Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Odpowiedz
leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: leon8908 » 2016-07-05, 22:21

Sprawa wygląda następująco, zamieniłem selen na mostek http://allegro.pl/kbpc1510-mostek-prost ... 62373.html
podłączony
- z mostka do aku
+ z mostka przez stacyjke do aku
ac do masy
ac do cewki ładowania
Po podłączeniu miernika pod przewody (bez podłączonego aku) pokazuje ładowanie w granicach 6-7 V lecz gdy przekręcę kluczyk w pozycje włączonych świateł (nawet bez żarówek) to ładowanie spada do 3v i akumulator sie rozładowuje po dłuższej jeździe na światłach. Instalacja nowa połączona według schematu. Stacyjka też nowa (sprawdzone na drugiej oryginalnej i to samo)
Dodam jeszcze że przy wyciągniętej baterii i uruchomionym silniku przy kluczyku w pozycji świateł świeci się też (lekko) pozycja tylna która powinna być zasilana z aku.

leon8908
Posty: 47
Rejestracja: 2015-06-21, 10:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK Gil
Lokalizacja: Dziemiany
Kontaktowanie:

Re: Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: leon8908 » 2016-07-06, 17:38

Ktoś coś ? Chociaż jakiś pomysł ?

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: pawlik118 » 2016-07-06, 20:17

W tej sytuacji zamiast mostka wystarczyłaby zwykła dioda. Czy - akumulatora masz podłączony do "ramy" ?
Proponuję test, odłącz + z mostka od aku i podłącz do + mostka i ramy motora żarówkę 6V 5W. Jeśli żarówka będzie świecić, to oznacza że jest ładowanie. Tym sposobem można się upewnić czy ładowanie znika po przekręceniu kluczyka.
Co do podłączenia mostka, odlącz AC od masy oraz - mostka od masy. Jak te są podłączone to mostek robi zwarcie dla ujemnej połówki napięcia z cewki. Ma być podłączony tak: jedno lub oba AC do cewki, a + mostka w kierunku + aku.

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: szef100 » 2016-07-23, 21:09

Do zacisków Ac musisz podłączyć dwa przewody z cewki ładowania. Robisz to przez odlutowanie końca zwoju cewki i przylutowaniu do tego drutu przewodu. Potem + do plusa aku a - do masy(element metalowy). W aku minus dajesz na ramę czyli masę

tommy70
Posty: 1
Rejestracja: 2016-10-04, 13:45
GG: 0
Moje maszyny: PZL 125 kos
Lokalizacja: Aleksandrów lódzki
Kontaktowanie:

Re: Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: tommy70 » 2016-10-09, 13:13

Witam.Jestem na etapie rozkładania instalacji i na żadnym schemacie nie mogę znaleźć jak powinno w oryginale wyglądać podłączenie mostka,a dokładnie minusa"dc" i minusa"ac".Nie chciałbym nic odlutowywać bo musiało to być jakoś w fabryce podłączone i działało

pawlik118
Posty: 129
Rejestracja: 2014-06-19, 19:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Skoczów
Kontaktowanie:

Re: Problem z ładowaniem, mostek prostowniczy

Post autor: pawlik118 » 2016-10-10, 21:37

Masz dwa wyjścia

Albo jedno AC oraz - mostka pozostawiasz niepodłączone (czyli mostek działa jak pojedyncza dioda), albo jedno i drugie AC podłączasz pod początek i koniec uzwojenia cewki ładowania jak napisał kolega powyżej.

W oryginalne nie było mostka a pojedynczy prostownik selenowy działający analogicznie do pojedynczej diody.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości