ponownie Automat Stopu

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kakarotto07
Posty: 26
Rejestracja: 2014-07-24, 19:40
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-B3 1977 (Garbuska)
Lokalizacja: Honiatyczki
Kontaktowanie:

ponownie Automat Stopu

Post autor: Kakarotto07 » 2014-07-29, 22:45

witam, przeczytałem wszystkie posty na ten temat lecz żaden mi nie pomógł dlatego też postanowiłem napisać swój odrębny opisujący dokładnie to czego potrzebuję. A mianowicie tak: niech mi ktoś powie jak ten automat stopu działa :) kupilem nowy automat, a że wcześniej nie miałem takiego działającego urządzenia postanowiłem z żarówką i akumulatorem sprawdzić jak to działa, sprawa wygląd tak że gdy automat jest wciśniety żarówka świeci a gdy puszczę bolczyk żarówka gaśnie... wydaje mi się że powinno być na odwrót gdyż gdy pedał stopu jest wciśnięty bolczyk powinien wychodzić i załączać stop a gdy puścimy pedał bolczyk zapiera się o fabryczne mocowanie i powinien ten stop gasnąć, ja tak to rozumiem ale właśnie z tym automatem jest na odwrót... postanowiłem go rozebrać, rozebrałem i zobaczylem że nie ma fizycznej możliwości by było inaczej gdyż dopiero po wciśnięciu bolczyka zwierają sie styki, pomyślałem że może źle złożony automat... znalazłem swój orginalny zdezelowany automat i też rozebrałem, zobaczyłem że zasada działania jest ta sama, po wciśnięciu automatu zwierają sie styki... i zgłupiałem. Może mi ktoś powiedzieć o co w tym chodzi? automat działa na jakimś zwarciu? bo nie wiem jak to ma działać... z góry dzięki za odpowiedzi.
"Życzę ci byś kiedyś tak traktował swoją żonę jak traktujesz ten motor" Słowa mojej Babci

klakier665
Posty: 232
Rejestracja: 2012-04-13, 20:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK GIL 79'
Lokalizacja: Tarnów
Kontaktowanie:

Re: ponownie Automat Stopu

Post autor: klakier665 » 2014-07-30, 14:31

są dwa tych automatów, jeden ze sprężynką czyli pewnie ten który masz, drugi typ to ten, który jest Ci potrzebny i działa właśnie na odwrotnej zasadzie czyli żarówka jest zgaszona gdy bolec jest wciśnięty czyli oparty o bachę przy ramie.

Awatar użytkownika
StefanWSK
Posty: 46
Rejestracja: 2014-04-05, 18:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 81
Kadet M-780 86
Lokalizacja: Człuchów/Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: ponownie Automat Stopu

Post autor: StefanWSK » 2014-08-19, 12:50

U mnie jest oparty bolec o blachę to żarówka świeci :/ Panowie co to może być, sprawdzałem automat na krótko, działa tyle, że na odwrót (jak dotyka blaszki to świeci), podłącze czarny i masę tak jak w oryginale było, nie działa. Światła są, akumulator podłaczony zapłon CDI.

Awatar użytkownika
tollek83
Posty: 136
Rejestracja: 2010-05-27, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 1964r.
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: ponownie Automat Stopu

Post autor: tollek83 » 2014-08-28, 22:46

Miałem to samo, są dwa typy automatów kup taki co ja i po kłopocie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
StefanWSK
Posty: 46
Rejestracja: 2014-04-05, 18:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-B3 81
Kadet M-780 86
Lokalizacja: Człuchów/Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: ponownie Automat Stopu

Post autor: StefanWSK » 2014-08-29, 10:09

Mój jest sprawny mam taki sam jak Ty, tylko jest inny problem wyżej opisałem...

Awatar użytkownika
km1979wsk
Posty: 149
Rejestracja: 2011-01-18, 21:45
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21 W2 1973r, KOBUZ 1980r, S1 1975r, S2 1975r.
Lokalizacja: Leżajsk
Kontaktowanie:

Re: ponownie Automat Stopu

Post autor: km1979wsk » 2014-08-29, 10:23

Przerabiałem ten temat. Kupiłem nowy automat z tzw.sprężynką i działał odwrotnie jak te oryginalne z wsk-i. Wystarczy go rozebrać, uformować blaszki(styki) tak jak w oryginalnym aparacie i podłożyć kilka małych podkładek w środku( w moim przypadku 6 sztuk) aby trzpień był wypośrodkowany tak jak w oryginalnym. Czas całej przeróbki to ok. 15-20 minut.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości