INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
orlen 2t semisynthetic taki czerwony
14zł u mnie. myśle że dobry olej, myślałem że nagar będzie, a tu poprostu zero jak narazie. po tym zielonym do piły gdy lałem do 125 to już sie nagar robił.
14zł u mnie. myśle że dobry olej, myślałem że nagar będzie, a tu poprostu zero jak narazie. po tym zielonym do piły gdy lałem do 125 to już sie nagar robił.
- Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
Miałem to samo z hemetykiem w niebieskiej butelce. Wole silikon.
-
- Posty: 376
- Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
- GG: 0
- Lokalizacja: Wołczyn
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
No, wspaniale wam się rozwinął temat, od instalacji do hermetiku.
Podziwiam takie teksty
Podziwiam takie teksty
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
heh
czy taka końcówka linki sprzęgła coś przeszkadza ?
http://img509.imageshack.us/my.php?image=dsc00455i.jpg
troche kiepska jakość ;/.
czy to moze mieć coś wspólnego z tym ciagnięciem sprzęgła ?
za piernika nie mogę wkręcić śruby pod deklem od regulacji ( wtedy dźwignia sie odchyla ) poniewaz dekla nie załoze.pozostaje tylko regulacja przy klamce.
czy rzeczywiscie moze mieć coś z tym wspólnego ta śruba w sprzęgle na którą się nakręca tą nakrętke ?
odłączyłem klakson i go odkręciłem. wymieniłem też koncówke z białych kabli bo druciki sterczały.
skolei regulacje nie pomagają i juz nie trąbi.odłączyłem też przełącznik świateł żeby zobaczyc czy moze tu nie styka no ale cos przestał trąbić a regulacje nie pomagaja.
jest już światło mijania i drogowe, skolei STOP coś nawala teraz ;/
po ponownym zakręceniu głowicy oraz jej oczyszczeniu do okoła styku z cylindrem ( uciekała kompresja ) już nie syczy i nie robi sie mokro pod głowicą.dałem starą fajke i kabel WN.ustawiłem zapłon tak jak był na początku.odpaliłem, silnik sie nagrzał, zgasiłem i o dziwo odpaliłem.z 3 razy tak robiłem i ciągle ładnie odpalała.chyba nie ma juz problemów z odpalaniem na ciepłym.na zimnym troche kiepsko pali, ale to chyba musze opanować to przelewanie gaźnika.
proszę jeszcze o porady z tym sprzęgłem i co sie moze dziać z tym klaksonem
pozdr.
czy taka końcówka linki sprzęgła coś przeszkadza ?
http://img509.imageshack.us/my.php?image=dsc00455i.jpg
troche kiepska jakość ;/.
czy to moze mieć coś wspólnego z tym ciagnięciem sprzęgła ?
za piernika nie mogę wkręcić śruby pod deklem od regulacji ( wtedy dźwignia sie odchyla ) poniewaz dekla nie załoze.pozostaje tylko regulacja przy klamce.
czy rzeczywiscie moze mieć coś z tym wspólnego ta śruba w sprzęgle na którą się nakręca tą nakrętke ?
odłączyłem klakson i go odkręciłem. wymieniłem też koncówke z białych kabli bo druciki sterczały.
skolei regulacje nie pomagają i juz nie trąbi.odłączyłem też przełącznik świateł żeby zobaczyc czy moze tu nie styka no ale cos przestał trąbić a regulacje nie pomagaja.
jest już światło mijania i drogowe, skolei STOP coś nawala teraz ;/
po ponownym zakręceniu głowicy oraz jej oczyszczeniu do okoła styku z cylindrem ( uciekała kompresja ) już nie syczy i nie robi sie mokro pod głowicą.dałem starą fajke i kabel WN.ustawiłem zapłon tak jak był na początku.odpaliłem, silnik sie nagrzał, zgasiłem i o dziwo odpaliłem.z 3 razy tak robiłem i ciągle ładnie odpalała.chyba nie ma juz problemów z odpalaniem na ciepłym.na zimnym troche kiepsko pali, ale to chyba musze opanować to przelewanie gaźnika.
proszę jeszcze o porady z tym sprzęgłem i co sie moze dziać z tym klaksonem
pozdr.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
no jasne że to przez to bo linka najwyraźniej została urwana i zawiązana na końcu.
Teraz jest krótsza i to ramie jest bliżej więc zakładając dźwignię już masz tak jakby wciśnięte sprzęgło.
Jeśli przy rączce wkręcisz śrubę regulacyjną do zera i dalej nie będziesz mógł założyć lekko dekla od sprzęgła to znaczy że linka jest za krótka
Teraz jest krótsza i to ramie jest bliżej więc zakładając dźwignię już masz tak jakby wciśnięte sprzęgło.
Jeśli przy rączce wkręcisz śrubę regulacyjną do zera i dalej nie będziesz mógł założyć lekko dekla od sprzęgła to znaczy że linka jest za krótka
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Instalacja WSK 175 Kobuz
w końcu postępy
problem z klaksonem tkwił w tym, ze miał coś w środku jakieś przebicie.wszystko sąsiad posprawdzał i ok.więc wymieniłem ten głowny element klaksonu na inny co miałem w zapasie.tą membrane musiałem dokręcić bo latała i już jest wszystko ok, ładnie trąbi
STOP i inne światła,wszystko juz elegancko jest.
co do sprzęgła,wymieniłem linke na org.rozebrałem sprzęgło.blacha pod nakrętką miała bicie po wrzuceniu biegu i pchaniu na sprzęgle, przez co sie ślizgało.dokręciłem sporo nakrętke i nie ma juz bicia.jutro złożę tylko dekiel.
jeszcze mam mały problem z gaźnikiem, juz 3 próbowałem ale dalej cos nie tak, ale to myśle że uda mi sie zrobić.mam nadzieje że palić będzie dobrze oraz nie będzie kłopotów ze sprzęgłem jak widać 175Mirek dobrze myślał z tą nakrętką żeby podregulować
śruta pchał nie będe ponieważ bez niego mogę regulować sprzęgło pod prawym deklem.gdy rozbierałem to sprzęgło to nie było sruta nie wiem czemu, wiec niech moze tak zostanie
dzięki wszystkim za pomoc
pozdr.
problem z klaksonem tkwił w tym, ze miał coś w środku jakieś przebicie.wszystko sąsiad posprawdzał i ok.więc wymieniłem ten głowny element klaksonu na inny co miałem w zapasie.tą membrane musiałem dokręcić bo latała i już jest wszystko ok, ładnie trąbi
STOP i inne światła,wszystko juz elegancko jest.
co do sprzęgła,wymieniłem linke na org.rozebrałem sprzęgło.blacha pod nakrętką miała bicie po wrzuceniu biegu i pchaniu na sprzęgle, przez co sie ślizgało.dokręciłem sporo nakrętke i nie ma juz bicia.jutro złożę tylko dekiel.
jeszcze mam mały problem z gaźnikiem, juz 3 próbowałem ale dalej cos nie tak, ale to myśle że uda mi sie zrobić.mam nadzieje że palić będzie dobrze oraz nie będzie kłopotów ze sprzęgłem jak widać 175Mirek dobrze myślał z tą nakrętką żeby podregulować
śruta pchał nie będe ponieważ bez niego mogę regulować sprzęgło pod prawym deklem.gdy rozbierałem to sprzęgło to nie było sruta nie wiem czemu, wiec niech moze tak zostanie
dzięki wszystkim za pomoc
pozdr.
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Elektryka z silnika 12V (WSK 175)
Witam . Posiadam wsk 175 z 1974r (12V)i chce w niej zrobic instalacje 100% sprawna tylko nie wiem jak podlonczyc ladowanie aqu
A tak wogule co zasila iskrownik.
bardzo prosze o pomoc.
A tak wogule co zasila iskrownik.
bardzo prosze o pomoc.
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Szukalem schematow ale znalazlem tylko na 6v.
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Z prądnicy wychodzą 4 kable. Skup się na żółtych. Są ta dwa bieguny połączonych szeregowo dwóch cewek, czyli twoje zasilanie. Te dwa przewody podłączasz do prostownika. Jeśli masz prostownik unitry to są na nim namalowane dwie falki symbolizujące zmienne napięcie, tam podłączasz dwa żółte kable. Prostownik musisz też podłączyć do masy i dodatni biegun wyprowadzasz do odbiorników i akumulatora. Jeżeli używasz prostownika kupionego w sklepie elektronicznym (taki sam mostek jak ten unitry) to zastosuj się do oznaczeń, które na nim widnieją. Schemat ten sam.
Czerwony kabel to zasilanie światła mijania/drogowego a czarny to obwód przerywacza. Tutaj nie powinno być problemów.
Schemat instalacji 6 i12V jest bardzo zbliżony. Jeśli tylko podłączysz dwa żółte przewody do prostownika to reszta będzie się mniej więcej zgadzać. W 6V jest dodatkowy obwód przez stacyjkę, który powoduje że druga cewka 'włącza' się po po włączeniu świateł. Taka namiastka regulacji napięcia. W instalacji 12V nie ma takiej możliwości co jeszcze ułatwia sprawę.
Był na forum schemat instalacji 12V autorstwa Andiego ale z niewiadomych przyczyn nie chce się on wyświetlić. Jak mi się przypomni to zrobię zdjęcie schematu z książki.
Czerwony kabel to zasilanie światła mijania/drogowego a czarny to obwód przerywacza. Tutaj nie powinno być problemów.
Schemat instalacji 6 i12V jest bardzo zbliżony. Jeśli tylko podłączysz dwa żółte przewody do prostownika to reszta będzie się mniej więcej zgadzać. W 6V jest dodatkowy obwód przez stacyjkę, który powoduje że druga cewka 'włącza' się po po włączeniu świateł. Taka namiastka regulacji napięcia. W instalacji 12V nie ma takiej możliwości co jeszcze ułatwia sprawę.
Był na forum schemat instalacji 12V autorstwa Andiego ale z niewiadomych przyczyn nie chce się on wyświetlić. Jak mi się przypomni to zrobię zdjęcie schematu z książki.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Ja też prosił bym o ten schemat 12V
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Wstawiam zdjęcie marnej jakości. W razie potrzeby wyślę mailem lepsze. Zasadniczo to powinno wystarczyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Wielkie dzieki ,ale i tak nie kumam jak podlonczyc ładowanie aqu
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
Te dwa żółte kable wychodzące z z prądnicy idące do mostka prostowniczego to właśnie do ładowania.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- lukh6
- Posty: 116
- Rejestracja: 2009-05-05, 19:27
- GG: 0
- Lokalizacja: Bystra
- Kontaktowanie:
Re: Elektryka z silnika
tak to ma być?
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
instalacja (WSK 175)
Witam!
Więc mam problem bo nie wiem jak zrobić instalacje w silniku Wiatr 175 kupiłem silnik wystaje z niego wiązka kabli i co będzie potrzebne żeby zrobić instalacje czyli ładowanie aq itp...
Więc mam problem bo nie wiem jak zrobić instalacje w silniku Wiatr 175 kupiłem silnik wystaje z niego wiązka kabli i co będzie potrzebne żeby zrobić instalacje czyli ładowanie aq itp...
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: instalacja
Jeżdżę motocyklem WSK
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: instalacja
dięki Wężu ale mi narazie nie trzeba całej instalacji tylko zeby silnik odpalił, zeby go przetestować
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: instalacja
Cewka butelkowa i AQ + mostek prostowniczy. Jeśli silnik chcesz odpalić tylko tak aby sprawdzić czy działa to czarny kabel z silnika do jednego wejścia cewki WN plus z AQ do drugiego. Minus z AQ na silnik.
Jeśli ma to być do jazdy to musisz zamontować mostek prostowniczy (12V kable z silnika żółte znaczków na mostku ~ , plus z do AQ na + , minus na minus)
P.S. instalacje 6V masz w schematach.
Jeśli ma to być do jazdy to musisz zamontować mostek prostowniczy (12V kable z silnika żółte znaczków na mostku ~ , plus z do AQ na + , minus na minus)
P.S. instalacje 6V masz w schematach.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: instalacja
Przede wszystkim potrzebny będzie schemat instalacji zamieszczony w przyklejonym temacie w tym dziale forum.ppaatt1995 pisze:Witam!
Więc mam problem bo nie wiem jak zrobić instalacje w silniku Wiatr 175 kupiłem silnik wystaje z niego wiązka kabli i co będzie potrzebne żeby zrobić instalacje czyli ładowanie aq itp...
Instalacja jest na tyle prosta że powinieneś dać radę wszystko podłączyć o ile oczywiście masz wszystkie podzespoły.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości