Strona 1 z 3

przezwojenie prądnicy

: 2007-06-14, 16:21
autor: wskyellow
witam koledzy;)
wiecie może ile może kosztować u elektryka przezwojenie prądnicy w 175??

: 2007-06-14, 18:56
autor: qwert45
Raczej niewiele z 10-20 zł , a po co chcesz to robić?

: 2007-06-15, 18:08
autor: juzek1990
20 zł

: 2007-06-16, 18:24
autor: wskyellow
bo mi skubana żadnego prądu nie daje. ale tak się zastanawiam, czy nie kupić z allegro bo tam też m-w po tyle stoją. chyba żebym ją przewinął tak żeby dawała 12V

: 2007-06-16, 23:26
autor: ŻbiKu
Kup na allegro używaną albo nową za 70zł na 12V.

: 2007-06-20, 22:02
autor: andi
bo mi skubana żadnego prądu nie daje
coś mi się nie chce wierzyć by nie dawała prądu, zrób kilka zdjęć tej prądnicy to może coś zaradzimy.
jakoś nigdy nie widziałem spalonej prądnicy od wsk 175 , a widziałem ich sporo .

: 2007-06-27, 00:57
autor: wskyellow
poważnie mówię. podłączałem żaróweczkę kopałem, i nic. dodam jeszcze, że żarówka była na 1,5V. taż mi się nie chce w to wierzyć, bo w tamtym sezonie jeździłem nią i to na zdechłym aq, i prąd był niezły.

Odstawiłem ją do garażu, zabezpieczyłem na zimę, (wsk, oczywiście;), i próbuję odpalić i nic, to sprawdziłem prądnicę.

A właśnie,

co myślicie o tym że wieśka nie chce odpalić? bo podłączałem nawet transformatorek w miejsce aq,taki na 6V, i sprawdzałem świecę (przytknąłem w cylinder i kopnąłem) i niestety nic, żadnej iskry nie chce dać. a dosłownie 5 minut wcześniej kopałem i iskra była. normalnie jestem w kropce.

: 2007-06-27, 18:07
autor: andi
Kup sobie wreszcie akumulator!
więcej nie będę już pisał na ten temat .

: 2007-06-27, 19:14
autor: qwert45
Może ci zaśniadziały przewody, albo masy niema, albo sprawdzasz nie te co trzeba kable.

: 2007-06-28, 22:39
autor: wskyellow
Andi, po co mam kupować akumulator skoro nie mam ładowania?
po to żeby stał bezużytecznie w garażu i się starzał?
Do póki nie będę miał zrobionego ładowania to nie będę kupować aq.
trudno. nie pojeżdżę najwyżej w tym sezonie. i nie martw się że chcę ją podłączać na krótko żeby tak jeździć.


nic z tych żeczy qwert.

podłączyłem jeden kabelek od zapłonu do cewki, a do drugiego styku cewki podłączyłem transformatorek, i odpaliłem. na odpalonym silniku po kolei sprawdzałem kabelki wychodzące z prądnicy i nic. chyba dam ją do przewinięcia.
pomóżcie trochę. co o tym myślicie? może ktoś miał już taki problem.

acha,
prądnica nigdzie nie wygląda na nadpaloną.

: 2007-06-28, 22:53
autor: luk@sz
awykęcałeś kiedyś tę prądnicę?? patrzałeś na schematy czy masz dobrze cewki popodłączane?? czy się drucik/kabelek jakiś nie urwał??

: 2007-06-29, 15:00
autor: wskyellow
oczywiscie że wykręcałem, mamją teraz przy sobie w domu.
przyglądałem się i nie wygląda nic na urwane czy coś w tym stylu.
tak mi się wydaje chociaż sie nieznam. a prądnica była w motorku od nowości i nigdy nie była wykręcana.

[ Dodano: 2007-06-29, 15:02 ]
a, zapomniałem dodać że jest troszkę mokra od oleju ze skrzyni.
myślicie że ma to jakieś znaczenie?
chyba tak, co?

: 2007-06-29, 17:23
autor: 125 arek
tak to może mieć znaczenie wyczyść ją

: 2007-06-29, 17:30
autor: andi
No dobrze pomogę Ci naprawić Twoją prądnicę , ale najpierw odpowiesz mi na kilka pytań, proszę tylko byś odpowiadał dokładnie na pytania.
oto pytania .
1. ile kabli wychodzi z prądnicy
2. jakie kolory mają kable wychodzące z prądnicy
Po odpowiedzi na te pytania zadam Ci jeszcze kilka, ale wcześniej muszę znać odpowiedz na te , czekam na odpowiedź .

Akumulator kazałem Ci kupić po to byś nie musiał używać transformatorków , na samym akumulatorze bez ładowania można pojeździć a na transformatorku niestety nie .

: 2007-06-29, 17:50
autor: leśia
jak już piszecie panowie o prądnicy to która jest lepsza ta na 6V czy na12V?
składam drugi czwórkę i tak myślę która prądnica byłaby lepsza?
:roll:

: 2007-06-30, 00:03
autor: wskyellow
oki andi
dzięki za fatygę

1. Kabli wychodzi 5(prądnica 6V) na dekielku pisze, że ładowanie 6V. oświetlenie 12V i moc 50W

2. Kolory to czarny, czerwony, niebieski, brązowy, żółty

z tym aku faktycznie chyba masz rację.

: 2007-06-30, 06:50
autor: andi
Wiemy już że masz instalację na 6V.
Teraz musisz uruchomić silnik(potrzebny akumulator na 6V), zakładam że silnik uruchomiony, Będzie teraz potrzebna żarówka 6V i około 10 Watt( wyciągnij z tylnej lampy podłużną żarówkę od świateł pozycyjnych i upewnij się że jest dobra ) .
Wyciągnij kable brązowy, żółty i niebieski wychodzące z prądnicy z zacisków kostki pod siedzeniem .
Podłącz brązowy kabel do jednego końca żarówki a do drugiego końca przytknij kabel żółty, żarówka powinna się oświecić .
Następnie podłącz tak samo żarówkę pomiędzy kabel brązowy i kabel niebieski, żarówka powinna się oświecić .
Pozostaje do sprawdzenia kabel czerwony, tutaj będzie potrzebna żarówka na 12V najlepiej z reflektora od świateł głównych 12V 35/35 Watt, podpinamy ją pomiędzy kabel czerwony a masę czyli np do silnika, wtedy żarówka powinna świecić .
Pamiętaj że napisałem jaką żarówkę masz zastosować, żadne żarówki na 1,5V od latarek mnie nie interesują .
czekam na wyniki testu .

: 2007-07-01, 14:36
autor: wskyellow
w żadnym wypadku żarówki nie świecą

: 2007-07-01, 19:10
autor: andi
Zrób teraz zdjęcie tej prądnicy muszę ją widzieć .

[ Dodano: 2007-07-04, 16:27 ]
wskyellow! Wiedziałem że "palisz głupa" chciałem się tylko przekonać .
Czytałem wszystkie Twoje posty i po tej lekturze teraz już wiem że jesteś największym ściemniaczem na tym forum , gratuluję Ci .

: 2007-07-05, 00:19
autor: wskyellow
???
czy to że nie miałem czasu na wstawienie zdjęć to znaczy, że "palę głupa"?

tu są zdjęcia

[ Dodano: 2007-07-05, 00:23 ]
chociaż nie wiem czy potrzebnie je wstawiłem, bo sądząc ze sposobu twojej wypowiedzi i tak nie zamierzałeś mi pomóc.
TAK SIĘ NIE POWINNO ROBIĆ!!!

[ Dodano: 2007-07-05, 18:11 ]
i kto tu pali głupa