Strona 3 z 4

Jak odróżnić cewki w wsk 175???

: 2007-11-14, 20:46
autor: gołąbek16
witam mam mały problem a mianowcie jak odróżnić na ''oko'' cewki w wsk 175 12V od 6V ??? może ktos wie? z góry dzięki

: 2007-11-14, 21:32
autor: rezik
nie wiem jak to jest z oryginalnymi cewkami ale na tych nowych "butelkach" powinno byc napisane pod jaka instalacje jest przystosowana

: 2007-11-14, 21:36
autor: Wężu
Ale jemu chyba chodzi o cewki w iskrowniku a nie butelkę.

: 2007-11-14, 22:17
autor: ŻbiKu
Cewki mogą być i na 6V i na 12V, kwestia podłączenia. W instalacji 6V z prądnicy wychodzi 5 kabli, w 12V 4 kable.

: 2007-11-14, 22:22
autor: szef1990
Tak jak mówi ŻbiKu, cewki są prawdopodobnie identyczne, choć głowy nie dam. Jest to kwestia ich połączenia (szeregowe w instalacji 12vlt)

: 2007-11-14, 23:52
autor: Wojtek
Nie są identyczne w 100% ale uogólniając można je utożsamiać.

: 2007-11-15, 17:16
autor: master_26

: 2007-11-15, 17:33
autor: Wężu
Zaraz, zaraz coś mi tu nie gra. Nr. mojego silnika to 48759 a mam ładowanie na 6V co wyraźnie pisze na prądnicy. Więc w takim razie o co to biega ktoś wymienial prądnice/ kartery czy po prostu też sam strojan i dlatego mam takie duże ładowanie.

: 2007-11-15, 17:34
autor: gołąbek16
wielkie dzięki za odpowiedź ;-)

Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-26, 19:56
autor: ŻbiKu
Kupiłem na skuter-dębica nową prądnicę 12V i jak się okazało jedna z cewek jest trochę luźna. Jakiś taki niefart mam zawsze jak u nich kupuje, z każdą przesyłką jest coś nie tak.

Można tą cewkę jakoś przykleić tak żeby nie miała luzu? Np. poxipolem. Luźna jest sama cewka, bez jej "bieżni", która jest chyba odlana z całym stojanem. Można ją odchylić trochę do przodu. Na boki luzu nie ma.
Fabrycznie jak one są mocowane? Też czymś podklejane?

Jeżeli to niebezpieczne to im odeślę, ale chcę zaoszczędzić na czasie, oczywiście nie kosztem jakiejś awarii ale poxipol wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Może nie jestem 1. osobą z tym problemem...

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-26, 21:33
autor: andi
żbiku, wystarczy dogiąć blaszki trzymające cewkę, jest ich cztery, na każdym rogu po jednej , żaden poxipol nie jest potrzebny.
to zdjęcie możesz później usunąć by nie zabierać miejsca na serwerze

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-26, 22:50
autor: ŻbiKu
Więc elegancko, nie powinno być problemu, dzięki za odpowiedź ;)

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-27, 01:43
autor: Wojtek
Odnośnie mocowania cewek to samo bym poradził. Natomiast w kwestii jakości towaru ze skutera to ostatnio zamówiłem części za około 200pln i sworzeń tłoka otrzymałem zardzewiały :D W zakładzie regenerującym wały w cenie 10pln dostałem nowy sworzeń i pasowanie z tulejką w główce korbowodu. Co do jakości sworznia to śmiech na sali. Rozumiem że WSK to nie jest technologiczny High-end jednak pewne granice przyzwoitości trzeba zachować. Ja bym się wstydził taki chłam wysłać nawet za darmo a co dopiero brać za to pieniądze.

Na szczęście nowy sworzeń jest spasowany zarówno z tłokiem jak i z tulejką w główce korby wedle moich oczekiwań. Z oporem jednak za pomocą paluchów mogę sworzeń umieścić na swoim miejscu.

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-27, 12:23
autor: ŻbiKu
Problem rozwiązany :) Co do samej prądnicy zastanawiam się czy to na pewno wyrób ZMD... przemawia za tym choćby fakt, że kable są za krótkie i nawet puszczając je bezpośrednio z silnika w stronę puszki prądów nie sięgają do niej, innych zastrzeżeń na razie nie mam.

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-27, 14:32
autor: Fenix
Zbiku a dlaczego kupiłeś nową prądnicę 12-voltową, jak wcześniej miałeś przecież przerobioną, przelutowaną tą starą? Czyżby to przelutowanie nie sprawdziło się?

Re: Poluzowana cewka - prądnica WSK 175

: 2008-04-27, 14:55
autor: ŻbiKu
Kupiłem z racji tego, że ładowanie było bardzo bardzo słabe, tak słabe by motor nie chodził bez AQ na gazie. W pierwszych chwilach faktycznie było super (15,5V na gazie bez świateł), następnie nie więcej niż 12,3V wystarczyło na tyle, żeby akumulator się nie wyładowywał, co jednak w ostatnich dniach zmieniło się-> napięcie spadło do 11,4V..

Coś jednak jest nie tak, wcześniej na instalacji 6V ładowanie też nie było szczytem możliwości prądnicy.

Gorąca cewka.

: 2008-06-08, 19:40
autor: HP
Mam wiatra 175. Problem polega na tym, ze po wyłączeniu zaplonu silnik gasnie ale prąd z aku dalej dochodzi do cewki. Cewka nagrzewa sie do takiej temp, ze prawie parzy a aku po nocy jest do ladowania. Wska ma wszystko oreginalne i int tez.
Czy spotkał sie ktos z takim problemem?
Moze wiedzie co jest uszkodzone?

Re: Gorąca cewka.

: 2008-06-08, 19:52
autor: Wojtek
Czy to się dzieje w pozycji 0? W pozycji 1 jest to normalne. Jeśli dzieje się tak mimo że wyłączasz zapłon to musisz mieć uszkodzoną stacyjkę. Złe ustawienie zwierających blaszek. Masz oryginalną instalację bez przeróbek? A tak na marginesie to moduł GL200 po 5 sekundach odcina zasilanie zapłonu nawet jeśli zapomnisz przekręcić kluczyk.

Ja przejechałem już około 400km po remoncie i motocykl jest przetestowany i sprawny dlatego w najbliższej wolnej chwili będę montował moduł.

Re: Gorąca cewka.

: 2008-06-09, 17:49
autor: HP
Tak, stacyjka w pozycji 0. Moto gaśnie a cewka grzeje sie dalej.

Re: Gorąca cewka.

: 2008-06-09, 18:41
autor: Wojtek
Masz oryginalną instalację czy nie? To ma zasadnicze znaczenie. Weź miernik elektryczny i sprawdź czy płynie prąd przez cewkę i jakie jest jego natężenie. Sprawdź czy stacyjka rozłącza zasilanie cewki.

Dziwna sprawa. A może masz dziwnie połączoną instalację? Np plus z akumulatora na stałe podłączony do cewki a stacyjka rozłącza tylko połączenie z przerywaczem? Mało prawdopodobne bo wtedy obwód nie byłby zamknięty.

Po pierwsze opisz tą swoją instalację. Czy jest wg oryginalnego schematu podłączona.