Problemy ze skrzynią po remoncie.

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-10-27, 20:19

witam!

Z 2 miesiące temu oddałem silnik takiemu facetowi ( starszy gość naprawia stare silniki ) do kapitalnego remontu . Robił szlif regenerował wał itp. Był problem z 3 biegiem (wyskakiwał na większych obrotach), facet zmienił tryb 3 biegu i chyba ten wałek po którym tryby chodzą ( nie pamietam jak sie on nazwa) . Wszystko w porządku silniczek ok ale po pewnym czasie zaczeła mi wyskakiwac 2 (na wyższych obrotach) , dzwoniłem do gościa to mówił że trzeba będzie wymienić wałek sprzęgłowy.
Jakoś to się odwlekło w czasie i przez pewien czas tak jeździłem ( z tą wypadajacą 2) . Tydzień temu przy dość ostrym ruszaniu coś chrupło w silniku (motocykl jechał ale strasznie szarpał) . Zaprowadziłem do domu i postawiłem, myslałem że wałek zdawczy ale nie . Teraz po tygodniu pasowało by sie za to zabrać. Mam do was takie pytanie co to mogło być ? Jakie będą mniej więcej wydatki ?

Pozdrawiam i czekam da odpowiedź !
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: jjaworskyy » 2014-10-27, 23:31

Rozpołowić silnik i się dowiesz... Wiem że to głupia odp ale jednak chyba prawdziwa :)

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-10-28, 14:52

No właśnie się biorę do roboty, jak otworze to dam znać i jakieś fotki zrobię.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-10-29, 16:02

IMG_2530.JPG
Przyczyna jest wałek zdawczy brakuje mu uzębienia które znalazłem w oleju :mrgreen: ) , zauważyłem też że tulejka od strony iskrownika ma luz , gniazdo tej tulejki nie jest w najlepszym stanie :-/ . Czy to mogło być przyczyną ?
Przed awarią wyskakiwała mi dwójka co mam zmienić żeby to nie miało miejsca? (facet który mi robił silnik mówił mi coś o wałku sprzęgowym)
I najważniejsze chyba będę musiał wymienić połówki lub jakoś zregenerować to gniazdo wałka . Czy miał ktoś taki przypadek i co mi poradzicie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: rss » 2014-10-30, 07:42

zeby na kole polecialy od za duzego i "ruchomego" luzu miedzy kolami --> zyzyta tulejka walka zdawczego i posredniego.
walki maja sie poruszac w tulejkach suwliwie, czyli z mnimalnym, ledwo wyczuwalnym luzem "na boki".

przy tak wyrobionym gniezdzie walka posredniego do wymiany masz tez karter(y), bo regeneracja bedzie na 99% nieoplacalna.
nie wiem jaki "remont" robil Ci ten dobry czlowiek, ale sprawdz tez lozysko kulkowe na walku glownym (czy sie nie za bardzo giba)
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-10-30, 08:29

No właśnie jak zobaczyłem ten silnik w środku to pomyślałem że wszystko będę robił sam...
Tak myślałem połówki do wymiany , jestem na etapie szukania dobrych połówek z głębokim zapłonem.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
brobmw
Posty: 432
Rejestracja: 2014-10-15, 20:30
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 Kos
WSK 175 Kobuz
Lokalizacja: Piaseczno
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: brobmw » 2014-10-30, 09:01

Kartery tego typu są na allegro (wczoraj jeszcze były).
Ostre zakręty Ty lecisz nieugięty.

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-10-31, 14:31

Wczoraj zamówiłem połówki z skrzynią biegów,
są od modelu M06 Z2. Mają głęboki zapłon, gniazda łożysk w stanie bdb. Ogółem jedne z lepszych jakie były na Olx. Tylko nie jestem do końca pewny czy będą pasować.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-04, 19:15

Połówki i skrzynia już do mnie dotarła . Według mnie są w dobrym stanie ( dam zdj to ocenicie). Tylko teraz muszę coś wykombinować żeby bez uszkodzeń zdjąć zębatkę sprzęgłową z wału i sam wał ze starych karterów . Myślę nad zrobieniem przyrządu do ''wyciskania'' wału.
Blacha z otworami w miejscach śrub od kapy sprzęgła z nagwintowanym otworem w miejscu wału , w ten otwór śruba stoczona w stożek. Co o tym myślicie ? Widziałem gdzieś ten patent na forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

rss
Posty: 445
Rejestracja: 2014-04-14, 18:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 '80;
HondaXR600R '93; Varadero 125, Junaki
Lokalizacja: Jablonna
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: rss » 2014-11-05, 07:29

zebatke sciagniesz zwyklym dwuramiennym albo trojramiennym sciagaczem do lozysk
a sam wal powinien wyjsc po podgrzaniu karterow
- ale jak chcesz to kombinuj z przyrzadami
popatrz sobie do dzialu "literatura", tam
powinna byc serwisowka a w niej rysunek takiego przyrzadu.

co to za czerwony silikon ? ten "Fachura" tak poskladal?
a tarcza (blacha) walu to gdzie sie podziala?

(mozesz zlozyc tak jak jest, ale silnik bedzie dluzej wkrecal sie
na obroty
Troche o naszym Wieslawie: viewtopic.php?f=72&t=18728

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-05, 15:53

Coś pokombinuje z tym przyrządem , ten fachura tak to na sylikon zrobił...
Blach wału nie było już jak kupiłem motor ( mi tam bardzo na tym wkręcaniu na obroty nie zależy , preferuje spokojna jazdę raczej takie przejażdżki)
Teraz będę chciał zrobić ten silnik tak żeby go co chwila nie rozbierać.
A trochę mnie zastanawia jak założyć simmering od strony sprzęgła ( jest pomiędzy 2 łożyskami )
Czy przy montowaniu zewnętrznego łożyska (temperaturowo) simmering się nie stopi ?
Czy dobrym pomysłem jest dać simmering na zewnątrz a łożysko w miejsce simmeringa?
Nie jestem pewien czy to łożysko bedzie miało dobre smarowanie.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: zmyngut » 2014-11-05, 20:24

Ochłonąłem bo by była wiącha. Czy im bardziej młodsi tym bardziej leniwi czy zwyczajnie głupi? I czy to jest wrodzone czy nabyte? Milion tematów jest na forum w których znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania ale po co poszukać jak można "się spytać"?
Blachy na wale nie pełnią rolę ozdób. Jaką pełnią rolę- poczytaj jak działa dwusów i wszystko będzie jasne.
Nicker17 pisze:preferuje spokojna jazdę raczej takie przejażdżki)
Teraz będę chciał zrobić ten silnik tak żeby go co chwila nie rozbierać.
- on nawet do tego pierdzenia pod oknem nie będzie się nadawał ale rób.
Nicker17 pisze:Czy przy montowaniu zewnętrznego łożyska (temperaturowo) simmering się nie stopi ?
a czy silnik w czasie pracy jest zimny?
Nicker17 pisze:Czy dobrym pomysłem jest dać simmering na zewnątrz a łożysko w miejsce simmeringa?
Nie jestem pewien czy to łożysko bedzie miało dobre smarowanie.
nie jest (tu widać światełko w tunelu- zaczynasz myśleć- tak trzymaj :ok: ).
Zrób ten wał- tylko nie próbuj spawać tych blach.

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-05, 21:10

Czytałem wiele tematów z tym związanych , lecz wole zaczerpnąć dokładnej opinii na ten temat. Przepraszam jeżeli kogoś to denerwuje (tak znam opcję ''szukaj''). Wiem jak działa silnik 2T,wiem że im mniejsza szkodliwa pojemność skrzyni korbowej tym lepsze napełnienie cylindra mieszanką przez co mamy większe ciśnienie sprężania. Co do kolejności łożysk i simmeringów to zrobię tak jak ma być oryginalnie.

PS. Nie bardziej leniwi i głupi lecz chcący się dowiedzieć więcej od bardziej doświadczonych.

Pozdrawiam!
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: zmyngut » 2014-11-05, 22:32

:) o i to mi się podoba. Nie cuduj- złóż to jak w książce i będzie ok. Zrób nowe tulejki w karterach- skrzynia dłużej pochodzi. Rewelacji z tego silnika i tak się nie zrobi ale ale przynajmniej nie będzie się psuł co chwilę. Rób rób- powodzenia.
Nie wiem czy dobrze widzę na zdjęciu ale czy gniazdo łożyska wałka głównego skrzyni nie było punktowane? Chyba będzie potrzebny klej do łożysk...

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-05, 22:44

Nie nic nie jest punktowane , silnik mam już rozebrany na części pierwsze.
Robiłem przymiarki gniazd na starych łożyskach i klej nie będzie potrzebny.
Jutro kupuje łożyska i simmeringi , zrobi się blachy na wale.
Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to do końca tygodnia silnik będzie gotowy.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-09, 18:45

Podczas składania napotkałem problem z wałkiem zdawczym.
A mianowicie po złożeniu obydwu połówek łożysko wałka zdawczego wystaje na zewnątrz ok.4mm.
Gdy go trochę dobiję to nie mogę złapać luzu i jedynki.
Jak łożysko wałka wystaje to wszystko działa bez zarzutu.
Dodam że skrzynia jest złożona poprawnie, według schematu.
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: czankete » 2014-11-09, 19:06

Nicker17 pisze:Podczas składania napotkałem problem z wałkiem zdawczym.
A mianowicie po złożeniu obydwu połówek łożysko wałka zdawczego wystaje na zewnątrz ok.4mm.
Kolego ale jakim cudem łożysko wałka zdawczego może wystawać na zewnątrz skoro jest zabezpieczone segerem?
Chyba, że mylisz łożysko wałka zdawczego z łożyskiem trybu zdawczego?
Nicker17 pisze:Dodam że skrzynia jest złożona poprawnie, według schematu.
...jakby była złożona poprawnie to raczej łożysko by nie wystawało? Sprawdź wszystko jeszcze raz musiałeś coś złożyć nie tak ;-)

Awatar użytkownika
Nicker17
Posty: 21
Rejestracja: 2014-04-28, 21:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: Nicker17 » 2014-11-09, 19:15

Chodzi mi o ten wałek co zębatka i łańcuch na niego idzie.
Sprawdzałem kilka razy i skrzynia jest na 100% dobrze złożona.
Nie jestem pewien ale może coś z dystansowaniem skrzyni ?
"Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć"

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: zmyngut » 2014-11-09, 19:47

czankete pisze: Kolego ale jakim cudem łożysko wałka zdawczego może wystawać na zewnątrz skoro jest zabezpieczone segerem?
Chyba, że mylisz łożysko wałka zdawczego z łożyskiem trybu zdawczego?
Po za nazwami to jest to samo.
Przy wałku zdawczym nie ma segera. A "tryby" to są w gramatyce języka polskiego- tak kiedyś usłyszałem na warsztatach od pana instruktora i dostałem lufę co bym lepiej zapamiętał. ;-)
Jeżeli ta skrzynia wcześniej była w tym silniku to cudów nie ma- coś jest źle złożone.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Problemy ze skrzynią po remoncie.

Post autor: czankete » 2014-11-09, 20:26

zmyngut pisze:
czankete pisze: Kolego ale jakim cudem łożysko wałka zdawczego może wystawać na zewnątrz skoro jest zabezpieczone segerem?
Chyba, że mylisz łożysko wałka zdawczego z łożyskiem trybu zdawczego?
Po za nazwami to jest to samo.
Przy wałku zdawczym nie ma segera.
...hmmm, no raczej nie to samo, dla ścisłości od strony zębatki przekazującej napęd na tylne koło wałek zdawczy łożyskowany jest na tulei wprasowanej w tryb zdawczy a nie łożysku kulkowym. A jeżeli chodzi o pierścień segera to zerknij chociażby w "serwisówkę" Załęskiego ;-)
zmyngut pisze:A "tryby" to są w gramatyce języka polskiego- tak kiedyś usłyszałem na warsztatach od pana instruktora i dostałem lufę co bym lepiej zapamiętał. ;-)
...ja akurat zajęcia na warsztatach miałem nie z nauczycielem polskiego tylko z inżynierem od mechaniki i materiałoznawstwa, poza tym według ogólnie dostępnych słowników słowo tryb posiada wiele znaczeń w między innymi tryb = koło zębate, ale jak jesteś takim polonistą i uważasz, że Cię to razi nazywaj go sobie to jak chcesz :P

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości