INSTALACJA ELEKTRYCZNA WSK 175 pytania, problemy itd.

Awatar użytkownika
DamianWSK
Posty: 107
Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
GG: 4538279
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Post autor: DamianWSK » 2007-12-28, 19:30

Miałem zamiar kupić na Skuter Dębica, ale po pierwsze ta instalacja nie ma wyjścia na kierunki, a po drugie musiałbym przedłużać połowę kabli. Po za tym jak zrobię sam, to mnie dużo taniej wyjdzie.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2007-12-28, 22:46

Metr kabla kosztuje grosze. 2 czy 3 złote. Wiele na tym nie stracisz jeśli kupisz za dużo. A sama prośba raczej nie zostanie przez nikogo potraktowana poważnie. Weź centymetr krawiecki i mierz sam na ramie. Nie jest tajemnicą którędy idą przewody. Są nawet schematy na ten temat.
Zaznaczaj na swoim schemacie instalacji i już.
Z jakiego powodu połowę przewodów w kupnej instalacji miałbyś przedłużać?
Jedynie 3 przewody idące do przełącznika świateł na wysokiej kierownicy.

Poza tym jak policzysz dobrze to się okaże że wcale wiele taniej sam tego nie zrobisz.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 01:39 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-12-28, 23:16

Nie, nie kupowałem instalacji. Co do tego czy ci taniej wyjdzie to wątpię w to. Ktoś pisał na forum że, koszt jest minimalnie mniejszy. Oczywiście rozumiem chęci zrobienia tego samemu;)

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2007-12-29, 09:06

Ja kupowałem instalacje na 12v na allegro, bardzo polecam pewnego allegrowicza (nie chce robic zadnych reklam więc w razie coś PW ;-) ) Koszty pewnie wyjdą takie same no a kupując idziesz na łatwizne ale też masz jakaś pewnośc że napewno będzie działało jak należy ;-) Twój wybór, jednak radziłbym wydać 10 zł wiecej i kupić już gotową wiązke ;-)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 203
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-12-29, 21:02

Nową wiązkę przewodów kupowałem na Allegro (w Skuterze maja towar prawdopodobnie od tego samego człowieka). Na prawdę porządnie zrobiona, długości przewodów bez zarzutu, końcówki pobielone cyną.
Wiązka przewodów do kierunkowskazów kosztowała dodatkowo 20 zł i jest ona osobno, więc pisanie o "wyjściach na kierunki" nie pokrywa sie z rzeczywistością. Osoby mające czas i chęci do samodzielnego wykonania wiązki kierunkowskazów, odsyłam do tego tematu --> topics16/schematy-instalacji-elektrycznych-vt120.htm
Schemat połączeń kierunków zamieściłem juz jakiś czas temu.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

WSK 175 instalacja pomocy

Post autor: marcin300 » 2008-01-23, 18:59

Mam taki problem iż wsk działa mi tyko wtedy gdy mam aqu naładowane aqu pada a ona gaśnie zrobiłem nową instalacje zamiast oryginalnego prostownika mam mostek graetza i dalej nic aqu padnie i już niedziała proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek » 2008-01-23, 20:29

Upewnij się porównując ze schematem czy nie popełniłeś jakiegoś błędu przy podłączaniu instalacji.
WSK 175 powinna chodzić nawet z wyjętym akumulatorem. Jeśli nie chodzi to albo jest jakiś dramat w regulacji zapłonu i gaźnika albo obwód ładowania akumulatora jest niesprawny.
Ja swoją kilkakrotnie odpalałem z kopa bez akumulatora.

Spróbuj zmierzyć czy prądnica daje jakieś napięcie do ładowania akumulatora. Jeśli nie masz takiej możliwości to wyjmij akumulator i spróbuj odpalić motocykl na pych. Najlepiej na 1 biegu aby wał obracał się jak najszybciej. Jeśli odpali to znaczy że jakieś ładowanie jest. 'Minus' z prostownika musi być podłączony do masy niezależnie od obecności aq.

To że gaśnie z rozładowanym akumulatorem nie jest niczym dziwnym. Motocykl bez akumulatora będzie chodził ale z kompletnie rozładowanym już niekoniecznie. A napewno nie na wolnych obrotach. Do tych wszystkich prób wyłącz światła.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2008-01-23, 20:38

Założyłem inny zapłon i teraz wcale nie pali łapie ale nie pali dodam że mam cewke 12v a instalacje 6v

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-23, 21:28

marcinie! zamontuj na powrót cewkę wysokiego napięcia na 6Volt, a Twój motocykl pewnie znów zadziała .
Masz w instalacji 6Volt, więc wystarczy podłączyć pod naładowany akumulator dla porównania, żarówkę 6Volt i obok niej drugą ale 12Volt najlepiej by miały tyle samo watów .
Zauważysz wtedy że żarówka 12Voltowa świeci jakby o połowę słabiej .
Tak samo dzieje się z cewkami wysokiego napięcia, ta na 12Volt zasilana napięciem 6Voltowym daje o połowę słabszą iskrę .
Popełniasz podstawowy błąd, myśląc że silnik na połowie iskry powinien zapalić , nie zapali potrzebuje iskry o odpowiedniej energii .
Myślę że to zrozumiałeś i szybko naprawisz Swój motor .

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2008-01-23, 21:52

thx.......jutro dam znać czy działa...


No a więc dziś sprawdziłem prostownik o dziwo nie wychodził z niego prąd więc zmieniłem zapłon i już prąd jest odpalił mi na 1-2min ale z prostownikiem sieciowym gdy zgasł zauważyłem iż z kolanka coś wyciekło i było tego trochę i teraz nie odpala tylko łapie co zrobić???

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-25, 07:12

wymień świecę , załóż akumulator zapal silnik i daj mu się zagrzać do końca, potem już
będzie palił .

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2008-01-25, 19:37

No więc zmieniłem świece zmniejszyłem przerwę i odpalił pochodził z 5 min włączyłem bieg dodałem gazu i zgasł i już nie odpalił tylko strzelało z gaźnika i wydechu

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-26, 08:04

czy dałeś akumulator i zmieniłeś cewkę na właściwą , jeżeli nie to nawet nie pisz że masz problemy .

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2008-01-26, 13:55

Zmieniłe cewke i mam aqu zdjołem dziś cylek a tam jeden pierścień pęknięty był więc zmieniłem odrau dwa ale teraz też nie pali co zrobić??

Kermit

Post autor: Kermit » 2008-01-26, 15:32

No jak pierścień był pęknięty to pewnie masz porysowany cylinder i czeka cię szlif.

Awatar użytkownika
marcin300
Posty: 56
Rejestracja: 2007-02-01, 19:29
Lokalizacja: Głosków
Kontaktowanie:

Post autor: marcin300 » 2008-01-26, 16:22

ale pierścionek nawet nie wyleciał

[ Dodano: 2008-01-26, 15:23 ]
A pozatym wyczyściłem gaźnik zapłon ustawiałem iskre mam dobrą ale nie pali

gumisrider
Posty: 7
Rejestracja: 2008-02-17, 18:12
GG: 0
Lokalizacja: Bierzów/Brzeg
Kontaktowanie:

Re: problem z instalacją w WSK 175

Post autor: gumisrider » 2008-02-21, 11:52

Witaj xabi.Ja postaram sie ci pomuc.Ja ostatnio miałem ten sam problem...ale koledzy z forum mi pomogli mianowicie jezeli z twojego silnika wychodzi 5 kabli(czerwony niebieski brązowy żółty czarny)to masz instalacje 6V a jezeli z twojego silniczka wychodzą cztery kabelki to masz instalacje 12V a to wszystko mozesz sprawdzic w inny sposób odkręć dekiel z prawej strony motocykla i tam na dekielku załony jest wybite albo 12v albo 6v. Ja u siebie osobiscie w gokardzie mam aku 12v a instalcja jest 6v mam zrobione ładowanie ale niewiem jak to mi się sprawdzi....Na tyle co wiedziałem to pomogłem..pozdrawiam

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: problem z instalacją w WSK 175

Post autor: ŻbiKu » 2008-02-21, 14:07

skoro masz ładowanie 6V, a akumulator 12V to sam sobie odpowiedz w jakim stopniu twoje AQ będzie naładowane :-D

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: Fenix » 2008-02-21, 14:53

matimoto pisze:...i ten schemat zaąłtwia nam zółty brazowy i niebieski gdy połącozmy te 2 schematy to zostaje jeszcze 1 kabelek mianowicie czarny który wychodzi z pradnicy.
Ten czarny przewód wychodzący z silnika to połączenie cewki zapłonowej z przerywaczem. Pozostałe kolory - jak zrozumiałem - "rozszyfrowałeś" prawidłowo, więc nie opisuję.
e-kiosk FENIXa ==> http://fenix.nextpress.pl" target="_blank

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Podłączenie instalacji.

Post autor: rykun » 2008-05-02, 15:45

Kładę od podstaw nową instalację elektryczną. Nowe kable, złącza, żarówki i prostownik. Stara zostaje stacyjka i używana ,ale oryginalna prądnica (ładowanie 6V). Nie instaluje kierunkowskazów. Wszystkie kable zgadzają się kolorami z oryginałem.

W internecie znalazłem kilka schematów. Oryginalny z książki gwarancyjnej zgubiłem gdzieś i został mi tylko od sporta który ma się nijak do mojej wieśki. Problem polega na tym że co schemat to trochę inne połączenie przewodów w stacyjce i kostce. Tych co mają sprawną ,oryginalną instalację proszę o zaznaczenie na zdjęciach prawidłowe podłączenie kabli. Jeszcze sprawdzę działanie stacyjki by się upewnić i nie tracić czasu przy podłączaniu. Niepokoi mnie styk nr 16 do którego idzie czerwony prądowy kabel zasilający światła. Jest nadpalony. Ewentualnie czy można kupić nową stacyjkę? Jej oznaczenie to 7016.7.00.3. Mój motocykl jest z 1980r ma wąski bak, częściową osłonę łańcucha i nie miał oryginalnie kierunków. W dokumentach zakupu nie ma wzmianki o modelu tylko pisze M21W2. Za pomoc serdecznie dziękuje.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości