Strona 1 z 1

różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-01-29, 18:23
autor: adh
witam, kupiłem M06-64 z 1966r z resztkami nieoryginalnego silnika. Jak wiadomo w 66r zmieniano stary typ silnika na nowy. Czy da się po instalacji ustalić czy był tam oryginalnie silnik stary czy nowy ?? Oraz zakładając że był stary i ktoś przerobił na nowy to jakich zmian musiał dokonać ?? pozdrawiam Adam

Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-02-01, 11:24
autor: BizonekM06
W mojej byłej WSK M06 Z2 z 1964r miałem starszego typu silnik z iskrownikiem 31-05, miał wyjście do zamocowania
3 przewodów ( światła, ładowanie i gaszenie ), w moich byłych WSK M06 B3 z 1980 i 1985, posiadających już nowsze iskrowniki typu 31-06, było tak samo. W pozostałych częściach instalacji elektrycznej różnic nie stwierdziłem.
Ale fachowcem to ja nie jestem ;-)
Jak masz zachowaną tabliczkę znamionową na ramie, to może po numerku silnika, tam zapisanym, ktoś ci określi
jakiego on był typu.

Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-02-01, 16:31
autor: Gondek
Nowy typ a stary silnika roznil sie moca. Na tabliczce poznasz sie po mocy.

Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-02-01, 17:27
autor: 125 arek
Niema zasadniczych zmian w instalacjach elektrycznych , mogły być zmienione tylko mostki selenowe na nowsze a tak raczej schemat ten sam.

Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-02-02, 16:42
autor: Gondek
tak jak kolega wyzej pisze w starszej był selen a w nowszych wersjach bodajże diodu prostownicze unitry...

Re: różnica instalacji 31-05 - 31-06

: 2015-02-02, 22:23
autor: adh
numer silnika mam 428847, na tabliczce widać tylko ledwo numery, żeby dostać się do lampy sprawdzić czy selenowy musiałbym sporo konstrukcji napsuć pod stołem w piwnicy :-) ale już widziałem na alledrogo kartery z numerem 50 tyś wyższym na głęboki zapłon więc raczej musi być starszy. Ciekawe ile około robili miesięcznie silników skoro w III kwartale 66 wprowadzili nowe, to ja muszę mieć raczej z początku roku