Jest iskra a nie pali :(

Odpowiedz
soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-23, 19:05

Witam mam banie z moja wską iskra jest cylinder po szlifie pierścienie tłok nowe świeca nowa a nie pali zdażyło się ze 2 razy, że coś zaczynała łapać. Jedynie co zauważyłem to brak jednej dyszy czy to jest powód braku zapalenia?

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: MajkelCIN » 2014-06-23, 20:11

soniak87 pisze:....Jedynie co zauważyłem to brak jednej dyszy czy to jest powód braku zapalenia?
:shock: :shock: :faint:

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-23, 21:30

wkręcenie zwykłej śruby nie pomogło a pamietam, że dawien dawna tak jeździłem więc nie wiem czy to przyczyna mówie o dyszy z boku nie tej od obrotów bo ta jest

Awatar użytkownika
mateo88k
Posty: 107
Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r.
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: mateo88k » 2014-06-23, 22:56

Ogarnij sobie brakującą dyszę, porządnie ustaw zapłon i wtedy próbuj odpalać...
M06-Z2 1960 r. stan 90%

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-24, 16:13

a macie sprawdzone sposoby ustawiania zapłonu? ja ustawiam metodą na żyletki szczelinomierza nie mam.

skopacz125
Posty: 23
Rejestracja: 2014-06-22, 17:20
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 B3, JAWA 50
Lokalizacja: giżycko
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: skopacz125 » 2014-06-25, 22:20

Bez tej dyszy od paliwa nie zapali .

skopacz125
Posty: 23
Rejestracja: 2014-06-22, 17:20
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125 B3, JAWA 50
Lokalizacja: giżycko
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: skopacz125 » 2014-06-25, 22:25

Jeżeli nie nasz szczelinomieza to wsadz świece odwrotnie ustaw patrząc na gwint świecy. 8-)

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-26, 18:10

nie rozumiem jak odwrotnie wsadzić świece patrzeć na gwint?
jak tłok jest w najwyższym punkcie przerwę ustawić na około 2 mm tak mnie uczyli.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: Savier » 2014-06-26, 18:16

Weź zajrzyj do instrukcji jakie są odpowiednie nastawy, bo najwidoczniej nawet taki prosty sprzęt jak wueska trójka przerosła Twoje możliwości w kwestiach regulacyjnych ;-)

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: wujcio » 2014-06-26, 21:31

powiem Ciekawostkę odnośnie mojego junaka:
Mam nową świecę ISKRA f65 motor pali od kopa
kupiłem na zapas i z myślą aby nie zużyć starej org iskry nowa iskrę f80 na której motor nawet nie zagada... a po założeniu starej iskry pali od kopa...
więc lepiej sprawdzić motor na różnych świecach lub zrobić sobie zapłon bateryjny na chwilę czyli:
cewka butelkowa podłączamy do niej + z aq i minus z przerywacza do tego jeszcze minus z aq do motorka.

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: MajkelCIN » 2014-06-26, 22:39

MajkelCIN pisze:
wujcio pisze:powiem Ciekawostkę odnośnie mojego junaka:
Mam nową świecę ISKRA f65 motor pali od kopa
kupiłem na zapas i z myślą aby nie zużyć starej org iskry nowa iskrę f80 na której motor nawet nie zagada... a po założeniu starej iskry pali od kopa...
Czyli nie masz już nowej Iskry 65, a 80 to co innego jak 65, więc się nie dziw, że nie bangla silnik jak trzeba :) .
I z mojej strony ciekawostka:

Kawasaki 636 05 rok na irydach. Motór zalany w trypa, pali na jeden,. może 2 cylki. wszystkie irydy po WKU$%%$#iu się godzinę czasu wyjęte, wyczyszczone, zakręcone z powrotem i... motór pali jak dawniej :) . To jest ciekawostka, jakby były w nim zwykłe świece, to nadawały by się tylko i wyłącznie na śmietnik :evil: .

Ps. Moja WSKa śmiga na jakiejś NGK, nie pamiętam teraz jakiej, ale lata i to się liczy, lecz pamiętam, ze jest to odpowiednik jakieś Polskiej Iskry, która była stosowana w wiechach.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: wujcio » 2014-06-27, 22:23

MajkelCIN pisze:
MajkelCIN pisze:
wujcio pisze:powiem Ciekawostkę odnośnie mojego junaka:
Mam nową świecę ISKRA f65 motor pali od kopa
kupiłem na zapas i z myślą aby nie zużyć starej org iskry nowa iskrę f80 na której motor nawet nie zagada... a po założeniu starej iskry pali od kopa...
Czyli nie masz już nowej Iskry 65, a 80 to co innego jak 65, więc się nie dziw, że nie bangla silnik jak trzeba :) .
I z mojej strony ciekawostka:

Kawasaki 636 05 rok na irydach. Motór zalany w trypa, pali na jeden,. może 2 cylki. wszystkie irydy po WKU$%%$#iu się godzinę czasu wyjęte, wyczyszczone, zakręcone z powrotem i... motór pali jak dawniej :) . To jest ciekawostka, jakby były w nim zwykłe świece, to nadawały by się tylko i wyłącznie na śmietnik :evil: .

Ps. Moja WSKa śmiga na jakiejś NGK, nie pamiętam teraz jakiej, ale lata i to się liczy, lecz pamiętam, ze jest to odpowiednik jakieś Polskiej Iskry, która była stosowana w wiechach.
Mam używaną NGK i motor na niej też pali bardzo dobrze :)

Jaka jest różnica międy świecą irydową a zwykła? można jej użyć w wuesce?

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-28, 14:52

Więc tak iskre ustawiłem bardzo dobrą, dyszę znalazłem nie zapaliła. Gaźnik właśnie cały rozkręciłem wyczyściłem przedmuchałem i mam pytanie teraz ile obrotów wkręcić teraz dyszę obie boczne.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: Savier » 2014-06-28, 16:00

Na początek to do oporu, potem przy regulacji wykręcasz do odpowiedniego poziomu :).

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-06-28, 16:58

i dalej nic a iskra jest dobra wcale nie łapie ani na kopnik ani na popych

tomital
Posty: 14
Rejestracja: 2014-07-27, 17:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 z 1972r ,CZ 175 z 1989r
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: tomital » 2014-08-06, 19:31

Witam. Prawdopodobnie masz zerwany klin magneta. W takim przypadku zapłon będzie przestawiony i motorek nie zapali. Pozdrawiam

soniak87
Posty: 17
Rejestracja: 2013-04-17, 19:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: soniak87 » 2014-11-13, 21:55

Bolec od platynek mi się zerwał Wsadziłem zwykłą śrubkę ale ona się rusza wiec przerwy nie idzie ustawić czym go zamienić?

rubens
Posty: 11
Rejestracja: 2014-07-22, 15:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,SHL M11, MZ250
Lokalizacja: Wołomin
Kontaktowanie:

Re: Jest iskra a nie pali :(

Post autor: rubens » 2014-11-14, 17:39

Niczym.
kup oryginalne "platynki" - czasami trzeba na nie trochę polować.
Te współczesne są kiepskiej jakości - kupowałem jakieś chińskie - badziewie, ciężko było je ustawić (kowadełko nie trafiało w młoteczek).
Jak chcesz nie mieć problemów - kup oryginalne ( z PRL-u).
W sprzedaży jest kilka rodzajów współczesnych wyrobów:
-Irmot ( ponoć najlepsze)
-Elprom
-badziewne chińskie
W najgorszym razie kup IRmoty.
Może ktoś z kolegów przerabiał te współczesne platynki, to podpowie które są najlepsze.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość