Koniecznie chcesz mieć kierunki na żarówkach?
Planujesz doprowadzić maszynę do stanu fabrycznego i czasem się przejechać czy masz zamiar dużo jeździć?
Bliżej wiosny będę wznawiał swój projekt migaczy ledowych pod instalację 6V. Musze to lepiej ogarnąć niż to co obecnie mam u siebie.
Zrobiłem układ prowizorycznie i już tam pół roku jeździ i ma się dobrze. Widać na nagraniu porównanie jak miga żarówka i jak obok diody. Dodam tylko, że diody LED nie świecą pełną jasnością ale dzięki temu jest oszczędność prądu.
Dzięki tej operacji kierunki pobierają tylko ok 1.3-1.1A prądu gdzie przy żarówkach prąd dochodził mi do 5A (bo napięcie siadało na aku, jak napięcie nie siada i jest 6V to prąd powinien wynosić ok 7A). W kloszu mam tylko diody power LED 3x1W widoczność moim zdaniem jest dużo lepsza. Zaletą tego rozwiązania jest poprawa bilansu prądu w instalacji. Dzięki temu mam obecnie zamontowany akumulator żelowy 12Ah/6V (tak dobrany, że nic go nadmiernie nie obciąży w całej instalacji).
Chcę wznowić projekt i zminimalizować układ, poprawić itp. Bo przy instalacji 6V jest to super sprawa.
viewtopic.php?f=91&t=4652&p=553521&hilit=led#p553521
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=lIxpa3X5vqs[/youtube]
Z pierwszego wpisu jednak nie do końca rozumiem o co chodzi z tym klaksonem? Czy trąbi poprawie podpięty pod cewkę czy tylko jak jest wpięty bezpośrednio pod akumulator?
Zauważ, że jak masz klasyczny bateryjny zapłon i moto stoi na zapłonie przy zwartym przerywaczu to już mam pobór prądu z akumulatora ok 3-2,6A i w tym momencie podpinając kierunki dochodzi jeszcze dwa razy tyle. Mierząc napięcie na akumulatorze pod obciążeniem zobaczysz o ile spada napięcie.
Napisz, czy w momencie jak podpinasz bezpośrednio pod akumulator i ci ładnie działa to czy masz włączony zapłon w moto?
Jak nie to podepnij bezpośrednio kierunki pod aku. uruchom niech poprawnie migają i przekręć kluczy. Jak będą migać prawidłowo i nic nie przygaśnie to znaczy, że aku masz zdrowy i definitywnie wina leży po stronie samej instalacji.
Wtedy masz do sprawdzenia stacyjkę (jak nic nie robiłeś do tej pory to warto by było rozebrać i solidnie wyczyścić styki od środka i z zewnątrz), styki, same przewody.
Jak masz woltomierz to możesz też sprawdzić spadek napięcie i na podstawie tego spadku obliczyć rezystancję.
Jedną sondą miernika dotykasz do zacisku plus akumulatora w drugą do zacisku na cewce. Im ten spadek napięcie jest mniejszy tym lepiej. Jak będzie wynosił kilka woltów to już kiepsko.
Ja bym się tym tematem zainteresował dokładnie bo to też odbije się na zapłonie/jakości iskry.
Dla mnie klakson jest wyznacznikiem stanu akumulatora. Jak trąbi bez zająknięcia na zapłonie i wciśniętym STOP to aku ma pełen power. Jak coś przygasa to już znak, że albo aku jest rozładowany albo już siada.
Dlatego też zaprojektowałem własny układ zapłonowy aby uniknąć niepotrzebnych strat prądu.
PS. w razie zainteresowania rozwojem projektu migaczy LED czy też bezstykowego układu zapłonowego TCI do 175 możesz pisać na PW.