Strona 1 z 1

Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-09-27, 18:14
autor: arekpmi98
Witam. Kupiłem tłumik za krocie do mojej wiesi , pordzewiały bo pordzewiały stwierdziłem, że sie zetrze rdze i położy lakier, ale po otrzymaniu go okazało się, że wkład w środku lata. Nie zastanawiając się długo, rozciąłem tłumik wzdłuż na pół kątówką. W wewnątrz jest 6 elementów.
t43492_20140927048.jpg
t43491_20140927047.jpg
t43490_20140927046.jpg
t43489_20140927043.jpg

Wydaję mi się, że powinno to być złożone w następujący sposóbt43493_20140927049.jpg
Nie jestem pewien w którą stronę skierować ten wkład, czy gwintem w stronę wylotu czy odwrotnie nie wiem też gdzie umieścić tą krótką rurkę.

Pomoże mi ktoś i doradzi w jakiej kolejności pospawać te elementy ?

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-09-27, 20:33
autor: zmyngut
Ta rurka to się nazywa wg książki "wkładka tłumiąca"- zawsze się odkręcała i dzwoni. W Załęskim jest rysunek tłumika- i tam sprawdź- ja tego nigdy nie rozcinałem. Wygląda, że jest OK.

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-09-27, 21:12
autor: arekpmi98
Dziękuję bardzo. Naprawdę mi pan pomógł. Znalazłem w internecie książkę i faktycznie jest o tym dokładna wzmianka i rysunek.
Obrazek Z tego co widzę to do tej rurki zwanej wkładką tłumiącą nie mam jakiegoś elementu aby ją przykręcić ale chyba po prostu ją podspawam przy wylocie wydechu i powinno być w porządku.

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-06, 13:19
autor: Imagia
Jest jakiś dobry sposób na ta latająca wkładkę tlumiaca ?

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-08, 16:08
autor: arekpmi98
Jest jeden dobry i chyba jedyny, rozciąć i zespawać.

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-08, 19:48
autor: mariusz30003
Przyłączę się do tematu ponieważ ma identyczny problem z moim tłumikiem.
Zastanawiałem się by nie spreparować tłumika coś na wzór jak to jest zrobione w Simsonie. Tzn przeciąć tłumik w poprzek gdzieś w okolicy gdzie montowana jest tylna obejma i wpasować dobrze pospawany wkład tłumiący. Jego usadowienie odbywało by się przy pomocy tej śruby z tyłu ( w simsonie wkład tłumiący jest po prostu wciśnięty w tylną część tłumika). Do wkładu trzeba by było dospawać wykonaną z blachy rurkę prowadzącą. Natomiast do tej rurki w końcu tłumika grubą podkładkę czy kawałek blachy (pewnie też trzeba by było nawiercić w tej rurce kilka dodatkowych otworów) i oczywiście wymienić ten gwintowany sworzeń na odcinek pręta gwintowanego.
Składanie tłumika odbywało by się w następujący sposób... w tylną część wkładamy wkład tłumiący i dokręcamy nakrętką wsuwany wkładkę tłumiącą i wkręcamy drugą nakrętkę. Rurkę prowadzącą smarujemy pastą do tłumików czy innym specyfikiem i nasuwany przednią cześć tłumika wiercimy 3-4 otworków pod wkręty z łbami jak najbardziej płaskimi ( można by się pokusić u wykonać wgłębienia pod łby wkrętów - to dla zapaleńców metaloplastyki)
Moim zdaniem tak spreparowany tłumik dał by nam możliwość ewentualnego czyszczenia w przyszłości i co dla niektórych pewnie ciekawą możliwość poprawy tłumienia czy rezonansu poprzez modyfikację samego wkładu przy zachowaniu oryginalnego wyglądu.
Poniżej zamieszczam (bardzo) przykładowy rysunek modyfikacji.
Jak mi czas i finanse pozwolą to pewnie będę dążył do takiej modyfikacji którą nie omieszkam się podzielić na forum. Mam też nadzieję, że te moje wywody komuś się przydadzą.

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-08, 22:21
autor: ziorko
Ciekawie pomyślane, trzeba by jedynie dobre pasowanie zrobić i można rozkładać kiedy się chce :)

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-09, 07:44
autor: Imagia
A próbował ktoś włożyć tulejke żeby uszcztywnic ra wkładkę i przy kręcić to ?

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-09, 14:25
autor: mariusz30003
ziorko pisze:Ciekawie pomyślane, trzeba by jedynie dobre pasowanie zrobić i można rozkładać kiedy się chce :)
W simku po wyczyszczeniu tłumika z początku wydech głośno pracuje, ale po jakimś czasie sam się uszczelnia. Pasowanie nie musi być/nie może być zbyt dokładne bo nie poskładasz ewentualnie nie rozbierzesz tłumika ( w simku luz jest rzędu 1-1,5mm). ważne tylko jest uszczelnienie w miejscu łączenia połówek tłumika ale i tu dojdzie do samo uszczelnienia.
Imagia pisze:A próbował ktoś włożyć tulejke żeby uszcztywnic ra wkładkę i przy kręcić to ?
Możesz to bardziej rozwinąć?


Jeszcze przyszedł mi inny pomysł rozwijający moją koncepcje... W przedniej części rozciętego tłumika wspawujemy krzyżyk zrobiony z blachy w którego centrum wspawany jest pręt długości by wystawał tak jak oryginalna śruba. Na ten pręt nakładamy kolejno wkład tłumiący i tylną połówkę tłumika i skręcamy nakrętką takie rozwiązanie dość mocno powinno spajać tłumik w całość... rysunek poglądowy niebawem wstawię.

Ewentualnie ten pręt można by było przymocować do pierwszej przegrody (sitka) zamiast wspawywać jakiekolwiek dodatkowe elementy.

Re: Spawanie wkładu tłumika wsk125.

: 2014-10-09, 15:54
autor: Imagia
Takie coś jak na obrazku