Strona 1 z 1

Przerabianie wueski

: 2007-07-26, 11:26
autor: Heniek
Witam jestem tu bardzo nowy i bardzo zielony.
Mam wske 175 kobuz w stanie trochę fatalnym. stała około 20 lat bez odpalania.
Myszy sobie posiadywały tu i ówdzie między innymi poprzegryzały trochę kabelków, a i ojciec wyjmowal z niej wszystko to co bylo mu potrzebne. teraz chciałbym doprowadzic ja do stany urzytecznosci (tylko aby w miare jezdzila). w związku z fatalnym stanem elektryki chcialym przerobic ją tak zeby byla bez akumulatora (orginalnie byl). i moje pytanie jak mam sie do tego zabrac, i co po kolei robic?
zgory dzieki

POzdro

: 2007-07-26, 11:46
autor: marianek_spox
Sprawa dla ludzi po trochu orientujących się w prądach jest banalna ,ale:

-po pierwsze w pierwszym Twoim poście pasowałoby się przedstawić
-po drugie uzupełnij profil
-po trzecie ,ostatnie na starym forum nasz szef Fenix wtłukł nam do głów że pomocy przy przerabianiu instalacji w ten sposób nie udzielamy. Po prostu mamy zbyt dużego bakcyla żeby przykładać ręce do bezczeszczenia nawet motocyklowych "zwłok". Wszystko da się odratować ,i radzę Ci wróć do oryginału.

: 2007-07-26, 22:43
autor: Heniek
drogi marianku
masz racje w pierwszym poście wypadało by sie przedstawić ale nie chciałem robić offtopa
a co do tej instalacji to chciałem to zrobić na krótko tylko po to by zobaczyć czy moja maszyna wogóle zaiskrzy i czy nie będzie trzeba przestawiać albo nawet wymieniać gaźnika
rozumiem twoje oburzenie ale obiecuje ze jeśli mój sprzęt zacznie działać to pierwsze co zorbie to polorze całą instalacje

: 2007-07-27, 20:41
autor: qwert45
Czerwony kabel z prądnicy do cewki zapłonowej. Czarny z cewki bez zmian. Jak masz cewkę 6v to na wysokich obrotach morzesz nawet ją spalić.

: 2007-07-27, 22:36
autor: marianek_spox
Właśnie dla tego nie dajemy tu porad tego typu. Chłopak jeśli nie wie jak to działa może narobić gorszego burdelu niż ma.

: 2007-07-28, 10:23
autor: Wężu
marianek_spox pisze:Chłopak jeśli nie wie jak to działa może narobić gorszego burdelu niż ma.
No tak ale moim zdaniem lepiej zrobic na krotko i sprawdzic czy dziala niz wydac 50 zł na akumulator, kable itp. a potem okaze sie ze silnik nie jest sprawny a jego naprawa jest ponad jego mozliwosci.

: 2007-07-28, 11:01
autor: marianek_spox
Więc niech weźmie akumulator samochodowy i cewkę samochodową. Bo właśnie przy spięciu na krótko o które Ci chodzi cewka butelkowa może się przegrzać i spalić. Ja wiem że "wujek zenek brat cioci ... o tak jeździł... Ale my tu rozmawiamy poważnie.

Sposób podłączenia jest prosty:
-kabel minus od AQ do masy motocykla
-kabel plusowy do zacisku cewki (obojętnie którego)
-kabel od platynek do drugiego zacisku cewki.
-musi być kondensator podłączony jak normalnie.

Prościej się nie da. Nic nie popsujesz. A jak motor nie odpali to już na pewno nie wina zapłonu (oczywiście jeśli ten jest prawidłowo ustawiony).

: 2007-07-29, 19:36
autor: andi
"Wezu" przez miesiąć bytności na tym forum zdążyłeś napisać prawie 70 postów czyli wypada średnio 2 dziennie co do nich wartości merytorycznej nie będę się wypowiadał , jestem jednak ciekaw ile postów napisanych przez innych przeczytałeś .
Marianek napisał Ci jasno i zrozumiale, na tym forum nie będziemy tolerować doradztwa na temat palenia motoru na krótko .
Jeżeli kogoś nie stać na kupienie akumulatora to może do testu zastosować jakiekolwiek inne źrudło napięcia takie jak baterie od latarki , transformatorek, zasilacz stabilizowany czy też akumulator od innego pojazdu .

: 2007-07-29, 20:12
autor: Wężu
andi pisze:jestem jednak ciekaw ile postów napisanych przez innych przeczytałeś .
Większość. Nie napisałem zeby zrobił "na krótko" i jezdzil tylko zeby zrobił i sprawdził czy motor pali. Zreszta akumulatorem samochodowym i cewka samochodowa nie sprawdzi sie czy cewka w motorze jest dobra.

: 2007-07-29, 20:49
autor: marianek_spox
Wezu pisze:Zreszta akumulatorem samochodowym i cewka samochodowa nie sprawdzi sie czy cewka w motorze jest dobra.
Bo do tego mój drogi potrzeba już miernika. Nawet jeśli motor odpali nie masz 100% pewności że cewka ma prawidłową rezystancje.

: 2007-07-30, 07:19
autor: andi
Akumulatorem samochodowym można sprawdzić każdą cewkę wysokiego napięcia , czy to 6V czy też 12V wystarczy trochę wysilić szare komórki .
Tak jak Marianek pisze, wystarczy sam miernik, wtedy i bez akumulatora możemy sprawdzić czy cewka jest dobra.
Chcesz kogoś uczyć jak odpalać lub jeździć bez akumulatora zrób to poza forum .