WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: halcik » 2016-03-08, 10:06

Zgadza się, taka powinna być tulejka, ale lubi wypadać jak linka nie jest dobrze napięta

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-03-08, 13:29

Cywa pisze:Proszę o weryfikację:
1) W moim moto kranik paliwa jest przesuwny lewo/prawo lub jak kto woli zamkniety/otwarty. Czy taki piwinien być w wsk 125 m06-Z2 z 63r.? Czy występowały też wtedy kraniki obrotowe z rezerwą? Wydaje mi się, że jak oddawałem moto w częściach do renowacji to był kranik obrotowy. Nie wiem czy się nadawał do użytku. Ustalenia z osobą składającą były, że robimy najbliżej oryginałowi. Nie wiem też, czy Tata z Dziadkiem nie wprowadzali modyfikacji usprawniających funkcjonowanie moto.
Na filmach, zdjęciach w necie występują obydwa warianty. Sam skłaniam się ku kranikowi obrotowemu ale nie wiem, czy to nie bedzie za duża rozbieżność. Warto mieć rezerwę, a nie pusty bak przy wyjazdach.
Oryginalnie taki
Obrazek
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Cywa
Posty: 5
Rejestracja: 2016-02-16, 00:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06-Z2 1963
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Cywa » 2016-03-10, 23:51

Dziękuję za informacje. Bloczek już założyłem i jest o niebo lepiej i pewniej. Krani będzie musiał zostać, a już miałem cichą nadzieję.
:cool:

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-03-11, 09:03

kranik można zawsze zmienić, taka wisienka na torcie ;-)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Cywa
Posty: 5
Rejestracja: 2016-02-16, 00:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06-Z2 1963
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Cywa » 2016-03-14, 23:53

Panie i Panowie. Jedne problemy załatwione, a kolejne już się pchają.

1) licznik zaczął wskazywać prędkość to o 20 km/h większą, to o 20 km/h mniejszą. Z początku było ok, a później coraz bardziej się rozjeżdżał. Moto zrobiłem raptem 108 km po remoncie. Teraz wcale prędkości nie wskazuje i nie kręci drogomierza. Wskazówka lekko drga na Zerze. Macie jakieś wskazówki, aby przy rozbiorce i weryfikacji czegoś nie popsuć bardziej?
Otworzyłem lampę i odkreciłem linkę. Z początku wew. linkę mogłem utrzymać palcami kręcąc kołem w obie strony. Później lekko pchnąłem i pociągnąłem ją i kręcąc kołem zaczęła się w palcach obracać. Niestety nie zmontowałem wszystkiego bo zrobiło sie zbyt ciemno i zimno. Wydaje mi się, że ten problem rozwiazany. Tylko czemu ślimak przy piaście przestaje dzoałać?

2) druga rzecz to rozładowujacy się aku i brak mocnych świateł pozycji/miejskich z przodu, oświetlenia licznika, tylnej pozycji i stopu. Zakładam, że one są zasilane z cewki ładowania aku i z samego aku. Problem zapoczątkował brak klaksonu. Zdemontowałem go sprawdziłem i tylko buczał słabo. Kupiłem nowy 6V i jestem przed jego montażem. Międzyczasie aku podładowałem i wymienione światła ożyły. Po jednej przejażce osłabły. Iskra i światła mijania/drogowe są. Na obrotach biegu jałowego takie sobie, a na obrotach mocne. Konektory od klaksonu zabezpieczobe przed zwarciem, pozycje, licznik stop ba odpalonym silniku na biegu jałowym nie świecą. Po dodaniu gazu blado są. Stop jest blady na pozycjach lub na zapłonie ale na mijania i drogowych już nie.
To normalne zachowanie czy objaw padnietej cewki ładowania aku? Można ją sprawdzić miernikiem bez demontażu koła magnesowego? Gdzie i jakie parametry mierzyć? Jakie powinny być? A może mam zwarcie?
Założyłem klakson 6V i światła pozycja, stop, tylna pozycja wróciły. Na biegu jąłowym są blade i po przygazówce mocniejsze. Aku ładowany jest napięciem 6,68V. Natomiast obydwa styki na klaksonie mają ~6V. A po naciśnięciu przycisku spda napięcie do 0v. Tak ma być? Podejrzewam przełącznik świateł, czy tam nie ma zwarcia. Naładuję aku i zobaczymy czy to wystarczy.

Cywa
Posty: 5
Rejestracja: 2016-02-16, 00:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK125 M06-Z2 1963
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Cywa » 2016-03-28, 22:22

Nie mogę edytować powyższego wpisu więc robie kolejny post.

ad1) Na szczęście licznik cały, a problemem był rdzeń linki licznika, który rozdzielił się trzpieniem wchodzącym w ślimak. Kupiłem nową linkę i postanowiłem ostatecznie podmienić same rdzenie. Ale ten nowy był za krótki i naprawiłem stary zagniatając rdzeń w końcówce. Montując wszystko wpuściłem trochę smaru grafitowego. Koło w ruch i licznik pewnie się podnosi.

Dodatkowe pytanie. Montując lampę mam w chromowe oprawie z dołu otwór. Służy on czemuś konkretnemu, czy jest do wentylacji wnętrza lampy?

sbanys
Posty: 1153
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-03-28, 22:48

Kolego mogę się tylko domyslać że masz ramkę jak w załączniku jeśli tak to otwór służy do jej przykręcenia do skorupy poprzez takie mocowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

smoku
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-01, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK kos
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: smoku » 2016-04-16, 21:20

Koledzy mam pytanie czy rama WSK L a Z2 jest taka sama? oraz czy Z2 z 1964r ma mieć krótkie czy długie mocowanie tłumnika, i czy lagi są takie same jak w WSK B1?

Z góry dzięki za odpowiedz

sbanys
Posty: 1153
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-04-16, 23:42

Rama powinna być taka sama produkowali w tych samych latach Z2 nieco dłużej. Lagi powinny pasować od B1, chociaż były też z innymi mocowaniami.

G.I.Joe
Posty: 2
Rejestracja: 2015-12-03, 13:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Poręby Nowe
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: G.I.Joe » 2016-04-17, 15:59

Witam !
Mam skromne pytanie co do kranika przesuwnego (patrz zdjęcie wyżej) ... gdzie można dostać uszczelki do takiego cuda i czy w ogóle da się coś takiego zregenerować ? Albo czy ktoś widział może coś takiego nowego lub chociaż sprawnego ? Nadmieniam iż chodzi o graty do WSK M06-64 z 1964r. w kolorze czarnym, którą to szczęśliwie posiadam i jestem na ostatniej prostej z restauracją tego cuda tj. odmalowana (polakierowana), silnik powoli się składa itp i już stoi na kołach ...
pozdrawiam G.I.Joe
Ostatnio zmieniony 2016-04-17, 16:12 przez G.I.Joe, łącznie zmieniany 1 raz.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: halcik » 2016-04-17, 16:06

Na allegro są i nowe i regenerowane (chromowane), a uszczelki to po prostu kawałek skóry z dziura. Nie róbmy z tego nie wiadomo co. Łatwiej nie będzie

G.I.Joe
Posty: 2
Rejestracja: 2015-12-03, 13:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Poręby Nowe
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: G.I.Joe » 2016-04-17, 16:16

No to fajnie, bo rozebrałem przedmiotowy kranik ale nie miałem czasu zająć się analizą materiału uszczelkowego ... teraz takie cuś z dziurką dorobię i po sprawie ... ogromne dzięki za informacje ... jestem początkujący wskomaniakiem dlatego takie dyletanckie pytania śmiem zadawać .... jeszcze raz ogromne dzięki.

smoku
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-01, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK kos
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: smoku » 2016-05-14, 20:55

Koledzy mam pytanie czy rama z linku jest od modelu z2
http://allegro.pl/wfm-wsk-shl-rama-i6192865884.html

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Adam_Ga » 2016-05-16, 12:11

smoku pisze:Koledzy mam pytanie czy rama z linku jest od modelu z2
http://allegro.pl/wfm-wsk-shl-rama-i6192865884.html
Tak
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

mm8255
Posty: 137
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mm8255 » 2016-07-04, 01:05

Czy ktoś z was ma Z1 lub Z2 w oryginale?

smoku
Posty: 44
Rejestracja: 2015-01-01, 21:04
GG: 0
Moje maszyny: WSK kos
Lokalizacja: tarnów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: smoku » 2016-07-24, 11:23

Witam ponownie znów mam pytanie czy skorupa lampy i chorągiewki są do modelu z2
Średnica lampy 15 cm
http://allegro.pl/wsk-wfm-czesci-calasc ... l#imglayer

motórzysta62
Posty: 36
Rejestracja: 2016-03-24, 10:49
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 m06 z2
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: motórzysta62 » 2016-07-28, 00:15

Witam , mam problem ze szczękami w tylnim kole , gdzyż nie nie wiem jakie powinny być orginalnie w z2 z 1962 r

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: Mixol » 2016-07-29, 09:31

Szczęki są mniejsze niż późniejszych modelach i mają 132 mm, ja w mojej Zetce przetoczyłem oryginalne piasty i założyłem te nowsze na 135mm.

mm8255
Posty: 137
Rejestracja: 2013-12-11, 04:10
GG: 0
Moje maszyny: shl m11
Lokalizacja: wroclaw
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: mm8255 » 2016-08-01, 22:26

Witam, Czy to jest oryginalna WSK model M06-Z? Zdjęcia w załączeniu czy ona była malowana? Nie mam porównania bo Ztek jest mało prosze o pomoc

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sbanys
Posty: 1153
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 : Z, Z2, L - 125

Post autor: sbanys » 2016-08-01, 22:31

mm8255 pisze:Witam, Czy to jest oryginalna WSK model M06-Z? ... czy ona była malowana?
Nie to jest WSK - L. A czy była malowana trudno powiedzieć słabej jakości zdjęcia ale na puszcze wygląda na oryginalny lakier i szparunki.
Cylinder był wymieniany bo jest aluminiowy. Tak poza tym to całkeim dobry stan i kompletna.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości