H4 zamiast standardowej zarówki
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Widziałem osobiście że sprzedają same odbłyśniki do ursusa pod H4 więc tego musiał byś szukać koszt około 16 zł.
Ja używam żarówki H4 55/60W w obudowie R2 czyli właśnie ta P45T
Ja używam żarówki H4 55/60W w obudowie R2 czyli właśnie ta P45T
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
wujcio pisze:Widziałem osobiście że sprzedają same odbłyśniki do ursusa pod H4 więc tego musiał byś szukać koszt około 16 zł.
Ja używam żarówki H4 55/60W w obudowie R2 czyli właśnie ta P45T
I cewka wyrabia pod taką moc żarówki, do tego na 12V?patrzysz jak jest wsadzona ta h4 w lampie i tą samą stroną wkładasz do tej o d ursusa. Ewentualnie żarówka 12v 40/45W taką ja używam
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Miałem ten sam zgryz w mojej 175. Prądnica okazała się za słaba na żarówkę 45/45W i w efekcie światło w nocy dawało poblask kaganka. W końcu po nieudanych poszukiwaniach odpowiedniej żarówki, okazało się, że do klosza pod żarówkę R2 (P45T) niemal idealnie pasuje oryginalna oprawka z żarówką. Wystarczyło lekko odgiąć mocowanie postojówki i wyszlifować mały rowek.Daniel22 pisze:Zachciało mi się wymienić reflektor w mojej wieśce i tu jest problem... Najpierw myślałem, że wsadzę doń żarówkę H4 35w, dostałem nowy reflektor od ursusa, ale... na trzonek P45T, czyli z szerokim kołnierzem, a H4 z takim kołnierzem trafiałem tylko na 12V 55/60W, natomiast żarówka H4 35W ma trzonek P43T, czyli z trzema zębami... i tu pytanie, jak dopasowaliście H4 do tych reflektorów? Przecież wsadzona na "patent" nie będzie dobrze skupiać światła w reflektorze do żarówek R2, za to nowych wkładów z mocowaniem pod żarówki BA20D w ogóle nie widać...
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
P
Panowie czytać tematy ja mam u siebie prądnice z Royala więc prądu mi nie brakuje w standardzie raczej taka żarówka nie za długo pociągnie aqDaniel22 pisze:wujcio pisze:Widziałem osobiście że sprzedają same odbłyśniki do ursusa pod H4 więc tego musiał byś szukać koszt około 16 zł.
Ja używam żarówki H4 55/60W w obudowie R2 czyli właśnie ta P45TI cewka wyrabia pod taką moc żarówki, do tego na 12V?patrzysz jak jest wsadzona ta h4 w lampie i tą samą stroną wkładasz do tej o d ursusa. Ewentualnie żarówka 12v 40/45W taką ja używam

- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Też próbowałem mocować w tym reflektorze oryginalną oprawkę, ale snop światła był dziwnie rozproszony. Mógłbyś zrobić zdjęcie, jak to zrobiłeś, w którym miejscu należy wyszlifować? Skupia to jakoś sensownie światło na drodze?Karlicek pisze:Miałem ten sam zgryz w mojej 175. Prądnica okazała się za słaba na żarówkę 45/45W i w efekcie światło w nocy dawało poblask kaganka. W końcu po nieudanych poszukiwaniach odpowiedniej żarówki, okazało się, że do klosza pod żarówkę R2 (P45T) niemal idealnie pasuje oryginalna oprawka z żarówką. Wystarczyło lekko odgiąć mocowanie postojówki i wyszlifować mały rowek.Daniel22 pisze:Zachciało mi się wymienić reflektor w mojej wieśce i tu jest problem... Najpierw myślałem, że wsadzę doń żarówkę H4 35w, dostałem nowy reflektor od ursusa, ale... na trzonek P45T, czyli z szerokim kołnierzem, a H4 z takim kołnierzem trafiałem tylko na 12V 55/60W, natomiast żarówka H4 35W ma trzonek P43T, czyli z trzema zębami... i tu pytanie, jak dopasowaliście H4 do tych reflektorów? Przecież wsadzona na "patent" nie będzie dobrze skupiać światła w reflektorze do żarówek R2, za to nowych wkładów z mocowaniem pod żarówki BA20D w ogóle nie widać...
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Wycięcia zaznaczyłem na zdjęciach, w oba wchodzą blaszki ustalające oprawkę żarówki. Poza tym trzeba jeszcze lekko odgiąć mocowanie żarówki pozycyjnej, tak, żeby nie kolidowało z tą plastikową oprawką. Jeśli chodzi o skupienie światła, to wygląda ono niemal identycznie jak przy użyciu żarówki R2, jednak trzeba zaznaczyć, że jest to klosz asymetryczny, który nie jest raczej przeznaczony do jednośladów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Ja mam inne mocowanie, na 3 ząbki (ale nie H4). Dzięki, postaram się coś dorobić z tego odbłyśnika.
6V45/50W z trabanta jednak nie podołało
6V45/50W z trabanta jednak nie podołało

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Żeby CI taka żarówka dobrze świeciła przy 6V potrzebujesz ponad 6A , tyle to prądnica oryginalna nie podoła nigdy 

- Daniel22
- Posty: 232
- Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
- GG: 6183789
- Moje maszyny: WSK 125/1983
- Lokalizacja: Puławy
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
35W świeciła za jasno, więc myślałem, że może podpasuje. Szkoda.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-07-14, 11:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 '79
Ogar 200 - Lokalizacja: Pakość
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Witam.
Właśnie dzisiaj sprawdziłem ten "mit" H4. Dodam tylko, że na razie test w ciemnym garażu. testy drogowe dziś wieczorem lub jutro wieczorem (oczywiście będzie edit posta).mowa jest o WSK 125cm3 M06B3 '79
1.Prądnica-standard
2.Cewki- fabryczne połączenie
3.Dodatkowe wyprowadzenie masy na żarówkę postojową (w tych nowożytnych instalacjach z allegro raczej już jest).
4.Element optyczny Wesem Ursus R2 F3 (koszt około 35PLN, (ja szukałem prawego bo są asymetryczne i lepiej aby nie oślepiać tych z naprzeciwka a doświetlać pobocze).
5.Żarówka H4 12V 50/60W (bez żadnych przeróbek się doskonale trzyma w elemencie optycznym), jedyna "modyfikacja" to zeszlifowane konektory pod te z instalacji WSK, możnaby dogiąć te trzy wypustki na oprawie żarówki aby lepiej przylegała ale na razie testuję na standardzie.nie trzeba nic doginać ucinać itd(poza szlifem konektorów)
EFEKT:EFEKT W NOCY(pogrubionyn txt)
1. Światło postojowe idealne (żarówka 6V 2W)
2. Światło mijania poprawa na moje o około 50% (150% summum) (troszkę inny snop światła ale po ustawieniu wydaję się być gites)daje ładny snop ścięty z góry na około 15-25m co pozwala jechać swobodnie 70-75km/h(więcej to Wieśki szkoda) bez obaw o pieszych, koty w rowach itp
3. Światło drogowe poprawa około 75-100%.(175-200% summum).daje piękne jasne światło na około 60-100m a jeżdżę sporo służbowo autem( 7kkm/mc) po prostu światła jak w aucie i przy 60km/h ładnie doświetlone pobocze oraz przestrzeń pod przednim kołem
Reasumując, nie wierzyłem a zobaczyłem i się przekonałem. Tani, prosty i efektywny sposób na dobre światła w WSK 125
Teraz tylko testy drogowe i żywotnościowe. Zauważyłem, że mocno się nagrzewa klosz lampy ale zobaczymy jak to będzie po dłuższej jeździe w nocy emisja ciepła wydaje się być w normie a momentami jechałem powoli a jest teraz 26*C. Pojeżdżę też troszkę po gruntowych duktach co by się przekonać czy doginanie tych trzech wypustków jest konieczne(niby żarówkę dobrze trzyma klamra)po kilku kilometrach wzdłuż brzegu jeziora i kanału noteckiego nic nie lata, żarówka nie zmieniła położenia a światła po powrocie do garażu ponownie sprawdziłem i ustawione książkowo(Załęski).
P.S. piotrek7533 ja też mam tak z tylną lampą jak piszesz, cała zasilana z aku (instalacja wg Załęskiego)
auriol77 nie mam w zwyczaju wypisywać rzeczy, o których nie mam pojęcia mam WSK 125 więc o takowej piszę
Właśnie dzisiaj sprawdziłem ten "mit" H4. Dodam tylko, że na razie test w ciemnym garażu. testy drogowe dziś wieczorem lub jutro wieczorem (oczywiście będzie edit posta).mowa jest o WSK 125cm3 M06B3 '79
1.Prądnica-standard
2.Cewki- fabryczne połączenie
3.Dodatkowe wyprowadzenie masy na żarówkę postojową (w tych nowożytnych instalacjach z allegro raczej już jest).
4.Element optyczny Wesem Ursus R2 F3 (koszt około 35PLN, (ja szukałem prawego bo są asymetryczne i lepiej aby nie oślepiać tych z naprzeciwka a doświetlać pobocze).
5.Żarówka H4 12V 50/60W (bez żadnych przeróbek się doskonale trzyma w elemencie optycznym), jedyna "modyfikacja" to zeszlifowane konektory pod te z instalacji WSK, możnaby dogiąć te trzy wypustki na oprawie żarówki aby lepiej przylegała ale na razie testuję na standardzie.nie trzeba nic doginać ucinać itd(poza szlifem konektorów)
EFEKT:EFEKT W NOCY(pogrubionyn txt)
1. Światło postojowe idealne (żarówka 6V 2W)
2. Światło mijania poprawa na moje o około 50% (150% summum) (troszkę inny snop światła ale po ustawieniu wydaję się być gites)daje ładny snop ścięty z góry na około 15-25m co pozwala jechać swobodnie 70-75km/h(więcej to Wieśki szkoda) bez obaw o pieszych, koty w rowach itp
3. Światło drogowe poprawa około 75-100%.(175-200% summum).daje piękne jasne światło na około 60-100m a jeżdżę sporo służbowo autem( 7kkm/mc) po prostu światła jak w aucie i przy 60km/h ładnie doświetlone pobocze oraz przestrzeń pod przednim kołem
Reasumując, nie wierzyłem a zobaczyłem i się przekonałem. Tani, prosty i efektywny sposób na dobre światła w WSK 125
Teraz tylko testy drogowe i żywotnościowe. Zauważyłem, że mocno się nagrzewa klosz lampy ale zobaczymy jak to będzie po dłuższej jeździe w nocy emisja ciepła wydaje się być w normie a momentami jechałem powoli a jest teraz 26*C. Pojeżdżę też troszkę po gruntowych duktach co by się przekonać czy doginanie tych trzech wypustków jest konieczne(niby żarówkę dobrze trzyma klamra)po kilku kilometrach wzdłuż brzegu jeziora i kanału noteckiego nic nie lata, żarówka nie zmieniła położenia a światła po powrocie do garażu ponownie sprawdziłem i ustawione książkowo(Załęski).
P.S. piotrek7533 ja też mam tak z tylną lampą jak piszesz, cała zasilana z aku (instalacja wg Załęskiego)
auriol77 nie mam w zwyczaju wypisywać rzeczy, o których nie mam pojęcia mam WSK 125 więc o takowej piszę
Ostatnio zmieniony 2013-07-27, 23:13 przez timonpak1, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
O jakim motocyklu piszesz ? WSK 175 z seryjną prądnicą? Jeśli wstawiłeś żarówkę 50-60 Wat to zżera ci ona cały prąd i jeszcze więcej. Ładowania nie będzie pewnie prawie wcale. U mnie już żarówka 45 watowa słabo się żarzyła ,a co dopiero jeszcze mocniejsza.
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Niestety ale ja włożyłem na początku tygodnia żarówkę 40/45W 12V. Oczywiście światło jest ale słabsze niż na 35W.
Napięcie przy 40W dochodzi 11V a przy 45W mam już tylko 8V.
Jeszcze w ciemności nie jeździłem ale jako tako coś będzie widać.
Dawniej jak wstawiałem dla próby H4 to tylko włókno się żarzyło.
Napięcie przy 40W dochodzi 11V a przy 45W mam już tylko 8V.
Jeszcze w ciemności nie jeździłem ale jako tako coś będzie widać.
Dawniej jak wstawiałem dla próby H4 to tylko włókno się żarzyło.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-07-14, 11:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 '79
Ogar 200 - Lokalizacja: Pakość
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Nie wiem jak z 175 ale w mojej Wieśce 125 miałem już żarówki:szymon_wolebez pisze:Niestety ale ja włożyłem na początku tygodnia żarówkę 40/45W 12V. Oczywiście światło jest ale słabsze niż na 35W.
Napięcie przy 40W dochodzi 11V a przy 45W mam już tylko 8V.
Jeszcze w ciemności nie jeździłem ale jako tako coś będzie widać.
Dawniej jak wstawiałem dla próby H4 to tylko włókno się żarzyło.
- 6V 25/25W niby fabryczne a paliły się jak zapałki jasno ale krótko
-6V 35/35W słabsze, nie wystarczające światło z żywotnością też lipa jak dobra to z miecha-dwa trzymała i któreś włókno lub oba padały(polecam Bosma, odradzam Awima)
-12V 35/35W słabiutkie światło a przepalić to chyba by się nie dało
-obecnie H4 12V 50/60W nic nie rozumiem ale światło oślepiająco dobre białej barwy z pięknym kontrolowanym snopem
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Prądnica WSK 175 ma 50W mocy. Jak wstawiłeś żarówkę 50/60W to pochłania ona cały prąd. To ,że żarówka 25W pali ci się w momencie to tylko wina kiepskiej żarówki za 5zł.timonpak1 pisze: -obecnie H4 12V 50/60W nic nie rozumiem
Osobiście jeżdżę na jednej i tej samej żarówce od 2 lat 25W i światło jest lepsze jak na 35W i zdecydowanie lepsze jak na każdej mocniejszej. Bilans prądowy również na plus w stosunku żarówki 35 wat.
timonpak1
Jak cię pytam o jaki motocykl chodzi to nie potrafisz się określić. Ja nie pisałem o żarówkach 6V ani instalacji wsk 125.
Ostatnio zmieniony 2013-07-29, 08:20 przez auriol77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-07-14, 11:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 '79
Ogar 200 - Lokalizacja: Pakość
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Hey ale ja piszę o doświadczeniach z WSK 125 (czytaj posty uważnie), prądnica ma 28-30W wydajności. Gdzieś ktoś tłumaczył ten paradoks z mniejszym poborem prądu przez zbyt mocny odbiornik prądu zmiennego na elektroda.pl.auriol77 pisze:Prądnica WSK 175 ma 50W mocy. Jak wstawiłeś żarówkę 50/60W to pochłania ona cały prąd. To ,że żarówka 25W pali ci się w momencie to tylko wina kiepskiej żarówki za 5zł.timonpak1 pisze: -obecnie H4 12V 50/60W nic nie rozumiem
Osobiście jeżdżę na jednej i tej samej żarówce od 2 lat 25W i światło jest lepsze jak na 35W i zdecydowanie lepsze jak na każdej mocniejszej. Bilans prądowy również na plus w stosunku żarówki 35 wat.
Ważne, że H4 działa jak 6V 25/25W jeszcze tylko test żywotności ale dwunastki nie powinny padać tak często jak szóstki.
Może ktoś potrafi wytłumaczyć owy paradoks?
P.S. auriol a gdzie można kupić "lepsze" żarówki 6V? Napisz jakiej firmy i za ile kupiłeś. Jeżdże autem po całej północnej części Polski i przeważnie kosztują od 5 do 8,50zł, Bosma jeszcze gada a reszta to szkoda gadać.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-07-14, 11:20
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B3 '79
Ogar 200 - Lokalizacja: Pakość
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
No nie wiem jak precyzyjniej określić o jaki pojazd mi chodzi. Piszę, że mam 125, w "moje maszyny" mam 125...auriol77 pisze:
timonpak1
Jak cię pytam o jaki motocykl chodzi to nie potrafisz się określić. Ja nie pisałem o żarówkach 6V ani instalacji wsk 125.
dzień przed Twoim postem piszę ..."Nie wiem jak z 175 ale w mojej Wieśce 125"... ale gites nie będziemy offtopa tu propagować.
MOJE PRÓBY Z H4 DOTYCZĄ WSK 125 '79 Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2013-07-22, 16:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Jawa 250 53 rok
- Lokalizacja: 05-820 Piastów
- Kontaktowanie:
schemat kierunków 6V
Witam poszperam ale na forum Jawy jest schemat jak uporać się z kierunkami 6V. jak znajdę u siebie to podrzucę gdyby był ktoś zainteresowany ?????????? . A do H4 myślę potrzeba inny reflektor chyba pisze na szkle H4. Ja mam 6V 25-35 W daje dobre oświetlenie .
- Halski
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-12-29, 11:33
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
SHL M04 1953r.
SHL M17 Gazela 1969r.
... - Lokalizacja: LPU
- Kontaktowanie:
Re: H4 zamiast standardowej zarówki
Testował ktoś jeszcze metodę kol. timonpak1?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości