Strona 2 z 3

: 2007-11-23, 15:18
autor: Xabi
Taa dziś odizoluję prostownik i sprawdzę czy nadal występują jakies problemy.
Andi, noo niewiem, czy każdy chciałby tyle czasu spędzać przy Wuesce i nie móc do czegoś dojść. To denerwuje, gdy musisz czasem siedzieć do poźna w nocy i próbując naprawić coś. Już czasem sobie myślę, ze chyba nigdy mi sie ni skończą problemy w motorze, zawsze coś musi być nie tak. Ale dzięki za rady :zdrowko: Pozdro wszystkim za pomoc!!

: 2007-11-24, 12:13
autor: qwert45
Spróbuj całkiem odłączyć ten prostownik i odpal. Przy naładowanym akumulatorze bez ładowania powinieneś parę kilometrów zrobić. Jak normalnie się będzie po trochu rozładowywał to pewnie wina ładowania, czyli prostownika.

: 2007-11-24, 13:41
autor: Xabi
Tak też zrobię, bo mam zamiar dziś pojeździć dość długo i przetestować Motór po remoncie. :zdrowko:


Taak, to jest teraz napewno coś z ładowaniem, nigdzie juz nie ma zwarć, po prostu po pół godziny jazdy Aqu sam z siebie sie rozładował ( jeździłem na światłach ) Musze sprawdzić ładowanie i cewki od ładowania, czy jakiś prąd jest, czy też nic nie ma :/ .

: 2007-11-24, 18:32
autor: Fenix
Xabi - ale powiedz ty mi wreszcie: dlaczego tak się upierasz przy tym angielskim prostowniku?!
Ja na twoim miejscu już dawno kupiłbym sobie najzwyklejszy mostek greca (to się tak właśnie wymawia), który kosztuje dosłownie kilka złoty ( chyba nie więcej niż 5 zł), dostaniesz go w najbliższym sklepie z klagami elektronicznym. I będziesz miał wreszcie spokój i radochę z jeżdżenia a nie ból głowy od głowienia się na tematem: co tu się spierdziliło??! ;)

: 2007-11-24, 18:37
autor: Wężu
To samo miałem z selenem. Nie dość że nie ładował to jeszcze rozładowywał. Kupiłem mostek (4 zł) i do tej pory mam super ładowanie. A jak już chcesz mieć bliżej orginału to kup prostownik Unitry.

: 2007-11-24, 18:45
autor: Fenix
Jak tak bardzo zależy ci na Lucasie, to zostaw go tam gdzie był oryginalnie, ale NIE włączaj w obwód (po prostu zostaw "dla oka"). A gdzieś z boku ulokuj poprawny, pełno-sprawny mostek prostowniczy: i ten mostek dopiero włącz do obwodu, niech on przejmie rolę prostowania prądu.

: 2007-11-24, 19:18
autor: Xabi
Fenixie, wcale nie musze zostawać przy oryginale, ja po prostu nie wiedziałem, ze on jest do D**y, teraz go wymienie i mam nadzieję, że w końcu bedzie z prądami spokój.

[ Dodano: 2007-11-26, 19:04 ]
Teraz to juz kompletnie nie moge sie w tym wszystkim połapać.
Mam swój prostownik LUCASa, który rzekomo działa, kupiłem mostek Graetza, i pożyczyłem od kumpla Selenowy. Dalej jest to co było, a mianowicie nie ma nic, naładowany Aqu podłączam pod motor, najpierw sprawdzał na każdym z osowna ładowanie, na każdym jest ładowanie, naewt sprawdzałem czy po zetknięciu dwóch przewodów żóltych będzie świecić żarówka, okazuje się, ze świeci. Gdy podpinam Aqu, działa przez jakieś 20- 30 min, potem stopniowo przygasa. Dodam, ze instalacja jest teraz zrobiona najkrócej jak to możliwe. A więc niemożliwością jest to, aby ten prąd ot tak sobie gdzieś uciekał czy coś go "pożerało". Wegług mojego Ojca wszystko jest w porządku podłączone, a nie działa tak jak powinno :/ :/ :evil:

: 2007-11-28, 09:42
autor: qwert45
A ile tam jest w ogóle cewek to ładowania?
Z tego co piszesz wynika, żę ładowanie jest w porządku. Jet tylko złe podłączone do akumulatora, bez względu na oznaczenia podłącz odwrotnie. Miałem kiedyś taki akumulator który dało się ładować w obie strony, trzymał krótko ale trzymał.

: 2007-11-28, 13:54
autor: Xabi
Jest jedna cewka, i dwa przewody (żółte)
Dziś kupiłem Mostek Graetza, jak go podlącze to zobacze, czy dalej bedą takie problemy

: 2007-11-28, 15:43
autor: Wojtek
Tak mi przyszło do głowy w czym problem. Wspomniałeś że wszystkie odbiorniki masz zasilane prądem stałym, czyli z akumulatorem w obwodzie. Jedna cewka nie ma szans tego wszystkiego zasilić. Ona ma pewnie kilka Watów mocy. Bilans wychodzi ujemny bo wsyzstkie odbiorniki razem wzięte mają ponad 30W.. Co z pozostałymi cewkami w prądnicy? Jedna to zapłon, dwie to światła i jedna ładowanie. Tak? Co w takim razie dzieje się z dwoma pozostałymi?

Ja nie widzę sensu zasilania światła mijania/drogowego prądem stałym. To tylko komplikowanie sobie życia. Odłącz światło przednie od obwodu ładowania i zasilaj je cewkami które do tego oryginalnie służą.
Jeśli już koniecznie chcesz zasilać światła prądem stałym to musisz 2 pozostałe cewki również podłączyć do obwodu ładowania. Tylko czy to będzie działać poprawnie jeśli w oryginale było inaczej? Może to zupełnie urojony problem ale czy przesunięcie fazowe nie będzie wykluczało poprawnej pracy?

Recept wujka Wojtka jest następujący: Prądem 'z akumulatora' zasilaj tylko te odbiorniki które fabrycznie są nim zasilane czyli pewnie światło stop, pozycyjne przednie i tylne, sygnał dźwiękowy. Podłączyłeś pod jedną cewkę dodatkowo światło mijania które bierze taki prąd że rozładowuje ci akumulator. Jeśli tam jest 6V a masz żarówkę 35/35W to płynie tam prawie 6 amperów! Czyli trochę ponad godzinka i akumulator jest rozładowany. A może jeszcze mocniejsza żarówka tam siedzi?
Wcześniej napisałeś że oryginalnie tylne pozycyjne też jest zasilane z tych samych cewek co mijania/drogowe. Nie jest to prawda.
Qwert, podaruj nam proszę takie historię z ładowaniem w obie strony...

: 2007-11-28, 17:09
autor: Xabi
Wojtku!!
Po pierwsze to ja mam WSK M21W2S2, a tam jest całkiem inna prądnica :)
Po drugie to już nie mam zasilanej przedniej lampy, tzn mijania i drogowych świateł przez Aqu, tylko postój
Po trzecie, to kupiłem Mostek Graetza i po godzinnej przejażdżce wszystko działa idealnie mocno i dobrze(odpukac ;) ).

: 2007-11-28, 17:36
autor: Wojtek
Ja wiem że tak jest inna prądnica co nie znaczy że generuje on jakieś ogromne moce. Jak Andi to określił jest ona tak samo chałowa jak polska. Z poniższego cytatu wywnioskowałem swoją teorię.
oryginalnie światło przednie mijania i tylne pozycyjne było zasilane z cewki z prądnicy, u mnie teraz jest zasilane wszystko z Aqu
To cytat z twojego postu z pierwszej strony. Tyle było sprzecznych informacji w tym temacie że straciłem rachubę. Skoro działa po wymianie prostownika to ok.

: 2007-11-28, 18:37
autor: Xabi
Tak teraz działa, skorzystałem ze schematu Kapiiego i podłączyłem tak jak ma być, tylko z tymczasowym ominięciem stacyjki( teraźniejsza jest nieoryginalna)

: 2008-01-07, 17:07
autor: bronek-2007
SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl

: 2008-01-07, 19:11
autor: Xabi
Ojjj.. Kolego, wystarczyło tylko poszukać ;P

topics9/wsk-sport-modele-s1-i-s2-vt12,90.htm

:zdrowko:

: 2008-01-25, 10:28
autor: Grandes
mam pomysl:)
jakby tak przerobic ten caly kosz cewek na alternator 12V ??;]
mamy taki pewien pomysl, moze troche jeszcze niedopracowany:
-dwie cewki w tym calym koszu cewek daja 12V -(wywnioskowalem ze schematu instalacji 12v wsk 175)
-jest tam ich 6 sztuk, wiec laczymy po dwie i mamy 3 pakiety po dwie cewki, czyli 3X12V
-laczymy poczatki tych pakietow ze soba, wypuszczamy 3 kable z koncow tych pakietow
na zewnatrz. Mamy juz uzwojenie trojfazowe polaczone w gwiazde- jak w alternatorze:]
-jak juz wypuscimy te trzy plusowe kable to wstawiamy do naszej wski prostownik 9-diodowy od MZ ETZ 150/250
i juz prawie mamy alternator:D brakuje jeszcze regulatora napiecia;/ no z tym mam maly dylemat bo nie wiem czy sie zmiesci wszystko pod pokrywa....
ale pomysl jest;] :
-wyciagamy z magneta magnes i zastepujemy go cewka od alternatora (mozna dac nawinac-raczej nie problem)
-mocujemy na magnecie dwa pierscienie od alternatora - to taki pseudokomutator (mozna kupic w sklepie motoryzacyjnym okolo 20zl)- i tu wlasnie obawiam sie ze bez toczenia sie nie obejdzie i jeszcze nie mam pomyslu jak tego dokonac;/
mniejsza z tym :D to jest narazie tylko nie dopracowany pomysl;]
Zakladam ze jakos sie uda te pierscienie zamontowac :) potrzebny beda jeszcze szczotki, mysle ze od BIG fiata z alternatora powinny styknac;] mocujemy jakos...
-puszczamy kabel od szczotek do regulatora elektronicznego od BIG fiata, drugim kablem lecimy od regulatora do prostownika i ostatecznie ten sam kabel do kontrolki ladowania;]
mamy alternator jak w ETZ:D tylko co z platynkami???????? gdzie zaplon??????
mysle ze halotron od strego golfa z modulem styknie:] problem z zalozeniem;/ i miejscem pod pokrywa;/
w mz ts 250 wstawilem alternator i zaplon halotronowy od vw;] dziala SUPER to dlaczego nie w wsk? :D

Prosze nie pisac bzdur, ze to niemozliwe!! ;] pamietajcie "wszystko jest mozliwe " tylko trzeba miec troche wiedzy i dobry pomysl:D (sory za bledy-xp eng)

podkreslam ze to jest tylko pomysl i jak znajde troche czasu to postaram sie w ferie cos takiego skleic w calosc, a nastepnie poinformowac was o wynikach moich badan:D

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2008-01-25, 10:42 ]
Uzupełnij profil.

: 2008-01-25, 15:23
autor: Xabi
Pomysł calkiem niezły, tylko najgorsze jest to ze ograniczone jest miejsce;/ . Napisałeś, ze wszysko jest możliwe, tak jak najbardziej, tylko zeby to jeszcze należycie działało ;) :zdrowko:

: 2008-01-25, 16:35
autor: 125 arek
zamieść zdjęcia od ts jak to zrobiłeś popatrzymy może się uda i do wsk a tak nawiasem mam ts więc jestem ciekaw czekam na jakieś foty

Re:

: 2009-01-17, 14:17
autor: yahoo
bronek-2007 pisze:SIEmka a ma ktoś wogóle z was schemat podłączenia elektryki do sporta2??? to może by mi ktoś zesłal albo wrzucil na forum>> bron@amorki.pl" target="_blank" target="_blank
Przepraszam, że wskrzeszam wątek, ale nie wyświetlają mi się żadne zamieszczone w nim obrazki, jakby ich zupełnie nie było - wnoszę że były zamieszczone z treści postów. Nie wiem czy to kwestia ich usunięcia przez imageshacka, czy "wcięło" je przy przenosinach Forum. Tak czy siak - ja niczego nie widzę.

Czy w związku w powyższym któryś z Was, koledzy, mógłby raz jeszcze zamieścić schemat instalacji do 175-tki z zapłonem SEM? Dzięki z góry!

Re: Ładowanie w M21W2S2

: 2009-01-17, 18:29
autor: Sebastian440
Wszystko jest ;-)