/175 na tor od podstaw??

Awatar użytkownika
Muciek
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowa
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Muciek » 2014-11-14, 22:37

Ile taki SKM 250/380 waży?

Awatar użytkownika
Garry1
Posty: 395
Rejestracja: 2011-12-27, 15:54
GG: 7047182
Moje maszyny: Wsk 125
Ogar 200
Komar mr230
Honda mb8
dt 80 mx
sr2
Lokalizacja: Konin/Poznań
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Garry1 » 2014-11-14, 22:45

Pawel, jeśli chodzi o koszty, im większe tym lepiej przygotujesz sprzęta:D
Zależy też do czego dążymy, załóżmy że mamy wyjściowo spoko wske bez większych braków, z dobrym silnikiem. I nie zależy nam na budowaniu wyścigówki tylko do polatania na torze. To wg mnie, silnik zostawiamy w spokoju bo tuningi kosztują kasy i problemów tak na prawdę, jeśli chodzi o ramę, troszkę usztywnić zawieszenia, przywrócić hamulce do seryjnego stanu, i podstawa zainwestować w oponki, koszt używek około 300, nowe ~700.

Jeśli chodzi o przygotowanie silnika plus jego przeróbki to już koszty się zwielokrotniają...

Co do SKM, wydech jest już policzony, i przygotowany do wycinania stożków ;P

Muciek, sądzę że około 100 kg.
-spawaki
-króćce/membrany
-toczenie, spawanie ALUMINIUM
http://www.bikepics.com/members/garry1/

Awatar użytkownika
JueS
Posty: 266
Rejestracja: 2009-07-14, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: kolekcja 100+ motocykli =)
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: JueS » 2014-11-14, 23:06

Jeśli chodzi o koszty to proponuję zacząć od czegoś zupełnie standardowego, czyli seryjna WSK. Każdy chyba orientuje się w cenie motocykla jak nie to zazwyczaj jest to koszt od 500 do 1100 zł za sprawny motocykl. Do wyścigów motocykl nie potrzebuje dokumentów czyli dowodu rejestracyjnego czy typowego ubezpieczenia OC co obniża nam cenę na starcie. Co więcej nie ma potrzeby by motocykl był w pełni oryginalny, jak to w sporcie motorowym jest, każdy chce zejść z wagą pojazdu. Czyli w praktyce motocykl musi posiadać tylko niezbędne do jazdy elementy.

Zaczynamy od zera całą zabawę, czyli mając minimum możemy myśleć o opcjonalnym usprawnieniu motocykla i tu można myśleć o wszelkiego rodzaju tuningowaniu silnika, owiewkach, oponach itd. Zaznaczam, że wszelkie usprawnienia są dodatkiem, który może pomóc w zmaganiach ale nie jest niezbędny. W praktyce to wygląda różnie :) z własnego doświadczenia powiem, że miałem do WSK na TP kilka silników w tym kilka specjalnie tuningowanych na tor... po kilku treningach ostatecznie pojechałem w wyścigu na silniku złożonym 15 lat temu z Yahem ;) Także , bardziej liczy się chęć czy talent a nie ilość władowanej kasy.

Powiem jeszcze, że bardzo się wkręciłem w ganianie po torze w Poznaniu. Jest to niesamowita przygoda gdzie jest masa emocji, przygotowań a sama jazda jest po prostu czymś nieporównywalnym z niczym innym.

To co są jacyś chętni pośmigać? ;)
Kupię do kolekcji: polskie motocykle sportowe, motocykle sprzed 1945 slaaneshad@o2.pl

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: Skinder » 2014-11-14, 23:29

Problem polega na tym, że sam udział w imprezie, transport i ewentualny nocleg przekracza wartość takiego motocykla. Upalanie na torze w Toruniu to koszt 20zł za cały dzień, jak się pojedzie z ziomkami to już jest fun. Tor jest krótki i techniczny, można poganiać, poschodzić na kolano jak jest na czym i nawet dogadać się i zmienić kierunek jazdy. Długie tory a konkretniej długie proste zabijają rowery i przyjemność jazdy, te sprzęty są moim zdaniem za wolne. Przygotowanie wsk do ścigania zależy od możliwości i chęci, osobiście puściłbym się nawet seryjną ze zrzuconymi błotnikami i oświetleniem. Organizowałem wyjazdy już do Borków i samo przygotowanie motocykla to wierzchołek góry lodowej, zatankowanie ewentualnego auta, kasa na kebaba, wódka, jakieś części na zmianę, olej itd wszystko generuje koszta mniejsze lub większe. Podliczaliśmy kiedyś z Sebą jaki byłby koszt startu w Poznaniu i suma sumarum, sam wyjazd wykraczał poza moje możliwości.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HcfcLlXs2Yg[/youtube]

Awatar użytkownika
rozek
Posty: 36
Rejestracja: 2011-10-14, 21:23
GG: 0
Moje maszyny: 2xWSK 175
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: JueS: SKM II serii nr ramy 008

Post autor: rozek » 2014-11-14, 23:31

Ja przygotowuję najzwyklejszą M21W2 do zabawy w wyścigi zabytków. Na chwilę obecną nie ma się czym chwalić, dość powiedzieć że największy postęp w robotach to kupno przyczepy do przewozu motocykli :lol: Może wyrobię się do przyszłego sezonu

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości