Strona 1 z 4

CEWKI WSK 175 (zapłonowe i prądnicy)

: 2007-01-16, 16:02
autor: Gaceczkos
Uzbierałem już dosyć dużo cewek zapłonowych do WSK 175, oczywiście są one używane. Chciałbym sprawdzić ich stan i mam do Was pytanie - w jaki sposób? Elektryka nie jest moją mocną stroną, ale mam nadzieję, że znajdzie się na Forum osoba, która będzie mogła udzielić mi informacji. Do dyspozycji mam miernik uniwersalny.

: 2007-01-16, 23:57
autor: Wojtek
Jedyny pewny sposób to sprawdzenie ich w praktyce. Ewentualnie możesz sprawdzić czy przewodzą prąd (pomiędzy zaciskami) jednak nie mam pewności czy może mieć miejsce takie uszkodzenie tej cewki że w ogóle przestanie przewodzić. Nie wiem też jaki powinien być opór. Tam jest nawinięty cieniutki drut, bardzo mały prąd tam płynie. Ja mam nową orginalną cewkę 6V do WSK 175 jeszcze ani razu nie popłynął przez nią prąd :) Mogę zmierzyć przy okazji. Jest to jakiś punkt wyjścia do porównania. Będę miał okazję najwcześniej w weekend bo teraz na uczelni mam napięty harmonogram.

Możesz sprawdzać po kolei i te które będą miały odstępstwa ewentualnie testować w praktyce.

: 2007-01-17, 00:06
autor: ŻbiKu
ja wiem Gacek, że napewno to mierzy się miernikiem jakimś (lawo?) bo jak mi sie zjarał nowy iskrownik do simsona to facet w sklepie sprawdzał miernikiem czy są zjarane czy nie. elektryka to też nie jest moja mocna strona jak narazie :-P

: 2007-01-17, 09:21
autor: Romano
Tzn to co Zbiku mówisz to gość po prostu sprawdził czy jest przejście i czy drut w środku cewki nie jest przepalony , i to w pewnym stopniu też jest wyjście na sprawdzenie ale nie w 100% chyba najlepszym sprawdzeniem będzie praktyka ale i można zobaczyć miernikiem ,przeważnie mierniki mają funkcję nie pamiętam jak to się fachowo nazywa ale po dotknięciu kabelków miernik wydaje dźwięk można wtedy sprawdzić z jest na cewce przejście , jak jest to duża szansa że cewka jest dobra

: 2007-01-18, 11:54
autor: Berek
Romano pisze:sprawdzenie ale nie w 100%
Zgadza się.drut mógł się tak przepalić że ma połączeni z innym i obwód dalej jest zamkniety.Mam w chałupie dwie cewki postaram się je pomierzyć na sucho jakoś może dojde do jakichś wniosków.A jak nie to będziemy sprawdzać z prądzikiem :)

: 2007-02-17, 21:44
autor: miklek
hehe oj sporo cewek sie sprawdzało na pracowni elektrycznej a wiec cewkę czy jest dobra można sprawdzić po pierwsze czy przewodzi prąd
później możemy zmierzyć jej rezystancje (oporność ) Rezystancje możemy wyliczyć z prawa Ohma R=U/I
R rezystancje (ohm)
U natężenie prądu (A)
I napięcie (V)
albo zamiast prawa ohma można odczytać z ohmomierza dostępny w miernikach uniwersalnych
i jak już zmierzycie waszą rezystancje to porównujecie z taką jaka powinna być i wtedy wiemy czy cewka jest uszkodzona jeszcze można sprawdzić indukcyjność cewki ale musiał bym poszukać zeszyt i sobie przypomnieć jak to było

: 2007-02-17, 23:15
autor: Maciek
Też niedawno to liczyłem na podstawach mechatroniki ale w praktyce może być z tym problem :mrgreen:

cewka zapłonowa

: 2007-06-12, 20:07
autor: luk@sz
koledzy mam pytanie czy jeżeli podłocze cewkę tą bytelkową 6V pod instaklację 12V to czy będzie pobierać mniej prądu??

: 2007-06-12, 20:45
autor: ŻbiKu
a czasem sie ta cewunia nie sfajczy? W końcu 2x większe napięcie.

: 2007-06-12, 20:54
autor: luk@sz
nei sfajczy sie chyba bo w simsonie na cewce 12V chodzi cewka 6V i sie nie fajczy

: 2007-06-12, 21:46
autor: andi
Będzie odwrotnie , czyli będzie pobierać dwa razy więcej prądu i na pewno po czasie się"sfajczy" .

: 2007-06-12, 22:28
autor: luk@sz
to może być wina złej cewki że mi szybko rozładowuje aq bo bierze za dużo pradu? cewkę mam jakąs z cienkim kablem WN ten standardowy nei pasuje nie wiem xczy 6 czy 12 V bo nei pise nic na niej a i zaciski ma nie 15 i 1 tylko 21 20 czy jaos tam

: 2007-06-12, 23:00
autor: Wojtek
Pewnie 21 i 22. Ale przyjrzyj się dokładnie. Na oryginalnej cewce z jedne strony jest 21 i 22 a z drugiej 11 i 15.
Do tych cewek faktycznie nie mieści się standardowy przewód WN ale to nie problem. Ja delikatnie zebrałem trochę tworzywa i teraz nie ma problemu z montażem.
Co do cewek to sześciowoltowa może się spalić gdy zasilamy ją dwunastoma woltami. Iskra jest na oko większa ale przez uzwojenie płynie większy prąd który może uszkodzić cewkę.

: 2007-06-12, 23:05
autor: ŻbiKu
też mam cewkę przy kobuzie na cienki kabel WN, przy silikonowym kablu musiałem zeskrobać trochę izolacji tak by wszedł. Moja cewka ma po 2 oznaczenia na każdym styku ( i inne które widziałem też) 15 i 1 i do tego te 21 i coś (nie pamiętam). Bynajmniej to są jakieś odpowiedniki oznaczeń 15 i 1. Zajrzyj pod bak i przypatrz się czy nad stykiem na kabel nie ma innych oznaczeń bo być powinny. Moja ma z tyłu wybite 6V używana chyba od nowości kobuza (25 lat) i działa jak należy na razie (odpukać), nową kupiłem i zepsuta grzeje sie. Zapal motóra i zobacz czy się cewka grzeje, logicznie myśląc gdyby miała brać więcej prądu niż powinna to będzie się grzać (moje domysły).

[ Dodano: 2007-06-12, 23:07 ]
Wojtek pisze:a z drugiej 11 i 15.
Chyba Wojtek "1" nie "11" :)

: 2007-06-13, 06:39
autor: luk@sz
to jeżeli ta cewka m 6V a ja mam instalację 12V to ona może mi dużo prądu pobierać czy sie grzeje nie patrzyłem ale jak zostawie na włączonym kluczyku na chwile to się grzeje

: 2007-06-14, 19:12
autor: qwert45
Jak dasz cewkę 6v pod napięcie 12v to ci szybciej akumulator rozładuje, wiecej pobiera prądu bo ma mniejszą rezystancję.

: 2007-06-15, 15:03
autor: luk@sz
ok to juz wszysko wiem dzieki :zdrowko:

: 2007-06-18, 02:02
autor: irek
A jeśli podłączymy tak ja ja miałem cewkę 12V do 6Voltowej instalacji to będzie pobierała mniej prądu??

: 2007-06-21, 15:27
autor: qwert45
Mniej, ale iskra będzie słabsza.

WSK 175 problem cewka pod bakiem strasznie sie grzeje

: 2007-07-23, 14:47
autor: pyzdra0
WITAM
Mam dziwny problem z moja wsk 175 mam w niej nowy akumulator 12V . WSK pochodzi pół dnia i koniec akumulator wyczerpany i motor niechodzi. Z obserwacji zauważyłem że cewka pd bakiem strasznie się grzeje czarny kabel który do niej idze również się grzeje. |Podłączyłem miernik do akumulatora i jak przekręce stacyjke to bardzo szybklo spada napiecie na akumulatorze. Co to moze być bylbym bardzo wdizęczny za jak najszybszą odpowidz ????????????????????????
POZDRAWIAM