INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Odpowiedz
matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Post autor: matimoto » 2007-01-16, 16:07

witam

zarejestrowałem sie na tym forum z nadzieją ze ktoś mi pomoze z moim problemem i nie bede musiał szukać po stronach innych i rozszyfrowywać schematy.ale najwidoczniej myslilem sie bo tutuaj poprostu nic sie nie dzieje.

Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-01-17, 01:44 ]
Przeczytaj REGULAMIN i przedstaw się, to właśnie od tego powinieneś zacząć.
Ostatnio zmieniony 2007-01-17, 02:45 przez matimoto, łącznie zmieniany 2 razy.
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-16, 16:11

Żeby pomóc w jakiejś sprawie, trzeba ją najpierw znać :-P Nie przedstawiłeś problemu, więc nie wiem o co masz pretensje :-P
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-16, 17:22

ktoś ma krzywe jazdy :-P

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-16, 21:44

problem z instalacja w 175. Mam instalacje 12V ale ładowanie 6v jak zrobić zeby normalnie jezdzić .mialm 12v aku i musiałem podładowywać logiczne nie dawało rady go ładować . Kupić aku 6v i zarówki powymieniać ?
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-16, 22:00

matimoto pisze:problem z instalacja w 175. Mam instalacje 12V ale ładowanie 6v jak zrobić zeby normalnie jezdzić .mialm 12v aku i musiałem podładowywać logiczne nie dawało rady go ładować . Kupić aku 6v i zarówki powymieniać ?
W motocyklach WSK 175 od roku bodajże 1974 ładowanie jest na 6 V, a światła główne (długie i krótkie) są na 12 V. Najlepiej będzie, jeśli kupisz akumulator 6 V i powymieniasz wszystkie żarówki na 6 V (oczywiście oprócz żarówki światła głównego). Jeśli chcesz pozostać przy obecnym akumulatorze, to poszukaj prądnicy o napięciu ładowania 12 V i zmień instalacją elektryczną na 12 V.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-16, 23:38

tak tez podejzewałem.Jest jeszcze gdzies takie zdanie ze z pradnicy 6v powinny wychodzić 4 kable czy to prawda ? Czy jest na stronie klubowej schemat instalacji całej na te 6v?

dzieki za odpowiedz i przepraszam ze od razu tak ostro rozpoczałem

Pozdrawiam
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-16, 23:54

matimoto pisze:Jest jeszcze gdzies takie zdanie ze z prądnicy 6v powinny wychodzić 4 kable czy to prawda ? Czy jest na stronie klubowej schemat instalacji całej na te 6v?
Z prądnicy o napięciu ładowania 6 V wychodzi 5 przewodów, natomiast z 12 V prądnicy 4 przewody. Schemat instalacji (chociaż nie wiem czy obejmuje całą instalację) na 6 V jest na stronie, do której podałem link w przyklejonym temacie o schematach elektrycznych. Może znajdę coś u siebie, zrobię zdjęcie i wrzucę na Forum.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-17, 01:56

matimoto

Witaj.Wiesz nie chce na Ciebie od razu najeżdzac czy coś.Przeprosiłeś i jest ok ale mam takie małe spostrzeżenie.Może nie tylko brać a tez coś dawać??
Przepraszam za offTopic.W sobotę lub w niedzielę zamieszcze jakieś schematy instalacji w dziale odpowiednim.

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-17, 16:46

Czekam :) ferie teraz to moge cos Porobić.Lepsze to niz pisanie pracy na ustną mature :)

Pozdrawiam
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-01-18, 00:29

Poszukaj sobie:
http://arecki113.republika.pl/

[ Komentarz dodany przez: Gaceczkos: 2007-01-18, 00:24 ]
Nie chcę się czepiać, ale taki sam link jest w przyklejonym temacie o schematach instalacji elektrycznych :-P

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-21, 16:12

niestety nei ma takeigo samego.Bo wszedzie jest instalacja na 12v gdzie pradnica tez jest na 12v czyli z któej wychodza 4 kable a nie jak u mnie 5 :/ Są 2 schematy tkóe msuze połączyć w jednen i moze wtedy sie uda :P

Jeszcze rpoblem taki który zawsze mnie ciekawi to to ze iskre mam doba chociaż na przerywaczu tez ona wystepuje :P dosyć mocno iskrzy ale na swiecy tez jest ok.Kondensator był nowy wiec czego to wina ?


Pozdrawiam
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2007-01-23, 12:02

Na wstępie witam wszystkich !
To mój pierwszy post na tym forum , ale mój nick wielu z was zna z, dawnego forum Fenixa .
Cieszę się że Forum WSk-owe się reaktywowało .
Wracając do tematu, iskrzenie na przerywaczu jest tym większe im cewka zapłonowa ma mniejszą oporność uzwojenia pierwotnego .
Dokładnie nie pamiętam właściwej impedencji cewki od WSK 175 ale mieści się ona w zakresie od 4,5 do 6 ohm .
Oryginalna cewka była dobrana mniej więcej do współpracy z oryginalnym przerywaczem .
Sami na pewno czytaliście porady dotyczące poprawy iskry w WSK-ach .
cytuję: " ja dałem cewkę od Dużego Fiata i motor dostał skrzydeł "
Tylko ten wynalazca nie napisał że jego przerywacz stopił się po przejechaniu 10 km .

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-01-23, 22:20

Gacku po ch....j wcinasz się z takimi komentarzami?? Tym bardziej, że jak mówisz "nie chcę się czepiać..."
Nie obraź się ale nie mam obowiązku znania wszystkich postów z tego forum a tym bardziej linków w nich zawartych :-P
Acha czemu wydaje mi się że wycioąeś część opisu z tego posta...?

Ja tylko chciałem pomóc człowiekowi ;-)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-23, 23:12

lukiszka pisze:Gacku po ch....j wcinasz się z takimi komentarzami??
A Ty po ch...j się wcinasz z takimi komentarzami? Nie potrafisz nawet przyjąć prostej uwagi?
lukiszka pisze:Acha czemu wydaje mi się że wycioąeś część opisu z tego posta...?
Nie mam pojęcia dlaczego Ci się tak wydaje :-P
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-25, 14:10

chłopaki chłopaki :) nie kłuccie sie. POmozecie mi z tym schematem czy nie.Jest 1 schemat nazywa sie" schemat połaczen układu pradu przemiennego w motocyklu m21w2 i odmianach" pokazane jest tam jak podłączyć swiatło przednie. to by było ok mamy załatwiony 1 kabelek czerowny który wychodzi z pradnicy.
2 schemat "schamt podłaczen układu prądu stałego 6v instalacji elektyczeniej motocykla m21w2 i odmian i ten schemat zaąłtwia nam zółty brazowy i niebieski gdy połącozmy te 2 schematy to zostaje jeszcze 1 kabelek mianowicie czarny który wychodzi z pradnicy.

Ja mam to wszystko połączyć bez schematu.

Pozmózcie

Pozdro
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-25, 16:37

Zrobiłem zdjęcia dwóch schematów z książki "Naprawa Motocykli WSK", może one coś pomogą.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-01-25, 18:50

W orginalnej książce obsługi tylko do modelu M21W2 mam dołączoną erratę w związku ze zmianą napięcia prądu stałego oraz schemat instalacji. Co do erraty to tylko zmiana z 'akumulatory' na 'akumulator' i z 12v na 6v.
Załączam schemat 'połączony' czyli taki jakiego szukasz.

Obrazek

matimoto
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-16, 15:56
GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: matimoto » 2007-01-26, 15:10

dokładnie tego szukałem :)

dzieki wiekie jade po aku 6v w podłączam zobaczymy co z tego bedzie :)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2007-02-04, 14:18 ]
wszystko pomyslnie.Wczoraj miałem nocke z moją kochanką (wską) i jeszcze 2 pytania.

Mój prostownik jaki posiadam w wsce ma 4 kable a na schemacie są 3.Ja posiadam te 3 kolorami sie zgadzają i jeszcze czarny zakonczony ogrinalnie oczkiem pod sróbe i pamietam ze kidy jąkupiłem było to przyczepione do masy wiec na pewno to jest masa prostownika :)

I 2 pytanie mam teraz instalacje 6v wszystki zarówki sygnał dziweikowy powinny być tej wartości poza żąrówka w przedniej lampie ona ma być 12v tak ?

Pozdrawiam

Mati
"zaczynaj kazdy dzień jak by miał swój sens"

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Kable z prądnicy WSK 175

Post autor: marcin300 » 2007-04-01, 20:31

W wsc wychodzą mi z prądnicy kable czerwony,żółty,niebieski,czarny i brązowy (wsk 175) które są od czego??? a i który jest plusowy??!!!
Ostatnio zmieniony 2007-08-19, 23:31 przez marcin300, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-04-01, 22:15

Czerwony to światła. Czarny połączenie przerywacza z cewką. Zółty jeden biegun jednej cewki ładowania, niebieski jeden biegun drugiej cewki. Brązowy połączone dwa bieguny obu cewek ładowania.
Światła są zasilane 4 cewkami. Ładowanie jest realizowane przez 2 cewki połączone równolegle.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości