Strona 3 z 3

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-03-27, 20:36
autor: bartek582
Porównywanie wsk i jawy o dwukrotnie większej pojemności mija się z celem to tak jak byś porównywał współczesny motor o poj 600cm3 z 900cm3.Nie ma się co zachwycać osiągami bo osobiście nie ma dla mnie różnicy czy pojadę 80 czy 100km/h no chyba że komuś zależy na V max to i jawa będzie za wolna za słaba za miękka itp.WSK ma swój klimat jawa 350 musi na niego poczekać kilka lat.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-04, 19:20
autor: Burbon
Dobra, niech żyje w przekonaniu, że CZ to najcudowniejsza maszyna czasów komunizmu.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-14, 15:07
autor: 35C2S1P
Najlepsza to może nie, ale za to specyficzna. WSK jest kultowa i ją także można eksploatować z przyjemnością, jednak pod względem możliwości załadunku, prowadzenia i elastyczności silnika wygrywa cezeta.

Kilometry nabijam to chyba każdy wie, staram się praktycznie wszędzie robić "worklog" jak zwał tak zwał, coś na styl pamiętnika:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-15, 15:31
autor: AudioBas
Jedziesz na rozpoczęcie sezonu we Wrocławiu?

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-15, 16:14
autor: termin21
Ziomek mam do takiej CZ licznik w milach z przebiegiem 200km jakbyś chciał pisz na PW

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-16, 19:28
autor: 35C2S1P
A jest w ogóle jakiś zlot? ;)

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-19, 20:48
autor: 35C2S1P
Kolejny dzień, pogoda mało zachęcająca, choć na termometrze 18 stopni. Sprzęgło do zrobienia, oczywiście na razie go nie zrobię wręcz z oczywistego powodu: brak funduszy. Gaźnik jeszcze ciut potrzebuje regulacji, ale ten knedle są kapryśne ;)

Obrazek
Obrazek

I coś w końcu się udało. Niestety film nie wyszedł do końca jakbym chciał, muszę popracować jeszcze nad amortyzacją kamery i jej ustawieniem, bo soczewka ułożyła się za nisko. Jeśli by ktoś od razu chciał skomentować, że nie umiem wrzucać biegów to od razu powiem, że mam wydarte wodziki i biegi ciężko wchodzą, oraz walnięte sprzęgło.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XjEc7sA8 ... e=youtu.be[/youtube]

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-04-22, 23:23
autor: Johnny
Kilka drobnych uwag po przeczytaniu całości i wybiórczym obejrzeniu filmiku z postu powyżej:

- CZ/JAWA i spalanie 3,8l można wsadzić między bajki i to pisze człowiek, który sporo jawą jeździł. Osiągnięcie spalania na poziomie 5l to jest bardzo duży wyczyn,

- jeżdżenie na obrotach poniżej 3000, do którego zachęca elastyczny silnik spowoduje szybkie wykończenie wału korbowego ;)

Zielone pole na obrotomierzu dlatego właśnie zaczyna się od 3000 a nie od 2000 ;)

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-05, 08:05
autor: 35C2S1P
Dzisiaj jadę do motorka to zobaczę jak to śmiga :)

Niestety padło mi naliczanie przebiegu...

Co do spalania Czesi to powiem jedno: ile się wleje tyle spali ;)

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-07, 09:50
autor: maykii
Jeśli chodzi o spalanie to można zejść do spalania około 4L. Potrzebujemy tylko dobrze wyremontowany silnik i parę przeróbek, do tego przyda się jeszcze lekka ręka :)

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 14:27
autor: 35C2S1P
O dziwo jednak okazało się, że licznik po nasmarowaniu linki prędkościomierza nalicza kilometry, a wskazówka nie skacze jak poprzednio. Podrutowana instalacja elektryczna troszeczkę psuję zabawę, bo na skrzyżowaniu kiedy motor robi buuu i nie ma prądu to nie jest miłe. Muszę dokupić cynę lutowniczą, mam dużo termokurczy, do tego lutownica oporowa 40W i możemy bawić się w porządne łączenie pokręconych kabli, oraz izolację jak na profesjonalizm i bezpieczeństwo przystało :)

Mieliśmy jawerskiego mini spota w Radwanicach w piątek... A jak się zakończył? Wracałem z lagami przestawionymi w półkach, czyli urocze 10km jazdy z kierownicą przekręconą na prawo. Pewnie już każdy dedukuje co się stało? Profesjonalny kierowca nie jestem, cześka jest ciężka, a problemem jest to, że ma mocny przedni hebel. A droga dojazdowa do kolegi była troszkę "piaskowa" więc kiedy lekko pociągnąłem po przednim heblu to ja i motor znalazłem się na prawym boku :) Trzeba było podnieść cześkę, naprostować blachę, która trzymała kierunek i wywnioskować, że klosz kierunkowskazu ma małe pęknięcie, jednak to nie przeszkadza w eksploatacji. Do tego oberwał się "skręcony" kabel od włącznika zapłonu. Była potem kupa śmiechu, bo ja zaliczyłem glebę praktycznie przed domem kolegi, a Laszlo się glebnął paląc kapcia ;)

Na pamiątkę trzy filmy, dobry kamerzysta też nie jestem, ani pewnie moja mowa zachęcająca nie jest, ale wspomnienia się liczą. Póki co ostatni dzień, gdzie pogoda byłą zachęcająca do działań:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... en3DNb0-OM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... lqYSgrePl8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8d1gn0ts_Y[/youtube]

A na koniec tego dnia mogę doliczyć gaźnik, będę musiał podnieść iglicę, bo cześka nie ma pałera przy wyższych obrotach.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 14:39
autor: Alien
Iglica nie ma nic do wysokich obrotów.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 16:10
autor: Muciek
Standardowa atrakcja na zebraniach czeskich motórzystów ustawianie platynek ;D

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 17:03
autor: 35C2S1P
Alien, żebyś się zdziwił jak ustawienie iglicy ma wpływ na to ile pojedzie jawolot.

Obecnie mam maksymalnie opuszczoną, mniej mieszanki wleci do cylindrów jak podniesiesz przepustnicę. Cześka ledwo jedzie 100, na 2- 3 rowku od góry(ustawienie indywidualnie dla silnika) pojedzie z max prędkością katalogową jak nie więcej.

Albo wytłumaczę to prościej: brak mocy na 4 biegu = za bardzo opuszczona iglica.

Gaźnik zarówno w WSK i CZ działa w 3 etapach.

Co do platynek to i tak są lepsze od CDI. Nikt nie jeździł tym twin szrotem to nie wie co on potrafi :P Nawet paląc na 1 gar będzie szybszy jak wasze :P A platynki był czyszczone i nie ustawiane. Sprawdzaliśmy ustawienie zapłonu, 2,8mm przed GMP. Idzie jak burza.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 17:14
autor: Muciek
Co do platynek to i tak są lepsze od CDI.
2 krople wody i jesteś w ciemnej dupie z platynkami :P Już nie wspominam o zużyciu tego ślizgacza , przepalonych styków i jakże ulubionym przez wszystkich kondensatorze :P

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 17:36
autor: AudioBas
Muciek pisze:2 krople wody i jesteś w ciemnej dupie z platynkami :P Już nie wspominam o zużyciu tego ślizgacza , przepalonych styków i jakże ulubionym przez wszystkich kondensatorze :P
Polać mu!!!

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 17:38
autor: Skinder
Kolega ma dzisiaj bojowy nastrój :roll: Poprostu powiedz że nie masz kasy i czasu na CDI i też będzie wsio haraszo, nikt tutaj nie zrobi z Ciebie cwela z tego powodu :)
Nawet paląc na 1 gar będzie szybszy jak wasze :P
Obrazek

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 17:55
autor: Savier
Co do gaźnika to dosyć dziwna sprawa. Iglica decyduje o mieszance paliwo-powietrze tylko do pewnych obrotów. Po pełnym "odsłonięciu" ile wleci przez dysze - tyle Twoje. Może jakoś to w dżawach inaczej skonstruowane jest.

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 18:10
autor: Alien
Savier pisze:Co do gaźnika to dosyć dziwna sprawa. Iglica decyduje o mieszance paliwo-powietrze tylko do pewnych obrotów. Po pełnym "odsłonięciu" ile wleci przez dysze - tyle Twoje. Może jakoś to w dżawach inaczej skonstruowane jest.
Skonstruowane jest tak samo, tylko kolega jest przekonany inaczej. Z resztą jak w każdej kwestii :lol:

Re: CZ 472.6 Jawolotmen

: 2012-05-13, 18:32
autor: 35C2S1P
Jakbym nie testował z iglicą to bym nie wiedział. Inaczej motocykl się zachowuje w zakresie od 2500 do 4500 obr/min na trasie z inaczej ustawioną iglicą.

Co mi po tym, że przez dyszę wleci ile już wleci podczas obrotów maksymalnych, skoro nawet z obecnym ustawieniem iglicy motor ich nie osiąga? Średni zakres ma wpływ na resztę. A na biegu motor słabo reaguje na gaz w średnim zakresie = podnosimy iglicę.

Finalny stosunek mieszanki ustalasz śrubą składu mieszanki. Iglica decyduje tylko o tym ile paliwa przejdzie przez rozpylacz co z kolei ma wpływ na średnie obroty.

A co jest inaczej skonstruowane? Może Jikov z 638 gdzie silnik dostaje także dodatkowo przy wyższych obrotach paliwko z dyszy biegu jałowego.
Poprostu powiedz że nie masz kasy i czasu na CDI i też będzie wsio haraszo
Najtańsza opcja zapłonu do cześki to Ruski i Janka za 200zł ponad. Vape to prawie 500zł. Tak, nie stać mnie, platynki ftw.

A zapłon elektroniczny wcale nie jest najlepszy i Dżawa Twin Szrot Laszla to idealny tego przykład. Chociaż ta ma platynki to wielu by chciało by ich 638 z vape tak jeździło ;)

Naprawdę wiem, że można się sprzeczać, ale CZ/Jawa, a WSK to zupełnie różne silniki i inaczej się zachowują na ustawienia gaźnika. Jeździłem na drugim rowku i od czasu kiedy opuściłem iglicę to się zastanawiałem, gdzie moja reakcja na gaz zanikła no i mam odpowiedź. Przede wszystkim wszystko zależy od stanu silnika, jeden motór będzie jeździł iście katalogowo z opuszczoną iglicą, a drugi będzie potrzebował więcej paliwka, bo silniczek wyklekotany już troszeczkę.

Póki co to: 19 627km z platynkami, dalej jeździ i zapala z ząbka.